mars 29, 2024, 03:15:55 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1] 2 3 ... 13
1  Bruktbørsen / Deler selges / Bakruter til splitt boble. på: mai 29, 2021, 10:52:28 am
Tonede bakruter til splitt boble i glass, lagd av Kjell Reinli en gang i tiden. Komplett med pakninger.

Selges hbo.500kr

2  Forum / Drag-race / Sv: Race fuel? på: juli 13, 2013, 10:23:10 am
Sweet, høres bra ut!  Kult
3  Forum / Drag-race / Sv: Race fuel? på: juli 13, 2013, 08:33:01 am
Jeg syns det høres smart ut. Mye hester er fint det for å få en bra tid på stripa , men nesten like viktig er setetid i bilen og ikke minst få chassis til å fungere. Kjøre,kjøre,kjøre, ta det steg for steg.

Har du fått gnist enda forresten? Hvis ikke så sleng inn en MSD boks med låst fordeler, det går bra. Espen som har gamlebilen min kjøpte det som var igjen på VP Q16 fatet mitt, mulig han kan selge deg noe så du får testet. Q16 er bare en nyere utgave av C16, ikke store forskjeller. Sjekk datablad på C16 som jeg mener Bang kjørte med, og se om du finner en feks Sunoco som har lageret nært Oslo eller lignende suppe som matcher denne ganske bra. Litt dysing må du nok sikkert gjøre uansett.

Hva slags gasser har du? Vacuum sekundær krets? Vi kan jo ringes evt PM.

Stian
90647561
4  Forum / Drag-race / Sv: Race fuel? på: juli 13, 2013, 08:03:01 am
Vel, forgasser og turbo funker da det også. Er et spørsmål om byggekost og kunnskap/tilgang til kunnskap i mange tilfeller også. Ja, EFI har mye mere potensiale, men gasser er jo en fin og enkel måte å komme igang på mener da jeg. Kan man heller ta steget videre til EFI, intercooler, givere overalt etc etc senere. Låst tenning, en grei lamda og leke litt med gasser/dyser til det er der du ønsker-enklere blir det ikke-og du får kjørt. Jeg syns selv jeg lærte mye av det.

Det handler om evnen til å tåle sylindertrykk. Bilen din går nødvendighvis ikke noe bedre av å kjøre på med dyr racefuel, men du kan tune den hardere. Det blir brukt målestandard RON og MON på bensin/racefuel, det viktige er MON-motoroktan. Enkelt sagt, så vil bensinen tåle mere sylindertrykk før den tenner av seg selv jo høyere motoroktan tall den har.
En annen ting å se etter på spesifikasjonen er om den er tilsatt oksygen eller ikke. Kjemisk sett vet ikke jeg hvordan dette funker, men noen er tilsatt oksygen og andre ikke.

Hovedimportøren av VP Racefuel (Fannrem Motorverksten-Trondheim) som selger C-16 (Q16) tar inn ca.200 fat i året. Ca 20 av disse blir solgt til Norge, resten gikk visst over grensa til Sverige.. Øyerulling Når jeg en gang skulle ha var visst resterende parti kjøpt opp av Ford Motorsport, hmkm..Skulle etter sigende brukes til testing av Piked Peak bilen eller noe sånt.. Øyerulling
Er jo forbudt å importere og bruke blybensin i Sverige. Jeg har aldri blitt sjekket på løp, dette skjer som regel i større og mere seriøse klasser som Competition osv. Men vet aldri, er jo en ganske spesiell lukt på eksoen til slik suppe også.

Jeg kjøpte også et fat med høyoktan blybensin, men det var først etter jeg hadde sprekt en sylinder og deretter blåst hull i toppen.. Kjørte på den kraftigste blyfri bensinen VP har eller ihvertfall hadde-MS109. Heter 109, men motoroktan var bare 103 mener jeg.Gikk bra lenge, helt til turbotrykket begynte å bli høyt tilsammen med tenning. Lamda og alt var riktig, den bensinen klarte bare ikke sylindertrykket og tente av seg selv før den får gnist av pluggen-altså tenningsbank. Du har det faktisk en god stund før du faktisk hører det, vi hørte det ikke. Prøvde til slutt blybensin med 114 motoroktan etter jeg skjønte at det ikke var delene som var det svake punktet. Da forsvant alle problemene. Måtte dyse ned igjen også, siden blyfri bensinen vi hadde brukt var oksygentilsatt men ikke den nye, gikk altfor feit. Som nevnt kjører jeg på E-85 nå.
5  Forum / Drag-race / Sv: Hovedstrømbryter på: juni 27, 2013, 22:17:00 pm
Jepp, vi har dynamo koplet igjennom et 70A rele og videre til batteri side av hovedstrøms bryter, ihvertfall viktig å dele hjerne ifra lading. Ikke optimal løsning det vi har med å bryte spenning frem til dynamo, men greit nok. Du får som nevnt FIA godkjente hovedstrøms brytere med 2 kontaktsett til dette, sikkert hos feks Gundersen Motorsport.
Noen har bensinpumpa mekanisk drevet direkte på motor ( feks Richie, som regel montert bak på oljepumpa). Har du da en bryter som ikke skiller dynamo ifra øvrig nett kan det bli spennende..  Øyerulling
6  Bruktbørsen / Deler selges / HANS Professional 20M krage på: september 07, 2012, 12:32:37 pm
HANS Professional 20M krage selges.

Dyreste og nyeste utgaven i karbon, vekt kun 590g.
Ny/ubrukt,kun prøvd på.
Nypris 8800kr inkludert ankersett til hjelm.

Selges for 5000kr inkludert ankersett.

Stian
7  Forum / Hva skjer? / Sv: TURBO TOWN SHOOTOUT 9-10 juni 2012 på: juni 05, 2012, 21:35:46 pm
Pyser!
Blir det regn kan vi drikke kaffe og grille Blunker
8  Forum / Drag-race / Sv: Pistonhead Open Kjula 12-13 mai på: juni 01, 2012, 12:44:14 pm
Fant en kul film ifra stevnet, gå til ca 5:00 for å se draget vårt.Hører godt at clutch'n slipper når jeg legger inn tredje,fikk fett på den ene disc'n ifra nålelageret i svinghjulet.. Sint



Vi sees på Kjula 8-10 juni, Turbotown Shootout!
9  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Chevy lager ønskes kjøpt! på: mai 18, 2012, 15:51:37 pm
ja vist du har ett sett så tar jeg veldig gjerne det!
hvor mye skal du ha for det?

Kom å hent,skal ikke ha no.
10  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Chevy lager ønskes kjøpt! på: mai 17, 2012, 21:50:09 pm
Har mange brukte Clevite 610P lager.Ingen nye akkurat for øyeblikket, men flere som knapt er kjørt med og som nye hvis det hjelper deg.

Mvh.
Stian
11  Forum / Drag-race / Pistonhead Open Kjula 12-13 mai på: mai 16, 2012, 00:01:06 am
En liten oppsumering ifra Kjula i helga som var.

Dro ned fredag morgen,rigget opp telt og fikk unna teknisk kontroll.Men været så ikke lovende ut,lørdag regnet nesten helt bort.Fikk en mulighet på slutten av dagen da sola begynte å titte frem.
Varmkjørte motor og trillet frem.Før vi skulle ut var den plutselig veldig tungstartet.Gjorde klar for burnout men motoren gikk ikke godt,ville ikke opp på turtall og bare spyttet og harket.

Var bare å begynne å feilsøke,men fant ikke hva som var feil.Ingen diagnosefeil og alle sensorer fungerte som de skal.Fortsatte søndag morgen og plutselig så vi et blunk av 5% på TPS posisjon,som ved tomgang skal være 1,5%.Hmmm,what the hell!
Torleif begynte å bevege på alt rundt TPS sensorene mens jeg satt med pc'n, og vi fikk flere blunk.Vi smeltet unna plast og det viste seg at den ene innstøpte ledningen hadde dårlig kontakt inne i TPS sensoren hvor den var loddet på potmeteret.
Fikk loddet den på plass og motoren gikk som den skulle igjen.

Vi begynner å få en følelse av at dette har vært problemet som fulgte oss i 2011 sesongen.Jeg la opp kablene på en litt annen måte etter ombyggingen til Motec, noe som kanskje er grunnen til at det gikk fint på Tierp og 8.94 draget.

Hadde også kam og veiv sensor synk feil på Tierp,dette har vi bygd om i vinter noe som fungerte veldig bra.Dump ventilen hadde også revnet,så den har vi også kuttet ut.

Ble et helt annet skyv i motoren nå.Tok starten på 7000 og 2 bar i ladetrykk.60-fot gikk på 1.20.Men så fort jeg la inn tredje ga clutchen seg og sluret rett ut igjennom tredje.Gikk da av gassen og trillet etter 250-300m.
201m på 5.59 og 205kmt.Hadde clutch'n holdt ville det nok blitt en tid rundt 8.60-8.70.Krysset mål på 9.08 og 194kmt.Ladet 2.4-2.5 bar,dvs ca.750hk

Var ingen vits å prøve igjen uten reserve clutchpakke, så neste løp på lista blir Tutbotown Shootout 8-10 Juni på Kjula.

Stor takk til teamet-Barbro,Anita og Torleif!
12  Forum / Drag-race / Sv: Hvilke støtdempere? på: mars 23, 2012, 18:19:07 pm
Neida, er bare å justere hvordan du vil den.På bane med mye feste hadde vi for det meste maks i begge retninger, da med 30mm torsion staver med forspenn.
13  Forum / Drag-race / Sv: Hvilke støtdempere? på: februar 24, 2012, 17:42:14 pm
Jeg brukte denne serien på gamlebilen..

http://www.summitracing.com/parts/HAL-DD501/

14  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Berger`s raser bil, "Rabalder" på: februar 15, 2012, 22:55:42 pm
Her har du regene ifra det svenske bilsportsforbudet,mye mere utfyllende en de norske.
Står om bur ifra side 26.Ut ifra figur 19 og tabell side 29, tror jeg det er 762mm maks lengde når du har 2 støtter ifra hovedbøyle-B1.Mulig din løsning med de ekstra avstiverne ifra hovedbøyen bak til gearkasse festet blir sett på som 4 støtter hvis jeg i det hele tatt tenker riktig.
Ikke sikker på dette, har aldri sett det har blitt påpekt på løp her i landet..

http://web.sbf.se/regler/up/1/DR_TK-2011.pdf
15  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Berger`s raser bil, "Rabalder" på: februar 14, 2012, 22:45:30 pm
Ser bra ut dette,blir morro å kjøre med deg på stripa i Mai  Kult.Tenkte på bakstreverne/støtterørene dine som går ifra hovedbøylen og bak til gearkassen.Tror du skal ha skråstiver/kryss hvis rørene er over 762mm/30" lange.
16  Forum / Drag-race / Video ifra turen til Tierp og 8.94 draget på: oktober 31, 2011, 21:17:51 pm
Første tur ut med Motec og E-85.Mye nytt som skal trimmes inn som launch kontroll,speed sensor,clutch etc.Med en gang probemer med å gjøre burnout i tredje gear,men etter litt forandringer ble det bedre.Fortsatt mye igjen, men vi er kjempe fornøyd med hvordan det funket etter bare 3 drag.

17  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: prosjekt ??? sekunder på: oktober 18, 2011, 13:39:59 pm
Ser skikkelig bra ut Rune! Sjokkert
Vrom vrom!
18  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt 8 sekunder ;-) på: oktober 06, 2011, 17:39:35 pm
Takker folkens! Steam og Stain ja.. Osteaktig
19  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt 8 sekunder ;-) på: oktober 05, 2011, 21:40:12 pm
Skjedd mye siden sist,på tide med en lite update.Bygd om til Motec sprut og ny tenning nå.Som dere ser under dragrace seksjonen ble den bremset for et par uker siden.Første test i helgen som var, Tierp-Night of Fire.

Første tur ut fikk vi ikke slått løs hjulene i burnout'n engang.Styrer starten med launch kontroll og speedsensor, så mye som må justeres inn og prøves.Andre tur ut ble bedre med 9.23,vi hadde endelig litt data å bygge videre på.Nye tiltak og justeringer, ble ny forbedrig med 9.08.

Siste tur ut etter mere justeringer og vi greide endelig 8 sekunderen.Var utrolig deilig å avslutte sesongen på denne måten, trengte en opptur etter et par tunge sesonger.
Nå ser vi virkelig fremtil neste sesong, vi har mere å gi Glad.

Turbotrykk 1.9 bar.
60-fot 1.27
201m på 5.70 og 198 kmt
402m på 8.94 og 247 kmt

Stor takk til Jyrki som hjalp til med data analysering og trykking på Motec.Også til våre sponsorer Takteknikk,Toten Sveis & Montasje, og så klart Barbro,Anita og Torleif som alltid stiller opp.

20  Forum / Drag-race / Motor bygget om til E-85 og bremset.. på: september 24, 2011, 10:36:40 am
Etter mye småproblemer denne sesongen bestemte vi oss for å bygge om til nytt sprut og tennings system.
Har byttet til Motec sprut,ny coilpakke og E-85.Motoren er en 2276,CE topper,GT42 turbo osv.

Turen gikk til VS Motor og vi er kjempehappy etter dag i bremsebenken.Kjørte 15 drag uten noen problemer, smakte virkelig godt med en opptur etter all jobb vi har hatt siste 2 sesongene.
Fikk 790 hk på 7500 og 2,8 bar i trykk.Effekt og moment bare fortsatte rett opp,bør gi 840 hk på 8000. Kult

Skal hente motoren på mandag kveld,montere på tirsdag,pakke bil og utstyr på onsdag,kjøre til Tierp på torsdag,teste på fredag.. Gliser

Stor takk til Torleif som alltid er med og hjelper til,tålmodige samboere og ekspert hjelp av Vidar Strand.
21  Bruktbørsen / Deler selges / 091 gearkasse - SOLGT på: august 24, 2011, 13:50:12 pm
Solgt
22  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt 8 sekunder ;-) på: juni 08, 2011, 09:58:18 am
Det skjer mye i garasjen i år også,sving innom siden vår å ta en titt.

www.proturbovw.com

Mvh.
Tekken
23  Forum / Drag-race / Sv: Veldig OT. Men alle dragrace interesserte vil like dette :-) på: mai 16, 2011, 07:46:27 am
Relativt stille. Det var kun VS og en Supertwin sykkel fra Australia.. MED bremseskjerm!!  Som fikk meg til å heve øyebryna..

Ja,skjønte ikke helt hva som skjedde når den kom ut der,så da ut som det funka greit også.
24  Forum / Hva skjer? / Sv: Street legal Brumunddal 07.05.2011 på: mai 07, 2011, 22:29:36 pm
Kalle og Trond videre i stigen Kult Kult

Ja,videre så langt..
25  Forum / Hva skjer? / Sv: Street legal Brumunddal 07.05.2011 på: mai 06, 2011, 21:51:49 pm
Når kommer folket?Jeg stiller med garasje,utstyr og kaffe hvis noen vil ta turen innom Gjøvik på turen oppover. Glad

Hva med de som tar turen innom på vei sørover?

Bare de kommer i luftavkjølt så er det greit.. Blunker
26  Forum / Hva skjer? / Sv: Street legal Brumunddal 07.05.2011 på: mai 06, 2011, 19:36:18 pm
Når kommer folket?Jeg stiller med garasje,utstyr og kaffe hvis noen vil ta turen innom Gjøvik på turen oppover. Glad
27  Forum / Drag-race / Sv: Verdens raskeste VW 0-302 kmt på 8.06 sekund på: mai 06, 2011, 16:02:04 pm
Helt feil... rullekam funker det... det er bare ingen vits... og det var nok det motoren fant ut også...

Pauterblokka blir bare levert med rullkam,og her var det vel en utbrukt råde som var feilen.Eric kjøpte rådene brukt også,visste ikke hvor mye dem hadde gått tidligere.Jeg hadde aldri i livet kjørt så lenge på dem,var redd nok med dem jeg hadde i gamlemotoren.Målte hull og tok sprekktest hver gang dem var ute.
28  Forum / Drag-race / Sv: fete drag-biler på: mars 04, 2011, 23:33:59 pm
Den siste der er kul som fy.. Premiere draget på Bug Run var like kult. Hjulene 3 meter over bakken straks han dumpet klutsjen  Gliser

Det der er Jonas Öhlèn,bror til Jerker som kræsjet sin notch'n på SCC for et par år siden.Hilborn og greier,er kul bil.
29  Forum / Hva skjer? / Sv: SCC 2010 !!! på: august 25, 2010, 20:58:04 pm
hei stian.. når på søndagen gikk det galt??? fikk ikke med meg det jeg  Sjokkert

Hallå,var en av de siste dragene den dagen,fire-fem tiden vel
30  Forum / Hva skjer? / Sv: SCC 2010 !!! på: august 24, 2010, 22:00:39 pm
Virker som aksler og spole er iorden også
Sider: [1] 2 3 ... 13
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!