Vis innlegg
|
Sider: [1] 2 3 ... 5
|
2
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 28 PICT eller 30 PICT-1
|
på: juli 12, 2015, 21:37:23 pm
|
28 PICT er hvertfall den riktige gasseren til 1200. 30 PICT 1 kom på de første årsmodellene av 1300 motorene, men jeg vet ikke om det evnt. er mulig å dyse om 30 PICT til 1200. Hvis det er slark i spjeldakslingen bør du vurdere å skaffe nye spjeldakselforinger, eller finne en annen bra 28 PICT gasser, da motoren vil dra falskluft der.
|
|
|
3
|
Forum / Problemløseren / Sv: Tung å dra rundt på starteren...
|
på: mars 02, 2015, 10:27:21 am
|
Prøv å mål spenningen på batteriet når du kinner motoren. Hvis du har 6v-anlegg på bilen så skal hvertfall ikke spenninga på batteriet gå under 5v. Hvis det er tilfelle, og du er sikker på at batteriet er bra, så er det starteren som har en feil og trekker mye mer strøm enn den skal. Da kan det fort lukte brent Hvis du har jekka opp bilen, kan du få hjelp av noen andre til å vri om nøkkelen samtidig som du måler spenninga over starteren. Sammenlign denne spenninga med den du målte over batteriet, så ser du lett om du har en dårlig forbindelse fram til starteren.
|
|
|
4
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Boblespotting
|
på: februar 07, 2015, 22:57:45 pm
|
Passerte en gul 1302 eller 1300 med gammal rattkjelke på taket på E18 inn mot byen ved Lysaker
|
|
|
6
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Instruksjonsbøker -68 og -73
|
på: juli 07, 2014, 10:23:58 am
|
Hei Har du disse enda? Er interessert i instruksjonsboka til 1973-modellene hvis du har både del 1 og 2? Jeg mangler iallefall del 2... Begge ligger her, men har dessverre bare del 1 til -73
|
|
|
21
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Hoffen`s t1 66mod
|
på: juni 12, 2013, 18:10:09 pm
|
Jo, bare vent til reprogassern slår seg vrang Du vet iallefall hva du snakker om her av erfaring Sigurd, Hvor mange gassere var det du slet med før vi monterte orginalgasser og ting ble bra? 2 stk mandagsgassere
|
|
|
23
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Hoffen`s t1 66mod
|
på: juni 10, 2013, 16:13:11 pm
|
Ikke kast gamle gassern da! Den vil du få bruk for snart igjen. Mulig det er flottørkammeret som renner over inni gassern, og drypper ned på gasspjeldet og ut gjennom akselen. Det kan jo være ganske mye slark i gasspjeldakselen som gjør at det renner ut der.
Kjøp et overhalingssett, og bytt flottørhuspakingen og nåleventilen i topplokket til flottørhuset.
Evnt. er det som Kjetil1985 sier at det renner på utsiden, og da kan det være fra bensintilkoblinga på toppen av gassern
|
|
|
|