6121
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia
|
på: desember 04, 2008, 21:25:50 pm
|
og jammen har ikke Mor fått plass til bilen sin i garasjen igjen, gitt Nå er hun fornøyd med meg, får se hvor lenge det varer når Ghian er tilbake fra lakk...
|
|
|
6124
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia
|
på: desember 03, 2008, 21:48:11 pm
|
det var det da.... foreløpig er det kjøkkenet som skal gjøres ferdig... men jeg må jo innrømme at lysta til å skru er på god vei oppover nå ja Ja, du får vel løyve til å skru så snart kjøkkenet OG badet i 2.etg er ferdig da var kjøkkenet så og si klart....
|
|
|
6125
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Oxyboxer Wannabe
|
på: desember 03, 2008, 20:52:16 pm
|
update :
MEN lurer på en viktig avstand fra toppen girkassa til karossen (se bilde 2) for å få tilpasset resten av blekka. Har vært litt vel ivrig med slaktesaga, så rumpa er litt slarkete og kan lett bøyes opp og ned. trenger derfor den avstanden slik att jeg får sveist inn noen avstivere til bakparten.
Vet ikke hvor mye hjelp det er, men her kan du se konturen av girkassa i mot kanten på Ghian. Dette er for liten avstand....
|
|
|
6131
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Polering av felger (alu)
|
på: november 30, 2008, 20:40:46 pm
|
Hei, jeg pusler litt med å polere EMPI 8-spke hjula mine (dvs bare felgbanen), og lurer på hva jeg skal bruke av produkter. Var en tur på Biltema her en dag og tok med meg en slik for en snau femtilapp: På hylla hadde jeg noe gammel poleringsvoks av forskjellig type, men vet ikke helt hva... Så slipte jeg med vannslipepapir med 400 og 800 korning, før jeg gikk på med den biltema-saken, men jeg synes ikke den helt store lysteren kom fram... Kikket litt på nettet, og kom over en slik pakke: http://www.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&cPath=30&products_id=613Er det en ide å kjøpe "skikkelige" saker fra gasolin, eller er det noe annet jeg gjør feil? Noen erfaringer? Roy
|
|
|
6132
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Avsporinga av tråd "ny 1835 selgs"
|
på: november 30, 2008, 20:08:55 pm
|
teorien bak dette opsettet er at de lange innsugsrøra skal flytte denne ram-effekten ned i turtallsområdet, og som det sies lenger opp, så burde ikke dråpeproblemene være så store siden dysene sitter ute ved toppen. Har også en teori på forholdet mellom volum i hver "runner", sylindervolumet og plenum-volumet, men det holder jeg for meg selv til jeg ser om dette i det hele tatt funker
|
|
|
6134
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Avsporinga av tråd "ny 1835 selgs"
|
på: november 29, 2008, 12:12:57 pm
|
lengden og diameter hører sammen større diameter =lengre rør for å opprettholde samme "frekvens"
hmmm kan det stemme da? Frekvensen henger jo sammen med bølgelengden, og det er vel snakk om når en "node" treffer enten gassspjell eller åpen luft, for å treffe et "sweet spot" Det er jo helt uavhengig av diameteren. Men i forhold til det volumet som motoren suger luft i fra når ventilen åpner, henger jo diameter og lengde sammen.
|
|
|
6139
|
Min klubb / Klubb snakk / Sv: Prosjekt: Verksted/garasje for Vw :: OBS! modemkiller - mye bilder ::
|
på: november 27, 2008, 19:50:04 pm
|
tips for å lage tråden mindre "modemkiller":
bruk funksjonen under ekstra valg, og legg ved filer, da dukker de opp som thumbnails. Nå som de liggerlinket i teksten, tar det EVIGHETER å bla seg nedover selv med oppegående linje....
For poenget er jo at dette er spennende å følge med på, ser ut til å bli en fin mekkeplass det der.
Stå på
|
|
|
6147
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Ting som ikke anbefales..
|
på: november 26, 2008, 17:04:43 pm
|
hehe da får jeg ta en som hendte en bekjent...
han vandra rundt i et verksted med en v8 blokk i henda, snubla i smøregrava, med det resultat at han landet på ryggen i betongen en etasje ned. Han prøvde å holde igjen vekta av blokka med arma, men det klarte han ikke...
resulattet var at han ble spidda av et antall pinnebolter.. AU
Fikk hjelp, og alt gikk bra...
|
|
|
|