Vis innlegg
|
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 19
|
61
|
Forum / Problemløseren / Sv: Hva anbefaler folk av motor.?
|
på: november 10, 2012, 23:52:20 pm
|
Mitt forslag.
1. 1915. Finnes jo en haug med gromme motorer der ute med 94 borring. 2. 1835. Tykkveggede 92 sylindere har vært tilgjengelig lenge. 3. 1776. Her er det "bare" 90.5 borring.
Gå for volum. Ikke stor prisforskjellen på disse settene.
|
|
|
63
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: glasskjæring, sliping
|
på: august 09, 2012, 04:36:25 am
|
Tja, de originale siderutene er vel herdet. Regner med de "eksploderer" hvis du prøver å maskinere/skjære de. Så da er det vel Lexan/Plexi som gjelder.
|
|
|
65
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: EFI OXY-stroker, dog langtidsprosjekt
|
på: august 07, 2012, 22:46:08 pm
|
Bare 914 svinghjulet er smidd originalt. Ikke veldig bevandret i dette med valg av svinghjul, men jeg endte opp med ett 215mm. smidd sak fra Kjell Aaen, tror han tok det fra Tyskland. Så en std. Transporter lamell og hardere trykkplate. Passet fint i T-1 kasse det.
|
|
|
69
|
Forum / Problemløseren / Sv: 103*71 type4 - hvorfor ikke i buss
|
på: august 01, 2012, 11:07:59 am
|
Tjaaa, mulig det er fordi 103 sylinderene er mer ustabile enn 94/96. Litt sånn som tynnveggende 92 mm sylindere til T-1. Har litt trua på modifiserte Magirus Deutz sylindere evt. slike "cannon barrel" sylindere som noen tilbyr ( var det Pauter tro eller DRD?) Med dette på plass, skikkelige stempler og riktig kjøling, så bør det være på stell. Da står du bare igjen med toppene som begynner å bli tynne etter maskinering for 103/105 borring. Nok en gang så er muligens Pauter løsningen her, evt omsveising av de originale for å gjøre disse mer stabile. Masse jobb samt litt ekstra utgifter. Ellers er jo T-4 blokka m/ veiv og råder det mest solide VW har laget. Trikset er jo å bygge T-1 da. Billig og bra
|
|
|
71
|
Bruktbørsen / Deler selges / Jerry Kanne fra 1942?
|
på: juli 23, 2012, 21:22:33 pm
|
Hei
Fant en "jerry" kanne, med tyske inskripsjoner og årstallet 1942 preget inn. Denne er på 20 liter, svart farge, men beklagligvis ett lite rusthull i bunnen. Ikke akkurat et VW produkt, men muligens noe for de krigsintresserte.
GeirH
|
|
|
78
|
Bruktbørsen / Deler selges / 30 hk motorer /billig
|
på: juli 18, 2012, 21:37:10 pm
|
Har et par 30 hk, i deler. Ikke åpnet blokker, men topper er av samt kjøleblekk. Disse vurderer jeg å kaste, noen som vil ha, evt bud hvis flere som er int. Den ene er originalen til "gamle" Ghia'n min, aner ikke noe om de andre.
GeirH
|
|
|
83
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Grad på wbx/t4 løftere
|
på: mai 25, 2012, 19:14:17 pm
|
Aner IKKE. Sjekk uansett ved prøvemontering etter sliping at løfteren roterer. Gjør den ikke det så sliter du dette ned i løpet av kort tid. Kammen MÅ treffe utenfor senterlinjen på løfteren.
|
|
|
85
|
Forum / Problemløseren / Sv: Datasprut til en CU Type 4 maskin på 2,4l?
|
på: april 10, 2012, 21:59:00 pm
|
Kan du ikke få tak i ett 12 Volts batteri med "åpne" lasker mellom cellene (litt usikker på om de finnes enda) kjøre med 12 volts dynamo og plukke ut 6 volt på batteriet. Eventuellt kjøre med 2 stk. seriekoblede 6 volts batterier og ta ut BÅDE 12 og 6 volt til det du måtte trenge.
GeirH
|
|
|
87
|
Bruktbørsen / Biler selges / 71 Baybuss.
|
på: april 03, 2012, 10:40:56 am
|
Bilen er ribbet, mangler motor og gear, men ruller. Rustmessig bra, men noe sveising må gjøres. Påbegynt rest. men mistet lysten. Bilen er hentet i Sverige, tollet inn. Bilen står i Sørum, 4 mil nord for Oslo. 15.000,- evt bud.
GeirH
|
|
|
90
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: får ikke varer man kjøper inne på forumet
|
på: mars 09, 2012, 09:13:32 am
|
Noe slikt skjedde meg og, ikke her i landet, men med en selger fra USA. Gikk over ett år, uten at noe skjedde. Jeg valgte å fortelle "omverdenen" om han på diverse forum. Gikk ikke veldig lang tid før vedkommende begynnte å svare på mailer igjen, kom med masse unnskyldninger og gjorde etter hvert opp for seg. Jeg har ingen sympati med banditter, de bør henges ut, med fullt navn og store bilder.
|
|
|
|