en oppgradering har vært å flytte ekspansjonstanken foran , dvs lage ny og få den litt høyere. og laget noen scoop til å lede lufta bedre gjennom radiator.og gjort om litt på kjølinga rundt motor så allt varmtvann går gjennom radiator og ikke noe tilbake i innløpet til pumpa som det var før. lavere oljetemp
ellers har jeg værtpå VACN treff på rudskogen i helgen og testet litt små modifiseringer. funnet litt midlertidig løsning på ladinga. og går i riktig retning med bakstilling. hadde bare i glømt grademålern så hadde jeg fått justert mere bak. blei litt kjøring på tørt lørdag og en del på vått søndag funker overaskende bra på vått. super trening til å bli kjent med hvordan bilen oppfører seg og bra mulighet å herje litt smatidig som jeg fikk polert bort gummi på dekka fra gatebilhelga men glømmer noen ganger i kampens hete å holde rattgir paddel'en lenge nok inne (som det står i bruksanvisning) til å få fullt inngrep så blir litt noen "bomgiringer" men det kommer seg
ellers driver jeg å planlegger extra lading planen er å montere en dynamo på utgående hub fra diffen. som begynner å lade da jeg kommer opp i litt fart dreie v-spor i cv ledd og bruke en dynamo med clutch/frikoplingshjul har en fra VW tdi , men den er litt stor i fysisk størrelse så om noen har tips om en mindre dynamo jeg kan bruke f.eks fra en liten japsediesel med sånnt clutch/frikoplingshjul taes det imot med takk
ellers har jeg kjøpt hevesett til bakstillinga syntes den har vært bløt i ræva og bilder fra rudskogen viser også det også har bærearmene vært oppi innerskjermene som tyder på mye fjøringsvei og mye forandring i camber som kan forklare att den har vært tail happy dessuten har den siget ned litt også. så har gått for en del stivere fjører ca 30% stivere fjører. er fortsatt på grovjustering på bakstilling og justert tilbake til høyden som var på 4 hjulskontroll skal på VWACN treff på rudskogen i helga å teste .
funker fint på rudskogen. den er giret ned til ca 225 i toppfart. har såvidt vært innom 6 gir på rudskogen. ligger mellom 1. og 5. mesteparten av tiden. med turbo så hilser jeg nok mere på 6. gir.
turtall sperra di høres som den hjelper å bygge trykk. og turtall sperre får vel motor til å gå opp ned i turtall raskt som er påkjenning for bl. a råder
Ja takk for et sinnsykt fett SCC. Takk til alle dere som gjør dette for oss, så vi kan leke og ha det gøy i 4 lange dager. Storkoste meg hele helgen. Ble 31 drag på stripa. 30 av dem var på 14 sekunderen og et drag var på 15,080 Med beste tid 14,257. Kan virkelig ikke huske sist jeg hadde så mye adrenalin i kroppen over så lang tid. Takk til TomR og JEE for en sinnsykt solid motor. Denne motoren har gått nærmere 10 000 km på gata siden sist gjennomgang.
Svensken var snill han.Han ville ikke ha noe ekstra overhode for jobben
jepp , men var ikke så god på hoderegning så så det blei litt extra på han han kom tilbake med overskytende penger men det truet jeg på han for frakt og att han gadd
ja vi kommer blei litt extra arbeid da jeg skulle fylle fuel etter gatebil fant MASSE tørke papir i bensintanken kvelden har blitt brukt til å demontere og rengjøre tank , catchtank og bensinpumpe