Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 13
|
121
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Retro Rallycross Div. 2 turbo 4wd
|
på: september 12, 2016, 09:14:58 am
|
Det fantastiske med syredupping er at alt av sprekker, skavanker og skader/rustskader kommer fram,- men det hærligaste er at etter nokre titals timer med sveising så er det fremdeles ikke en røykdott i verkstedet + at sveisane blir mykkkkje finare.
|
|
|
124
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Retro Rallycross Div. 2 turbo 4wd
|
på: august 14, 2016, 21:50:21 pm
|
Her var vi vel inne på russebilnivå ang. antall strøk og antall farger oppgjennom. Har ingenting å utsette på prisen, sparer mange timer i tillegg til at resultatet med sliping & sandblåsing ikke kommer i nærheten av dette. Kjenner virkelig at det kribler skikkelig i arbeislysta for tida.
|
|
|
125
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Retro Rallycross Div. 2 turbo 4wd
|
på: august 14, 2016, 21:21:27 pm
|
hva kostet syrevaskingen?
Veeelll kostet en del ja...tok med en del nipsnaps, og alt koster ekstra, så heile afferen kom på litt over 40k med frakt tur/retur, men har bestemt meg for at resultatet på dette skal bli så bra som mulig siden det er en så unik bil med så unik historie.
|
|
|
127
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Retro Rallycross Div. 2 turbo 4wd
|
på: august 14, 2016, 21:11:33 pm
|
Hør med Hawken her på forumet! Han sitter helt sikkert på flere bærebruer til type4
Takker for tipset,- hadde vært genialt å fått tak i noe som kan leveres på SCC, de er litt store og tunge å sende.
|
|
|
128
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Retro Rallycross Div. 2 turbo 4wd
|
på: august 14, 2016, 12:18:56 pm
|
[attachment=1]Bakstillinga er etter de jeg kan se fra 411/412.[attachment=2]Det kan se ut som den har blitt skada, retta & reparert flere ganger, så jeg er ute etter et par nye. Noen som har?[attachment=3]Travers sveist inn & kappet for tunell
|
|
|
129
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Retro Rallycross Div. 2 turbo 4wd
|
på: august 14, 2016, 12:11:24 pm
|
[attachment=1]Da er ferien over, og det er lov å jobbe litt på denne igjen.[attachment=2]Framdiffen er fra BMW 2002, og rett bak den ligger et frihjulsnav fra den kjende racingdelelevrandøren SAAB
|
|
|
131
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Retro Rallycross Div. 2 turbo 4wd
|
på: juli 15, 2016, 16:31:57 pm
|
[attachment=1]Etter noen uker med klipping, sveising, retting & banking har det i grove trekk blitt en heil 1303 igjen. I dag kom den igjenn etter å vært et par uker på syrekur i Asker. [attachment=2]Må si det ble rent,- mye lettere å jobbe med nå![attachment=3]Syredyppinga kostet flesk, men trur at jeg sparer masssse tid + at resultatet blir bedre!
|
|
|
133
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Dagens vw bilde
|
på: mai 21, 2016, 22:05:04 pm
|
[attachment=1] Kult bilde av deg og guttungen. Det eneste som mangler er to svarte streker og dekkrøyk i bakvinduet Legg merke til HMS tiltak
|
|
|
138
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Retro Rallycross Div. 2 turbo 4wd
|
på: mai 13, 2016, 22:48:55 pm
|
[attachment=1][attachment=2]Største overraskelsen her var at 1. Gir var 2.83. Originalt har 915 kassa 3.18, og for å endre på det kreves en motorsportaksling fra Porsche som er svært kostbar. Kunne tenke meg en litt kortere 2. gir, og det har jeg liggende. Resten av utvekslingene e spot on. Trenger nye synkringer hær og dær, så det blir i samme slengen.
|
|
|
141
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Retro Rallycross Div. 2 turbo 4wd
|
på: mai 03, 2016, 18:00:21 pm
|
Er nok sylindre som den godeste Sune Jansson enten produserte selv eller fekk produsert etter at de hadde sprengt i filler en del "vanlige" 94 satser. Ser "custom " ut heile veien, tilpasset Porschetoppene, kjennes ut som suprime kvalitet.
Kommer med flere motorbilder etter hvert, men fokuset nå er på "kjedelig" karosseriarbeid. Jobber på på spreng for å få et brukbart resultat, skal så sendes til Drammen for stripping.
|
|
|
142
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Retro Rallycross Div. 2 turbo 4wd
|
på: mai 02, 2016, 23:00:40 pm
|
Fant ut at det var vann i motoren + at nysgjerrigheten om -80 tallets monstermotor tok overhånd, vart det nødvendig å pelle litt i biter for å se litt på sakerne[attachment=1][attachment=2][attachment=3]Et par overraskelser,- 96 borr & 86 slag hvilket betyr at den var større en først antatt, og større en de andre. Regelverket på den tiden var turbo = motorvolum • 1,4= 3,5 ltr. Minimumsvekt på bilen var da 915kg. Flere overraskelser : flensveiv, fet 3 skivet clutch + fet kvalitet på det meste. Heldigvis så langt ingen store skader av vann.
|
|
|
144
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Retro Rallycross Div. 2 turbo 4wd
|
på: april 25, 2016, 05:45:22 am
|
Om det var den du såg på rallyportalen.dk, som var rød, så stemmer det,- det var bilen til Nordstrøm etter alt å dømme, men det var en annonse for motor & gir. Bilen var allerede vraket dessverre.
|
|
|
146
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Retro Rallycross Div. 2 turbo 4wd
|
på: april 24, 2016, 22:00:38 pm
|
Fekk melding om denne for noen uker siden,- var til salgs og så ikke til salgs osv... Ser mye bedtre ut denne, men tror det er en T-4 motor, altså ikke Porschetopper & overliggende kam etc, og den har i alle fall K-jetronik sprut. Den har ikke deltatt i EM så vitt jeg kan se.
Litt sløv på oppdatering for tiden, driver og retter på karossen, lite spennede, bare masse arb. MEN har plukket litt på motoren, og der var det en og annen overraskelse! Bilder og info kommer!
|
|
|
149
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Turbo racing Holey Moley olje til 091 gir og motor?
|
på: april 20, 2016, 18:40:27 pm
|
At oljetempen går opp vil jeg påstå er et godt tegn,- har lite tru på at oljen i seg sjøl skaper en høgre temp, da må den vere virkelig dårlig. Er vel heller slik at oljen suger til seg mere av den varmen motoren produserer, og gir oss mere mulighet til å kjøle ned motoren. En annen ting,- når folk forteller meg at etter de byttet til en annen olje, så er den fremdeles heilt ren og fin når de bytter...da er det grunn til bekymring,- hvor er da all dritten som skal bli med olja ut ved oljeskift?
|
|
|
150
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Retro Rallycross Div. 2 turbo 4wd
|
på: april 20, 2016, 16:37:16 pm
|
Herlig Sveinung! Dette gleder jeg meg veldig til å følge!!
Så det du sier er at av de 2 verste 4WD-boblene som konkurrerte i Norge....så er en død, og to under restaurering?
Kjempeartig!
Bilen til Michael Nordstrøm eksisterer ikkje lenger, den ble vraket i Danmark for noen år siden, men motor & gir er tilbake i Sverige
|
|
|
|