mars 29, 2024, 09:59:20 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 251
61  Forum / Hva skjer? / Sv: HØRT om SCC 2015... på: mai 30, 2015, 22:02:57 pm
At det blir ny asfalt og godt grepp da NDRG har fått tildelt 10mill i støtte fra staten! Gliser
62  Forum / Hva skjer? / Sv: Herbie Memorial Run 5.-7. Juni 2015 på: mai 30, 2015, 22:01:31 pm
Unneberg, tskjorte-gutta, classic print (trykker herbie stasj+++) med flere. Lowlife har lista i hue Blunker
63  Forum / Hva skjer? / Sv: Herbie Memorial Run 5.-7. Juni 2015 på: mai 30, 2015, 08:33:22 am
Innramming for å vise frem årets plakat er i gang. Blir fin å ha på veggen xD
64  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turboroadster kommer snart med MINST 500hk på: mai 29, 2015, 18:13:13 pm
Ja, forsterk innerskjermene samtidig.
Om du skrur motoren stumt i bakkant må du også skru girkassa stumt i fremkant.
Den "midtre" skjøten til girkassa pleier man å skru fast i en krybbe som sveises eller skrues stumt i gaffelen, det anbefales.
Skrur du den midtre delen stumt kan du bruke gummi på nesekonet for å ta opp for små vibrasjoner. Dropper du det midtre festet bør du gå for stumt fremre feste også.

En annen meget viktig ting er fjærene/demperene og de beveglige festepunktene til bærearmer, de bør være stive.
Bruk stive polyforinger eller nylon i festepunktene til bærearmene. Bruker du torsjonsfjærer hadde jeg droppet de originale fjærene og gått for noe av det stiveste man finner.
Støtdemperene bør også være harde. Gjerne Røde Koni eller lignende, helst justerbare.
Det er ønskelig at en av to ting skjer: Enten setter den seg og stikker avgårde, eller hjulspinn. Ett hjulhopp kan bli sabla dyrt.

En god måte å spare drivlinja på er å bruke clutch-lamell med fjærer i. Da blir inngrepet noe avdempet, det sliter også mindre på kassa ved vanlig kjøring.
Ulempen med lamell med fjærer i er ofte vekten som kan gi tregere girskift og senere synkronisering av gir ved girskift.
65  Forum / Snikk-snakk / Sv: Creative Engineering T1? på: mai 29, 2015, 17:56:30 pm
Ahh, sånn å forstå.
Her er et par:
http://red9design.com/
http://eyeball-engineering.net/
http://www.cbperformance.com/
http://www.csp-shop.de/
http://www.bmdpulleys.com/pro.html
http://www.oddballimport.co.uk/index.php  (ikke direkte vw-relatert)
http://www.tafel-tuning-shop.de/
66  Forum / Snikk-snakk / Sv: Creative Engineering T1? på: mai 29, 2015, 16:10:43 pm
Hva er du ute etter? Mange som leverer mye rart der ute til boble og ghia.
67  Forum / Hva skjer? / Sv: Herbie Memorial Run 5.-7. Juni 2015 på: mai 29, 2015, 15:58:36 pm
Si i fra når du skal til med skiltene da Thomas. Jeg er med xD Står nok opp sånn i 7-8-tiden så jeg er disponibel hele dagen. Rigger bilhengern med stereo og telt! Gliser
68  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turboroadster kommer snart med MINST 500hk på: mai 28, 2015, 20:02:18 pm
Det er viktig å ha kontroll på hekken når du skal slippe løs så mange krefter. Ett hopp og du er ruinert...

Men gromt å se Gliser Får håpe du klarer å holde bevegelsen i understellet i sjakk Blunker
Hva er det gjort bak der forresten?
69  Forum / Hva skjer? / Sv: Herbie Memorial Run 5.-7. Juni 2015 på: mai 28, 2015, 19:56:29 pm
Jeg har ingen anelse, men om du kan snekre noen så kan vi fikse vinyl/trykk å legge på de Gliser
70  Forum / Drag-race / Sv: Richie Webb 7.97 !! på: mai 28, 2015, 16:57:09 pm
Fan, det er dritbra Gliser
71  Forum / Drag-race / Sv: Richie Webb 8,15 !! på: mai 28, 2015, 16:55:52 pm
Fort ass!
Vi må jo ha video!
72  Forum / Hva skjer? / Sv: Herbie Memorial Run 5.-7. Juni 2015 på: mai 28, 2015, 16:40:18 pm
Jobber med å få laga trykk til de veiviserene nå hvis det trengs. Hadde man ikke skaffet noen sånne stålskilter?
73  Forum / Hva skjer? / Sv: Herbie Memorial Run 5.-7. Juni 2015 på: mai 28, 2015, 08:42:42 am
Åhoy!
Sjekk denne! Jæveln finner på gøy Gliser
Siden det ikke skjer stort på treffet annet enn oppmøte på fredagen så tenkte jeg å arrangere en crusing med en liten gulrot i enden.
Jeg jobber som fotograf for StandUp Moss og de arrangerer på fredag kveld et sommershow. Gutta er dyktige og dette er absolutt verdt å få med seg.

Så da tenker jeg at vi cruser sammen, de som vil det, det er gratis parkering i sentrum.
De som ønsker å reservere billetter følg linken: https://pay.ebillett.no/velg_antall.php?arrnr=2825&p_id=136&kanal=ex
Det vil bli mulig å betale i døren, men jeg er usikker på hvor mange som kommer så det kan lønne seg å forhåndsbetale.
Hvis noen vil sitte på (det er servering å få der nede) så kjører jeg.

En link med litt info her:
https://www.facebook.com/events/919181484791744/

Bestilling her:
https://pay.ebillett.no/velg_antall.php?arrnr=2825&p_id=136&kanal=ex
74  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Cheron's fastback - En reise til Vestfold på: mai 25, 2015, 19:33:47 pm
Nei da, bilen er høy fordi den er tom. Jeg har ikke hevet den siden jeg hadde den på veien xD
Blir nok laaahv skal du se Blunker
75  Forum / Hva skjer? / Sv: Herbie Memorial Run 5.-7. Juni 2015 på: mai 23, 2015, 20:58:57 pm
Ligger fremdeles en 1303s kasse her. Kan få låne den Blunker
76  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Cheron's fastback - En reise til Vestfold på: mai 15, 2015, 22:03:35 pm
Godt at noen gidder å overta håpløse prosjekter når kamerater går på "en smell" Gliser
Fan Leif Egil! Blir så sabla sugen på å fortsette Gliser Savnern allerede
77  Forum / Hva skjer? / Sv: Herbie Memorial Run 5.-7. Juni 2015 på: mai 14, 2015, 14:21:35 pm
Her er de første hittil (bare bildene for de som er livredd for facebook) Gliser


Morsomt å laga noe som passer til musikk.

Bilder kan sendes til dewil969 ALFAKRØLL hotmail com  merk med HMR eller no sånt. Så har vi mer materiale å lage freshe bilder av Gliser

Henrik, jeg har en original 1303S girkasse i garasjen som du kan få kjøpt. Men, den trenger sikkert litt mods for å tåle juling. Sidelokk, 3. og 4. gir pleier man å skifte for bedre holdbarhet.
78  Forum / Hva skjer? / Sv: Herbie Memorial Run 5.-7. Juni 2015 på: mai 11, 2015, 16:42:18 pm
Stadig nye bilder på facebook. Har satt i gang med en bildeserie i kombinasjon med musikk
Skal forsøke å kombinere bildetittel og musikkvalg på en god måte Blunker
Sjekk ut og se/si hva dere synes da vel /)

www.facebook.com/HerbieMemorialRun
79  Forum / Snikk-snakk / Sv: Den store "Din drømmegarasje"-tråden! på: april 12, 2015, 20:40:25 pm
Flott å se gutter! Håper det blir flere bilder Gliser
80  Forum / Problemløseren / Sv: Ustabil i høy fart v.s. Spissing på: april 12, 2015, 20:37:11 pm
Du får prøve å endre spissingen litt, mye caster er uansett positivt.
Jeg pleier å anbefale å sette spissingen til ca 0.10° toe-in. Positiv camber og toe-out er sjelden fornuftig å kjøre med.
81  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 500hk -hva slags strømforsyning? på: april 12, 2015, 20:30:17 pm
Ny dynamo med innebygget laderegulator er å anbefale. En ny "vanlig" bobledynamo med innebygget regulator leverer 55A, man får kjøpt større utgaver. Frem med kalkulatoren. Her må du ta med strømtrekk fra styreenhet ink coiler, bensinpumpe(r) og belysning og annet. Det er vel mest fornuftig å velge en større dynamo enn 55A. 
82  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Bygge "banebil", trenger tips på: april 12, 2015, 20:25:24 pm
Etter hva jeg har erfart er ikke torsjonsfjæring no dritt, så lenge det blir satt opp riktig. I tilfelle det skulle være noe å gjøre bak ville det være å skifte alt for å få en annen geometri, men irs på boble er ganske optimalt. Stivere fjærer og en lsd er tingen. Drifting med åpen bakdiff funker ikke, det har du jo beviset på der...
Som en enkel løsning frem til midlene er på plass kan du demontere diffen din, så skal jeg sveise den for deg, free of charge Blunker
83  Forum / Hva skjer? / Sv: Herbie Memorial Run 5.-7. Juni 2015 på: april 12, 2015, 20:16:13 pm
Hehe, ja. Det er det. Litt trist og litt bra. I år (prøvde i fjor au) skal jeg forsøke å få laget et lite show til dere, i form av musikk. Er ikke helt klart enda, men håper på at jeg får det til Blunker Sjangeren er rock Gliser
84  Forum / Problemløseren / Sv: Ustabil i høy fart v.s. Spissing på: april 12, 2015, 20:12:35 pm
Joda, mer caster er alltid bedre og det er castervinkelen som påvirker retningsstabilitet og selvoppretting.
Castervinkelen blir også lavere når man senker, med mindre du senker bilen MER bak enn foran.
Men klart, for mye toe-out kan påvirke retningssstabiliteten, men ikke voldsomt.

Har du smal forstilling og smalt innpress, ET40 er vanlig på ettermarkedsfelgene i 17" og uten spacere og slikt vil bilen bli smal. Da vil dekkene ri på innsiden av dekkene mot senter av veibanen og bilen blir vinglete.

Selv kjører jeg oval med 17" radar, 25mm spacere foran og bak, castershims, lange aksler bak, senkespindler, skivebremser osv. Felgene ligger helt ute i skjermkanten og bilen er dønn stabil langt over 100km/t selv med spissinga litt på tur.

Bump-steer er også noe som er et lite problem på boble, spesielt ved senk, så når fjæringen beveger seg opp/ned så flytter spissingen seg.
85  Forum / Hva skjer? / Sv: Herbie Memorial Run 5.-7. Juni 2015 på: april 12, 2015, 20:02:12 pm
Høhøø xD Kan sikkert skaffe flere jeg Blunker Skulle hatt et sett sjæl, men det får vente til bilen er ferdig.
I år skal jeg nok ikke kjøre, så jeg kommer til å kunne dedikere hele min tid på treffet slik at dere kan ha det gøy Blunker

Det blir et knallfint treff som alltid Gliser
86  Forum / Problemløseren / Sv: Justering av styresnekke? Stor dødgang i ratt på boblen min.. på: april 12, 2015, 19:54:21 pm
Her kan det være flere feil. At bilen stikker til siden kan også være relatert til bremsene.
Slakk i snekka er ikke nødvendigvis et stort problem, den kan justeres litt men man bør ikke justere på den om man ikke veit hva man driver med.

Om du legger inn bosted i profilen din og forteller hvor du bor så kan det tenkes at det er folk eller verksteder i nærheten som kan anbefales å ta kontakt med.
87  Forum / Problemløseren / Sv: Ustabil i høy fart v.s. Spissing på: april 12, 2015, 19:50:18 pm
Hvilken dekkdimensjon kjører du med? Kan det være at bilen "vandrer" i hjulspora på veien?

Spissing har ofte lite å si på retningstabiliteten og problemet kan like gjerne ligge i  bakstillingen. Du bør også sjekke foringene som sitter i forbindelse med bakstillinga. Altså foringene i torsjonsrøret og girkassefestene.

Skal du ha bedre retningsstabilitet bør du øke castervinkelen i forstillinga, det kan enkelt gjøres ved å legge shims mellom det nedre torsjonsrøret og bunnplata.

88  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bergers Ghia på: april 12, 2015, 19:43:14 pm
Se her ja. Skjer ting her au. Lenge siden Gliser
89  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt Der Blitz Type 2 1973 modell på: april 12, 2015, 19:39:52 pm
Så veldig fin ut "live" også Gliser
90  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Cheron's fastback - En reise til Vestfold på: april 12, 2015, 19:39:14 pm
Irriterende å måtte gi opp sånn, men veldig ålreit å sende den et sted der den kan få pleie og komme ut på veien igjen. Hvis du river av de igjensveisede dørene så vil jeg ha de Blunker For når jeg skal kjøpe igjen bilen skal den ha dører uten håndtak Gliser

Har fått høre et vagt utdrag av hva planen er videre og jeg må si det høres lovende ut. Tøff blir den uansett! Gliser Lykke til! Håper jeg ikke har ødelagt helt for finansene dine fremover Gliser hahaha
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 251
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!