april 25, 2024, 11:47:36 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 41 42 [43] 44 45
1261  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Engine på: november 22, 2007, 22:28:05 pm
Hehe.. ikke plass til kaffetrakter her gitt. (Men den er ikke langt unna  Blunker ) Jeg holder et øye på det benk-stativet.. litt skeptisk  Osteaktig
1262  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Engine på: november 22, 2007, 22:10:12 pm
Har ikke gjort noenting i dag, men kan jo legge ut et bilde som viser hvor lite plass man trenger for å bygge motor  Osteaktig
Har bygget meg et mikroverksted i kjelleren, og dette er "where the magic happens"..


Man ser altå veggen både i høyre og venstre bildekant og jeg står klint inntil bakveggen og tar bilde  Glad
1263  Forum / Hva skjer? / Sv: volksworld 08 på: november 22, 2007, 22:08:26 pm
Det er det man får når man liker STEAK, og MOZARELLA og ikke kan lese så godt på italiensk meny. Men for all del den første av de to store baconwrappa mozarella biffene var gode den, men det ble litt "mektig".
Det tror jeg Vegard kan skrive under på også haha.

At vi hadde en sykt god fresh mozarealla forett gjorde valget litt for enkelt.. hehe

Jeg har veldig lyst å dra tilbake neste år, men vi får se hva som skjer.

Road trip Trond?
1264  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow på: november 22, 2007, 22:03:20 pm
Alltid morro med deleleveranse! Dette kan bli en morsom bil  Glad
1265  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Engine på: november 22, 2007, 21:59:16 pm
Kammen over (Autokraft)  er klarert av Pat Downs (CB Performance ) .
Måtte gjøre samme med min .. Trodde ikke du trengte dette Endre , bare i tilfelle . Litt forskjell er det jo fra 84 til 86 mm , rådevalg mm ..

Klaring under 2-2,5 mm er vel ikke å anbefale ved 7-8000 o/min (flex i veiv/råder).
Mvh

 

Ok, da må jeg nok uansett ta vekk littegrann på kammen min - der det er minst klaring er det nok knapt 1mm..
1266  Min klubb / Die Käfer Loge (DKL) / Sv: Det ene med det andre på: november 22, 2007, 20:59:28 pm
Ja kom igjen nå - mariero's svar på Russel Ritchie, vær ditt ansvar bevisst!  Osteaktig
1267  Forum / Hva skjer? / Sv: volksworld 08 på: november 22, 2007, 18:39:57 pm
Hmm.. Ferja til Newcastle går fra Stavanger sentrum, 5 min unna. Dette kunne blitt morro  Osteaktig
1268  Min klubb / Die Käfer Loge (DKL) / Sv: EMBLEM på: november 22, 2007, 18:16:58 pm
Ærede medsammensvorne; Plakater i udsøkt fotografisk qualitet på glandset papir kan avhæntes ved min residens hvis sådan kan være av interesse. Foreløbig kun i A3 format, men endnu større utgaver kan forvændtes efterverdt!
Mvh Udskriftskomitææn Gliser

1269  Min klubb / Screwdrivers / Sv: Weber 48 ida telling på: november 22, 2007, 13:29:54 pm
Jeg har! De har ennå tilgode å være montert på noen motor som helst - men jeg jobber med saken!  Gliser
1270  Min klubb / Die Käfer Loge (DKL) / Sv: Avstemming - Emblem på: november 22, 2007, 13:24:46 pm
Hvor mange medlemmer er dere da? 4  Glad

Da er det jo slettes ikke verst at 5 stk har stemt ja  Gliser

Kansje vi har noen prospects..? Haha  Osteaktig
1271  Min klubb / Die Käfer Loge (DKL) / Sv: Avstemming - Emblem på: november 22, 2007, 11:21:25 am
Gliser

Du glemte en knapp; Ja, emblemet er fint - men Lasse er en hagegnom uansett  Rekker tunge
1272  Min klubb / Die Käfer Loge (DKL) / Sv: EMBLEM på: november 22, 2007, 11:20:11 am
Jeg ser ingen grunn til ikke å gå for denne! Den gir jo også rom for variasjon til en viss grad med løver, fugler og annet spjåk Lasse har liggende på mac'en.  Osteaktig
1273  Min klubb / Die Käfer Loge (DKL) / Sv: EMBLEM på: november 21, 2007, 23:14:41 pm
Wolsfburg macht frei:



Helt enig Lasse, den her er dritfin! Det høres jo ut som vi er ganske samstemte og?  Men legg nå fra deg nazireferansene før noen faktisk tror at du mener det...  Rekker tunge
1274  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Engine på: november 21, 2007, 20:29:40 pm
Og så til noe litt overraskende.. droppa kammen i blokka sammen med veiv og råder - men det tar ikke borti noen plass? Kan ikke finne noe info om anbefalt klaring mellom råder og kam, noen som vet?

Her er den med minst klaring;

Vanskelig å se på bilde, men råden er ikke borti kammen på noe tidspunkt under rotasjonen - men det er close!



De andre har bortimot sånn klaring alle sammen;
1275  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Engine på: november 21, 2007, 20:25:20 pm
JHU; er det denne svingen du mener?


Det er jo også en tilsvarende på andre siden;


Og det sitter sleeves i begge kanalene fra pumpa. Må si jeg er litt skeptisk til å begynne å file inni der ass.. ??
1276  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Engine på: november 21, 2007, 20:22:18 pm
Velvel, her går det så det griner..  Rekker tunge
Neida, men små fremskritt blir det da.. Her har jeg filt til den ene halvdelen av thrustlageret til kammen for å fjerne den omtalte "notchen".. Begge var altså lik det til høyre da jeg startet;


Passet supert i lagerbukken etterpå  Glad
1277  Forum / Drag-race / Sv: Har du turbo? på: november 21, 2007, 18:07:21 pm
haha seriøst kult å ta wheelie på 201m... HELE

Får satse litt på turbo street klasse og håpe at Kormi kjører slicks :-)

Stiller du på SCC med turbo, Trond?

Jeg har bilen, jeg har motoren... Men bilen er til salgs, så vi får se :-)
Hadde jo vært utrolig morsomt da

Kan du ikke bare se å få montert sammen de to da, sånn at du får litt blod på tenna og ikke selger?  Blunker

Ja, skal vi?
ta med ditt nye slipeverktøy da siden vi sikkert må grave vekk litt i kassen...  :-)

Anytime  Gliser
1278  Min klubb / Die Käfer Loge (DKL) / Sv: DKL's biler på: november 21, 2007, 17:15:54 pm
Her er mine biler av ymse kavalitet:


65mod prosjekt



Jeg merker meg at denne kjører den nye, hippe "ass up, nose even more up" - looken  Osteaktig
1279  Forum / Drag-race / Sv: Har du turbo? på: november 21, 2007, 15:32:42 pm
haha seriøst kult å ta wheelie på 201m... HELE

Får satse litt på turbo street klasse og håpe at Kormi kjører slicks :-)

Stiller du på SCC med turbo, Trond?

Jeg har bilen, jeg har motoren... Men bilen er til salgs, så vi får se :-)
Hadde jo vært utrolig morsomt da

Kan du ikke bare se å få montert sammen de to da, sånn at du får litt blod på tenna og ikke selger?  Blunker
1280  Forum / Snikk-snakk / Sv: Kul reklame! på: november 21, 2007, 15:28:49 pm
hehe den var BRA!

...bare så synd med de ekle øyelokkene... Blunker

Haha.. sier han som nylig måtte ha hjelp til å demontere sine egne  Rekker tunge
1281  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Engine på: november 21, 2007, 10:48:37 am
Takk for inspill! Skal sjekke ut det med "svingen" etter jobb. Når det gjelder klarering av kam har jeg inntrykk av at de fleste (dvs div. forumbrukere i inn og utland) anbefaler å ikke dreie ned hele omkretsen, men heller "notche" der det er nødvendig.. Jeg har ingen forutsetninger for å si hva som er best.. Flere meninger?
1282  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Engine på: november 21, 2007, 09:20:33 am
Et spørsmål til; Thrustlageret til kammen har en sånn uthevet "notch" (vet ikke hva det heter) på begge halvdelene, mens blokka bare har fordypning til denne i den ene halvdelen. Jeg forstår at det er vanlig å lage fordypning til denne i blokka ELLER file vekk opphøyningen på den ene lagerhalvdelen, men hva anbefales?

Fant ut av dette. Kom over et sitat jeg likte.. "ALWAYS modify the cheapest part"  Osteaktig
Mao blir det å file litt på lageret.
1283  Min klubb / Die Käfer Loge (DKL) / Sv: EMBLEM på: november 21, 2007, 08:58:09 am
Hva skjer Lasse? Gjør regning med at du utelukkende benytter arbeidsdagen til DKL-design for tiden? We demand results, aber schnell!  Gliser
1284  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Engine på: november 20, 2007, 19:05:30 pm
Et spørsmål til; Thrustlageret til kammen har en sånn uthevet "notch" (vet ikke hva det heter) på begge halvdelene, mens blokka bare har fordypning til denne i den ene halvdelen. Jeg forstår at det er vanlig å lage fordypning til denne i blokka ELLER file vekk opphøyningen på den ene lagerhalvdelen, men hva anbefales?
1285  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Engine på: november 20, 2007, 17:57:00 pm
Du må bare ikke tro at jeg ikke merker at du hver gang klarerr å lure til deg det eneste settet med hansker som budsjettet har gitt rom for... Sint Sint

Ja ja får håpe at damene vet å sette pris på grove mekaniker hender Osteaktig Osteaktig

Whoever handles the powertools gets the gloves..  Rekker tunge
1286  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Engine på: november 20, 2007, 17:51:54 pm
Ok - vi kjører på med dumme/rare/betimelige men uansett nødvendige spørsmål (stryk det so ikke passer  Rekker tunge)
Under ser dere et bilde av kammen min, samt en kam som er slipt for klarering.
Er jeg helt på bærtur hvis jeg sier at alle kammer må klareres, hvis nødvendig, på nøyaktig de samme stedene (ikke like mye selvsagt)? Drevenes posisjon på både kam og veiv er jo gitt, og potensielle kontaktpunkter vil jo da alltid være like? Grunnen til at jeg spør er at jeg ikke har montert kamdrevet på veiva ennå, men gjerne vil begynne å tilpasse kammen. Den kan jo uansett legges i blokka uten drev for å sjekke OM klarering er nødvendig..
1287  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Forskjell på lagerskåler til hjullager bak? på: november 20, 2007, 14:00:55 pm
Skal stikke innom ham med ett jeg om han ikke finner det...



Da ordner det seg, gir beskjed straks jeg har målene Glad
1288  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Engine på: november 20, 2007, 13:57:42 pm
Kansje du vil runde svingen opp til oljepumpa mens du er i gang. Mens blokka er grisete liksom. Match porting av oljepumpa mot blokk er også greit å gjøre nå.
Dægern for et bra tips det var med den superfila... Gliser  Og sånn flaks at du hadde en sånn Trond... hvem anbefalte deg den??  Gliser

Ja jeg gjør selsvagt så mye "grisearbeid" som mulig mens jeg først er i gang.. Har du lyst til å forklare hva runding av svingen opp til ojepumpa går ut på? Bruke gjerne et av bildene i tråden til å forklare! Takker så meget  Gliser

(Og ja, superfila var helt sjef, selv om ingenting slår en sulten trykkluftdrevet grovtanna fres for en utålmodig sjel..  Osteaktig )
1289  Min klubb / Die Käfer Loge (DKL) / Sv: EMBLEM på: november 20, 2007, 13:42:51 pm
Enig i at en litt mer spenstig font kunne vært kult - men enkel nok til å gjøre seg på trykk etc.
1290  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Forskjell på lagerskåler til hjullager bak? på: november 20, 2007, 08:46:35 am
Jeg mener da bestemt at det er en type som ikke har skive utenfor simringen også?
Hvor det da sitter oljesamler i trommelen.

Er det fire typer da?

Den tykkeste av de er nok den nyeste, dette tror jeg har sammenheng med at bremseskjoldet er tynnere på de nyeste modellene.


Hmm, nå skal jeg ikke være for sikker her men jeg er rimelig sikker på at de tynneste kom fra den nyeste bilen? (ikke noe annet enn et litt slitent gullfiskminne som ligger til grunn her..)
Sider: 1 ... 41 42 [43] 44 45
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!