Vis innlegg
|
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 67
|
64
|
Bruktbørsen / Deler selges / 1600 turbo prosjekt selges.
|
på: mars 18, 2014, 14:39:29 pm
|
har sanket litt deler til motor bygge. men vurderes solgt
-1600 blokk i meget bra stand. bra syl sats. god veiv. (er splittet.) nye cam lagre. støtstang rør i alu , samt komplett pakningsett . -vag 1.8 t turbo. med heimelaga grenrør. (luka går igjenn) - gode topper uten sprikker. har nye forsterka ventil fjører til disse. - vw speed shop sine 42 mm spjeldhus med manifolder. nye dyser og fuelrail. gass stag ala csp sitt. ser meget bra ut. med silikon slanger 90 graders. ubrukte. -komplett kjøleblikk . dynamo osv. - nytt pakning sett. - Støtstang rør jusyerbare. - forsterka topplokks bolter Er prdags dato demontert.
bud over 12000,- og da selges den med tap. Selges komplett.!!
|
|
|
68
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Turbo på en wbx 2,1l?
|
på: mars 07, 2014, 21:29:57 pm
|
hadde turbo på en slik std wbx med org sprute . klarte da opp til 0.7 bar før tennings bank og den fungerte greit. har og brukt std wbx og mega squirt. da klarte den 1.4 bar før olja sto ut ånde hullet. den hadde dårlige stempel ringer i slutten den var nok slitt. men ville satt i den utgaven som har lavere komp en 10.5-1. de med lav komp hadde vel 8.5 eller 9.5.. om eg ikke husker feil.
|
|
|
75
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Lavbudsjett oppgradering av 1600 AD (max 8000kr + forgasser)
|
på: januar 31, 2014, 12:13:15 pm
|
om du har planer om å blåse gjennom forgasser. vil neppe gassere som er laget for suge oppsett være tette nok og krever nok modifisering. spesielt på spjeld aksler.
hvor mykje tenker du å hente ut av motor?
hadde eg vert deg hadde eg modda org gasser. de er enkelt og du får grei effekt av de til en 80-90 hk på moderat trykk
Til opplysning, de på thesamba fikk den til å levere nok til 138hk på en 1600 motor med turbo. Les og se selv : http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=392148&postdays=0&postorder=asc&highlight=pict+turbo&start=0Over my 1600 turbo, we obtained 138 hp and 225nm Det burde rekke for fleste! det kuleste er at motoren ser helt original ut da han skjuler alt i en original luftfilterboks og luftslange. vet du hva lade trykk de var her. i den eg bremsa 114hk. i hadde org gasser kun oringer på spjeld. og brotsjet opp dyse litt. std venturi. 34 pict. alt orinalt inni motor. standerd kam. kun en turbo og lett modding gasser og wbx tenning så trakk ned tenning ved ladetrykk. de var på 1.1 bar ca. de er 3 år siden og går akkurat lik den dag i dag:)
|
|
|
78
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Lavbudsjett oppgradering av 1600 AD (max 8000kr + forgasser)
|
på: januar 30, 2014, 20:55:10 pm
|
ta og drei et spor til o ring i spjeldaksling på begge sider. brotsje opp dyse litt. om du skal over 0.5 . opp til de klarer org levere nok . i følge bredbads lamda. og lim de lokket i front av gasser med noe metall lim. kommer ut rimelig rask vist ikke. om du kjører maks 0.8 bar så fungerer den fint på lave og høgeturtall. skal du over dette har den tedenser til å gå rikt på lave turtall og vil bli sur i kø kjøring og dille kjøring. men med en aktiv fot ut av undkjøringer og diverse så får du blåst ut og de heilt topp og kjøre. tipper du har en 90 hk på 0.8 bar. blir som en 1835 eller en muligens en mild 1915. og dem drar sjukt bra med turbo . får moment tidlig. og bra krefter fra bunn.1600 blir rett å slett en riktig kjekk motor
|
|
|
83
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Lavbudsjett oppgradering av 1600 AD (max 8000kr + forgasser)
|
på: januar 29, 2014, 17:34:28 pm
|
på de 1600 low budget turbo motorene eg har hatt..off har jammen blitt et par etter hvert. eg gjorde de enkelt på alle. brukte lik eksos manifold som du har i dag. og laget rør fra den og svingte eksos opp mellom og inn i motor rom. lavg i motor rom. og retur inn i toppdeksel. de har funket bra. min siste motor hadde 75 hk i motor på 0.3 bar. med org forgasser. blåste gjennom gasser. ikke gasser forann turbo. en annen eg hadde hadde 114hk på 1.2 bar. med modda org gasser. gjekk noe magert ved full gass. org topp,innmat ellers. begge disse kom på under 1500 kr for deler . annbefaler ikke 009 fordeler da du ikke får trukket ned tenning ved over trykk. men en wbx. med dobbel virkende klokke. som du modder slik den trekker noe mer ned med trykk. spennende og leke medog prøve seg fram. anbefaler og ha bredbands lamda i bilen så du har kontroll på blandings forholde. nå går eg for insprutning og forandret inn mat. på 1600 og skal over 200hk. blir noe dyrere da:)
|
|
|
87
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: hva tåler en org veiv med tanke på turtall.
|
på: januar 25, 2014, 12:20:57 pm
|
takker for tilbakemeldinger.
mine planer så langt er
vwspeedshop sine 42 mm spjeld. 1 på hver side. 1600 motor. engle tcs20 turbo kam... eller fk 89. org topper med match porting av innsug. samt porting av kanaler i topper. topplokks studs i god kvalitet vurderer 10 mm i stede for 8. noen innspill på dette?
hjemme mekk turb grenrør som eg har brukt tildligere på den 1600 som sto i bilen . men da blåste eg bare gjennom modda org gasser. dettte ga 75 hk ved 0.35 bar og 114 på 1.2 bar . tenning var modda wbx tenning. og audi\vw 1.8 turbo .
den nye motoren så blir de styrt med megasquirt .. og wbx tenning der fordeler blir låst helt av . bruker den til trigg.styring av tenning via ms. planen er å kjøre på e85. og håper på 180-200 hk ved 1.5-1.8bar. så får vi se hva den enner opp med. og hvor lenge den holder.
|
|
|
89
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / hva tåler en org veiv med tanke på turtall.
|
på: januar 24, 2014, 18:36:10 pm
|
holder på å sette sammen en 1600 motor med turbo. så skal eg i med annen kam. hva tåler org veiv ? lurer litt på engle turbo kammen.
noen er faringer og tips til kam valg?
send meg pm om noen har en kam for salg. er og int i slipp inn syl sats. til org topper. 1776. 1680.1640 og topper med større ventiler til org borring på syl.
|
|
|
|