Vis innlegg
|
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 7
|
67
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Studenten som skal bygge muskler! 2275cc
|
på: februar 05, 2012, 10:53:05 am
|
så det var reimhjulet som lager den lyden ved att det er slakk i kilesporet og reimhulet er løst på veiva?
Virker sånn ja. Lyden er helt borte nå, og noe annet har ikke vært gjort. I og med at kilen var "banket" tynnere så er det nok slik at reimhjulet har slått en grad eller to fra side til side når motoren har gått på tomgang.
|
|
|
76
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Studenten som skal bygge muskler! 2275cc
|
på: november 22, 2011, 22:24:00 pm
|
Ser ikke ut som om det er så mye å klage på ang portinga, men selvfølgelig er det mer hk å finne med større ventiler. Å klare over 150 hk med de toppene bør være mulig, men da skal mer klaffe, å kjøre med 48 gassere er jo helt unødvendig. Se gjerne denne motoren som inspirasjon, her brukes 40mm gassere og henter ca 160 hk.
Så du regner med ca 160hk i din motor Dalland? Har spurt før men ikke fått svar på hva du tror effekten vil være. Det er ikke hans egen han snakker om her tror jeg. Er nok referanse til Sandvik sin.
|
|
|
77
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Studenten som skal bygge muskler! 2275cc
|
på: november 20, 2011, 22:16:42 pm
|
ok har ikke vært borti de der. vet du delenummer på den fordeleren. den har muligens da en annen kurve enn typiske SVDA fordelere.
Mener boschnummeret er JFUR4. VW-delenr er et type 3-delenummer, så den er nok original til bilen. Her er det beste bildet jeg fikk av vakuumuttaket, sitter vel halvannen-to cm under spjeldakselen: [attachment=1]
|
|
|
78
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Studenten som skal bygge muskler! 2275cc
|
på: november 20, 2011, 21:47:18 pm
|
vacum uttaket skal vel være såkalt "Ported vacum" dvs si att uttaket står akkurat i høyde med gass spjeldet, slik att hullet er blokkert ved tomgang og får signal ved åpning av gaspsjeld. ellers får man full vacum opptrekk på tomgang også.
Vil det si at jeg burde forandre vakuumopplegget på min originale type 3 (to enkle gassere). Der sitter vakuumuttak til tenningen i innsuget på sylinder 3+4... tror ikke det , tyske ingeniører viste vel hva de dreiv med. for jeg regner med dette er originalt oppsett? er det KUN vacum opptrekk på den fordeleren?? Det er originalt ja.... Og og fordeleren har både vakuum og mekanisk opptrekk, er en helt vanlig bosch-type.
|
|
|
80
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Studenten som skal bygge muskler! 2275cc
|
på: november 20, 2011, 17:06:40 pm
|
vacum uttaket skal vel være såkalt "Ported vacum" dvs si att uttaket står akkurat i høyde med gass spjeldet, slik att hullet er blokkert ved tomgang og får signal ved åpning av gaspsjeld. ellers får man full vacum opptrekk på tomgang også.
Vil det si at jeg burde forandre vakuumopplegget på min originale type 3 (to enkle gassere). Der sitter vakuumuttak til tenningen i innsuget på sylinder 3+4...
|
|
|
81
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Studenten som skal bygge muskler! 2275cc
|
på: november 19, 2011, 09:23:11 am
|
hvis du vrir fordeler 90 grader og flytter tennpluggkabler etter da? stift og slitt rakl fordeler kan gi deg slike variasjoner i tenning.
Skjønner ikke helt hvordan dette kan skje med pertronix-innmat, så lenge magnetringen er i orden...? Greit nok om akselen er slitt på en stiftfordeler, men i det man setter på magnetring burde jo alle eller ingen være forskjøvet....
|
|
|
87
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Studenten som skal bygge muskler! 2275cc
|
på: november 09, 2011, 23:18:56 pm
|
Det blir faktisk 0.71 på mila... Det var vel 0.7 du sa på forhånd Men til alvoret: fytti grisen for en schpreeek sak Gøy å se mann etter mann komme ut av bilen med kjeven under navlen og bremsespor til midt på ryggen!
|
|
|
|