Vis innlegg
|
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 13
|
95
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Retro Rallycross Div. 2 turbo 4wd
|
på: april 25, 2017, 22:04:54 pm
|
Eeeeehh [attachment=1] Dette e bredeste Kerscher...
[attachment=2][attachment=3] Måtte ofre skjermene ej laga for 14 år sida når ej laga den andre bilen ...kommer til å bruke de som form for å lage nye i Carbon/Composit
|
|
|
99
|
Forum / Problemløseren / Sv: Breie skjermer
|
på: mars 16, 2017, 20:15:14 pm
|
Vil helst ha med elefant baklykt...har kjøpt breieste Kercher, men mener at jeg har hatt breiere skjermer fra et sted før. Fekk nettopp inn en Rallycrossbil med baklyktskjermer, og de var en del breiere en Kerscher sine.
|
|
|
100
|
Forum / Rundt og rundt/bakkeløp / Sv: Racing-bilder
|
på: mars 12, 2017, 22:56:07 pm
|
Det stemmer, Ugly Duck ble den kalt, den var stygg ja. Kjell bygde denne rundt -90, jeg kjøpte den i -97 eller 98 og bygde den om.
Her fra et bakkeløp jeg kjørte i 2003:
[attachment=1]
Jeg solgte bilen etter sesongen 2009, hadde 11 fantastiske sesonger med den, og den er fremdeles i live og aktiv!
|
|
|
103
|
Forum / Problemløseren / Breie skjermer
|
på: mars 04, 2017, 23:45:58 pm
|
Er en stund siden det var et tema, men hvem lager de bredeste skjermene til 1303? Har et sett fra Kerscher, men de er ikke så brede som di jeg brukte en del av før...
|
|
|
107
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Retro Rallycross Div. 2 turbo 4wd
|
på: februar 17, 2017, 19:31:03 pm
|
[attachment=1]
Har kjørt en del år rallycross, slutta tvert i 2009 etter å slitt meg i filler på hobbyen min, men synet av dette ta form får det til å sitttre i alle kroppsdelane, muligens litt mere et stykke lengst nede på høgrefoten et sted,- bare å jobbe på!!
|
|
|
109
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Retro Rallycross Div. 2 turbo 4wd
|
på: februar 14, 2017, 23:36:03 pm
|
[attachment=1] Etter minst 20-30 små endringer på plassering av styrekuler, tårnlager, bredde / lengde på berebruer har jeg endelig fått geometrien tilnærmet slik jeg vil ha den. Har nå 25 cm fjøringsvei nesten uten spissingsendring, rett spredning i sving, rett endring av camber etc.[attachment=2] Det beste er at det fremdeles ligner på det som en gang var. Har forøvrig fått tak i en ny framdiff med 25% sperre og forsterka innmat som sikkert er spot on på denne bilen
|
|
|
110
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Retro Rallycross Div. 2 turbo 4wd
|
på: desember 19, 2016, 06:52:29 am
|
Takker for tilbud om Revolution og tips, men har allerede et par sett. Må nok opp på 16 eller 17 av tre grunner, fremfor alt pga geometri i forstillinga, men også størrelsen på bremser, og tilgang til gode rallycross dekk. Revolution lager så vitt jeg vet ikkje større en 15, så blir nok noe fra Image.
|
|
|
111
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Retro Rallycross Div. 2 turbo 4wd
|
på: desember 18, 2016, 19:34:42 pm
|
Heilt rett begge to. Image lager både Revolution og Slotmags lignende på mål. Slomags er vel den felgen som ligner mest på det som var på bilen, men har veldig stor sans for Revolution på god gammal rallycrossbil.
|
|
|
112
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Retro Rallycross Div. 2 turbo 4wd
|
på: desember 18, 2016, 12:52:16 pm
|
[attachment=1]
Skylder å gjøre oppmerksom på at dette er bare noen testfelger for å treffe med innpress & klaringer, har sett meg ut nokre tidsriktige felger som skal matche bilen temmelig bra.
|
|
|
114
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Retro Rallycross Div. 2 turbo 4wd
|
på: desember 17, 2016, 19:11:36 pm
|
Ser nesten klar ut nå[attachment=1][attachment=2] Heilt utfjøra, nesten 300mm fjøringsvei, jobber med å få litt mer på innfjøring fra null.
Alle endringene er lett reverserbare, så den enkelt settes tilbake til historisk rett utførelse. Planen er å bruke bilen litt når den en vakker dag er ferdig, og er litt over gjennomsnittet opptatt av å få så gode kjøreegenskaper som mulig. Alle vinkler blir justerbare, støtdempere blir "skreddersydd" av beste sort.
|
|
|
115
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Retro Rallycross Div. 2 turbo 4wd
|
på: desember 17, 2016, 19:03:37 pm
|
Flytta berekula et stykke ned for å få rett vinkel på berebrua når den står i nullhøgde[attachment=1][attachment=2]
Flytta også styrekula en del for å få rett Ackermannsvinkel, og rett spredning i sving,- er usikker om jeg har truffet helt rett foreløpig med den, har planer om å lage flere alt. innfestninger til den. For å få til den plasseringen jeg har nå må jeg opp på 16" hjul for å få plass.
|
|
|
116
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Retro Rallycross Div. 2 turbo 4wd
|
på: desember 17, 2016, 18:55:44 pm
|
Litt slapp på oppdateringer her, men her kommer litt av hva det jobbes med. Har kjørt nokre år rallycross oppgjennom, som den idioten jeg er så klarer jeg rettogslett ikkje laver å endre litt...[attachment=1] Den opprinnelige forestillinga blir konservert og lagt på hylla. [attachment=2 Lager ny, men bruker opprinnelig innfestinger[attachment=3] Lange A-armer med uniballs, ca 10 cm lenger enn org. 1303.
|
|
|
117
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Retro Rallycross Div. 2 turbo 4wd
|
på: desember 02, 2016, 12:51:01 pm
|
Var så full en kveld i sommer at ej ramla inn på facebook omtrent uten å vite om det, men har funnet en del meir info om desse bilane som konkurrerte på denne tiden, litt historie, litt bilder. Meir å finne der enn ved bare o Google... Skammer meg littt, men ikkje verre en at ej klare å leve med det..
|
|
|
120
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Retro Rallycross Div. 2 turbo 4wd
|
på: september 14, 2016, 21:21:30 pm
|
Vel...ikkje kjempespennende ting som foregår annet enn at mauren jobber hele tiden med å rette på gamle skader, rust og annet ruskerask, men det går fremover kvar dag.[attachment=1][attachment=2][attachment=3][attachment=4]
|
|
|
|