Vis innlegg
|
Sider: 1 [2] 3 4 ... 19
|
36
|
Bruktbørsen / Deler selges / Rydding pågår, div. selges. Kastes på torsdag
|
på: juli 14, 2013, 16:14:55 pm
|
Rydder verkstedet og i den forbindelse så selges div. deler BILLIG Avslutter hermed min VW luftkjølte periode og tømmer verkstedet.
T1 girkasse med aksler, 64 mod. Bud 1303 singlecover kasse med def. revers. Bud Pre 59 kasse m/aksler. Bud T1 motor, ganske kmpl. bud Pre 60 motorer i deler Div blekk, viftehus etc T1 topper bud etc.
Alle "smådeler" havner på henger'n til torsdag, og leveres på dynga. Større ting som girkasser og motorer hadde jeg håpet noen kom og hentet.
GeirH
|
|
|
38
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvorfor er luftkjølt VW så billig?
|
på: mai 30, 2013, 10:50:46 am
|
Min første bil, en oval fra 53 ga jeg 6500,- for i 1989, 24 år siden. Rustfri og kjørbar, men dog ingen perle.
Uten internett, så var du jo plukka nødt til å reise rundt på treff for å kunne følge med i hva som skjedde og treffe likesinnede på den tiden. Var og greit å være medlem i flere klubber for å kunne få klubbavisen hjem i posten for ytterligere oppdatering. Så var det jo spennende å dra på de første treffene på vårparten for å så på hva som hadde skjedd i de mange garasjer/verksteder rundt omkring i løpet av vinteren.
Nå er jo dette ofte avslørt på nettet, og noe av spenningen blir jo borte, og da og litt av greia med det å dra på treff borte for mitt vedkommende.
Kan nok syntes som prisene på bilene er dalende. Helt greit for oss som har dette som hobby, men handler du biler for å tjene penger så er det jo kjedelig. Prisene på splitt busser har jo vært helt galskap. Jeg tror vi kan takke internettet for mye av det som skjer på godt og vondt i hobbyen vår nå. Kan hende de høye prisene som har vært har skremt evt. nykommere, så kan vi jo håpe rekruteringen vil øke med lavere priser på bilene...
|
|
|
40
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Innkjøring stock kam
|
på: mai 15, 2013, 18:43:55 pm
|
De aller fleste mener at kammer MÅ kjøres inn.
Hvis alle delene dine er stock (NOS)VW slik som bilen forlot fabrikken med, så spør jeg, hvem stod for innkjøring av kammer på VW fabrikken?. Samtlige motorer 20 minutter på over 20 millioner biler med påfølgende oljeskift. Tror det aller viktigste er at delene PASSER sammen slik at geometrien og matrialene som er brukt stemmer, og at kammen treffer løfteren der det er ment at den skal treffe, dvs utenfor senterlinjen på løfter.
Ved trimming og hardere fjærer så betyr det kanskje noe, men nok en gang, delene må passe sammen, hvis ikke, så dukker kam/løfter problematikken opp åkkesom.
|
|
|
41
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Godkjenning av roadster?
|
på: mai 13, 2013, 19:00:44 pm
|
Hei
Mange år siden jeg kjøpte Roadster kit fra Ulf W Johansen i Mysen. Tipper det var i 1989. Da fulgte det med ett skriv samt at kit'et hadde et unikt nummer. Den plata i døråpningen din, står det Nor Kit Car på den? Jeg søkte og Biltilsyn på forhånd om ombygningen, og de krevde papirer på at forsterkninger som sitter i døråpning var utført/sveiset på plass på et godkjent bilverksted.
Mulig dette er enklere i dag. Mangler du papirer så kanskje Ulf kan hjelpe.
GeirH
|
|
|
48
|
Bruktbørsen / Deler selges / Svenskemotoren 2332 T-1
|
på: april 21, 2013, 21:31:54 pm
|
Denne motoren ble bygget i Sverige for lenge siden (80-90 tallet) og det er gjort omfattende maskineringsarbeider på blokk. VW T-1 blokk, stålplateforsterket med gjennomgående mainstud ala T-4. 84 mm Berg veiv, Porsche journaler men std. T-1 dim på alle bæringer. Carrillo råder 5,7" og 94 syl. sats. Det er lagt i en DRD turbokam. Kina turbo kan følge med. 215 mm clutch med 3 pucks lamell. Denne er short blokk (syl+stempel) på plass, men ikke montert topper, da disse krever litt mer arb.
Min plan var å putte denne baki 71 Bay'en.
Tror jeg har sett JPM har noe tilsvarende på gang nå.
Prismessig, hvis du skal kjøpe en NY blokk og maskinere tilsvarende, så havner du fort på 10.000 kr ++ før du har begynnt å bygge. Selges 30.000,-
|
|
|
49
|
Bruktbørsen / Biler selges / VW Bay 71
|
på: april 21, 2013, 21:12:26 pm
|
Selger min buss da interessen for gamle biler begynner og avta. Denne er nedplukket, men rullende. Rustmessig bra, men noen timer med sveis, lakk og interiørarbeid må påregnes. Følger med motor, tilstand, vet jeg ikke, samt en 2 liter kasse. Hentet i Sverige, tollet inn. Må vises før norsk identitet kan utstedes. Pris 20k. Bilen står 4 mil nord for Oslo.
GeirH
|
|
|
50
|
Forum / Snikk-snakk / Kjøpe bil Danmark, Sverige...
|
på: april 09, 2013, 21:53:25 pm
|
Hei
Er på biljakt, og da Norge har noe begrensede mengder med biler, så tenkte jeg å utvide søket til Danmark, Sverige, Tyskland etc Noen som har adresser til sider ala Finn.no. Vet om blocket.se og mobile.de
Takker GeirH
|
|
|
59
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Razer's '67 1500 - Savannah
|
på: desember 30, 2012, 12:06:43 pm
|
Flott jobb du gjorde med den lakkeringen! Hva er greia med så digre bakhjul? Ble flott med fangerene på!
Du får ned hastigheten på kjølevifta, så motoren går litt varmere.....
|
|
|
60
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: trimming av type 4
|
på: november 20, 2012, 21:10:08 pm
|
Det bør jo merkes godt det, hvis du får doblet effekten fra 65 hk til 120 -140 hk. Vær kritisk med valg av løftere og kam. Få noe som passer sammen. Har byttet kam og løftere 3 ganger i samme motor før ting funket. Det ene oppsettet måtte byttes allerede etter "innkjøring" av kam.
|
|
|
|