april 19, 2024, 18:12:38 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 23 24 [25] 26 27 ... 31
721  Forum / Problemløseren / Sv: Ombygning på: mars 20, 2015, 23:44:19 pm
Tromler bak er jo en enkel løsning. Men ser at flere ombygnings sett til skivebremser foran ikke er godkjente.
og skal jeg bygge om foran til skiver må jeg få pumaen til å virke som den skal.
Problem 2 er at sesongen starter nå og ett raskt bytte av forstilling hadde reddet sesongen.
Men forslag til hvorfor den siger ned foran tas imot med takk og så kan det hende jeg bygger om til skiver
om jeg finner noe som BT liker også.
722  Forum / Problemløseren / Sv: Fjerne varmekanaler, uproblematisk? på: mars 20, 2015, 23:39:40 pm
Når du snakker om å fjerne røret inne i varmekanalen. Mener du å fjerne varmerøret inne i kanalen?
Er dette en løs del dersom du kjøper ny kanal?  Eller har du tenkt til å dele opp den nye kanalen for å ta ut røret til varmluften? For å spare vekt da eller?
723  Forum / Problemløseren / Sv: Strøm til coil, men ikke gnist på stift på: mars 19, 2015, 21:45:11 pm
Meget sannsynlig. Har også vært borti kortslutning ved kabelfeste til stift, men mer uvanlig.
Kondensator er billig og enkel feilsøking.
724  Forum / Problemløseren / Sv: Ombygning på: mars 19, 2015, 21:33:53 pm
Takk for svar og hjelp
Grunnen til forstilling er skivebremser, pluss at min puma har vondt for å reise seg opp igjen. ligger stort sett død på bunn uten noen som helst fjæring. Tøff høyde men ikke direkte behagelig å kjøre. Greit å ha noe som ikke blir så jævlig varmt som tromlene blir innimellom. Har en komplett 68 modell stående så da tenkte jeg at det kanskje var grei skuring.
Ved å bytte alt bak får jeg jo 4 bolter på hjulene går det å beholde de gamle akslingene slik at det blir fem foran og bak siden det ikke går med forstilling?
725  Forum / Problemløseren / Ombygning på: mars 19, 2015, 13:12:13 pm
Er det bolt on å flytte komplett motor, kasse, akslinger, og forstilling fra en 68 modell 1500 til en 63 modell 1200?
726  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / 72 bay 1700 på: mars 18, 2015, 21:19:58 pm
Trenger rør fra varmepotte opp til spjeld høyre side.
727  Forum / Problemløseren / Sv: Hjelp til og finne rett farge kode. Latebay 76mod på: mars 18, 2015, 20:54:38 pm
Sitter ikke fargekoden bak førersete?
728  Forum / Problemløseren / Sv: Skifte av stift og kondensator, 1961 boble på: mars 18, 2015, 20:53:10 pm
Har du kondensatoren liggende inne i fordeleren er denne festet med en ring som du flytter over fra den gamle som forhåpentligvis sitter der. Hvis den ikke gjør det ring BP etter en Ring.
729  Min klubb / Follo VW Klubb / Sv: Bilder fra cruisinger. på: mars 17, 2015, 22:33:23 pm
Artig å se en ung utgave av sjefen for cruis inga Gliser
730  Forum / Problemløseren / Sv: Fjerne varmekanaler, uproblematisk? på: mars 17, 2015, 21:18:34 pm
To sjeler en tanke samtidig Øyerulling
731  Forum / Problemløseren / Sv: Fjerne varmekanaler, uproblematisk? på: mars 17, 2015, 21:17:37 pm
Er det ikke bare å ikke koble innpå slangene bak, fra varmepottene dersom du frykter eksos inn i bilen.
Monterer du resten som det skal være har du angrefrist på kalde dager.
732  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: noen som vet noe om krav på eu kontroll på en 1967modell? på: mars 13, 2015, 22:46:26 pm
Det er noen nye regler på vei, men, tar du av vindusviskermekanismen er det en 1 feil.
Sitter den der men ikke virker er det en 2 feil.
733  Forum / Snikk-snakk / Sv: Røde Koni på: mars 07, 2015, 23:27:56 pm
Dersom jeg har forstått dette riktig da så er fortsatt røde Koni oljedempere. Dempere uten gass forandrer egenskapene betraktelig under kjøring. Spesielt ved litt stor belastning. Ergo vil du, etter noe kjøring (fartsdumper, svinger, etc. ) ha en annen demper enn du startet med.
Det blir også nevnt at justeringen er en fordel. Tungvint system føler jeg, og lurer på hvor mange som justerer disse før turen de har planlagt.  Nesten likegreit å ha to forskjellige dempere som man bytter på om man skal kjøre hardt eller komfort.
Prismessig er jo ett par bra standard gassdempere med god komfort billigere og disse beholder sine egenskaper under hele turen selv om de blir provosert. Oljedempere på bane er risikosport i mitt hode.
Imøteser fortsatt synspunkter på dette da jeg leter etter det rette svaret.
734  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Opphørssalg del 18 på: mars 06, 2015, 19:35:28 pm
Byr 50 for originalt luftfilter. Kan pakkes sammen med BP sine varer.
735  Min klubb / Follo VW Klubb / Sv: vis meg deres vw på: mars 04, 2015, 18:47:05 pm
Hmmmm?Hæ?[attachment=2]
736  Forum / Snikk-snakk / Sv: Røde Koni på: mars 04, 2015, 14:21:23 pm
Ingen som har kunnskap eller erfaring her Hæ
737  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Hot Oil Sensor (SaveMyBug) samkjøp på: mars 03, 2015, 07:36:16 am
Da slenger jeg meg på med 3stk.
738  Forum / Snikk-snakk / Sv: EL-bil!! på: mars 03, 2015, 07:34:29 am
Innleggene her minner godt om innvandrer debatter.
Er det el bil eierens skyld at det er gratis i bomringen? Osv. Noen er bare smartere og utnytter systemet.
 Systemet er muligens feil.
At bilister generelt er noen tullinger er det vel ingen tvil om. Køsniking, dobbeltparkering, skal bare, vet ikke hvor jeg er eller skal, her var det pent, osv.,  Bobler på Cruising er ett helvetes problem om sommeren.
 Spesielt de som er i veien for meg.
El biler forurenser mer globalt (da kjøper vi bare noen flere kvoter) men mindre lokalt, det er godt for oss som er lokale  Glad.



 
739  Forum / Snikk-snakk / Røde Koni på: mars 02, 2015, 18:44:04 pm
Hei. Ser til stadighet at det snakkes om Røde Koni som det ultimate.
Fra eldre dager var dette da snakk om oljedempere. er det fortsatt tilfelle?
I så fall, hvorfor vil så mange ha dette?
La oss få litt fart på forumet og ut med kunnskapen.
740  Min klubb / Follo VW Klubb / Sv: Klubbtilbud? på: februar 14, 2015, 14:27:22 pm
Har ikke du fått katalog Hæ
Jeg kan selvfølgelig finne det frem til deg men da kommer det ett konsulenthonnorar i tillegg. Gliser
741  Forum / Snikk-snakk / Sv: Garasjejekk fra Jula på: februar 12, 2015, 21:02:04 pm
Tenk på hva du kal bruke den til. Min erfaring er at rulle foran er tyngre å få over småstein som alltid ligger i veien. Den bør løfte høyt. Ellers blir det planke rester eller noe annet oppå jekken, sånn passe vinglete. Den bør også være så lav at den kommer under en senket punktert bil. Da har du en jekk du blir glad i. Kvalitet bør det også være slik at du kan stole på den. Kan blir store skader på bilen dersom jekken vrir seg unna ved løfting av bil. 
742  Min klubb / Follo VW Klubb / Klubbtilbud? på: februar 12, 2015, 12:54:00 pm
Skal i slutten av februar sende en bestilling på bremser fra ATE. Ønsker noen i klubben å henge seg på for å spare fraktutgifter (ikke mine)
anbefales hjemmesidene til ATE og sjekk classic.
Finn delenummer (gjerne VW og Ate) og send bestillingen til meg. Bestiller du feil sitter du med deler som ikke passer, får du noe annet er det selvfølgelig returrett. Priser er uvisse men kvaliteten er ATE og de blir gode. (ikke les gratis). Leveringstiden er noe uviss for å holde prisen nede derfor
bestilles nå så jeg rekker våren.
Stoler på medlemmene så tar ikke forskuddsbetalt, men ved levering. Legg ved medlemsnummer på bestilling.
Som ett lite ps. blir det vel en bestilling fra Bilstein snart også.
Ha en god dag.
P-stop.
743  Forum / Snikk-snakk / Sv: Bevaringsfond? på: februar 11, 2015, 23:20:54 pm
Nå har jeg frem til nå ikke linket min kritikk til ett eller flere innlegg. Men sagt at tråden begynner å bli litt vel personlig.
Jeg har ikke ment noe annet enn det. Når det gjelder mulige løsninger har det vel kommet noen forslag og små tanker. Men slik tråden utviklet seg en stund forstår jeg at det blir liten interesse for innspill.
Fulgte man en innsendt link? Men dette er jo på siden av saken. Så hvis man nå kan svelge noen kameler og komme med innspill så kan denne tråden bli bra.
744  Forum / Snikk-snakk / Sv: Bevaringsfond? på: februar 11, 2015, 15:27:57 pm
Jeg er enig i at det er mye mer egoisme i ett spleise lag til felles glede enn å ta vare på mine egne sparepenger å få dem til å vokse. Men allikevel er det fortsatt for personlige innlegg her. Ord som du, deg og ditt blir fort personangrep isteden for
motargumenter og spekulasjoner rundt ideen. Problemstilling er viktig og gir mye kompetanse samt tankevirksomhet.
Og det er vel fortsatt meningen med tråden. ikke hvem som er hva i hvilkens øyne.
745  Forum / Snikk-snakk / Sv: Bevaringsfond? på: februar 10, 2015, 09:59:36 am
Stroppehengepopcorntråd er underholdning.
Ser allikevel ikke helt hvor dette ble så jævlig personlig. Lowlife refererte til at det av og til sytes om biler som blir borte.
Det var ikke han som sutret tror jeg. Spurte om innspill, ikke bare positive, tror jeg. Ser ingen problemer med at Lowlife ikke svarer på spørsmål som: Hvorfor kan ikke du gå i banken? får du ikke lån der? Blir vel kanskje litt for personlig. Men min erfaring er at alle her på Østlandet som har flyttet ut hjemmefra har lån. Ett pyramidespill lover stort sett noe mer eller mindre gevinst. Noe de fleste ikke får, på lik linje som Norsk tipping. Gir du penger til ett godt formål er pengene tapt, helt uten risiko.
Summer som 100 000kr tror jeg er urealistisk og forholde seg til.
Ser vel ikke helt sammenhengen med 100 000kr og donorknappen til VWNorge. Har donert men aldri i nærheten av de summene.
Så kreative forslag både negative og positive var vel utgangspunktet og ikke økonomien til Lowlife.
En skikkelig problemstilling er noen ganger bedre enn løsningen.
Så skal vi klare å lage noe lengde på denne tråden?Hæ
746  Forum / Snikk-snakk / Sv: Bevaringsfond? på: februar 09, 2015, 12:59:07 pm
Dersom jeg skjønte idéen riktig var meningen å hindre biler å forsvinne ut av landet. Ikke å redde Norgeshistorien eller tjene masse penger. Vil man det er det vel andre ting enn bil man bør satse på.
Måten å redde disse bilene på er ved å by mer enn de i utlandet. Altså igjen en dårlig innvestering. Ved å beholde bilene i fondet vil man kunne få (kjøre)glede av disse. Det er det man får igjen for pengene ikke renter og ikke returrett på innsatte penger.
Kan jo deles i andeler som man kan prøve å videreselge men ingen garantier og ikke imøtekomme krav om å få igjen pengene sine. De som vil blir med og de som ikke vil slipper. Ved rett navn på fondet kan jo innbetalte penger bli fradragsberettiget.
Penger inn igjen Gliser.
Ingen dårlig ide dette synes jeg.
747  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Dempere bak på Harry Von Kaaten på: januar 30, 2015, 09:47:07 am
Dersom vi holder oss unna luft fjæring og dobbeltvirkende Comfort dempere, er normal jobb for en støtdempere å bremse fjæringens retur. (etter kompresjon). Fjæringen skal ta hovedjobben ved komprimering og støtdemperen skal jobbe når fjæringen har gjort jobben sin. Vanlig fordeling på ikke justerbare er 25% inn og 75% ut. Så myk bil er stort sett fjærproblemer.
Gynger bilen er det dempere. Her har jeg styrt unna alle unntak og bare gitt den "normale" formelen.
748  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Senkebrakketer fremre fanger T1 på: januar 24, 2015, 18:18:30 pm
3 mm til en 65 mod.  Ønskes
749  Forum / Hva skjer? / Sv: Herbie Memorial Run 5.-7. Juni 2015 på: januar 06, 2015, 20:47:14 pm
Godt at det renner hos Dere da. Året her ble avsluttet med tett avløp.  Sint
750  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Opphørsalg del 10 på: januar 02, 2015, 19:28:03 pm
50 pluss frakt for regulator.
Sider: 1 ... 23 24 [25] 26 27 ... 31
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!