april 19, 2024, 03:44:01 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 67
61  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 1600 turbo prosjekt selges. på: mars 19, 2014, 13:55:08 pm
Skal bort..!!  Ingen så vil ha grom motor til sommeren.
62  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 1600 turbo prosjekt selges. på: mars 19, 2014, 12:02:37 pm
kjøleblikk selges med motor. men ja er org.
63  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 1600 turbo prosjekt selges. på: mars 18, 2014, 16:22:32 pm
turbo vil ikke passe. vil ta i vannpumpe hjulet. manifolder er Eg usikkee på. tror ikke de går.
64  Bruktbørsen / Deler selges / 1600 turbo prosjekt selges. på: mars 18, 2014, 14:39:29 pm
har sanket litt deler til motor bygge. men vurderes solgt

-1600 blokk i meget bra stand. bra syl sats. god veiv. (er splittet.) nye cam lagre. støtstang rør i alu , samt komplett pakningsett .
-vag 1.8 t turbo. med heimelaga grenrør. (luka går igjenn)
- gode topper uten sprikker. har nye forsterka ventil fjører til disse.
- vw speed shop sine 42 mm spjeldhus med manifolder. nye dyser og fuelrail. gass stag ala csp sitt. ser meget bra ut. med silikon slanger 90 graders. ubrukte.
-komplett kjøleblikk . dynamo osv.
- nytt pakning sett.
- Støtstang rør jusyerbare.
- forsterka topplokks bolter
Er prdags dato demontert.


bud over 12000,- og da selges den med tap. Selges komplett.!! 
65  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / 17" felger 5x205 ønskes kjøpt. på: mars 17, 2014, 16:27:37 pm
noen som har 17 toms radar.brm.escra felger for salg?
66  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: slip inn sylindersats.ønkses . på: mars 11, 2014, 23:23:58 pm
1641 er de som er mest aktueltja:)
67  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / slip inn sylindersats.ønkses . på: mars 11, 2014, 13:09:12 pm
1641 eller 1680 syl eller større om de er slip inn  sats .ønskes.!
må være i bra stand.

mvh john arne

68  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Turbo på en wbx 2,1l? på: mars 07, 2014, 21:29:57 pm
hadde turbo på en slik std wbx med org sprute . klarte da opp til 0.7 bar før tennings bank og den fungerte greit. har og brukt std wbx og mega squirt. da klarte den 1.4 bar før olja sto ut ånde hullet. den hadde dårlige stempel ringer i slutten  Rekker tunge den var nok slitt. men ville satt i den utgaven som har lavere komp en 10.5-1.   de med lav komp hadde vel 8.5 eller 9.5..  om eg ikke husker feil. Glad 
69  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: kompressor på 1200 på: mars 07, 2014, 16:46:38 pm
du kan nok ta wbx vakum klokka å motere på org fordeleren og.
70  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Lavbudsjett oppgradering av 1600 AD (max 8000kr + forgasser) på: februar 24, 2014, 20:40:54 pm
turbo fra en vag tdi . funker bra. disse seller biltema nye til rett rundt 3000. ( sikkert langt fra noe gode !!) men kansje gode nok for ditt bruk. har selv nå en trubo fra en 1.8 turbo. bensin motor. den er litt stor. turbo fra fiat uno . og 1.6 tdi t3 . egentlig bare å gå på opphugger å skru ut. får dem som regel for 500-1000.
71  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Lavbudsjett oppgradering av 1600 AD (max 8000kr + forgasser) på: februar 24, 2014, 20:34:10 pm
for 8000 som er din limit. Så får du sprut deler og er meget godt på vei. Glad

hadde kjøpt disse.:
http://vwspeedshop.com/product.php?productid=16759&cat=394&page=1
her har du gode solide spjeld som er 40 mm en på hver side. med fuelrail og trottle posisjon sensor. 2.5 toms 90 graders silikon slanger eller luft filter. alt etter om du skal ha turbo.
eneste du må ha utenom er en temp sensor fra for eks. en audi a 4 1.8 turbo. koster 600 på mekonomen. dyser finner du på skroten. std bosch dyser passer.

tenning:
 wbx fra tenning fra en t3 wbx. du må låse av fordeler totalt. slik at sentrifugal og vakum klokke blir ikke funksjonibel. kobler mega squirt mellom hallgiver og tennings modulen til wbx. da styrer ms tenning  gjennom lade trykk fra mapsensor.  

ms får du her  fra .

komplett ferdig .
http://www.diyautotune.com/catalog/megasquirti-programmable-efi-system-pcb30-assembled-unit-p-56.html

lodde selv kitt.
http://www.diyautotune.com/catalog/megasquirti-programmable-efi-system-pcb22-kit-black-case-p-128.html

så trenger du div rele. ledninger . bensin pumpe. større bensin tilførsel fra tank. Glad

bygger en selv nå med samme oppsett. går du for ms. så kan du kansje grine deg til mitt map så du klare starte den på det. selv om de krever mer mapping på din motor. skal bytte cam i min så blir ikke helt riktig. til din std.

lykke til:) gå for insp!!!  så opplever du en ny verden på disse frekke motorane våre. Glad
72  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: senke brakketer til støtfanger ønskes på: februar 09, 2014, 01:47:55 am
Ta gjerne bilde å legg ut ja
73  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / senke brakketer til støtfanger ønskes på: februar 07, 2014, 22:06:48 pm
Sko hatt senka fester til min 64 Boble. Noen??
74  Forum / Hva skjer? / Sv: volksworld show 29-30 mars 2014 på: februar 07, 2014, 11:03:43 am
eg å teglen ska og jimmi. men me ska kje bo der. me bur på ibis London Blackfriars. reiser ned fredag kveld og heim mandag kveld..) Gliser
75  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Lavbudsjett oppgradering av 1600 AD (max 8000kr + forgasser) på: januar 31, 2014, 12:13:15 pm
om du har planer om å blåse gjennom forgasser. vil neppe gassere som er laget for suge oppsett være tette nok og krever nok modifisering. spesielt på spjeld aksler.

hvor mykje tenker du å hente ut av motor?

hadde eg vert deg hadde eg modda org gasser. de er enkelt og du får grei effekt av de til en 80-90 hk på moderat trykk

Til opplysning, de på thesamba fikk den til å levere nok til 138hk på en 1600 motor med turbo. Les og se selv

: http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=392148&postdays=0&postorder=asc&highlight=pict+turbo&start=0

Over my 1600 turbo, we obtained 138 hp and 225nm


Det burde rekke for fleste! det kuleste er at motoren ser helt original ut da han skjuler alt i en original luftfilterboks og luftslange.

vet du hva lade trykk de var her. i den eg bremsa 114hk. i hadde org gasser kun oringer på spjeld. og brotsjet opp dyse litt.  std venturi. 34 pict.  alt orinalt inni motor. standerd kam. kun en turbo og lett modding gasser og wbx tenning så trakk ned tenning ved ladetrykk. de var på 1.1 bar ca.
de er  3 år siden og går akkurat lik den dag i dag:)
76  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Lavbudsjett oppgradering av 1600 AD (max 8000kr + forgasser) på: januar 31, 2014, 10:00:04 am
og slikt mexico innsug som bb hinter frem på til er og bra. har hatt to motoer med slikt oppsett. enkelt å greit. men da trenger du styring til sprut.Glad

bygg sprut .. enkelt å driftsikkert:)
77  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Lavbudsjett oppgradering av 1600 AD (max 8000kr + forgasser) på: januar 31, 2014, 09:57:46 am
om du har planer om å blåse gjennom forgasser. vil neppe gassere som er laget for suge oppsett være tette nok og krever nok modifisering. spesielt på spjeld aksler.

hvor mykje tenker du å hente ut av motor?

hadde eg vert deg hadde eg modda org gasser. de er enkelt og du får grei effekt av de til en 80-90 hk på moderat trykk
78  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Lavbudsjett oppgradering av 1600 AD (max 8000kr + forgasser) på: januar 30, 2014, 20:55:10 pm
ta og drei et spor til o ring i spjeldaksling på begge sider. brotsje opp dyse litt. om du skal over 0.5 . opp til de klarer org levere nok . i følge bredbads lamda. og lim de lokket i front av gasser med noe metall lim. kommer ut rimelig rask vist ikke. 

om du kjører maks 0.8 bar så fungerer den fint på lave og høgeturtall. skal du over dette har den tedenser til å gå rikt på lave turtall og vil bli sur i kø kjøring og dille kjøring. men med en aktiv fot ut av undkjøringer og diverse så får du blåst ut og de heilt topp og kjøre. tipper du har en 90 hk på 0.8 bar. blir som en 1835 eller en muligens en mild 1915.  og dem drar sjukt bra med turbo . får moment tidlig. og bra krefter fra bunn.1600 blir rett å slett en riktig kjekk motor  Blunker
79  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Lavbudsjett oppgradering av 1600 AD (max 8000kr + forgasser) på: januar 29, 2014, 21:24:04 pm
denne er fra en vag 1.8 turbo motor. har og brukt .1.6td fra transporter. 1.6tdi fra volvo v50. prøvd mykje rart.  Blunker

dette er en modda org 34 pict3 gasser.

 
80  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Lavbudsjett oppgradering av 1600 AD (max 8000kr + forgasser) på: januar 29, 2014, 17:46:06 pm
anbefaler å bytte kam. gir seg tidlig den gammle . men du har meget bra bunndrag ..  Gliser
81  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Lavbudsjett oppgradering av 1600 AD (max 8000kr + forgasser) på: januar 29, 2014, 17:43:12 pm
Måtte innom jobben å sjekke effekt på de lave trykket. 0.3 bar.   Gliser. Dette var med org fordeler. Ved 0.45 ble de tennings bank. Og lamda verdi låg perfekt hele veien med 0.3 bar.
82  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Lavbudsjett oppgradering av 1600 AD (max 8000kr + forgasser) på: januar 29, 2014, 17:39:02 pm
Slik såg mitt siste opp sett ut. Slengt sammen på 1 kveld. Så ser ikke bra ut men chepo er chepo. Og bilen er en ræt looker så måtte jo stå i stil.  Rekker tunge
83  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Lavbudsjett oppgradering av 1600 AD (max 8000kr + forgasser) på: januar 29, 2014, 17:34:28 pm
på de 1600 low budget turbo motorene eg har hatt..off har jammen blitt et par etter hvert. Glad
eg gjorde de enkelt på alle. brukte lik eksos manifold som du har i dag. og laget rør fra den og svingte eksos opp mellom og inn i motor rom. lavg i motor rom. og retur inn i toppdeksel. de har funket bra.  min siste motor hadde 75 hk i motor på 0.3 bar. med org forgasser. blåste gjennom gasser.  ikke gasser forann turbo.  en annen eg hadde hadde 114hk på 1.2 bar. med modda org gasser. gjekk noe magert ved full gass. org topp,innmat ellers. begge disse kom på under 1500 kr for deler . Glad annbefaler ikke 009 fordeler da du ikke får trukket ned tenning ved over trykk.  men en wbx. med dobbel virkende klokke.  som du modder slik den trekker noe mer ned med trykk. 
spennende og leke medog prøve seg fram.  anbefaler og ha bredbands lamda i bilen så du har kontroll på blandings forholde.

nå går eg for insprutning og forandret inn mat. på 1600 og skal over 200hk. Glad blir noe dyrere da:)
84  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: dørtrekk begge sider til 64 modell ønkses. på: januar 28, 2014, 23:15:17 pm
okay.. pris hos dere ? fant ikke i nett butikken ser du? selger dere bare sett med framme og bak . eller mulig å få bare framme?

skal i delivery bobla mi og der trengs ikke bak Tvilende
85  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / dørtrekk begge sider til 64 modell ønkses. på: januar 28, 2014, 22:36:25 pm
trenger sorte strøkne dørtrekk til 64 modell. boble.

må være fine . uten hull tilhøytalere. og ikke bølgete i papp..

noen som har... haster litt ja...
86  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: hva tåler en org veiv med tanke på turtall. på: januar 25, 2014, 12:22:21 pm
hva har du bremset din motor til beetlebug?
87  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: hva tåler en org veiv med tanke på turtall. på: januar 25, 2014, 12:20:57 pm
takker for tilbakemeldinger.

mine planer så langt er

vwspeedshop sine 42 mm spjeld. 1 på hver side.
1600 motor.
engle tcs20 turbo kam... eller fk 89.
org topper med match porting av innsug. samt porting av kanaler i topper.
topplokks studs i god kvalitet vurderer 10 mm i stede for 8. noen innspill på dette?

hjemme mekk turb grenrør som eg har brukt tildligere på den 1600 som sto i bilen . men da blåste eg bare gjennom modda org gasser. dettte ga 75 hk ved 0.35 bar og 114 på 1.2 bar . tenning var modda wbx tenning. og audi\vw 1.8 turbo .

den nye motoren så blir de styrt med megasquirt .. og wbx tenning der  fordeler blir låst helt av . bruker den til trigg.styring av tenning via ms. planen er å kjøre på e85. og håper på 180-200 hk ved 1.5-1.8bar. så får vi se hva den enner opp med. og hvor lenge den holder.
88  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: hva tåler en org veiv med tanke på turtall. på: januar 24, 2014, 19:09:22 pm
på org topper?

hvor får eg kjøpt kobber pakkninger til org borring?
89  Forum / Teknisk, teori og praksis / hva tåler en org veiv med tanke på turtall. på: januar 24, 2014, 18:36:10 pm
holder på å sette sammen en 1600 motor med turbo. så skal eg i med annen kam. hva tåler org veiv ? lurer litt på engle turbo kammen.

noen er faringer og tips til kam valg?

send meg pm om noen har en kam for salg.
er og int i slipp inn syl sats. til org  topper. 1776. 1680.1640
og topper med større ventiler til org borring på syl.
90  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 56 Ragtopp ovalen vurderes solgt på: november 02, 2013, 14:58:01 pm
Ja fåååå Heim Jan Olav;)
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 67
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!