Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 234 235 [236]
|
7052
|
Forum / Problemløseren / Sv: 1915 motor
|
på: november 24, 2007, 23:12:48 pm
|
åpner den...
en 1915 har standard veiv (i alle fall slaglegde på 69mm) og 94mm borring, så en av toppene må i alle fall av for å måle diameteren.
Ellers må nok hele motoren demonteres for å finne ut hva slags kam, ventiler, vipper etc som finnes.
Det enkleste er kanskje å finne byggeren og spørre ham.
Roy
|
|
|
7058
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Fredagsquiz
|
på: november 23, 2007, 15:27:07 pm
|
Der senket du nok litt vel mye... T1 67 fikk firebolt på 1500 modelen her i Europa. Men USA måtte vente til 68.
Kan jo dra et spørsmål jeg også, hvilket år kom IRS bakstilling på en manuell boble?
1971 som 1972 årsmodell 1302
|
|
|
7060
|
Forum / Ghia / Sv: Eldste Ghia i Norge?
|
på: november 21, 2007, 20:50:38 pm
|
Jeg har en low-light (dvs hadde, er ikke mye igjen av den). Trodde det var en '59, men det påstås at det var en '57 siden den hadde 2 separate justeringer for friskluften, en på hver side av dashen. Den dashen er det eneste som er igjen, og skal i '62n min. Har papirer og bunnplata, da.
|
|
|
7063
|
Forum / Ombygd / Sv: vw rod
|
på: november 20, 2007, 20:07:53 pm
|
Ang skjermer, så fikk den omtalte svogeren problemer fordi hans skjermer dekket kun slitebanen og ikke ele dekkets bredde, noe å ta med seg altså.
|
|
|
7064
|
Min klubb / Klubbsnakk / Sv: HUMBUG 2007
|
på: november 20, 2007, 20:06:18 pm
|
jada alltid plass til HUMBUG :-)
Ang møte foreslår jeg at vi tar den disk i en annen tråd enn HUMBUG-tråden :-)
|
|
|
7066
|
Forum / Ombygd / Sv: vw rod
|
på: november 20, 2007, 10:38:19 am
|
Har en svoger som akkurat har godkjent en rod, og noe av poenget er at den er bygd på en my eldre bil enn de vi vanligvis jobber med, pluss at VW-importøren er ganse "flinke" til å både dokumentere hva de godkjenner og ikek minst hva de ikke godkjenner, slik at det blir ofte mye jobb å dokumentere endringer via tuv etc. Svogeren min fikk en med godkjent verksted til å gå god for alle endringer på ramma etc, og denne karen er anerkjent i alle fall her på biltilsynet i Tønsberg, så det hjelper jo også. Det betyr at verkstedet og ikke biltilsynet tar på seg ansvaret for at konstruksjonen, sveiser etc er bra. Du får aldri biltilsynet til å ta noe slikt ansvar..
Lykke til, og hold oss oppdatert, er spennende dersom dette kan bli en ralitet.
ps: de aller fleste av de som kjører skjermløst kjører ulovlig...
roy
|
|
|
7068
|
Min klubb / Klubbsnakk / Sv: HUMBUG 2007
|
på: november 19, 2007, 00:15:11 am
|
det burde du Men mye tyder vel på at i år kan du roe ned med HUMBUG helga ETTER SCC, så alt burde ligge til rette for alle som vil avslutte sesongen her på Solkysten neste år
|
|
|
7070
|
Min klubb / Klubbsnakk / Sv: HUMBUG 2007
|
på: november 18, 2007, 23:56:26 pm
|
Håper dette hjalp litt til for å få ut fingeren og komme seg ut i garasjen og forberede seg på neste sommer :-)
|
|
|
7074
|
Min klubb / Klubbsnakk / HUMBUG 2007
|
på: november 18, 2007, 23:49:05 pm
|
Kunne jo være en ide å legge ut noen bilder her fra årets HUMBUG, bare sånn for å minne oss på at det er ikke lenge til våren :-) Det hele begynte med oppmøte på brygga i Tønsberg hvor det var ca 30 biler:
|
|
|
|