Vis innlegg
|
Sider: [1] 2 3
|
1
|
Forum / Problemløseren / VW T1 1952 Vinduslister i dører
|
på: oktober 10, 2018, 08:40:43 am
|
Har kjøpt tetningslister for onepiece vinduer dører som ikke lar seg feste i overkant siden lista er mye smalere enn spalten i døra. Trenger gode råd.
Hilsen Eivind Steen 95899049
|
|
|
3
|
Forum / Problemløseren / VW 1200 Bensin i motoroljen
|
på: august 14, 2018, 12:59:06 pm
|
Hvordan kan man hindre at det havner bensin inn i motoroljen? Har i dag tappet motoren for 4 liter bensinblandet olje. Velger å fylle på 2,5 liter mineralolje. Kjører motoren varm, Tapper av oljen og fyller på ny 2,5 liter olje igjen. Håper at dette er en god nok løsning. Burde jeg bytte bensinpumpe?
Eivind
|
|
|
8
|
Forum / Problemløseren / Jeans fargevalg?
|
på: november 09, 2014, 10:07:09 am
|
Hvor kan jeg finne resepten for L16M? Det har til nå vært vanskelig å treffe rett gulfarge til flekking. Eivind
|
|
|
13
|
Forum / Type 1 1946-1957 / Montasje av bakruter på min Split
|
på: februar 10, 2014, 20:53:30 pm
|
Det kan tyde på at de listene jeg har fått fra West Coast Metric kan være for tykke. Trenger veiledning slik at jeg får inn rutene. Har klart frontruta og siderutene. Har noe erfaring med å slipe eller skjære bort materiale slik at omkretsen blir noe mindre. Kan se ut som om 1mm materiale må bort rundt hele. Eivind
|
|
|
14
|
Forum / Problemløseren / T1 -1952 montasje av bakruter
|
på: februar 10, 2014, 20:42:13 pm
|
Har gjort flere forsøk idag med å få inn bakrutene uten å lykkes. Gummilistene er produsert av West Coast Metric. Kan se ut som om listene er for tykke. Kan jeg slipe eller skjære dem ned. eller bør jeg prøve å kjøpe noen andre gummilister. Sidevinduene og frontruta klarte vi å få inn. Gode råd imøtesees. Eivind
|
|
|
15
|
Forum / Problemløseren / Sv: T1-1776
|
på: januar 23, 2014, 14:37:30 pm
|
Motoren går greit rundt når plugger er ute. Men er et kompresjonstrykk på 8 bar høyt?
|
|
|
16
|
Forum / Problemløseren / T1-1776
|
på: januar 21, 2014, 19:34:25 pm
|
Min selvbygde motor 1776 er tung å starte. Har oljetrykk på 2,5 bar når jeg kjører motor rundt ved hjelp av startmotor. Har kompesjonstrykk på 8 Bar. Finnes det egnet startmotor som er sterkere? Hva kan være gjort feil?
Eivind
|
|
|
17
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Motornummer
|
på: april 13, 2013, 12:46:30 pm
|
Har motorene 1-1053420, 5287937,2189338. Den første og den sitnevnte har støpt dynamofot så her antar jeg at delene er like. Men hva med 5287937? Eivind
|
|
|
18
|
Forum / Type 1 1946-1957 / Motorkoder
|
på: april 10, 2013, 21:09:23 pm
|
Har komplett motor 1-1053420. Kan jeg bruke deler fra mine 5287937 og 2189338? Hadde håpet å få laget en god motor med støpt fot til min T1-52 Eivinds
|
|
|
|