Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 251
|
123
|
Forum / Hva skjer? / Sv: Herbie Memorial Run 2015
|
på: desember 16, 2014, 21:29:29 pm
|
Med det samme jeg er her så kan jeg jo dele med dere hvor mange som har fått med seg at Herbie-treffet skjer i år også! Snart 1300 personer! Skal også mase litt på Porscheklubben så vi får med noen luftkjølte sånne også, det er hyggelig Jobber også med å skaffe litt live underholdning til lørdagskvelden. Hva det blir får du vite senere.
|
|
|
124
|
Forum / Hva skjer? / Sv: Herbie Memorial Run 2015
|
på: desember 16, 2014, 21:25:27 pm
|
Folk velger helt selv hvor de vil dra, jeg skal ikke dømme noen som velger det ene over det andre. Vi er glade for alle som kommer og blir med på moroa
|
|
|
125
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Stivere torsjonsfjærer i front (link-pin)
|
på: desember 16, 2014, 21:23:36 pm
|
Nevnte det i første post, men så kommer det til hvor man bør plassere disse senkeinnsatsene. Her må det nok kalkuleres litt tenker jeg. Individuell vektjustering er jo selvsagt helt krem Tenker altså å kjøpe senkeinnsatser og torsjonsfjærer. Et annet spørsmål som dukket opp er: Finnes det noen i Norge som lager slike fjærer eller selger fjærstål?
|
|
|
126
|
Forum / Hva skjer? / Sv: Herbie Memorial Run 2015
|
på: desember 15, 2014, 09:48:13 am
|
Det hjelper selvsagt Skulle hatt noe sånn filming på neste treff altså (Ikke 100% bekreftet men det ser ut til at vi får helgen 5-7 juni) Hmmm.. Samme helg som Bug Run det jo..! http://bugrun.com/Det er jo ikke der det er gøy Thomas jobber selvsagt hardt med å holde avstand mellom treffene men noen ganger kræsjer det desverre. Endelig bekreftelse får vi snart håper jeg.
|
|
|
128
|
Forum / Hva skjer? / Sv: Herbie Memorial Run 2015
|
på: desember 14, 2014, 22:29:20 pm
|
Det hjelper selvsagt Skulle hatt noe sånn filming på neste treff altså (Ikke 100% bekreftet men det ser ut til at vi får helgen 5-7 juni)
|
|
|
134
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Bedre lys på 6volt
|
på: november 25, 2014, 23:05:21 pm
|
LED er fremtiden ja, men ikke sånne tullepærer. Dette er den ultimate oppgraderingen, disse passer like godt som H4 innsats man får kjøpt til boble og golf. Dessuten er det ikke krav til lyktespylere da de er under 2000lumen. Har montert slike på en 2013modell Jeep for ikke lenge siden. Helt rått hva man får til med LED Lampene fåes E-merket osv for kjøring på Norske/Europeiske veier. www.jwspeaker.com/products/headlights/#product=500016
|
|
|
135
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Dempere bak på Harry Von Kaaten
|
på: november 25, 2014, 21:46:54 pm
|
Jeg henger meg på. Tykkere staver og justerbare dempere er tingen.
Har selv 30mm på ovalen og justerbare Koni (men kun én vei) Stivt er det, men på svingaksel er det ålreit å ha kontroll på camberen når man skal fort rett frem.
|
|
|
140
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvordan lakkere støtfangere
|
på: november 22, 2014, 23:39:07 pm
|
Jeg hadde funnet frem godt (3m eller Mirkka) grovt (80) sandpapir og eksentersliper. Sandblåser man for å bli kvitt krommen blir det fort varmt og støtfangern kan slå seg.
Bruk syregrunning i bunn som nevnt over her. Skal du ha en lakk som sitter godt ville jeg kjørt innom noen som kan blande en boks eller to med 2-komponent.
|
|
|
143
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Stivere torsjonsfjærer i front (link-pin)
|
på: november 22, 2014, 22:48:09 pm
|
Det tenker jeg også. Forstillingen er jo konstruert for å ha torsjonsfjæring. Red9 har hvertfall til buss så jeg. Da er det en lang stang gjennom forstillingen med mutter og skive på hver ende for å holde bærearmene inne. Jeg heller egentlig mot å montere flere senkeinnsatser Problemet er bare å finne avstanden de bør stå på.
|
|
|
144
|
Forum / Problemløseren / Sv: Krav til støtdempere på veteran biler?
|
på: november 22, 2014, 22:45:36 pm
|
Tja, kommer de til å se det om du ikke nevner at de mangler da? Alternativt så skal jo fjæringen være tilstrekkelig avdempet. Regelverket som skal følges på denne bilen er jo fra 1942 og det står lite om støtdempere der.
Hva som står i vegtrafikkloven av 1994 er følgende:
§ 12-1. Aksler, fjærer, belter og støtdempere på bil 1. Bils aksler, fjærer og hjul med dekk må ha tilstrekkelig styrke i forhold til største aksellast eller boggilast. 2. Bil skal være tilfredsstillende avfjæret. Fjæringen må være tilstrekkelig avdempet.
Så om bilen ikke gynger fælt o.l. så er det nok greit. En sånn kontroll innebærer også sjekk av lys og bremser.
|
|
|
145
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Stivere torsjonsfjærer i front (link-pin)
|
på: november 22, 2014, 22:36:49 pm
|
Helt klart Geir. Men, så er det den pinnen på bærearmen da. Kommer den til å tåle belastningen tro? Bilen skal jo bankes på bane osv Sikler jo også på ny forstilling, men det koster jo litt penger det au. Har selvsagt veldig lyst på en sånn fra Eyeball engineering
|
|
|
146
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Bedre lys på 6volt
|
på: november 22, 2014, 22:35:41 pm
|
Nye kabler/gå over kontaktpunkter (sikringene også) og lyspærer er tingen. Jeg kjøpte 45/45W pærer til ovalen via Ebay. Funket knallbra. Kjøp ikke de billigste.
|
|
|
|