Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7
|
151
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Rongaren
|
på: april 09, 2012, 11:08:55 am
|
Så var påsken over, og jeg håpet på og begynne og bruke en dag i uken på denne nå Planene er og pusse litt på forstillinga og bunnen, for og så lakkere dette sort. og få gjort bunnen ferdig. Hvordan er det og bytte spindler? (Har kjøpt senkespindler) Leker også litt med tanken på og hørre om jeg kan få ta med karroseriet på skolen og stå der og rustsveise i skoletida. Så får jeg da utnytta skole tida til noe nyttig!??
|
|
|
152
|
Forum / Problemløseren / Sv: Sveising med Fluss tråd
|
på: april 02, 2012, 19:32:46 pm
|
Jeg går ut fra dette apparatet kun skal være til bil/karroseri sveising. Da behøver du ca 160amp går også med mindre men ikke kom mye under. Du behøver ikke tenke på vannkjøling da dette er mere for industri sveising ( og mye dyrere apparater) jeg ville hatt et med trinløs mating og stømm instilling. (Da klarer du og tune innstillingene helt etter hvordan du vil ha det) Er det ikke trinnløst kan du få dem nevnte problemene med at du enter får for liten varme innputt eller for mye så du går rett igjennom. Det går selvfølgelig også ann med trinn innstillinger men da ville jeg gått for et apparat som hadde litt flere trinn. Forspyling av gass og etterspyling av gass er jo også en fin finesse.
Til karros sveising ville jeg brukt 0,8 mm kompakt tråd og en misson 18 blandgass.
Hva du bør se etter på et brukt apparat: Er det tatt service på det? Fungerer dem viktigste funksjonene? Er det mye slitt? Det må du bare ta visuell kontroll på ved og tjekke mate verk (kjenne etter for slark) og se etter på slitasje av slangepakke :-) Hør også om det er mulig og få prøve kjøre apparatet da hører du også om det er ulyder i det også ser du om det ikke er som det skal ;-)
|
|
|
153
|
Forum / Problemløseren / Sv: Sveising med Fluss tråd
|
på: april 02, 2012, 17:47:47 pm
|
Jeg ville sett på brukte vell kjente merker som (Kempi, Migatronic, Fronius) du får et brukt apparat i dag til en litt høyere pris en du får til et nytt biltema. Og da får du en langt større rekkevidde på apparatet ditt.
Jeg er selv sveiser og jeg vil påstå at du klarer ikke legge fra deg noe brukbar aluminium sveis med det biltema apparatet der.
|
|
|
154
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Rongaren
|
på: mars 20, 2012, 16:48:47 pm
|
Var absolutt ikke dum den der! Lyseblå med gullfarget senter hadde vært en fin farge kombo! Ser for meg viss jeg skal kjøre med bbs felgene jeg har, så tar jeg av fangerne, fjerner lister og senker den godt og gir den en litt røff stil Takker for innspill og inspirasjon!
|
|
|
155
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Rongaren
|
på: mars 20, 2012, 16:19:27 pm
|
Har blitt mye arbeid i det siste og lite tid til bobla.. Har som plan og ta meg en fast dag i uken etter påske ferien. Begynner og bli litt penger på boblekontoen nå etter en masse av utgifter så da må det vel gå veien! Må prøve og komme igang med lakkering av forstillinga.
Eneste bobbla som har fått opperksomhet i det siste er 67en som jeg har forann tv'en :-D
|
|
|
157
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Rongaren
|
på: mars 09, 2012, 20:46:32 pm
|
Her blir det hel lakkering. Har ikke helt klart og bestemme meg for farge enda, jeg heller mest mot svart. Men jeg gjør ferdig hele understellet nå først og så da har jeg en stund på meg til og tenke/finne ut fargevalget. Har også fått ordnet senkespindler og bremser nå. Skiver fremme 5X130 har noen bbs felger liggende som passer den bolt sirkelen. Men er litt usikker på om det er dem som vil bli brukt føler ikke helt bbs er til 68mod. Liker godt bredda org felger!
|
|
|
158
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Rongaren
|
på: mars 09, 2012, 16:52:35 pm
|
Ja mener også karosseri er 68+ tror rett og slett bare det er blitt rota i papira fikk med mye bra dokumentasjon på eu gokjenninger og service hefte på det hele. Synes også dette er et bra utgangspunkt, tror ikke det er for mye rust, men har heller ikke begynt og se etter på karossen enda.
|
|
|
159
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Rongaren
|
på: mars 09, 2012, 16:33:29 pm
|
Bunnen var egentlig veldig fin. Den har fått seg noen bulker og litt som jeg måtte rette opp, tror også den har vert utsatt for brann? så dem asfalt platene satt rimelig godt! jeg sveiste det som måtte sveises. og tok overflate rustet med stålbørste på vinkelsliperen og sandblåste der jeg ikke kom til. så syregrunna jeg hele bunden ( 2k etch primer) og la over vanlig grunning over (2k filler 540 grey) er så heldig og ha noen kompiser som er lakkerere så har mye hjelp i dem
|
|
|
161
|
Forum / Prosjektgarasjen / Rongaren 1300 68
|
på: mars 09, 2012, 16:04:18 pm
|
Tenkte jeg kunne legge ut en tråd om prosjektet mitt ”RONGAREN” i håp om og få et spark i ræva til og forsette noe på denne. Dette blir nok en full restaurering. Og jeg har akuratt fått meg et nytt lokale til og skru i nå. Jeg håper på hjelp og innspill fra alle da jeg jo er nybegynner. Og ellers har lite peil Bobla er en 1968mod 1300, mener også det ble kjøpt en 68 bunn til. Dette ble kjøpt for 4 år siden, av min onkel. Vi skulle ha den som et restaurerings prosjekt sammen. Da tiden gikk viste det seg at det aldri ble noe tid for oss sammen til å gjøre noe på den. Nå er jeg blitt 18 år og har bestemt meg for at jeg vil ha denne på veien. Målet er Bore treffet 20?? Stilen på denne bilen blir nok litt min egen ”look”. Så tiden vil vise. Bilen overtokk vi helt plukt fra hverandre. Så dette blir litt av et puslespill og få sammen igjen da jeg jo ikke vet hva som mangler av deler og diverse. Jeg har begynt på understellsarbeidet. Og tatt for meg bunnplata. Så får det bare komme oppdateringer fra der:
|
|
|
163
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Engedals vw 67 1500 prosjekt
|
på: februar 26, 2012, 21:03:05 pm
|
jeg ble så forbanna til slutt etter og ha prøvd mye rart, at jeg tok hele bakstillinga og satte den i skrutvinga og satte på et 2" 1,5m rør og dro til hva jeg hadde, den løsna da!
|
|
|
164
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Engedals vw 67 1500 prosjekt
|
på: februar 23, 2012, 00:03:54 am
|
Ser bra ut dette her! Kommer langt med bare god arbeidsmoral! :-) Med tanke på isolering i døra di, så ser jeg lenger oppe i tråden din at du har skrevet lyd isolering, ver litt forsiktig med hvor mye du kommer av dette i dørene, da denne isoleringa kan bli litt tung, og de gammle dørhengslene er ikke for sterke! Vil følge denne tråden videre! Forsett i samme tempo så får du en bra bryllups bil!
|
|
|
167
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1963 T1. Full rest.
|
på: januar 14, 2012, 22:08:05 pm
|
med tanke på lakk Ketil. Har noen kompiser som selv har byggd seg lakkboks på Nærbø. og går på lakk skole nå, dem har vist hatt en del arbeid nå og har forstått det som at resultatet ble meget bra! Dem er ikke så dyre, bare og gi beskjed om dette skulle være av intresse! ;-)
|
|
|
168
|
Forum / Snikk-snakk / 1303 s halvautomat.
|
på: november 11, 2011, 19:36:42 pm
|
Hvor mange 1303s halvautomater finnes det i Norge? En her som påstår at det kun finnes to stk av disse i Norge, kan dette stemme?
|
|
|
170
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1963 T1. Full rest.
|
på: oktober 26, 2011, 14:50:09 pm
|
Lag bilen strøken Ketil! tenk alt av penger som har gått med til sveising osv.. blir dumt og bare gjør ferdig resten fort og gale for og så selge den med store tap. Ta deg god tid og kos deg med arbeidet for og få en STRØKEN bil du vil bli virkelig godt fornøyd med! ;-)
|
|
|
179
|
Forum / Rat-look / Sv: Rat look emne.
|
på: september 29, 2011, 20:18:57 pm
|
Hørres bra ut dette Ketil! syns jeg så døra på Rangen var åpen her om dagen, men kobla det ikke før jeg var kommet et godt stykke forbi, skulle ellers tatt innom en liten. Jeg får prøve igjen en annen gang da vis det er iorden
|
|
|
|