Vis innlegg
|
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 68
|
91
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Senketrøbbel 1303/Kerscher
|
på: mai 08, 2012, 11:54:20 am
|
På mitt sett ligger det en ganske kraftig bumpstop på demperene. den fulgte med kercher settet og gjør at du ikke klarer å bunne fjeringa slik at problem oppstår. Dersom denne mangler eller du har fjernet denne så er vel ikke det i tråd med tuv papirene, og kan ikke bli godkjent
Når du sier bumpstop, tenker du da på denne spaceren som skal ligge under demperen i bunnen av fjærbenet?
|
|
|
102
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Kanaler
|
på: april 05, 2012, 20:30:48 pm
|
Jøss, ante ikke at dette kunne irritere, og det var ikke meningen å lure trådstarter til verken det ene eller andre. Som man spør får man svar - jeg vet ikke om cip1 sine kanaler er bra, burde vel heller sagt det da. Men det fine er jo at vi fra nå av har det rette kara på jobben med å finne de riktige linkene som ikke provoserer noen Ta en kald øl og ha en strålende fin påske !
|
|
|
106
|
Forum / Problemløseren / Sv: Skifte av platedel under bakvindu?
|
på: april 04, 2012, 10:44:33 am
|
Ja da var jeg nesten ferdig med å matte ned -63`en for å lakkere den! SÅ kom overraskelsen, igjen. Trekket under bakvindu så ikke bra ut, men har aldri sett nærmere på det før idag. Det jeg fant var jo en del rust i platestykke som går mellom bakvindu og stykket ned mot bagasjerommet bak! Har nå lett på Youtube for å finne film om hvordan en best fikser dette, uten hell så langt. Noen her inne som har gjort det før? Trenger kun å skifte ut noe stål, ikke alt, men er litt usikker på hvordan jeg går frem, hvor kapper jeg best osv.
Skifte av denne brannveggen har vel Tistlo gjennomført for lengst om jeg ikke husker feil!
|
|
|
109
|
Forum / Problemløseren / Sv: Delenr side
|
på: april 04, 2012, 09:07:38 am
|
Det er flere numre ute og går: delenummer er en sak, serienumre (4283557) er nummeret i rekkefølge etter når det er produsert. Delenumre er bygget opp at tre tretallsgrupper: "000" - "111" - "222" der "000" er modelltype: 111 VW Type 1 113 VW Type 1 115 VW Type 1 117 VW Type 1 135 VW Type 1 141 VW Type 1 143 VW Type 1 151 VW Type 1 152 VW Type 1 181 VW Type 1 183 VW Iltis 211 VW Transporter > 91 215 VW Transporter > 91 221 VW Type 2 225 VW Type 2 231 VW Type 2 235 VW Type 2 241 VW Type 2
"111" er hovedgruppe 1. Motor 2. Drivstoff-, eksos- og varmesystem 3. Girkasse 4. Forstilling 5. Bakstilling 6. Hjul og bremser 7. Støtfangere, hendler, pedaler 8. Karosseri 9. Elektrisk
"222" utgjør selve delenummeret. Bokstaven tilslutt angir at det er en revidert utgave, der f.eks D er en forbedret (og dermed senere) utgave av en C-del. Eks. 113. 301. 211 B Type 1 Girkasse Delenummer Revidert
|
|
|
111
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Kanaler
|
på: april 04, 2012, 05:35:36 am
|
for å svara på spørsmålet so er dei vel på ein måte bra. men på ein an måte er dei totalt rævvva dei trenger litt modifisering, men ikkje mykje for å passa. varmespjeldhola er ikkje heilt på stell blandt anna. for å få dei bra må du ta av bunndelen og få tetta varmerøyret innvendig i alle skjøytane(dei er på ingen måte tett) og so må du behandla innvendig så dei ikkje rustar sund etter eitpar år. skruefestet i front forsterkar du mens du har den open og so smeller du på ein skikkeleg kanalbunn(hookyspanelshop.com) har du den gamle kanalen din må du hugsa å ta vare på røyret som stikker ut under baksetet, denne stussen må du bruka på den nye kanalen pga att den nye er ubrukelig. men gjer du desse modifiseringane har du ein god kanal alternativt får du tak i frå tyskland 100% som orginalt, til 6000 pr sida + frakt og dill alternativ 2 er å venta ei stund til gerson i colombia har fått igang produksjon av nyare varmekanalar. (veldig bra kvalitet) Alternativ for kanalbunn (begrenset): http://www.volkswagen-classic-parts.de/shop/Art.: 111801171D
|
|
|
113
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Har du noen bilder av vw's brukt som bakkematriell på flyplass?
|
på: april 03, 2012, 12:10:49 pm
|
Hei Frode! Artig det - akkurat denne er nok fra Rygge (siden 336 skvadronen hadde base der fra 1958 da de fikk Sabre). Vet du noe mer om hvor din kom fra? Type 2 har vel bidratt til verneplikten i mange år, så det finnes sikkert en del bilder rundt om som kan kaste lys over din. Har du sjekket med trafikkstasjonen på Kongsberg? De skal sitte på det som er igjen av dokumentasjon på avregistrerte militære kjøretøyer.
|
|
|
115
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1974 Karmann Ghia
|
på: mars 31, 2012, 07:15:47 am
|
Takk for hyggelige ord, trivelig.... Konstaterer med glede at bilen er HELT rustfri så langt jeg kan se, bunnplate og innerskjermer er hele og fine.....
SÅ må jeg spørre om etpar ting : Hadde bilen på førstegangskontroll hos BT Drammen i går der de fant noen småting.
Må bytte styreledd på begge sider da gummimansjetter var sprekt, samme med øvre og nedre bærekule v side og stabstagsforinger som så morkne ut (ikke mangel !!?? ) Det jeg lurer på er om Karmann har samme deler som Boble her , eller er dette deler fra Variant/Fastback ? Noe tips om hvor man får kjøpt deler til hyggelige priser ?
Så fikk jeg beskjed om å måtte gravere ned chassisnr i karosseri da de ikke godkjente orginalt aluplakett og klistremerke i dør som identifikasjon, er dety noe sted dette er stanset inn på disse bilene som ikke jeg vet( så slipper jeg jo gravere)
Gratulerer med flott bil! Chassisnr. sitter i chassiset - ikke karrosseriet. Om du løfter opp baksetet og ser ned på "tunnellen" (ved lokket til girkoplingen) finner du det du er ute etter.
|
|
|
118
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Racebuss
|
på: mars 12, 2012, 07:06:36 am
|
Topp jobb som vanlig, blir kort vei for disse pluggledningene - venter i spenning på fortsettelsen!
|
|
|
|