Vis innlegg
|
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 13
|
61
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt 8 sekunder ;-)
|
på: mars 17, 2010, 12:31:35 pm
|
Takker folkens,vi får først og fremst håpe at vi får start på faenskapen Blir mye nytt i år som skal prøves og feiles,så har ikke de helt store forhåpningene.Men er gøy med nye utfordringer,må også jobbe litt med å få bilen mere stabil i fart.
|
|
|
63
|
Forum / Drag-race / Sv: Red Baron 8.28 - 265 km/t
|
på: mars 14, 2010, 00:21:55 am
|
Har kjørt en del med nymotoren,før dette 8.36 og over 170 mph.Bygger om motoren til gasser når dem kjører Outlaw Turbo serien,andre motor og vekt regler der. Det er en grunn til at gutta der er raskest og best,ganske enkelt fordi dem bruker utrolig mye tid på dette.Feks dyno flere ganger i måneden..
|
|
|
64
|
Forum / Drag-race / Sv: Like it?
|
på: mars 09, 2010, 11:26:26 am
|
Turbo i Pro Mod og 5.92 What`s not to like? Er den litt tregere i starten sammenliknet med kompressor og lystgassbilene for så å ta dem igjen etterhvert? Kommer dette av at det er vanskelig å bygge boost? Det virker som om han står lenge på en turtallsperre for så å bygge voldsomt med boost like før han drar avgårde. Vil tro at dette sliter noe voldsomt på utstyret. Men det gjør vel lystgass og kompressor også Takk for filmen. Mvh BB Er å få kreftene til å sitte som er problemet vel,uten å få shake eller gå opp i røyk.Turbotrykk kan han nok bygge omtrent så fort han ønsker tror jeg,den ekstreme påkjenningen kommer det siste sekundet der når anti-lag funksjonen trår til for fullt.Paolo med protruck'n i sverige sa at dem foruten det med bensin og luft dro ned tenningen til -10 grader når begge var i stage.Fikk da 1.2 bar i trykk på 0,5 sekunder med to Holset HX60. Men jævlig tøft med kveldskjøring,kunne jeg tenkt meg å sett.
|
|
|
66
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: 4x4 i boble
|
på: februar 27, 2010, 07:18:35 am
|
Var i Tomelilla i Sverige i 85, og så på en EM runde i rally cross. Der kjørte både Wahlund og Nordstrøm A finale, tror de ble nr 4 og 5. Tror også at Kjell Aaen var der med 4WD boble, men at han også der hadde tekniske problemer desverre. Til Tekken. Har denne bobla en skade i fronten? Stemmer det,hadde en skade i fronten på venstre hjøre.Den har blitt rettet på,men karosseriet er i ganske "brukt" forfatning så trenger full restaurering.
|
|
|
67
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: 4x4 i boble
|
på: februar 26, 2010, 22:03:55 pm
|
Yep,type 1 blokk som er forsterket med stålplater.Eneste jeg har gjort er å ta ut motoren av bilen, har ikke åpnet den ennå.Men som nevnt magnesium blokk,toppene er vel 3.0 liter porschetopper som er kappet og sveist.
Prata med tidligere eier i dag. Han hadde kjøpt den i oslo området et sted, av en som kjørte rallycross.. Han hadde liggende ei ekstra opphengsramme til bakstillinga, om du ville ha den. Han hadde også sendt med en tjukk bunke med papirer om bilen. Men den fikk du kansje med.. Han trodde også(kanskje) det eksistere en video film av oppbygginga av bilen, og skulle sjekke om han fikk tak i den. [/quote] Oi,oi,høres kjempebra ut!Fikk med en perm med noen homolegerings papier og litt annet, men ikke så mye der.Vil veldig gjerne ha opphengsramme,og finner han video'n er jo det suverent-takk for hjelpen så lenge!
|
|
|
68
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: 4x4 i boble
|
på: februar 26, 2010, 17:35:16 pm
|
Kjempespennende innlegg og tema! Tusen takk!
tekken: Den motoren...er det rett og slett en Type 1 blokk med avsagde 911-topper på? Utrolig..
Yep,type 1 blokk som er forsterket med stålplater.Eneste jeg har gjort er å ta ut motoren av bilen, har ikke åpnet den ennå.Men som nevnt magnesium blokk,toppene er vel 3.0 liter porschetopper som er kappet og sveist.
|
|
|
69
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: 4x4 i boble
|
på: februar 24, 2010, 20:22:11 pm
|
Når jeg titter på bildet av motoren din Tekken, så har du gamle bilen som Thor Holm bygget og kjørte i 1985 , motoren er helt identisk med bilder av motor rommet i ei bok jeg har liggende her. "vw beetle in motorsport" ISBN 1 87200 438 5 Oi,spennende!Jeg har også blitt fortalt det,men andre har vært i tvil.Setter stor pris på all historie som kan graves frem rundt bilen,spesiellt bilder hvordan den så ut ifra starten av.Takk for tipset om boka,den må jeg kjøpe.
|
|
|
70
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: 4x4 i boble
|
på: februar 24, 2010, 19:34:22 pm
|
Onkelen til dama hadde en sånn for noen år siden, mulig den tekken har..
Stian, har denne 2.3 type1 motor med mekanisk sprut fra BMW og Stiv type 3(?) bak stilling? Den bilen hadde også komplett "asfalt" sett med front spoiler og sideskjørt..
Morsom tråd,har ikke sett denne.Joda,er nok den bilen du refererer til som jeg har,mye deler som følger med samt asfalt settet du nevner. Drømmer om å restaurere den slik den var på 80 tallet.Har tatt ut motoren og får begynne med den,blir nok langt frem i tid før jeg får tid til å begynne med bilen.Elsker disse bilene,mange tøffe løsninger.
|
|
|
73
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt 8 sekunder ;-)
|
på: desember 17, 2009, 22:42:07 pm
|
Nå ja,må visst jaggu jobbe for penga, er ikke født med 500 000kr på konto'n som dem fleste trøndere er.. Hadde vært ålreit å tatt turen oppover til HellRace igjen ja,hadde en kjempefin helg der.Vi får se hva tid og penger strekker til neste år. Hils du også,vi prates! men godt bemidlet, det er du [/quote] Hææ,bemidlet..?? Det var rette ræva som feis!
|
|
|
74
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt 8 sekunder ;-)
|
på: desember 17, 2009, 21:29:45 pm
|
Pokker ta deg Stian, her prøver en "fatti fan" å bestrebe seg 10sekundere å så kommer du her å brifer med 8`ere? ? Neida, ser bra ut alt dette, skal man kjøre fort me de "store" gutta så må man satse. Hils madamen så snakkes vi til sommeren, hell race kansje? Rune. Nå ja,må visst jaggu jobbe for penga,er ikke født med 500 000kr på konto'n som dem fleste trøndere er.. Hadde vært ålreit å tatt turen oppover til HellRace igjen ja,hadde en kjempefin helg der.Vi får se hva tid og penger strekker til neste år. Hils du også,vi prates!
|
|
|
75
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt 8 sekunder ;-)
|
på: desember 17, 2009, 21:13:35 pm
|
tøøøft. er det "vanlige" industrifølere typen induktiv du bruker? og antar du har stumt feste som ikke flekser ved igangsetting så pumpa ikke beveger seg. Jepp,følerne har et område på 6-36V.
|
|
|
77
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt 8 sekunder ;-)
|
på: desember 17, 2009, 00:39:54 am
|
Brakett med følere til å lese av gearposisjon nesten ferdig,har "testkjørt" det uten problemer.Mangler en siste finpuss og deretter eloksering.Følerne skal gi boost controlleren informasjon om hvilke gear som blir brukt.Dvs at jeg kan feks legge inn hvor mye trykk,og kurver hvor fort det skal bygges opp på hvert enkelt gear.Blir mye nytt som må justeres inn og testes til sommer'n,men har hørt man vokser med utfordringen så får bare krysse fingra..
|
|
|
78
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt 8 sekunder ;-)
|
på: desember 17, 2009, 00:25:37 am
|
Måtte demontere sidelokk og forlenge pinnebolter på gearkasse for å evt få brukt braketten som fulgte med til slavesylinderen.Måtte frese braketten for å få den til å passe greit også,men ble liksom ikke fornøyd med denne patenten.Lagde heller en brakett som på røret,fikk da også en bedre vinkel på sylinderen.
|
|
|
79
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt 8 sekunder ;-)
|
på: desember 17, 2009, 00:18:39 am
|
Da er buret ferdig forsterket,og div innfestinger påsveist og omgjort.Mangler å lage ny innfesting til pro nettet i døråpningen.Videre blir det å plukke av aksler/kasse for å gi det en sjekk,og en del andre småting før det kan pusses og lakkes.
|
|
|
80
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: -75 Jeans Skrotebrote cheap'O turbo-innsprut-vanninnsprut-prosjekt
|
på: desember 08, 2009, 14:10:05 pm
|
ja stemmer som roy sier. dette er kun en Printscreen bilde fra Log programmet. I logprogrammet kan man flytte den vertikale lyseblå streken over hele logen og lese ut verdier hvor det måtte ønskes dette. på det andre logbildet ser du att dutycycle er på 57.5%
Joda,skjønner hvordan det leses av på skjermen.Men tenkte mere på hvordan sprutet vet at 100% duty cycle på dysene er oppnådd?Hva må du legge inn av informasjon i sprutet når det gjelder dyser?Skjønne mæ..?
|
|
|
85
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: -75 Jeans Skrotebrote cheap'O turbo-innsprut-vanninnsprut-prosjekt
|
på: oktober 18, 2009, 20:11:53 pm
|
Hvis du ikke har høytrykkpumpe ville jeg kjørt vannet igjennom turbo'n Jørn,så du får forstøvet skikkelig.Jeg har gjort det slik på dragbilen i tillegg til store mengder bensin uten problem.Setter du dysa etter spjeldet er det lurt å sette på en enveis ventil så den ikke suger vann når du har undertrykk der,får dem med 0.2 bar åpningstrykk og sånt..Ca 15% prosent vann i forhold til totalt mengde bensin er vel et greit utgangspunkt.Blir morro å se detta Knoten
|
|
|
88
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt 8 sekunder ;-)
|
på: oktober 12, 2009, 20:31:26 pm
|
Dønn seriøse som vi er, så skal korrekt verneutstyr alltid brukes.Tok Torleif på fersken her uten hansker,slipper med skriftelig advarsel denne gangen..
|
|
|
90
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt 8 sekunder ;-)
|
på: oktober 10, 2009, 18:00:11 pm
|
Her går det jaggu meg unna. Gleder meg til å se 8'ern sitte, og bur ombyggingen ser bra ut. Lykke til Lite avbrekk ifra bil og garasje trengs,vært litt mye i det siste.Testet båt i dag,trenger nok litt jobb i vinter den også før det fungerer som det skal.Skal ikke bare ha det gøy,skal ha det litt morro og..
|
|
|
|