Vis innlegg
|
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 251
|
91
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Cheron's fastback - En reise til Vestfold
|
på: april 12, 2015, 15:03:02 pm
|
Da har jeg etter lang betenkningstid gitt stafettpinnen (fasty) videre til Vestfold. Det har i det siste vært mangel på "alt" penger, plass, tid osv. Håper Leif Egil klarer å fullføre! Kanskje jeg en vakker dag kan kjøpe tilbake noe som er litt mer ferdig enn hva jeg har levert fra meg.
|
|
|
100
|
Min klubb / Follo VW Klubb / Sv: LP
|
på: januar 17, 2015, 23:57:28 pm
|
Fan, den er jo drittlett å senke Jaja, du har nok å holde på med uansett
|
|
|
109
|
Forum / Hva skjer? / Sv: Herbie Memorial Run 2015
|
på: januar 04, 2015, 11:24:23 am
|
Hvis de får nok sponsorpenger er det fort gjort. De tar i mot alle penga de kan få etter hva jeg har hørt. Er muligheter for å kunne kjøpe en fast reklameplass der oppe. Bør anbefales til alle bedrifter tenker nå jeg Dette blir helt konge!
|
|
|
110
|
Forum / Hva skjer? / Sv: Herbie Memorial Run 2015
|
på: januar 03, 2015, 17:09:02 pm
|
Spennende, oh yes! Jesper delte en link på facebooksiden her. Forhåpentligvis blir det ny bane til vi skal på treff touch.moss-avis.no/Baneutvidelsen_kan_ta_flere__r-5-67-17774.html
|
|
|
111
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Bensin og ethanol - Veien til forgasserproblemer!
|
på: januar 01, 2015, 21:32:22 pm
|
Nettopp derfor vi må fylle 98 på alt alltid. blir det omsatt så fortsetter de å selge. forhåpentligvis
Absolutt. Dessuten kan man kjøre høyere fortenning og tune motoren slik at den går mer effektivt. Dette gjelder alle biler, til og med nye motorer med små injektorer får problemer. Ikke lenge siden jeg skiftet motor i en polo, 2004mod. På grunn av en tett dyse gikk motoren magert på én sylinder og eksosventilene gikk i stykker. For høy temperatur på ventilen forårsaket at den sprakk.
|
|
|
112
|
Forum / Problemløseren / Sv: Transportskade - tips om verksted
|
på: januar 01, 2015, 00:33:59 am
|
Det hender jeg har noen anbefalinger ja. Prøv en av disse:
Karosserimakeren på Årvoll ved avkjøringen Moss Syd Lillebror (Aleksander) jobber også som oppretter hos Nordlie auto, er mulig å få til noe der også. Han er også meget dyktig.
Det er de jeg kan anbefale i første omgang. Kjipt med sånne skader, håper det ordner seg.
|
|
|
115
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 500hk på T1 -bruke kobberpakning i toppen eller ikke?
|
på: desember 31, 2014, 16:02:09 pm
|
Jeg hadde droppet kobberring. Man får flere anleggsflater å tette og man får slik jeg ser det et svakt ledd i fohold til jern som sylinderen er laget av. Skal man ha et mellomlegg for å justere kompressjon noe sted så er det i bunnen av sylinderen mot blokka.
Jeg hadde gått for gas-ring i sylinderen hvis jeg skulle valgt noe.
|
|
|
116
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Bensin og ethanol - Veien til forgasserproblemer!
|
på: desember 31, 2014, 15:49:17 pm
|
Jeg ser det blir flere og flere forgasserproblemer. Flere demonterer, renser, vasker og justerer. Men hvorfor? Jo det skal vi se litt på her. Den store synderen: Mye tvilsom bensin der ute om dagen. Spesielt er tilsetningen ethanol en skummel greie for oss med luftkjølt vw (og andre biler) med forgasser laget av aluminium og messing, bensintank og rør laget av jern. Ethanol har den skumle egenskapen at ved kontakt med aluminium eller jern så starter metallet å korrodere, tilsetter man messing i denne blandingen vil reaksjonen aksellerere. Absolutt en uting å ha i en folkevogn med andre ord. Har selv opplevd endel problemer, spesielt med Statoil sin 95-oktan der spesielt tomgangsdyser tetter seg pga ethanolens reaksjon. Det blir en slags smørje/gelé som er avleiringer av korrosjonen. Denne geléen tetter små åpninger i forgasseren og kan forårsake at motoren går magert, mister effekt eller rett og slett stopper. Vi har alle et ønske om å holde bilen i best mulig stand, spesielt motoren. Dagens anbefaling, fyll kun 98-oktan, den inneholder ikke ethanol. Flere andre har samme problem og her kan man lese litt om hva ethanolen faktisk gjør med drivstoffsystemet ditt. www.strohmautomotive.com/ethanol.htmlSkal man bygge en motor som kun skal gå på ethanol bør man ha bensintank av plast, bensinrør av plast eller rustfritt stål og slanger beregnet for å tåle ethanol og innsprøytningsanlegg med injektorer og bensinpumpe som er laget for å tåle ethanol. Flere innspill og erfaringer er velkommen. Spesielt rundt bruk av deler brukt sammen med ethanol
|
|
|
117
|
Forum / Type 3 og 4 / Sv: Deler til Type-3
|
på: desember 31, 2014, 09:27:43 am
|
Hadde bare noen begynt å lage litt mer repro - karosserideler nå så hadde det vært fryd og gammen Sjekk ut t3hq på facebook. De dealer NOS og brukte deler, det er endel karosserideler der. Tenk om vi kunne fått repro forskjermer, da ville det vært nesten perfekt.
|
|
|
|