juni 29, 2022, 08:06:35 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 [2] 3 4 ... 68
31  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Polen restaurering av Crew cab 65 mod på: september 13, 2013, 14:45:56 pm
Spørs om ikke det blir en tur fra Bergen til Voss for å se på vidunderet når du får det hjem på tunet! Regner med det kommer en kolonne med luftkjølte, håper det kan passe en dag, Arnstein?  Glad
Mvh Svein
Trenger du sidetryne så gi en lyd, Svein Blunker
32  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva skjer med Gardermoen raceway? på: september 10, 2013, 21:17:03 pm
Masterplaner må alle lufthavnene utarbeide, men faktum er at OSL har masse kapasitet hvis flygelederne benytter samme konsept som i UK. Der har de vendt seg til langt mer trafikk gjennom årene uten å alltid måtte bygge nye baner... Med flysikringsdivisjonen organisert som et eget AS kan Avinor faktisk stille krav om leveranse på en ny måte enn før.
Tviler dessuten på at Avinor kommer til å bruke enda en milliard på OSL når det er skrikende behov for investeringer andre steder i landet. Dessuten er det tegn på at innlandstrafikken vokser til/fra OSL fordi utlandstrafikken på de store lufthavnene (BGO, SVG og TRD) øker gjennom flere direkteruter. Hub-tenkningen har heller ikke samme fundament i markedet etter at SAS mistet markedsandeler og billigselskapene har fått fotfeste. Vekst på OSL blir det nok som i resten av landet, men jeg har liten tro på at det blir like mye som tidligere antatt. Og da tror jeg at SCC kan leve videre Just North of Insanity. Hvor nå det måtte være Blunker
33  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Min 1969 Ghia convertible på: august 28, 2013, 09:49:03 am
Gratulerer med nydelig bil og godkjenning!
Har selv topp erfaring med Kerscher, tror CSP også er blitt veldig bra på TÜV-papirer nå.
34  Forum / Snikk-snakk / Sv: Har du noen bilder av vw's brukt som bakkematriell på flyplass? på: mai 12, 2013, 12:32:13 pm

En gammel Oval sammen med Thunderjets
35  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia på: mai 11, 2013, 19:34:01 pm
Gratulerer Roy! Glad
36  Forum / Snikk-snakk / Sv: Boblespotting på: mars 26, 2013, 21:11:04 pm
Værnes 1962

37  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Stropping av bil på henger på: mars 02, 2013, 11:56:45 am
Hadde vært artig å fått disse kara til å teste dette ut, noen som er gode i utenlandsk og kan formulere dette?
http://dsc.discovery.com/tv-shows/mythbusters/show-talk/beyond-duct-tape.htm
38  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / SCC-crewet - se her! på: januar 31, 2013, 19:36:44 pm
Tidligere brannbil på Gardermoen.. burde jo tilhørt de ivrige ildsjelene i SCC-crewet!!!  Blunker
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=39522057
39  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: Knalltøff original 1963 mod T3 Variant, kun 74500km til salgs på: januar 12, 2013, 11:54:36 am
En av de eldste gjenværende her i landet?
40  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 58' Diamondgrün Resto T1 på: januar 11, 2013, 12:54:05 pm
Digger diamond green fargen - en av de flotteste VW-farger noensinne. Lykke til med bilen og hils senior Blunker
Fargeblanding for L29:
41  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL på: januar 11, 2013, 12:47:30 pm
Vakkert Eivind! Blir skikkelig flott dette!
42  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 71' 1302 to be German/Euro-looker Prosjekt på: desember 09, 2012, 23:02:06 pm
Pent arbeid!!
43  Forum / Snikk-snakk / Sv: Når bør man la et skogsvrak bare forbli i skogen?? på: november 27, 2012, 22:55:44 pm
min er bare en panel, men jeg synes det er bedre at jeg bygger den opp, enn at den skulle stå resten av livet i skogen i mysen... 



Denne har et kjempepotensial, nobrakes!! Kjør på - make it happen!
44  Forum / Snikk-snakk / Sv: Når bør man la et skogsvrak bare forbli i skogen?? på: november 27, 2012, 22:54:02 pm
Men det går jo an å ha denne vinklingen: billigst mulig og mest mulig moro for pengene, hvorfor skal alt være så strøkent at en ikke tør bruke det?
Fra http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=522139

til

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=522139
og ut på tur

Et billig skogsvrak kan sikkert gi mye glede også!  Gliser
45  Forum / Krigsmodeller / Sv: Kübel i Sør Varanger? på: november 27, 2012, 22:20:31 pm
Fant en hauggammel rusten takgrind (minnet om Norema, men ikke helt) i en gammel tysk skytestilling oppunder Melkevarden i Vadsø tidlig på nittitallet, den må nok ha vært nyere enn krigen men passet sannelig fint på min 67 Blunker   
46  Forum / Snikk-snakk / Sv: Når bør man la et skogsvrak bare forbli i skogen?? på: november 27, 2012, 22:06:34 pm
Herlig og artig spørmål som mange har stilt før og ingen vet svaret på!

1) Hva som er verdt noe i kroner og øre?
eller
2) hva som er verdt noe for VW-miljøet (utover deg selv)?

1) Kommer an på
a) hva som må gjøres,
b) hvordan det blir gjort
og
c) på hvilken modell det dreier seg om

2) kommer an på bilhistorisk betydning og hva folk vil by når du på ett eller annet tidspunkt tenker salg

Hvis
1 a) du får noen til gjøre jobben må du regne grundig på det først og gange med 7.
Hvis du gjør det selv er det bare å kose seg og ikke bry seg med hva ting koster. Galskap er det uansett...

Hvis
1 b) det blir hastverksarbeid gjort av folk som skal tjene penger på det kan det bli dobbelt dyrt. Og vel så det. Er det noen som kan faget og bryr seg om resultatet og sitt gode navn og rykte, OG det blir grundig dokumentert - kan det kanskje være verdt det..? Avhengig av kostnad, selvsagt...

1 c) hvis det er snakk om en "barndoor samba" som på bildet her kan det være verdt noen hundre tusen OM bilen er periodisk korrekt, topp arbeid, rette deler, etc. Men en helt ordinær 67 panel som du må bruke 200K for å lappe sammen og som likevel ikke blir 100% rett og solid uansett, tja - det kan fort bli litt høy risiko?
På den andre siden: med topp jobb (fagfolk eller "hobbyfagfolk"), topp dokumentering (bilder, kvitteringer og beskrivelse), riktige valg på deler (NOS eller topp kvalitet repro), lakk (f.eks. original Glasurit), etc. så kan det fort bli helt riktig å kreve tilbake 200K om du skal selge.  

Uansett ville jeg ikke tatt for gitt at det svarte seg å hente ut et vrak, bygge det opp og så selge det - om du tenker rent i kroner og øre. Har hittil ikke hørt om noen som har klart å tjene penger på noe sånt her til lands (i alle fall ikke noen som har skrytt av det her på forumet!). Kremmere finnes nok overalt, men de er lite populære i VW-miljøet. Kanskje i UK eller USA? Muligens i Polen? Men neppe her i landet. De potensielle kjøperne er kresne og få, og pengene sitter vel ikke spesielt løst?
  
Hører gjerne flere synspunkter fra ekspertene på dette temaet du har tatt opp. Noen her inne har garantert erfaring med alle elementene; finne, redde, fikse og selge... eller samle.
Apropos Polen:
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=524043&postdays=0&postorder=asc&start=0&sid=ee52adf30b6385d6120a7ec2b9e9fe6a
Om denne var til salgs, hva ville du selv gitt?

til

til

Håper du ikke tar dette som flås!
Alt kan reddes - men ikke om du er kynisk, økonomisk og i stand til å regne enkle regnestykker. Er du derimot som en god del av oss her inne - ivrig, entusiastisk og tallblind. Kombiner dette med å være handy og nøyaktig så er det klart at det går an! Det tar bare mye lenger tid og koster mye mer enn man tror...  
47  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turboroadster -endringer på forgasser for å feite opp blanding ved WOT på: november 26, 2012, 22:30:43 pm
Kjekt å ha deg tilbake! Glad
48  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Coiovers 1303 s big. på: november 20, 2012, 21:52:23 pm
Må ha spindler og styrestag/controlarms!! så e du i mål!
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?5783170-2-bolt-or-3-bolt-suspension
om jeg ikke tar helt feil må du også ha bærearmer, litt usikker på om stabstaget må byttes.
Forstillingen ga litt øket sporvidde (ble litt bredere) etter modellskiftet i 8/73.
Enkleste er å få en komplett men brukbar forstilling fra en hugget 74
49  Forum / Snikk-snakk / Sv: Synes du av og til det kan være litt lite innhold i trådene her på VWN? på: november 20, 2012, 19:35:34 pm
Det er utrolig hva disse folkene gjør for å grave i historien - et digert puslespill. Hadde Otto Mathe & co bare visst hvor stor intereresse det skulle bli for denne typen informasjon! Når noterte du selv ned alle vitale data for ettertiden forrige gang du byttet motor i bilen din? Ikke det nei... Blunker
50  Forum / Problemløseren / Sv: Montere motor sammen 1600 FI '71 modell på: november 20, 2012, 15:37:50 pm
En fordel med å gjøre reint i toppene er at du evt. lettere vil oppdage sprekker som kan gi deg problemer senere.
51  Forum / Snikk-snakk / Sv: Mags i VW Ultra... på: november 19, 2012, 23:11:12 pm
Grattis - det var jo velfortjen rosende omtale av eieren også Blunker
52  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Racebuss på: november 13, 2012, 12:17:10 pm
Oisann, håper det gikk bra! Stå på, god bedring!
53  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia på: november 13, 2012, 10:38:34 am
Kjekt å se denne gamle forum-klassikeren får godt stell - vi snakker om en av de virkelig episke prosjekttrådene på gamle 2you også Grelland! 67 sider med blod, svette, tårer, glede og inspirasjon til resten av VW-folket!
54  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Racebuss på: november 13, 2012, 10:34:00 am

Du er helt helt rå Knasten....helt fantastisk å følge med på det du driver med!

X 2

 Glad  Glad  Glad
Herlig innovativt - dette blir spennende å følge neste sesong!
55  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 62 cab motor og bremser på: november 06, 2012, 11:05:06 am
Nydelig!!! Glad
56  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: Drømmevarianten selges (Typ3 - 1967) på: november 01, 2012, 06:57:37 am
Det er nok en '67, ja. Du burde vite det, Endre Glad

Forøvrig heter det jo Typ 3, og ikke T3 (som er tredje generasjon Transporter). Pirk, pirk... Blunker
Hvis man først skal pirke, så het vel tredje generasjonen Transporter for T 25....
`
Lett å gå i surr her - merkelig nok kun Volkswagen Type 2 T25 i United Kingdom...
http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Type_2_(T3)
57  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Lakke varmekammer på: oktober 18, 2012, 21:15:05 pm
Bruk gjerne søkefunksjonen, det er disktutert en god del her inne og til og med har noen gjort tester på overflatebehandling.
Power Coat Spray "3 in 1"- veldig bra erfaring med denne på alle slags overflater. Har holdt veldig bra på eksosanlegg.
http://www.jsc.no/images/Marketing/Maling%20Brosjyrer/Power%20Coat%20spraybrosjyre.pdf
58  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Racebuss på: oktober 18, 2012, 09:30:53 am
Glimrende idé Morten! Bare opprett eller oppgi paypal-sponsorkonto, du Jørn! Gliser
59  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Mitt første prosjekt -'66 Doka på: oktober 18, 2012, 09:29:35 am
Vwelkommen og lykke til!

60  Forum / Problemløseren / Sv: Forskjellig bredde på skjermer foran 1303 73/74/75? på: oktober 17, 2012, 10:07:10 am
Jeg har noen skjermer liggende Bjørn som du kan teste, bare gi meg en lyd!
Sider: 1 [2] 3 4 ... 68
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!