april 26, 2024, 16:26:15 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1] 2 3 ... 17
1  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia på: april 22, 2020, 23:01:15 pm
Ja, se hvordan rotorene ser ut.

Jeg tenker at det er 3 grunner du ser mindre enn forventet trykk
1. Belegget på rotorene har begynt å falle av som gir betydelig mindre effektivitet
2. Belt slip. Her ville du ha sett en del støv fra reimet
3. Boost lekkasje et sted.

Legger en 50lapp på nr1

Alex
2  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia på: april 22, 2020, 22:14:08 pm
Hei Roy,

155kpa på full gass på en 1600 er noe mindre enn det jeg hadde forventet. Ta og holde spjeldet åpen og ta bilde med blits ned i kompressoren. Mulig du vil få en overraskelse av det du ser.....ask how i know....

Alex
3  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia på: februar 18, 2020, 00:34:29 am
Hei Roy,

Bra at du har funnet ut at tenningen stemmer mellom virkelighet og hva du får opp i tuner studio og at du har funnet ut noen lekkasjer!

Jeg stemmer for at det er for magert + for mye tenning som får turtallet til å gå opp. (luft lekkasjer bidrar til dette også)

Ang tenningstabellen, kanskje dra opp cellene ved 1800 rpm med noe grader. Da blir overgangen ikke så bratt + du kan fint kjøre med mer timing enn 12grader@1800 rpm. Ved cruise kan du også kjøre mye mer tenning men det kan du komme tilbake til. Jeg skal se om jeg kan hente ut min siste tenningsmap som jeg kan sende deg.
Ve tabellen synes jeg ser litt merkelig ut. Mest sannsynlig er autotune/mye vann/falsk luft ikke noe som har dratt ting i en positiv retning. Tenker at det blir nok bedre med litt kjøring etter falsk luft er fikset.
Hvordan ser ut AFR target tabellen?

Angåenge tuning med vann, ville jeg ha funnet ut hvor store dyser du har før jeg begynte å teste noe mer. Det er ingen vits å starte tuning hvis dysen er alt for stor. Du vil helst ha mer bensin enn vann i sylindere:) Det skal stå et tall på selve dysen. Hvis det er snow performance du har, tenker jeg at en #3 bør være passende.

Alex
4  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia på: februar 15, 2020, 23:08:04 pm
Det er 3 ting som kan være feilen.
- det lekker luft et sted. Prøv med startgass for å se om alt er tett
- spjeldet er ikke lukket. Relativt lett å sjekke.
- din tune ender opp med å gi høy turtall når det skal være tomgang:)

Jeg stemmer for nr 3! Kan du poste hvordan din timing og ve map ser ut?
Tenker at du har alt for mye timing i nedre delen ve tabellen samt for høy ve verdier som ender opp med å dra opp turtallet. Hvilke afr har du da ved «tomgang» min motor liker best rundt 13:1
Det er ingen vits med å begynne å kjøre før du har kontroll på tomgang. Viktig at du setter opp autotune så den ikke berører cellene ved tomgang, min erfaring er at det blit tull når autotune sksl justere tomgang....

Alex
5  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia på: februar 14, 2020, 22:40:10 pm
Hei Roy,

Så bra at det var en enkel fiks:)
Det blir litt feil når motoren får mer vann enn bensin! Jeg tenker at vann bør kobles på kun når motor ser boost boost og det bør rampes opp.

Hva slags kontroller kommer du til å bruke?
Hvilke størrelse er dysen du bruker?

Jeg tenker at du kommer til å slite litt med temp når du cruiser rundt uten å se boost og har ikke vannet på. Derfor er jeg en tilhenger av å kjøre fuel pre kompressor:) Da har du en viss form for kjøling hele tiden og kan supplementere med vann når i boost.

Du bør ha kontroll på tenning og fuel før du gir full gass og makser turtallet:) Være sikker på at tenning i MS stemmer med virkeligheten og vær relativ konservativ. Bruke temp funksjonen for å trekke tenning som ekstra beskyttelse. Sjekk også at alle sylindrene fyrer. Misfire på en sylinger vises som lean og du kan fort blir lurt av det ved tuning spesielt hvis du bare lar autotune styre VE tabelen.

Hilsen Alex
6  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia på: februar 13, 2020, 23:11:23 pm
Hei Roy,

90kpa på tomgang er veldig høyt. Det bør ligge en god del lavere. Er dette med vann på?

Jeg tenker at hvis du kjører masse vann i sylindere uten at det trenges som f.eks ved tomgang, kan hende at vannet ikke fordampe helt og vasker ned sylinderne og det forårsaker blowby. Det kommer masse vann når systemet er på og det bør skje kun ved boost og en del rpm.

En lett måte å sjekke om dette har noe med vann innsprøytning å gjøre er å koble fra, vaske alt av oljesøl og ta en kort tur for å se om det fortsetter.

Ingen ekspert på dette forresten, en glad amatør som deg men med noen år med prøving og feiling:)

Alex
7  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia på: februar 13, 2020, 20:48:09 pm
Hele tiden? Som fra tomgang? Vanligvis slår på vann ved kpa mer enn 100-110.
Hvis du har hatt på mye vann på hele tiden, kan det har forårsaket blowby du så???

Alex
8  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia på: februar 13, 2020, 12:31:41 pm
Kjedelig at motor er ikke helt frisk.

Hvor har du plassert iat sensoren?
Er det vann før eller etter kompressor. Fra hvilke kpa begynner du å slå på vannen?

Alex
9  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia på: januar 07, 2020, 23:47:27 pm
Nei, det er til std reimhjul med tenna på innsiden.

Alex
10  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia på: januar 07, 2020, 17:12:28 pm
Hei Roy,
Jeg har et triggerhjul liggende fra Mario hvis du trenger:)

Alex
11  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia på: november 03, 2019, 22:41:03 pm
Hei Roy,
Hva slags utveksling skal du kjøre? Med 130mm reimhjul ved kranken er du kanskje litt begrenset med hvor liten reimhjul du kan ha på kompressoren.

Alex
12  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia på: september 02, 2019, 12:24:24 pm
Opprinnelig plan var 17-19 psi på 1300cc, men så viser det seg at motoren jeg skal bygge på er en 1600, og da blir det 12-14psi.

Hva slags turtall skal du dra motoren til og hvilke utveksling skal du ha?

Alex
13  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Erco Raceweight med DOT slicks og frontrunners. på: september 26, 2017, 00:47:44 am
6500,-

Alex
14  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Bærearmer og spindler på: september 24, 2017, 21:24:08 pm
Hei!

Har funnet en løsning for delene. Takk for alle svar!

Mvh
Alex
15  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Erco bubble fronts på: september 24, 2017, 16:37:26 pm
Hei,

Er det noen som har erco bubblefronts til salgs?

Alex
16  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Bærearmer og spindler på: september 24, 2017, 16:34:52 pm
Hei,

Ønsker å kjøpe originale spindler og bærearmer til tromler. (Ball joint)

Alex
17  Forum / Problemløseren / Sv: Digijet innsprut på type 4. på: september 12, 2017, 19:34:40 pm
Kjør på med tmbryhn ecu:)
18  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: 5,5" 356 felg 2 stk på: august 08, 2017, 23:56:06 pm
Har 2 stk med chrome finish. Ligger i oslo.
Selger disse for kr 1000,-

Alex
19  Forum / Drag-race / Sv: Norske timeslips! på: juli 17, 2017, 13:05:16 pm
Da blir det hyggelig racing rundt 14sec merket:)

Alex
20  Forum / Hva skjer? / Sv: Skal du ha depot på SCC 2017? på: juli 08, 2017, 23:30:26 pm
Topp!
21  Forum / Drag-race / Sv: Norske timeslips! på: juli 08, 2017, 21:21:50 pm
Er det ingen andre som kjører 14sec? Det ville havært hyggelig å ha noen som er på ca samme nivå å kjøremot i årets scc.
Alex
22  Forum / Hva skjer? / Sv: Skal du ha depot på SCC 2017? på: juli 08, 2017, 20:57:53 pm
#967 betalt.



Ligger det depot oversikt noe lur sted?
23  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Vekselstrømdynamo 12v ønskes kjøpt! på: juni 23, 2017, 22:53:49 pm
Har en avtale med bp73. Hvis den han har er i orden tar jeg kontakt med deg skrotnisse.

Alex
24  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Vekselstrømdynamo 12v ønskes kjøpt! på: juni 22, 2017, 09:24:18 am
Ta kontakt om du har.

Alex
25  Forum / Hva skjer? / Sv: Skal du ha depot på SCC 2017? på: juni 17, 2017, 19:25:28 pm
Er det noe ledig til greker'n?
Pleier vel å stå ved Pål og Jørn.

Alex
26  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Empi 2 tip på: juni 06, 2017, 18:54:14 pm
Ja, den har jeg fortsatt.

Det er samme som unneberg selger, sjekk varenummer
AC2513418A

Mvh
Alex
27  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Tri mil eksos. på: juni 05, 2017, 20:41:06 pm
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,71013.0.html

Med j-tubes
28  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Forgasser 34 pict 3 på: mai 04, 2017, 17:02:34 pm
Den er reservert til noen og blir hentet neste uke. Tar kontakt hvis han ikke kommer.

Alex
29  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Forgasser 34 pict 3 på: april 26, 2017, 21:53:06 pm
bud på kr 1200 kommet inn på PM.
lar den ligge til kl 20 i morgen 27.04 forum tid.

Alex
30  Bruktbørsen / Deler selges / Empi 2 tip på: april 25, 2017, 21:44:34 pm
Ligger i oslo. Kr 750
Grei lyd og fin patina:)

Alex

[attachment=1]
Sider: [1] 2 3 ... 17
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!