mars 29, 2024, 02:23:15 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 68
121  Forum / Snikk-snakk / Sv: Fra de glade 80 og 90 åra på: februar 06, 2012, 14:08:02 pm
Noe mer om Bergens bilene? Takk for opplysningene om den gule, jeg har nok trodd det var Sonic sin da han kjørte den til Bug Run i 93 eller 94. Det var en nokså stor Bergensgjeng det året som kjørte sammen. Og hva med candy red mystery roadster som vant alt av premier på de utstillingene jeg så den deltok på.

Og svakt i minne har jeg taksenket 1303 (?) med brede felger, store dekk (kanskje Revolutions) uten lakk (skjermene var ikke lakkert og bilen var flekkgrunnet) og med et beist av en maskin og muligens en Porsche girkasse. Noe som høres kjent ut?

Og hva med motorbggerensom kræsjet så fælt på et rallyløp i sin Volvo 240. Var det Rongved han het?  Han var på treffet som ble arrangert i nærheten av fengselet med en 1303 rally bil. Hadde den bilen 4wd? Han vant suverent slalomløpet som ble arrangert og det jeg husker spesielt var at traktene på gasserne var så høye at de rakk opp til bakruta.

Heisan! Thor la ned en formidabel jobb i frontruterammen for å få den til å se ut som en Karmann med rettere hjørner. Den candyrøde roadsteren husker jeg godt, men jeg klarer ikke komme på navnet til han som bygget den. Tror begge disse har holdt seg godt og tåler dagens lys. Tror det ligger bilder på vwacb.no
Jan Rongved var forhandler for Kvikk Service og bygget selv utallige motorer for vei, bilcross og rallycross. Sønnen driver videre farens verksted http://www.rongved.no men jeg tror den luftkjølte epoken er forbi for lengst. Sjekket ut denne rallycrossbilen i verkstedet sommeren -90 husker best tannstangstyringen.
122  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turboroadster TELEFON FRA BT -ALT GODKJENT!!! I DAG! JIPPI! HURRA! på: februar 02, 2012, 22:22:13 pm
 Glad fantastisk flott, dette fortjente du!
123  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Racebuss på: januar 28, 2012, 06:29:33 am
Fantastisk! Ser ut som det kunne vært laget hos Lotus eller tilsvarende - meget profesjonelt!!! At ikke du for lengst er headhuntet til et større motorsportforetak kan jo en bare undres over, men uansett er det kjekt for oss at du har tid og evne til å dele både håndverk og filosofier med oss!
124  Forum / Snikk-snakk / Sv: Boblespotting på: desember 13, 2011, 15:16:59 pm
Noen som drar kjensel på noe her?
Denne saken er en custombygget sak (panseret er jo avslørende), brukt av VW-forhandleren i Lyngdal på 70-tallet. Det var "Hvor" og "Når", men "hvem" og "hva" skulle vært artig å vite mer om. Kanskje Splitman kan kaste lys over denne vognen? Ungene elsket den, i alle fall. Undertegnede står rett foran linsen og betrakter doingen, vel 6 år gammel i 1974. Finnes den kanskje nedstøvet i en garasje eller på en låve i Lyngdal?

125  Forum / Snikk-snakk / Sv: Boblespotting på: desember 10, 2011, 12:19:06 pm
Noen som drar kjensel på noe her?
126  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Rear apron. på: november 21, 2011, 21:08:34 pm
68 og nyere passer den til. Hvor mye tenkte du?
127  Forum / Snikk-snakk / Sv: Har du noen bilder av vw's brukt som bakkematriell på flyplass? på: november 19, 2011, 13:50:08 pm
Dessuten har John lagt ut noen fine fra Flesland flystasjon

http://www.forum.vwacb.com/index.php?topic=775.0
128  Forum / Snikk-snakk / Sv: Har du noen bilder av vw's brukt som bakkematriell på flyplass? på: november 19, 2011, 13:47:48 pm
Her var ett, Erik! Mener det er fra FBU.
129  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: STANGE GARAGEN på: oktober 24, 2011, 12:05:18 pm
Her var mye spennende! Topp jobb på Type2en!

Ift. flyhistorien; interessant, er det en JU-86 dere fant siden den hadde svensk-lisensierte motorer? Ligner mest på Ju-52-deler;) 
130  Forum / Type 2 / Sv: Din type 2 på: oktober 23, 2011, 14:40:22 pm
Slitan Berger! Osteaktig
131  Forum / Problemløseren / Sv: Splittbuss m/IRS - Clutch-problem på: oktober 23, 2011, 14:38:39 pm
Litt arrtig at du spør, for da vi ikke fikk inn motoren ved første forsøk var det fordi vi hadde glemt å ta av ringen på KEP 1-clutchen (trolig litt for mye kaffi). Da dette var gjort var alt i boks og den gled på plass Øyerulling
Her er det i alle høve 1303 kasse... skulle ville mene at det måtte være noe i retning av det K&K nevner her, men kommer til kort når det gjelder å skjønne logikken siden det er "Type1"-deler overalt med unntak av selve wiren? Hmmm...  maskinen trenger vel å komme ut og lufte seg litt i vinter uansett?
132  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva fikk du i posten i dag?? på: oktober 14, 2011, 19:25:10 pm
Norges beste klubblad!  Blunker
http://www.forum.vwacb.com/index.php?topic=4594.msg320735#msg320735
133  Forum / Problemløseren / Sv: Splittbuss m/IRS - Clutch-problem på: oktober 14, 2011, 05:37:22 am
Ble clutchwiren skiftet, Svein? Om ikke, kan den være strekt?
134  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Lære seg å sveise for å holde kostnadene nede? Vanskelig? på: oktober 09, 2011, 19:25:52 pm
...
Når jeg skal sveise i forstilling eller andre ting som skal se bra ut bruker jeg andre som virkelig kan dette. Men rustreparasjoner kan du like godt sveise selv, ikke mange som gidder ta på seg slike jobber uansett, i alle fall ikke her i byn...
Helt enig med deg Kjetil. Dessuten er det vel ikke bare at folk ikke gidder, men på biler i dette prisskjiktet så er det fort ulønnsomt for de aller fleste.
Kom over et tilfelle her nylig der en ikke-kyndig hadde brukt 7500.- av et firma (med en innleid utlending) på noe "klattsveising" av platebiter, deretter var det smurt et tjukt lag tecytl utenpå. Likvel rakk det ikke til å få bilen EU-godkjent, det var enda flere ting som ga prosjektet nådestøtet...  Dette var 6 år siden, så det er klart potensial for at du kan lese deg opp, få fatt i et apparat og deretter spare mye penger. Utstyret kan du jo alltids selge igjen etterpå. Blunker
135  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Solex 40 DDH på: oktober 08, 2011, 12:42:44 pm
"DDH är gamla förgasare som satt/sitter på K70" så i og for seg sikkert ikke feil at de er til VW, men som JS sier liggende og til vannkjølt rekkemotor.
fra søket tydeligvis også brukt på, BMW, Opler og italienere? http://www.google.no/#sclient=psy-ab&hl=no&source=hp&q=%22Solex+40+DDH%22&pbx=1&oq=%22Solex+40+DDH%22&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=e&gs_upl=1547l3328l0l4391l3l3l0l0l0l0l140l312l2.1l3l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=cc45ac0172a42f34&biw=1737&bih=796
Er nok lurt å få byttet disse til Weber IDA/IDF/Dell'Orto DRLA eller noe som det finnes innsug til, ja.
136  Forum / Rundt og rundt/bakkeløp / Sv: Turboboxer.de har dere sett detta før? på: oktober 08, 2011, 12:36:31 pm
Steike bra!!! Glad
137  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Lære seg å sveise for å holde kostnadene nede? Vanskelig? på: oktober 08, 2011, 11:52:39 am
De fleste som sveiser her inne har gjort som dette, og begynt i det små. Om jeg skal komme med et par tips?
Generelt: det er en STOR fordel å gå sammen med en kamerat eller to/tre. Om du ikke har venner, eller andre som er interessert;  sjekk med din nærmeste klubb. Om det ikke finnes en VW-klubb nær deg kan du sjekke ut evt. veteranklubber. 
Utstyr: hør evt. med klubber eller verksteder nær deg om de har brukt utstyr til salgs, evt. følg med på finn. Finnes veldig mye bra utstyr som støver ned Blunker
Plan: sett deg et mål og forsøk så godt du kan å holde planen! Mye må endres underveis, men deler du det opp så kan du klare det.
NB! IKKE skjær vekk alt du finner av rust til å begynne med, men ta områdene i rekkefølge - ta deg god tid og les bl.a Tistlo sine fantastiske beskrivelser FØR du begynner Blunker
Demonter IKKE mer enn nødvendig, selv om det virker kult å ha et ferdig sandblåst "skall" må du være klar over at de som drar det så langt også har innkalkulert XX000 kroner til lakkering plussplusspluss... her strander som regel mange objekter. Ikke alle har samme tempo som disse gutta, men det kan tjene til inspirasjon like fullt: http://www.kustomcoachwerks.com/forums/index.php?c=6
Begynn i det små, dokumenter det du gjør og det blir en motivasjon i seg selv!
Om du lager prosjekttråd på forumet vil du få mange nyttige kommentarer som de ydmykt anlagte tar til seg og lærer noe av. Huskl også at det er mange måter å flå en rev!
138  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt 8 sekunder ;-) på: oktober 08, 2011, 10:46:01 am
Gratulerer! Glad
139  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Taigagreens -73 1303S på: oktober 05, 2011, 18:18:55 pm
Har du sett på www.feinecabrios.de ?
Memminger har mye siklesaker.
140  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Vw Newbie 1302. på: september 16, 2011, 20:02:14 pm
Gratulerer, ser ikke så ille ut den! Sjekk også http://www.vwacb.no
141  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: NOS fjærbein 1303 74- på: september 15, 2011, 22:12:23 pm
Hvis det er 2-bolt så går det vel til Golf 1 også (selv om den er vannkjølt...). Men da trengs det ikke av han andre som jeg tenkte på her borte på det tørre Vestlandet...

Men takker for info!  Glad

Han andre har no et par freshe spindler liggende som er tilpasset Porschebremser - nevnes no bare om det kan bidra til salg av dette fjærbeinet. Hadde selvsagt slått til om jeg hadde ny forstilling, men dessverre - den er gammel Gråter  Blunker
142  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Taigagreens -73 1303S på: september 15, 2011, 21:29:42 pm
Min er avbildet med 6 og 7X16 over. Perfekte felger til en fin 03. 205/55 på alle, men burde nok vært 195 fremme. Sitter som et skudd ift skjermene, men det er litt verre med fettkopper/akselmutter og senterkoppene på felgene. Nå manglet jo jeg det da, så sånn sett gikk det jo greit.  Glad
Aberet er at du er nødt til å coilovers, men det har du vel allerede med de Cup-felgene?

Coilovers? Er det ikkje coilovers originalt framme på 1303 da? Står noe justerbart EMPI coilover senkegreier på iallfall.

Hei, det er vel MacPherson fjærbein standard, men ikke "coilovers" - i den forstand at sistnevnte generelt er betraktelig smalere i fjøren. Det gir plass til bredere felg/dekk på innsiden, noe jeg vil tippe at du uansett har siden det allerede sitter fete felger på bilen. Alternativet ville vært noe digre spacere, men da måtte jo skjermene vært breddet også.
143  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 1303 til salgs på: september 15, 2011, 15:46:37 pm
Røverkjøp fra rustfrie Lærdal;)
144  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: VW 1303 cabriolet til salgs på: september 08, 2011, 21:09:25 pm
Nydelig bil, og grei pris tipper jeg også - en spesiell farge på en cab er det definitivt! Lykke til med salget, håper både selger og kjøper blir happy her!

Rattet er om ikke kjempesjeldent, så ihvertfall en en deilig "kuriositet" - "Sportlederlenkrad" var et ekstrautstyr som kunne krysses av hos selger på enhver luftkjølt VW som ble bestilt, ikke bare GSR-1303'ene. Det kunne nok også kjøpes over disk hos en VW-forhandler. Samme med de såkalte "Big"-felgene som også kunne leveres på alle modeller, ikke bare utstyrspakken "Big". Eller f.eks. den firkantede VDO-klokken... eller sportssetene - alt sortrert etter M-kode. Her den amerikanske versjonen Sportsbug


http://www.lenkradshop.de/dienstleistungen.html
145  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turbo Roadzter -monterer hattehylla, kjølesystem, efi tank, xtra batt, VDO på: september 08, 2011, 15:31:52 pm
Wow, du må ha egenskaper som en veltrent F-16-flyger om du klarer å absorbere all informasjonen disse klokkene gir deg! Snart kommer det vel på plass et Martin-Baker sete også? 
Litt svak for denne varianten

http://www.martin-baker.com/products/Ejection-Seats/Mk--16-high-speed/US16T---T-38.aspx
Glad
146  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Taigagreens -73 1303S på: september 08, 2011, 15:22:33 pm
Min er avbildet med 6 og 7X16 over. Perfekte felger til en fin 03. 205/55 på alle, men burde nok vært 195 fremme. Sitter som et skudd ift skjermene, men det er litt verre med fettkopper/akselmutter og senterkoppene på felgene. Nå manglet jo jeg det da, så sånn sett gikk det jo greit.  Glad
Aberet er at du er nødt til å coilovers, men det har du vel allerede med de Cup-felgene?
147  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Taigagreens -73 1303S på: september 07, 2011, 12:04:36 pm
Gratulerer med kul bil - har en sterk følelse av at det var noe kjent med den fargen - mitt stalltips er L61B Sumatra Grün
Har en med den fargen http://forum.regenstadt.com/viewtopic.php?f=8&t=157

Ligner veldig ja Osteaktig

Se i hjulbrønnen der reservhjulet ligger, skal være en klistrelapp der.
148  Forum / Problemløseren / Sv: TÜv-papirer på senkefjærer til 1303 på: september 07, 2011, 06:48:15 am
080 kan indikere at det er Kerscher sine fjærer "Progressive Fahrwerksfedern "KERSCHER 080""
Senker ulikt alt etter årsmodell:
Satz, Tieferlegung bis Bj. 7/73 ca. 50-60mm
Satz, Tieferlegung ab Bj. 8/73 ca. 60-70mm

Fargen på bildet her er grønn, men det tror jeg du kan se bort fra.
http://kerscher-tuning.de/kaefer/index.php?gruppe1=Fahrwerksteile&gruppe2=Fahrwerksfedern
Hvis du rengjør fjærene forsiktig og tar bilde av merkingen kan du evt. maile til Kerscher og spørre pent om dette er fjærer fra dem, og i såfall om det er mulig å få kopi av papirer
149  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Taigagreens -73 1303S på: september 07, 2011, 06:41:33 am
Gratulerer med kul bil - har en sterk følelse av at det var noe kjent med den fargen - mitt stalltips er L61B Sumatra Grün
Har en med den fargen http://forum.regenstadt.com/viewtopic.php?f=8&t=157
150  Forum / Problemløseren / Sv: Senkeforstilling T2 på: september 06, 2011, 11:05:00 am
OK, med ukens værmeldinger er det bare å si at jeg føler med deg...
Sjekk jaffal at den er godt fettet opp, om dette ikke alt er på plass.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 68
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!