Vis innlegg
|
Sider: 1 [2] 3 4 ... 19
|
31
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: T4 trimming
|
på: oktober 03, 2014, 12:06:12 pm
|
Hei ved at du har korte råder vil stemplet bli dratt langt inni blokka så du må stempler for langt slag ved korte råder blir det en veldig brå vinkel når veiva går rundt derfor når jeg byggde meg en 2,4 ltr for rallycross brukte jeg 69 type 4 veiv og 5,7 " råder og 105 stempler det fungerte perfekt når vinklen på råden blir bratt så går råde 2 og 4 lettere borti kammen og krever mer slipping av råde i bakkant en lengere råde blir vinkelen mindre og krever inne så mye mod av råden og motoren jobber bedre dette er ut fra egne erfaringer ikke lest i noe blad
|
|
|
32
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: T4 trimming
|
på: oktober 02, 2014, 11:13:13 am
|
du må bruke råder som er 5,5 eller større kan ikke bruke org eller h råder som er stad lengde DVs 5,138 kam en her må du bruke en kam som har 1" base sirkel pga av dårlig plass til rådene på cyl 2 og 4
hadde jeg vert deg så hadde jeg bygget med 78 mm veiv råder 5,5 h profil og 96 sats da kan du bruke normal M-kam som passer perfekt selv her må du sjekke om det går rundt
|
|
|
42
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Motor-bremsebenk, Stuska :-)
|
på: april 01, 2014, 20:02:14 pm
|
når vi får i motoren din i bremsebenken så må vi vel kjøre noen pull for å få vekk sotlaget i bremsebenken som disse små type 1 motorene lager ring meg i morra Jan
|
|
|
43
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Motor-bremsebenk, Stuska :-)
|
på: april 01, 2014, 18:22:36 pm
|
Hei hvorfor bremser dere ikke med reim og den exosen som faktisk skal brukes??? skjønner meg ikke på dere type 1 gutta er det ikke hester igjen etter at dere har satt på reim og vanlig exospotte så hvor mye bremset den motoren med reim og exosanlegg?? Kan legge ut 1776'n min som ett eksempel fra da jeg bremset den hos JEE: UTEN reim, luftfiltre og eksos Max hk: 117 MED reim, luftfiltre og eksos Max hk: 96 LIKER
|
|
|
44
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Motor-bremsebenk, Stuska :-)
|
på: april 01, 2014, 17:50:16 pm
|
Hei hvorfor bremser dere ikke med reim og den exosen som faktisk skal brukes??? skjønner meg ikke på dere type 1 gutta er det ikke hester igjen etter at dere har satt på reim og vanlig exospotte så hvor mye bremset den motoren med reim og exosanlegg??
|
|
|
46
|
Bruktbørsen / Deler selges / 1915 type 1 selges
|
på: mars 14, 2014, 20:31:34 pm
|
selger en 1915 type 1 motor her er litt info jeg bygget denne motoren for noen år siden da som en 1835 men blir renovert med ny Mahle 1915 sats deler i motoren er
ny 94 mm Mahle sats org veiv balansert med lettet svinghjul og kennedy stage 1 w 110 kam den kan endres om noen kjøper motoren før den settes i sammen igjen brothers topper 40-35 mm ventiler 12 mm plugg dobble fjærer er sjekket opp blokka kan brukes i boble eller bil med bakres motorfester strøken gassere er org webere 40 mm alle delene er ca 3 år gammle bortsett fra 94 satsen som er ny motoren blir satt sammen med ny lagere og alt er sjekket over ca 100 hk med w110 kam selges uten kjøling det følger med 2 varmepotter som er tette men ikke nye kan være behjelpelig med montering av kjøleblekk og montering i bil pris kr 17000 Mvh Andersen Racing 48194000
Mvh
|
|
|
47
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: scarbug - 1303s '74
|
på: mars 10, 2014, 19:42:54 pm
|
Hei hvorfor måtte biltilsynet vite hva motoren koster ? det er vel hk som teller? tror ringstad gjør dette for 1500-2000 ring han grei kar
Mvh Kåre
|
|
|
53
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / IDA deler
|
på: januar 12, 2014, 20:48:18 pm
|
Hei trenger Ida flotørventil 250 og spreder i messing evt alu på kunne skrus fast og pakningen mellom toppen og kroppen
Haster
Kåre 48194000
|
|
|
57
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: SINTERLAMELL/GATEBRUK ?
|
på: desember 26, 2013, 13:40:37 pm
|
Hei Gjør som Geir F sier det har jeg gjort mange ganger slitter litt mer på svinghjul og trykkplate Zinter og org trykkplate klarer ca 200-230 hk Cip 1 har forsterket trykkplate og Zinter
Mvh Kåre
|
|
|
|