Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 5 6 [7]
|
184
|
Forum / Problemløseren / Sv: Kondensator kødd ..og da som verre e
|
på: mai 31, 2011, 16:10:16 pm
|
Du har sikkert skrevet det, men hadde du sjekket/byttet grønn ledning på kondensatoren? Er det en liten skade på isolasjonen vil det bli kødd når du får overslag. Ellers så må kretsen være sluttet for at det skal gå noe strøm gjennom, for å få det på det rene
|
|
|
185
|
Forum / Problemløseren / Sv: Kondensator kødd ..og da som verre e
|
på: mai 28, 2011, 16:48:48 pm
|
Siden det blir tull når den er varm er det vel enten noe choke-greier eller falskluftlekkasje som kommer når blokk/sylindre/topper/osv utvider seg. Om longblock og innsugsrør utvider seg ulikt er det jo kritisk med tetning mellom innsug og topper, sjekket du planheten der?
|
|
|
190
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: typegodkjenning t1 (splitvindu buss)
|
på: mai 19, 2011, 14:40:34 pm
|
Er det forresten noe problem å ha to av setene rigget motsatt vei av kjøreretningen?
Problem for de som sitter der hvis du krasjer. Plassering av setene angis ikke i vognkort, kun antall. Derfor kan du i prinsippet snu dem etter godkjenning, selv om det nok er i en gråsone.
|
|
|
195
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Deler fra 1985 buss - noe som kan brukes?
|
på: mai 11, 2011, 20:07:42 pm
|
Har en kjøper som vurderer å kjøpe hele bilen som delebil, han skulle gi tilbakemelding i løpet av kvelden/formiddagen i morgen.
Om han ikke velger å slå til så er radiator og bakluke grei, samme med tenningssystem.
Jeg oppdaterer så snart jeg har fått svar!
|
|
|
199
|
Forum / Problemløseren / Sv: Vakum på 1300 dobbelport
|
på: mai 10, 2011, 14:45:35 pm
|
Har nok den samme klokken på min type 3: Har funnet ut at klokken ikke er original, og har bestilt meg en vanlig enkel. Nå er klokken tilkoblet kun på den ene stussen, og det virker greit sånn (bortsett fra at membranen er røket, derfor jeg bytter).
|
|
|
204
|
Forum / Problemløseren / Sv: Bil starter ikke etter ut og innsetting av motor
|
på: april 27, 2011, 22:04:29 pm
|
1973 Doka med 1600cmm. Motor ble tatt ut for 1 mnd siden, merket ikke en eneste ledning hvor den skulle sitte. Satte den inn igjen istad og starteren går ikke rundt. Hva må egentlig til av ledninger for at innslaget skal slå inn? Jeg koblet delvis til endel ledninger slik jeg tippet at det satt, men ingenting hjalp. Trenger starteren egentlig mer enn + pol på batteri? Trenger tips
Skal ha en feit ledning fra batteri, og en tynnere fra tenningslåsen
|
|
|
206
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Studenten som skal bygge muskler! 2275cc
|
på: april 25, 2011, 22:31:46 pm
|
Såvidt oss svaksynte stakkarer klarte å se på frimerkebildene dine så så det jo fint ut. Men du må legge ut bilde av hvor fint du fikk svinghjulet, ble det noen friske detaljer? Kanskje litt gravert rosemønster? Det hadde vært noe!
|
|
|
209
|
Forum / Problemløseren / Sv: Kondensator kødd
|
på: april 21, 2011, 19:50:38 pm
|
Om jeg ikke misforstår nå: Du koblet prøvelampe mellom minus på coil og kabelen på kondensatoren? I så fall er det helt riktig at du ikke har noe lys. Du måler da spenning mellom to steder på samme kabel = 0 spenning.
For å teste kondensatoren på enklest vis: Snu motoren så stiften er lukket og skru på tenningen. Hvis du får gnist i stiften når du åpner den så er kondensatoren mest sannsynlig grei.
Angående coil-problemet: Hvis du måler motstand på primær- og sekundærviklingene så kan du sammenligne målingene med tilsvarende målinger fra en originalcoil du vet fungerer. Er disse noenlunde lik så burde det går bra...
|
|
|
210
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Studenten som skal bygge muskler! 2274cc
|
på: april 04, 2011, 20:04:39 pm
|
Motoren skal bli en sterk bruks motor, som skal kunne tåle litt kø og bykjøring men også kunne sparke lett ifra hvis man trenger å skryte av manndommen foran intetanende smårips på bussholdeplassen! (ehm vær snill og forstår min ytterste ironi) Hadde det ikke vært billigere med en flott tradisjonell blotterfrakk med klassisk snitt?
|
|
|
|