april 20, 2024, 12:40:44 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 [2] 3 4 ... 19
31  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Gate /dragbox t.s på: august 09, 2013, 09:43:17 am
mangler den 3dje gir??
32  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: Bay på finn på: august 08, 2013, 07:10:22 am
..og med klistremerker fra Oslo VW klubb i vinduet. Tydligvis vært litt synlig i miljøet på 90 tallet.
33  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Rydding pågår, div. selges. Kastes på torsdag på: juli 14, 2013, 21:10:46 pm
Kult. Da henter jeg en kveld til uka. Tirsdag kanskje?
Går fint det.
34  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Rydding pågår, div. selges. Kastes på torsdag på: juli 14, 2013, 20:21:41 pm
Har du kasta den fronten som du henta hos meg, eller er den brukt på bil?

Pål m

Den står her den, har nok muligens delt den opp litt, dvs borret bort punktsveis så den består av flere deler.
35  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Rydding pågår, div. selges. Kastes på torsdag på: juli 14, 2013, 19:14:29 pm
Fått noen PM'er.
Førstemann til mølla prinsippet som gjelder.
Har en 1200 longblokk, hvis det er av int.
Par hundre for girkassa er greit Vegard.
36  Bruktbørsen / Deler selges / Rydding pågår, div. selges. Kastes på torsdag på: juli 14, 2013, 16:14:55 pm
Rydder verkstedet og i den forbindelse så selges div. deler BILLIG
Avslutter hermed min VW luftkjølte periode og tømmer verkstedet.

T1 girkasse med aksler, 64 mod.  Bud
1303 singlecover kasse med def. revers. Bud
Pre 59 kasse m/aksler. Bud
T1 motor, ganske kmpl. bud
Pre 60 motorer i deler
Div blekk, viftehus etc
T1 topper bud
etc.

Alle "smådeler" havner på henger'n til torsdag, og leveres på dynga.
Større ting som girkasser og motorer hadde jeg håpet noen kom og hentet.

GeirH
37  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Spørsmål angående hydrauliske ventilløftere. på: juni 23, 2013, 22:05:52 pm
Mener å huske det er forskjell på støtstanglengde på mekaniske/hydrauliske løftere.
38  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvorfor er luftkjølt VW så billig? på: mai 30, 2013, 10:50:46 am
Min første bil, en oval fra 53 ga jeg 6500,- for i 1989, 24 år siden. Rustfri og kjørbar, men dog ingen perle.

Uten internett, så var du jo plukka nødt til å reise rundt på treff for å kunne følge med i hva som skjedde og treffe likesinnede på den tiden.
 Var og greit å være medlem i flere klubber for å kunne få klubbavisen hjem i posten for ytterligere oppdatering.
Så var det jo spennende å dra på de første treffene på vårparten for å så på hva som hadde skjedd i de mange garasjer/verksteder rundt omkring i løpet av vinteren.

Nå er jo dette ofte avslørt på nettet, og noe av spenningen blir jo borte, og da og litt av greia med det å dra på treff borte for mitt vedkommende.

Kan nok syntes som prisene på bilene er dalende. Helt greit for oss som har dette som hobby, men handler du biler for å tjene penger så er det jo kjedelig.
Prisene på splitt busser har jo vært helt galskap.
Jeg tror vi kan takke internettet for mye av det som skjer på godt og vondt i hobbyen vår nå.
Kan hende de høye prisene som har vært har skremt evt. nykommere, så kan vi jo håpe rekruteringen vil øke med lavere priser på bilene...


39  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Innkjøring stock kam på: mai 15, 2013, 19:42:48 pm
Og innkjørt=?
40  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Innkjøring stock kam på: mai 15, 2013, 18:43:55 pm
De aller fleste mener at kammer MÅ kjøres inn.

Hvis alle delene dine er stock (NOS)VW slik som bilen forlot fabrikken med, så spør jeg, hvem stod for innkjøring av kammer på VW fabrikken?. Samtlige motorer 20 minutter på over 20 millioner biler med påfølgende oljeskift.
Tror det aller viktigste er at delene PASSER sammen slik at geometrien og matrialene som er brukt stemmer, og at kammen treffer løfteren der det er ment at den skal treffe, dvs utenfor senterlinjen på løfter.

Ved trimming og hardere fjærer så betyr det kanskje noe, men nok en gang, delene må passe sammen, hvis ikke, så dukker kam/løfter problematikken opp åkkesom.

41  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Godkjenning av roadster? på: mai 13, 2013, 19:00:44 pm
Hei

Mange år siden jeg kjøpte Roadster kit fra Ulf W Johansen i Mysen. Tipper det var i 1989.
Da fulgte det med ett skriv samt at kit'et hadde et unikt nummer. Den plata i døråpningen din, står det Nor Kit Car på den?
Jeg søkte og Biltilsyn på forhånd om ombygningen, og de krevde papirer på at forsterkninger som sitter i døråpning var utført/sveiset på plass på et godkjent bilverksted.

Mulig dette er enklere i dag. Mangler du papirer så kanskje Ulf kan hjelpe.

GeirH
42  Forum / Snikk-snakk / Sv: hva dro du hjem fra ekeberg markedet på: mai 05, 2013, 19:34:24 pm
Jeg kjøpte familiefilmer av Kim.
43  Forum / Problemløseren / Sv: Girolje i bremsetrommel. på: april 26, 2013, 05:57:45 am
Husk på å stikke opp hullet for dreneringen og.
44  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Svenskemotoren 2332 T-1 på: april 22, 2013, 19:47:24 pm
Kikket på motoren isted, ser ut som det er ett Mahle syl. sett på den.
45  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: VW Bay 71 på: april 22, 2013, 16:03:39 pm
Bilder sendt i flere omganger.

GH
46  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Svenskemotoren 2332 T-1 på: april 22, 2013, 15:06:56 pm

Godt spørsmål Kalle, skal se hva jeg kan finne ut av.
47  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: VW Bay 71 på: april 21, 2013, 21:38:57 pm
Bilder sendes på mail.
48  Bruktbørsen / Deler selges / Svenskemotoren 2332 T-1 på: april 21, 2013, 21:31:54 pm
Denne motoren ble bygget i Sverige for lenge siden (80-90 tallet) og det er gjort omfattende maskineringsarbeider på blokk.
VW T-1 blokk, stålplateforsterket med gjennomgående mainstud ala T-4.
84 mm Berg veiv, Porsche journaler men std. T-1 dim på alle bæringer.
Carrillo råder 5,7" og 94 syl. sats.
Det er lagt i en DRD turbokam. Kina turbo kan følge med.
215 mm clutch med 3 pucks lamell.
Denne er short blokk (syl+stempel) på plass, men ikke montert topper, da disse krever litt mer arb.

Min plan var å putte denne baki 71 Bay'en.


Tror jeg har sett JPM har noe tilsvarende på gang nå.

Prismessig, hvis du skal kjøpe en NY blokk og maskinere tilsvarende,
så havner du fort på 10.000 kr ++ før du har begynnt å bygge.
Selges 30.000,-
49  Bruktbørsen / Biler selges / VW Bay 71 på: april 21, 2013, 21:12:26 pm
Selger min buss da interessen for gamle biler begynner og avta.
Denne er nedplukket, men rullende. Rustmessig bra, men noen timer med sveis, lakk og interiørarbeid må påregnes.
Følger med motor, tilstand, vet jeg ikke, samt en 2 liter kasse.
Hentet i Sverige, tollet inn. Må vises før norsk identitet kan utstedes.
Pris 20k.
Bilen står 4 mil nord for Oslo.



GeirH

50  Forum / Snikk-snakk / Kjøpe bil Danmark, Sverige... på: april 09, 2013, 21:53:25 pm
Hei

Er på biljakt, og da Norge har noe begrensede mengder med biler, så tenkte jeg å utvide søket til Danmark, Sverige, Tyskland etc
Noen som har adresser til sider ala Finn.no. Vet om blocket.se og mobile.de

Takker
GeirH
51  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Bremsesylindere bak til 412 på: april 08, 2013, 13:59:53 pm
Fant denne og.
http://www.partsgeek.com/mmparts/wheel_cylinder/volkswagen/412.html
52  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Bremsesylindere bak til 412 på: april 08, 2013, 13:52:41 pm
Er de lik de du finner bak på sene T-3 modeller tro?
53  Forum / Problemløseren / Sv: Dette dukket opp ved oljeskift på: februar 11, 2013, 11:48:02 am
Tjaaa, vanskelig å se, men det er ikke de skivene som ligger under fordeleren da?
54  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: DPR veiv 78mm slag til type 4, noen som har erfaring? på: februar 03, 2013, 17:43:21 pm
Min var oval, måtte slipes. Sjekkes som alt annet FØR bruk.
55  Bruktbørsen / Biler ønskes kjøpt / Sv: Rimelig Doka eller buss/transporter ønskes kjøpt... T1-2-3... på: januar 29, 2013, 21:34:00 pm
E ikkre alltid lite rust og billig "går i hop"
56  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Porsche hjulbolter og 60+ SwayAway torsjonsstaver på: januar 08, 2013, 23:21:19 pm
Porsche bruker vel muttere?
57  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Titanium bolter, skiver og muttere? på: januar 06, 2013, 14:36:34 pm
Tja, høres jo gromt ut, men å bruke penger på titan på en gammel VW a gitt, hva ønsker du å oppnå med det?
58  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: vw type 3 variant eller type 4 411 eller 412 automat kasse på: januar 01, 2013, 17:30:18 pm
Hva med Sverige?
Med tanke på inbyggertallet i Norge, så må vel vi være et av de landene i verden med færrest VW, eller?
59  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Razer's '67 1500 - Savannah på: desember 30, 2012, 12:06:43 pm
Flott jobb du gjorde med den lakkeringen! Hva er greia med så digre bakhjul? Ble flott med fangerene på!

Du får ned hastigheten på kjølevifta, så motoren går litt varmere..... Blunker
60  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: trimming av type 4 på: november 20, 2012, 21:10:08 pm
Det bør jo merkes godt det, hvis du får doblet effekten fra 65 hk til 120 -140 hk.
Vær kritisk med valg av løftere og kam. Få noe som passer sammen. Har byttet kam og løftere 3 ganger i samme motor før ting funket. Det ene oppsettet måtte byttes allerede etter "innkjøring" av kam.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 19
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!