april 24, 2024, 18:39:05 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 [2] 3 4 ... 19
31  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: T4 trimming på: oktober 03, 2014, 12:06:12 pm
Hei
ved at du har korte råder vil stemplet bli dratt langt inni  blokka så du må stempler for langt slag
ved korte råder blir det en veldig brå vinkel når veiva går rundt derfor når jeg byggde meg en 2,4 ltr for rallycross
brukte jeg 69 type 4 veiv og 5,7 " råder og 105 stempler det fungerte perfekt
når vinklen på råden blir bratt så går råde 2 og 4 lettere borti kammen og krever mer slipping av råde i bakkant
en lengere råde blir vinkelen mindre og krever inne så mye mod av råden  og motoren jobber bedre

dette er ut fra egne erfaringer ikke lest i noe blad Gliser
32  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: T4 trimming på: oktober 02, 2014, 11:13:13 am
du må bruke råder som er 5,5 eller større kan ikke bruke org eller h råder som er stad lengde DVs 5,138
kam en her må du bruke en kam som har 1" base sirkel pga av dårlig plass til rådene på cyl 2 og 4

hadde jeg vert deg så hadde jeg bygget med 78 mm veiv råder 5,5 h profil  og 96 sats da kan du bruke normal M-kam som passer perfekt selv her må du sjekke om det går rundt
33  Forum / Problemløseren / Sv: Linje borring på: oktober 01, 2014, 17:25:14 pm
Jee racing Erik Dalhberg helt rå
34  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvor kjøper dere motorolje og hvilken type? på: september 27, 2014, 02:10:20 am
Hei
har Pennzoil 20-50 på lager bor i Spydeberg

Mvh Kåre
35  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 1915 type 1 selges på: august 07, 2014, 06:46:18 am
er solgt
36  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: VW t4 kam ønskes kjøpt. på: juli 27, 2014, 16:28:58 pm
hei
har m med løftere

500
37  Forum / Problemløseren / Sv: vibrasjoner ved igangstart 1.gir og revers - 66' 1300 på: juli 04, 2014, 22:20:33 pm

punkt 1 motorfester må være bra

punkt 2 den ca 30 cm lange slangen som forbinder chassi og kasse må ha en svai på ca 2 cm

punkt 3 tut og kjør
38  Forum / Problemløseren / Sv: Oljetrykk ved første gangs oppstart på: juli 01, 2014, 08:14:24 am
oxy en har vel oljefilter på blikka ville løsnet litt på det
39  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Ønsker å kjøpe kam med drev til 25 hk vw motor på: juni 11, 2014, 15:18:07 pm
Hei
trenger kam  med drev til en 25 hk det er bakkelittdrev som har tatt kvelden på det jeg har

Mvh Andersen Racing
48194000
40  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: scarbug - 1303s '74 på: mai 23, 2014, 14:39:29 pm
Hei
Var det dårlig oljetrykk på siste bilde ,så ut som motoren gikk ut fra turtelleren Gliser













41  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: sylinder sats på: mai 19, 2014, 13:33:55 pm
Hei har en strøken 1835 sats selges kr 1000 det en mahle sats gått 3sesonger
42  Forum / Snikk-snakk / Sv: Motor-bremsebenk, Stuska :-) på: april 01, 2014, 20:02:14 pm

når vi får i motoren din  i bremsebenken så må vi vel kjøre noen pull for å få vekk sotlaget i bremsebenken som disse små type 1 motorene lager Gliser Gliser Gliser
ring meg i morra Jan
43  Forum / Snikk-snakk / Sv: Motor-bremsebenk, Stuska :-) på: april 01, 2014, 18:22:36 pm
Hei
hvorfor bremser dere ikke med reim og den exosen som faktisk skal brukes???
skjønner meg ikke på dere type 1 gutta er det ikke hester igjen etter at dere har satt på reim og vanlig exospotte Gliser Gliser Gliser

så hvor mye bremset den motoren med reim og exosanlegg??
Kan legge ut 1776'n min som ett eksempel fra da jeg bremset den hos JEE:
UTEN reim, luftfiltre og eksos
Max hk: 117
MED reim, luftfiltre og eksos

Max hk: 96



LIKER

44  Forum / Snikk-snakk / Sv: Motor-bremsebenk, Stuska :-) på: april 01, 2014, 17:50:16 pm
Hei
hvorfor bremser dere ikke med reim og den exosen som faktisk skal brukes???
skjønner meg ikke på dere type 1 gutta er det ikke hester igjen etter at dere har satt på reim og vanlig exospotte Gliser Gliser Gliser

så hvor mye bremset den motoren med reim og exosanlegg??
45  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 1915 type 1 selges på: mars 15, 2014, 07:09:06 am
Hei Pål
ønsker et salg ikke bytte


Mvh Kåre
46  Bruktbørsen / Deler selges / 1915 type 1 selges på: mars 14, 2014, 20:31:34 pm
selger en 1915 type 1 motor her er litt info
jeg bygget denne motoren for noen år siden da som en 1835 men blir renovert med ny Mahle 1915 sats
deler i motoren er

ny 94 mm Mahle sats
org veiv balansert med lettet svinghjul og kennedy stage 1
w 110 kam den kan endres om noen kjøper motoren før den settes i sammen igjen
brothers topper 40-35 mm ventiler 12 mm plugg dobble fjærer er sjekket opp
blokka kan brukes i boble eller bil med bakres motorfester strøken
gassere er org webere 40 mm
alle delene er ca 3 år gammle bortsett fra 94 satsen som er ny
motoren blir satt sammen med ny lagere og alt er sjekket over
ca 100 hk med w110 kam
selges uten kjøling det følger med 2 varmepotter som er tette men ikke nye
kan være behjelpelig med montering av kjøleblekk og montering i bil
pris kr 17000
Mvh Andersen Racing
48194000

Mvh
47  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: scarbug - 1303s '74 på: mars 10, 2014, 19:42:54 pm
Hei
hvorfor måtte biltilsynet vite hva motoren koster ? det er vel hk som teller?
tror ringstad gjør dette for 1500-2000 ring han grei kar

Mvh Kåre
48  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: 94 sylindersats på: mars 01, 2014, 21:55:09 pm
hei
har en Mahle sats liten sprekk nederst i en cyl mangler stempelfjører
ny 1500 kr eller bud
48194000
49  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: scarbug - 1303s '74 på: februar 24, 2014, 18:01:24 pm
Hei
bra tall det der blir en kjempe fin motor

type 4 er best


Andersen Racing
50  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: olje kjølere type 4 på: januar 16, 2014, 11:02:00 am
Hei
har ny på lager 400 pluss porto ser Unneberg skal ha 805

Mvh  Kåre
51  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva bruker du til rengjøring av motordeler? på: januar 15, 2014, 15:32:56 pm
Hei
Erik kjøp deg en tejio Delevasjer varmt vann problem løst
nye er dyre ca 35-40000 men jeg kjøpte min for 12 000
helt konge

Mvh Kåre
52  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Bærelager til Type 4 øk. på: januar 12, 2014, 20:49:41 pm
Hei
trenger du bare mittre lager type 4 std-std

ring
48194000
Kåre
53  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / IDA deler på: januar 12, 2014, 20:48:18 pm
Hei
trenger Ida flotørventil 250 og spreder i messing evt alu på kunne skrus fast og pakningen mellom toppen og kroppen

Haster

Kåre
48194000
54  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Type 4 deler ØK! på: januar 08, 2014, 15:51:34 pm
Hei
har 1 sett 1800 topper gi bud?
jeg bor i Spydeberg så du kan komme å se har også 1 sett Porsche 914 topper  urørt


Mvh Kåre
55  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: bas grenrør type 4 på: januar 06, 2014, 11:15:04 am
Hei
hvorfor bestiller du da ikke fra Bas i Tyskland? nytt og perfekt
56  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: bas grenrør type 4 på: januar 05, 2014, 10:10:30 am
Hei
har et hjemmesveiset kopi bas
legger ut bilde på facebook i låpet av dagen

Mvh K
57  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: SINTERLAMELL/GATEBRUK ? på: desember 26, 2013, 13:40:37 pm
Hei
Gjør som Geir F sier det har jeg gjort mange ganger slitter litt mer på svinghjul og trykkplate Zinter og org trykkplate klarer ca 200-230 hk
Cip 1 har forsterket trykkplate og Zinter

Mvh Kåre
58  Forum / Problemløseren / Sv: Ruller selv om den er i gir? på: desember 14, 2013, 17:09:55 pm
kødda nå eller???
59  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: 103mm type4 på: desember 05, 2013, 16:59:16 pm
du har fått svar
60  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: 103mm type4 på: desember 04, 2013, 12:02:51 pm
Hei

har 4 løse cyl for salg 2500

Mvh AR
Sider: 1 [2] 3 4 ... 19
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!