Selger min 59modell, dette er min tidligere racer bil bilen har rust men ikke for gale mener jeg, resevrehjulsbrønnen er vekke, ellers så er det nok litt andre plasser også, men ikke avskrekkene vil jeg tro.
Bilen har avtakbak bakpart, samt hurtigfester på begge bakskjermer, så dette kan tas av på meget kort tid, for enkel tilgang til motor.
Bilen står uten interiør.
Står i en PRo street girkasse, denne røk før jeg parkerte bilen, den har ikke 2.gir mener jeg og huske.
bilen har skive bremser fremme og bak, 2 set felger, replica cenetrline og gasburners.
bilen har også innkorta senkeforstilling.
Følger med en longblokk 78x94 med ultra wegdetopper, motoren gikk som den skulle når den ble tatt ut. ble brukt som turbo motor, men turbo oppsettet er solgt, det er et lite hull i den ene eksoskanalen på den ene toppen.
har også en så godt som rustfri bunn (54 modell) uten papirer som følger med.
Ønsker og selge dette som en pakke, og er usikker på pris, men om dette er noe som kan være av interesse, så ta kontakt.
kort fortalt, det som har skjedd siden sist, eg har Ødelagt min 2221, tok delene som forsatt var i orden, ( blokk,løftere,stempler og cylindre) og bygget meg en 2165 Turbo motor med vipec data sprut.
denne er nå montert, og tatt en tur på dyno, etter grunn justeringer opp igjenom registeret var det tid for effekt målinger, fikk gjort noen før vi ble stoppet pga olje lekasje.
video fra dyno her:
innmat motor: dpr 78veiv , scat hråder korteste typen, Kam er webcam 86b 110lc Turbo er t3/t4 hybrid... Husker ikke måla i farten, cb eksos,
nå blir det litt små dill, før vannkjølt Ic blir monter før neste bremsing i dyno. samt montere på oljetrykk måler på sprutet samt fuel pressure inn på sprutet også.
eg har en vekselstrøms dynamo som går varm på ca 60 sek i drift.
info: er som følger: dynamo sviver lett rundt når eg snurrer på den uten reim, og uten ulyder, setter på reim starter motor, lar den svive i ca 30 sek, stopper motoren. da er dynamoen blitt veldig magnetisk, suger til seg pipen når eg skal ta av reima, den er nå veldig tung og turne rundt, venter ca 5 min så er den ikke magnetisk og turner lett rundt. gjør samme testen men uten og koble strøm til dynamoen, da er det ingen problem med "magnetisme" eller at den blir tung og dra rundt.