5821
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia
|
på: april 10, 2009, 19:25:29 pm
|
takker taktrekket har faktisk blitt bedre bare ved å stå over natta. Og det er på et vis betryggende å vite at det ikke bare er meg det er noe i veien med, men at andre også sliter med TMI biter
|
|
|
5825
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia
|
på: april 09, 2009, 23:17:14 pm
|
ble litt knoting, og det å ligge på rygg under bilen å prøve å bøye til et hydraulikkrør som er ganske stivt og uhåndterlig...
Men det kom frem til slutt:
|
|
|
5826
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia
|
på: april 09, 2009, 23:14:18 pm
|
hmmm... det var jo ikke noen trykkende varme i dag (12-14 grader i skyggen) så kanskje ting retter seg litt opp når det får tøyd seg litt i skikkelig sommervarme, men jeg er ikke helt fornøyd med dette...
Men jeg lar det være nå.
Når ungene var i seng smatt jeg ut i garasjen igjen, og da la jeg opp nytt bensinrør:
|
|
|
5827
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia
|
på: april 09, 2009, 23:12:00 pm
|
Når vi kikket litt næremere på dette TMI innertaket, så viser det seg at de lommene som spilene går i ikke er like brede som de originale, så trekket "forlater" spilene litt langt utpå taket, og da er det neste umulig å stramme det ned mot kanten i ytterkant...
Her er et bilde som viser at lommene i forkant og bakkant også er kortere enn de to midtre, så det blir en grop der vor lomma slutter, og den er ikke like nærme kanten hele veien... Skal vel ikke være sånn... (?)
|
|
|
5829
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia
|
på: april 09, 2009, 23:08:02 pm
|
Og i dag har våren kommet, så jeg rulla ut bilen og jobbet på den ute i friluft i bare t-skjorta hele dagen Beynte med å montere taktrekk, og det var ikke noen enkel jobb... Hadde med en hjelpemann, men vi dro og halte, og limte og banna, og resultatet ble vel... respektabelt:
|
|
|
5833
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia
|
på: april 04, 2009, 22:45:28 pm
|
takker her er planen med armlenene, og det er vel boble-style, ja. Men om det er det som skal være på en '62 aner jeg ikke
|
|
|
5837
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia
|
på: april 02, 2009, 11:18:46 am
|
Blir veldig fint Roy! Et par spørsmål: Hva skal du bruke på seteryggene (innvendig og utvendig)? Hvor tykke er sutak platene til panelene, og hvor kjøpte du de?
Sutak spm fikk du vel svar på, og de fikk jeg på den lokale maxbo... På seteryggene skal jeg bruke vinyl, og i de firkanta sitteputene, er det et alcantara-liknende stoff. Har gamle recaro stoler fra Golf I GTI, så sitteputene er "løse". Har lyst på skinn i setene, men det har ikke lommeboka....
|
|
|
5841
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia
|
på: mars 31, 2009, 23:57:16 pm
|
og så sitter jeg og ser på hvor mye materiale jeg trenger til dette interiøret mitt, og laget meg et par enkle skisser av delene, og la ut på en 4m lang vinyl-bit:
|
|
|
5842
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia
|
på: mars 31, 2009, 22:05:27 pm
|
og så et par bilder av dørpaneler som jeg skar ut av sutak for et par uker siden. Dette er jobb for kona de nærmeste ukene
|
|
|
5843
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia
|
på: mars 31, 2009, 22:04:16 pm
|
det ligger igjen 3 pakker her, det betyr at jeg så langt har brukt 6 pakker og hver av de er på 0.75 m2, det blir sånn ca 4.5 m2 det. Jeg tror nok jeg kommer til å bruke opp mesteparten av det jeg har igjen også, litt inni foran og i motorrommet, der paneler blir dekket av annet, så det blir nok ikke mye til overs nei
|
|
|
5849
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia
|
på: mars 30, 2009, 21:56:45 pm
|
ikke lett å få satt av tid til skruing om dagen...
Men i kveld ryddet jeg litt, og syntes dette var et ok syn å bli møtt med på vei ut av huset:
|
|
|
5850
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Returbensin til tank....
|
på: mars 30, 2009, 18:34:36 pm
|
jeg bruker den t-koplingen fra cb, men jeg brukte det originale røret inni tunnellen som retur, og det viste seg at det røret hadde små pinholes i seg, som ble synlig da jeg trykksatte det med bensin...
Men etter det jeg har lest meg frem til fungerer det greit med slikt t-stykke.
Jeg har også tro på at T koblingen virker, men har ikke vært helt overbevist før. Men nå skriver du at trykket i returen din ble så høyt at røret sprakk (for det var tett først slik jeg husker det) Det tyder vel på at det ikke er helt "fri løpe" tilbake til tank? Som et tanke eksperiment; om du ikke hadde koblet returen inn i T-stykket, men bare latt retur røret gå til friluft... hadde røret sprukket da? røret sprakk ikke, det sprutet ut fra små pinholes, antakelig som resultat av rust/korrosjon, og siden jeg ikke har kjørt denne bilen på 10 år, så husker jeg rett og slett ikke om det lakk bensin i røret før heller. Det var så mange rare lukter og lyder i bilen på den tiden....
|
|
|
|