Takker for tilbudet JHU,får se hva det blir til etterhvert.Vet ikke hva som skjedde,Ron trodde kanskje det du nevner med framhjulet i innerskjermen kunne være årsaken.Men ser på datalogger'n at jeg fortsatt har pådrag når bilen begynner å dra til venstre,men finner ikke noen annen grunn heller.
Jada,sant det.Gikk bra med meg,litt stiv nakke bare.Tror skjermen reddet meg i siste liten og fikk rykket bilen litt sidelengs inn i veggen istedet for rett inn med fronten.Hadde 225kmt når den bare skar over uten forvarsel,gikk helt stødig og greit for det skjedde.Fronten og bakskjerm knust,karosseri,vinge og litt plater deformert,litt innklemt rør foran på ramma,stag/unibolts foran knekt,demper/strut foran knekt,alle 4 felger og dekk er kast,muligens spindel bak,bøyd grenrør+litt andre småting.
Jævlig dårlig timing,men spørs om ikke bilen blir borte før SCC.Syns jeg måtte slå til når jeg fikk tilbudet,ikke umulig at vi rekker å stille med den nye til SCC hvis vi står over å sove et par uker..
Jeg syns du skal prøve å gjøre det billig og enkelt som du hadde tenkt i første omgang,det er morro og du vil lære mye av å prøve litt.Søk rundt på nettet etter tips og informasjon.Se om du finner en brukt turbo fra ca like stor motor eller mindre,kan bruke orginal kam,må ikke ha dobbelport,evt låse tenningen osv.En ting du bør bruke noen kroner på er en bra lambda måler,som nevnt tidligere er det viktig med nok bensin.Dette isammen med en tenningslampe så er det bare å prøve syns jeg.Litt forsiktig med turbotrykket på orginaldeler så,du kan jo starte med 0.2-0.3 bar hvis du får til og evt se hvor lenge det holder Lykke til.
Hei! Du må ha ei pære i serie med 15 spenninga. dvs att du må ha + spenning fra tenninga inn på pæra og fra pæra inn på dynamoen, du må ikkje ha konstant eller direkte spenning. mvh Kai Elling
Hei,prøvde dette i går.Pluss til pære-jord ifra pære til ladelampe utgang på dynamo.Ville ikke lade,dynamo er helt ny..hmmm.
Transportsikring på børster? Kjøpte ny dynamo til en Opel for mange år siden, og der satt det en plastpinne og holdt børstene unna.
Hei! Du må ha ei pære i serie med 15 spenninga. dvs att du må ha + spenning fra tenninga inn på pæra og fra pæra inn på dynamoen, du må ikkje ha konstant eller direkte spenning. mvh Kai Elling
Hei,prøvde dette i går.Pluss til pære-jord ifra pære til ladelampe utgang på dynamo.Ville ikke lade,dynamo er helt ny..hmmm.
Stemmer vel det, så det holder ev med en bryter du gir et kort 12 volt signal med. Men kanskje like greit med en pæreholder med pære en plass?
Har foresten ikke fått dekk ennå, men er optimit med tanke på om de kan komme i morgen eller i værste fall på torsdag. Du skulle reise torsdag?
Ja,reiser torsdag etter jobb.Har prøvd å sette på en 2w pære som forbruker med jord til ladelampe utgangen,men ville fortsatt ikke lade.Så da kanskje prøve 12v direkte..?Står ingenting i dokumentasjonen på dynamoen heller.
Har montert dynamo på dragbobla,har en pol til batteri+ og en til ladelampe.Side jeg ikke bruker ladelampe,hvordan må jeg kople for å få den til å starte lading?
Team Red baron satt ny rekord igjen i helga,var nede på 8.26 og 286 km/t.VW Paradise er også ute med ny bil og kjørte utrolige 8.40.. Richie tok kassa i likhet med flere andre,men helt konge å se på med powerwheelie på andre gear.Ellers var promod feltet det største noensinne,tror det var 18 biler bare i den klassen.RGår unna med 800+ hester,her er en liten smakebit..
Hehe,har sett på så jævlig mye nå,men først og fremst endret vi litt i programmet.Hadde alle dysene ute og rengjorde,men ikke helt på nett etterpå da heller.Byttet alle pluggende enda en gang og satt inn nytt sett for fjerde gang...Prøvde igjen og plutselig så ble det liv.. Må bare takke alle som har hjulpet til!
JAAAAAAAAAAA! ENDELIG fyra bilen som den skulle.Etter nesten 3 uker i garasjen hver kveld til midnatt,med mye frustrasjon og mange timer i telefon til inn og ikke minst utland.Høres helt deilig ut,finjustert cam/veiv sync og tenning,brummer fint på 1500 o/min Nå er det bare å gjøre ferdig resten..
Jepp,EU kontroll 8 mai.. Håper å starte innen en ukes tid,og så evt teste litt på gardermoen i mai.Blir ikke bremsing i første omgang,spørs litt hvordan det går med testinga.
Vi er veldig glade og stolte av å ønske Toten Sveis & Montasje velkommen som sponsor i 2010! Dette samarbeidet hjelper oss et stort steg fremover med å oppnå våre mål utover sesongen.
hvor mye har det vært tatt ut av denne blokka tidligere? - antar den kom til deg uten turbo etc .
Motoren er kjørt tidligere den,den kom montert slik den står nå.Jeg har valgt turbo og litt andre ting bare,og pyntet litt opp med coating etc. Etter mye kontakt over lang tid gjorde jeg en god deal med Eric,er derfor det ble slik istedet for å bygge om den jeg hadde.Sparte mye tid og ikke minst penger.Motoren er er helt fresh med ny veiv,svinghjul,clutchpakke råder osv.Stort sett samme bunndel som jeg hadde bortsett ifra rullkammen jeg kjørte før.Fikk også med tenning og efi.Min forrige motor er solgt komplett den også.Denne har bremset 715HK på hjula med 2.9 bar i turbotrykk.Kommer til å starte forsiktig og ta det steg for steg,mye som skal stemme og justeres inn.