1261
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Engine
|
på: november 22, 2007, 22:28:05 pm
|
Hehe.. ikke plass til kaffetrakter her gitt. (Men den er ikke langt unna ) Jeg holder et øye på det benk-stativet.. litt skeptisk
|
|
|
1262
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Engine
|
på: november 22, 2007, 22:10:12 pm
|
Har ikke gjort noenting i dag, men kan jo legge ut et bilde som viser hvor lite plass man trenger for å bygge motor Har bygget meg et mikroverksted i kjelleren, og dette er "where the magic happens".. Man ser altå veggen både i høyre og venstre bildekant og jeg står klint inntil bakveggen og tar bilde
|
|
|
1263
|
Forum / Hva skjer? / Sv: volksworld 08
|
på: november 22, 2007, 22:08:26 pm
|
Det er det man får når man liker STEAK, og MOZARELLA og ikke kan lese så godt på italiensk meny. Men for all del den første av de to store baconwrappa mozarella biffene var gode den, men det ble litt "mektig". Det tror jeg Vegard kan skrive under på også haha.
At vi hadde en sykt god fresh mozarealla forett gjorde valget litt for enkelt.. hehe
Jeg har veldig lyst å dra tilbake neste år, men vi får se hva som skjer.
Road trip Trond?
|
|
|
1265
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Engine
|
på: november 22, 2007, 21:59:16 pm
|
Kammen over (Autokraft) er klarert av Pat Downs (CB Performance ) . Måtte gjøre samme med min .. Trodde ikke du trengte dette Endre , bare i tilfelle . Litt forskjell er det jo fra 84 til 86 mm , rådevalg mm ..
Klaring under 2-2,5 mm er vel ikke å anbefale ved 7-8000 o/min (flex i veiv/råder). Mvh
Ok, da må jeg nok uansett ta vekk littegrann på kammen min - der det er minst klaring er det nok knapt 1mm..
|
|
|
1267
|
Forum / Hva skjer? / Sv: volksworld 08
|
på: november 22, 2007, 18:39:57 pm
|
Hmm.. Ferja til Newcastle går fra Stavanger sentrum, 5 min unna. Dette kunne blitt morro
|
|
|
1268
|
Min klubb / Die Käfer Loge (DKL) / Sv: EMBLEM
|
på: november 22, 2007, 18:16:58 pm
|
Ærede medsammensvorne; Plakater i udsøkt fotografisk qualitet på glandset papir kan avhæntes ved min residens hvis sådan kan være av interesse. Foreløbig kun i A3 format, men endnu større utgaver kan forvændtes efterverdt! Mvh Udskriftskomitææn
|
|
|
1272
|
Min klubb / Die Käfer Loge (DKL) / Sv: EMBLEM
|
på: november 22, 2007, 11:20:11 am
|
Jeg ser ingen grunn til ikke å gå for denne! Den gir jo også rom for variasjon til en viss grad med løver, fugler og annet spjåk Lasse har liggende på mac'en.
|
|
|
1273
|
Min klubb / Die Käfer Loge (DKL) / Sv: EMBLEM
|
på: november 21, 2007, 23:14:41 pm
|
Wolsfburg macht frei:
Helt enig Lasse, den her er dritfin! Det høres jo ut som vi er ganske samstemte og? Men legg nå fra deg nazireferansene før noen faktisk tror at du mener det...
|
|
|
1274
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Engine
|
på: november 21, 2007, 20:29:40 pm
|
Og så til noe litt overraskende.. droppa kammen i blokka sammen med veiv og råder - men det tar ikke borti noen plass? Kan ikke finne noe info om anbefalt klaring mellom råder og kam, noen som vet? Her er den med minst klaring; Vanskelig å se på bilde, men råden er ikke borti kammen på noe tidspunkt under rotasjonen - men det er close! De andre har bortimot sånn klaring alle sammen;
|
|
|
1275
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Engine
|
på: november 21, 2007, 20:25:20 pm
|
JHU; er det denne svingen du mener? Det er jo også en tilsvarende på andre siden; Og det sitter sleeves i begge kanalene fra pumpa. Må si jeg er litt skeptisk til å begynne å file inni der ass.. ??
|
|
|
1276
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Engine
|
på: november 21, 2007, 20:22:18 pm
|
Velvel, her går det så det griner.. Neida, men små fremskritt blir det da.. Her har jeg filt til den ene halvdelen av thrustlageret til kammen for å fjerne den omtalte "notchen".. Begge var altså lik det til høyre da jeg startet; Passet supert i lagerbukken etterpå
|
|
|
1277
|
Forum / Drag-race / Sv: Har du turbo?
|
på: november 21, 2007, 18:07:21 pm
|
haha seriøst kult å ta wheelie på 201m... HELE
Får satse litt på turbo street klasse og håpe at Kormi kjører slicks :-)
Stiller du på SCC med turbo, Trond? Jeg har bilen, jeg har motoren... Men bilen er til salgs, så vi får se :-) Hadde jo vært utrolig morsomt da Kan du ikke bare se å få montert sammen de to da, sånn at du får litt blod på tenna og ikke selger? Ja, skal vi? ta med ditt nye slipeverktøy da siden vi sikkert må grave vekk litt i kassen... :-) Anytime
|
|
|
1278
|
Min klubb / Die Käfer Loge (DKL) / Sv: DKL's biler
|
på: november 21, 2007, 17:15:54 pm
|
Her er mine biler av ymse kavalitet: 65mod prosjekt Jeg merker meg at denne kjører den nye, hippe "ass up, nose even more up" - looken
|
|
|
1279
|
Forum / Drag-race / Sv: Har du turbo?
|
på: november 21, 2007, 15:32:42 pm
|
haha seriøst kult å ta wheelie på 201m... HELE
Får satse litt på turbo street klasse og håpe at Kormi kjører slicks :-)
Stiller du på SCC med turbo, Trond? Jeg har bilen, jeg har motoren... Men bilen er til salgs, så vi får se :-) Hadde jo vært utrolig morsomt da Kan du ikke bare se å få montert sammen de to da, sånn at du får litt blod på tenna og ikke selger?
|
|
|
1280
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Kul reklame!
|
på: november 21, 2007, 15:28:49 pm
|
hehe den var BRA! ...bare så synd med de ekle øyelokkene... Haha.. sier han som nylig måtte ha hjelp til å demontere sine egne
|
|
|
1281
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Engine
|
på: november 21, 2007, 10:48:37 am
|
Takk for inspill! Skal sjekke ut det med "svingen" etter jobb. Når det gjelder klarering av kam har jeg inntrykk av at de fleste (dvs div. forumbrukere i inn og utland) anbefaler å ikke dreie ned hele omkretsen, men heller "notche" der det er nødvendig.. Jeg har ingen forutsetninger for å si hva som er best.. Flere meninger?
|
|
|
1282
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Engine
|
på: november 21, 2007, 09:20:33 am
|
Et spørsmål til; Thrustlageret til kammen har en sånn uthevet "notch" (vet ikke hva det heter) på begge halvdelene, mens blokka bare har fordypning til denne i den ene halvdelen. Jeg forstår at det er vanlig å lage fordypning til denne i blokka ELLER file vekk opphøyningen på den ene lagerhalvdelen, men hva anbefales?
Fant ut av dette. Kom over et sitat jeg likte.. "ALWAYS modify the cheapest part" Mao blir det å file litt på lageret.
|
|
|
1283
|
Min klubb / Die Käfer Loge (DKL) / Sv: EMBLEM
|
på: november 21, 2007, 08:58:09 am
|
Hva skjer Lasse? Gjør regning med at du utelukkende benytter arbeidsdagen til DKL-design for tiden? We demand results, aber schnell!
|
|
|
1284
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Engine
|
på: november 20, 2007, 19:05:30 pm
|
Et spørsmål til; Thrustlageret til kammen har en sånn uthevet "notch" (vet ikke hva det heter) på begge halvdelene, mens blokka bare har fordypning til denne i den ene halvdelen. Jeg forstår at det er vanlig å lage fordypning til denne i blokka ELLER file vekk opphøyningen på den ene lagerhalvdelen, men hva anbefales?
|
|
|
1286
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Engine
|
på: november 20, 2007, 17:51:54 pm
|
Ok - vi kjører på med dumme/rare/betimelige men uansett nødvendige spørsmål (stryk det so ikke passer ) Under ser dere et bilde av kammen min, samt en kam som er slipt for klarering. Er jeg helt på bærtur hvis jeg sier at alle kammer må klareres, hvis nødvendig, på nøyaktig de samme stedene (ikke like mye selvsagt)? Drevenes posisjon på både kam og veiv er jo gitt, og potensielle kontaktpunkter vil jo da alltid være like? Grunnen til at jeg spør er at jeg ikke har montert kamdrevet på veiva ennå, men gjerne vil begynne å tilpasse kammen. Den kan jo uansett legges i blokka uten drev for å sjekke OM klarering er nødvendig..
|
|
|
1288
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Engine
|
på: november 20, 2007, 13:57:42 pm
|
Kansje du vil runde svingen opp til oljepumpa mens du er i gang. Mens blokka er grisete liksom. Match porting av oljepumpa mot blokk er også greit å gjøre nå. Dægern for et bra tips det var med den superfila... Og sånn flaks at du hadde en sånn Trond... hvem anbefalte deg den?? Ja jeg gjør selsvagt så mye "grisearbeid" som mulig mens jeg først er i gang.. Har du lyst til å forklare hva runding av svingen opp til ojepumpa går ut på? Bruke gjerne et av bildene i tråden til å forklare! Takker så meget (Og ja, superfila var helt sjef, selv om ingenting slår en sulten trykkluftdrevet grovtanna fres for en utålmodig sjel.. )
|
|
|
1290
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Forskjell på lagerskåler til hjullager bak?
|
på: november 20, 2007, 08:46:35 am
|
Jeg mener da bestemt at det er en type som ikke har skive utenfor simringen også? Hvor det da sitter oljesamler i trommelen.
Er det fire typer da?
Den tykkeste av de er nok den nyeste, dette tror jeg har sammenheng med at bremseskjoldet er tynnere på de nyeste modellene.
Hmm, nå skal jeg ikke være for sikker her men jeg er rimelig sikker på at de tynneste kom fra den nyeste bilen? (ikke noe annet enn et litt slitent gullfiskminne som ligger til grunn her..)
|
|
|
|