april 29, 2024, 01:42:07 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 251
121  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Børre... the Doka... på: desember 16, 2014, 23:23:09 pm
Kan jo alltids laga sjæl da. Det er jo bare vanlig 96% alkohol blanda med litt bensin Blunker
122  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Stivere torsjonsfjærer i front (link-pin) på: desember 16, 2014, 22:57:39 pm
Kanskje det hadde vært no ja! Takk for tipset PK Blunker
123  Forum / Hva skjer? / Sv: Herbie Memorial Run 2015 på: desember 16, 2014, 21:29:29 pm
Med det samme jeg er her så kan jeg jo dele med dere hvor mange som har fått med seg at Herbie-treffet skjer i år også!
Snart 1300 personer! Gliser

Skal også mase litt på Porscheklubben så vi får med noen luftkjølte sånne også, det er hyggelig Glad

Jobber også med å skaffe litt live underholdning til lørdagskvelden. Hva det blir får du vite senere.
124  Forum / Hva skjer? / Sv: Herbie Memorial Run 2015 på: desember 16, 2014, 21:25:27 pm
Folk velger helt selv hvor de vil dra, jeg skal ikke dømme noen som velger det ene over det andre. Vi er glade for alle som kommer og blir med på moroa Gliser
125  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Stivere torsjonsfjærer i front (link-pin) på: desember 16, 2014, 21:23:36 pm
Nevnte det i første post, men så kommer det til hvor man bør plassere disse senkeinnsatsene. Her må det nok kalkuleres litt tenker jeg.

Individuell vektjustering er jo selvsagt helt krem Blunker

Tenker altså å kjøpe senkeinnsatser og torsjonsfjærer.
Et annet spørsmål som dukket opp er: Finnes det noen i Norge som lager slike fjærer eller selger fjærstål?
126  Forum / Hva skjer? / Sv: Herbie Memorial Run 2015 på: desember 15, 2014, 09:48:13 am
Det hjelper selvsagt Blunker

Skulle hatt noe sånn filming på neste treff altså Blunker

(Ikke 100% bekreftet men det ser ut til at vi får helgen 5-7 juni)


Hmmm.. Samme helg som Bug Run det jo..!
http://bugrun.com/
Det er jo ikke der det er gøy Gliser Thomas jobber selvsagt hardt med å holde avstand mellom treffene men noen ganger kræsjer det desverre. Endelig bekreftelse får vi snart håper jeg.
127  Forum / Hva skjer? / Sv: Herbie Memorial Run 2015 på: desember 15, 2014, 09:46:39 am
Det er ikke for sent, skal bare komme ajour med denne batchen. Ny bestillingsrunde i løpet av januar.
128  Forum / Hva skjer? / Sv: Herbie Memorial Run 2015 på: desember 14, 2014, 22:29:20 pm
Det hjelper selvsagt Blunker

Skulle hatt noe sånn filming på neste treff altså Blunker

(Ikke 100% bekreftet men det ser ut til at vi får helgen 5-7 juni)
129  Forum / Snikk-snakk / Sv: Gear kasse - freeway flyer på: desember 13, 2014, 21:45:06 pm
Her er en link til litt info om utveksling i de forskjellige kassene:
www.ratwell.com/mirror/sandlizrd.baja.com/gears.htm
130  Forum / Snikk-snakk / Sv: Gear kasse - freeway flyer på: desember 13, 2014, 14:55:47 pm
Ta kontakt med unneberg, de fikser det.
131  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Stivere torsjonsfjærer i front (link-pin) på: desember 12, 2014, 09:47:22 am
Absolutt en tanke å prøve det også, Dalland. Alternativt hylser man trer på, så får jeg justeringsmuligheter også. Skal prøve å komme med oppdateringer når jeg kommer i gang.
132  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Tannstang på balljoint forstilling på: desember 07, 2014, 17:11:16 pm
Lurer på å snekre noe sånt selv. Har tannstang fra Daihatsu Sirion som jeg vurderer å få plass til foran i ovalen. Det vanskelige er å få plassert den riktig slik at bump steer blir minimal.
133  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Dempere bak på Harry Von Kaaten på: desember 05, 2014, 17:45:37 pm
Jeg handlet også fra statene. SwayAway fra CB
Endte med 30mm staver og røde koni. Gliser Stutt som en planke, spinner som en drøm Gliser
134  Forum / Snikk-snakk / Sv: Bedre lys på 6volt på: november 25, 2014, 23:05:21 pm
LED er fremtiden ja, men ikke sånne tullepærer.

Dette er den ultimate oppgraderingen, disse passer like godt som H4 innsats man får kjøpt til boble og golf.
Dessuten er det ikke krav til lyktespylere da de er under 2000lumen.
Har montert slike på en 2013modell Jeep for ikke lenge siden. Helt rått hva man får til med LED
Lampene fåes E-merket osv for kjøring på Norske/Europeiske veier.
www.jwspeaker.com/products/headlights/#product=500016
135  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Dempere bak på Harry Von Kaaten på: november 25, 2014, 21:46:54 pm
Jeg henger meg på. Tykkere staver og justerbare dempere er tingen.

Har selv 30mm på ovalen og justerbare Koni (men kun én vei)
Stivt er det, men på svingaksel er det ålreit å ha kontroll på camberen når man skal fort rett frem.
136  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302RRR på: november 24, 2014, 22:11:03 pm
Litt i spirasjon her også.

www.speedhunters.com/2014/11/iamthespeedhunter-the-creators-theme/
137  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Turtallsperre/launch-control/anti-lag på: november 24, 2014, 11:59:12 am
Se der a, den siste der var temmelig kjekk. Takk takk folkens!
Ser ut til at dette er mulig å løse temmelig enkelt.
138  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Forskjermer (repro) til Oval selges (Passer tom 1967) på: november 23, 2014, 22:33:54 pm
Penga går uansett til et vweldedig formål Blunker
Ovalen må jo lage litt show i løpet av 2015-sesongen Gliser
139  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Turtallsperre/launch-control/anti-lag på: november 23, 2014, 17:54:22 pm
Glemte å nevne at jeg kjører med magnet, men der får man jo kjøpt en slik boks for å hente ut signal.
Takker for tips så langt  Blunker
140  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvordan lakkere støtfangere på: november 22, 2014, 23:39:07 pm
Jeg hadde funnet frem godt (3m eller Mirkka) grovt (80) sandpapir og eksentersliper. Sandblåser man for å bli kvitt krommen blir det fort varmt og støtfangern kan slå seg.

Bruk syregrunning i bunn som nevnt over her. Skal du ha en lakk som sitter godt ville jeg kjørt innom noen som kan blande en boks eller to med 2-komponent.
141  Forum / Teknisk, teori og praksis / Turtallsperre/launch-control/anti-lag på: november 22, 2014, 23:35:27 pm
Lurer litt på hvordan folket har løst dette med launch control/turtallsperre og stifttenning.
Hva trenger jeg av deler for å få til noe sånt?
142  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Stivere torsjonsfjærer i front (link-pin) på: november 22, 2014, 23:29:01 pm
Gærne unger Gliser
143  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Stivere torsjonsfjærer i front (link-pin) på: november 22, 2014, 22:48:09 pm
Det tenker jeg også. Forstillingen er jo konstruert for å ha torsjonsfjæring.

Red9 har hvertfall til buss så jeg. Da er det en lang stang gjennom forstillingen med mutter og skive på hver ende for å holde bærearmene inne.

Jeg heller egentlig mot å montere flere senkeinnsatser  Gliser Problemet er bare å finne avstanden de bør stå på.
144  Forum / Problemløseren / Sv: Krav til støtdempere på veteran biler? på: november 22, 2014, 22:45:36 pm
Tja, kommer de til å se det om du ikke nevner at de mangler da? Alternativt så skal jo fjæringen være tilstrekkelig avdempet.
Regelverket som skal følges på denne bilen er jo fra 1942 og det står lite om støtdempere der.

Hva som står i vegtrafikkloven av 1994  er følgende:

§ 12-1.  Aksler, fjærer, belter og støtdempere på bil
1.   Bils aksler, fjærer og hjul med dekk må ha tilstrekkelig styrke i forhold til største aksellast eller boggilast.
2.   Bil skal være tilfredsstillende avfjæret. Fjæringen må være tilstrekkelig avdempet.

Så om bilen ikke gynger fælt o.l. så er det nok greit.
En sånn kontroll innebærer også sjekk av lys og bremser.
145  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Stivere torsjonsfjærer i front (link-pin) på: november 22, 2014, 22:36:49 pm
Helt klart Geir. Men, så er det den pinnen på bærearmen da. Kommer den til å tåle belastningen tro? Bilen skal jo bankes på bane osv Gliser
Sikler jo også på ny forstilling, men det koster jo litt penger det au. Har selvsagt veldig lyst på en sånn fra Eyeball engineering Blunker
146  Forum / Snikk-snakk / Sv: Bedre lys på 6volt på: november 22, 2014, 22:35:41 pm
Nye kabler/gå over kontaktpunkter (sikringene også) og lyspærer er tingen. Jeg kjøpte 45/45W pærer til ovalen via Ebay. Funket knallbra. Kjøp ikke de billigste.
147  Forum / Drag-race / Sv: Drag Week 2014 er igang på: november 22, 2014, 21:06:52 pm
Det tøffeste med den bilen er hvor godt kontrollert den er. Helt rått
148  Forum / Problemløseren / Sv: Pussig fordeler, med lavere hus. på: november 22, 2014, 19:25:11 pm
Du finner informasjon om den nesten nederst her:
https://www.wolfsburgwest.com/wolfsburg_new/electrical/electrical_common/distributors.cfm
149  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Stivere torsjonsfjærer i front (link-pin) på: november 22, 2014, 19:22:46 pm
Ikke i utgangspunktet om ikke torsjonsfjærene fjernes da.
Ønsker å gjøre justeringen så enkel som mulig.
150  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Eksos på type 4 motor på: november 20, 2014, 14:25:28 pm
Var ikke helt den beste lyden i den videoen da Gliser
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 251
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!