april 27, 2024, 06:39:23 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 45
91  Forum / Problemløseren / Sv: fjærbelasta støtstangrør? på: april 23, 2010, 21:33:10 pm
Det stemmer bra det, men vær obs på varierende kvalitet. Jeg har god erfaring med disse;

http://www.vwparts.net/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=JC1029&Store_Code=VWP&search=pushrod+tubes&offset=0&filter_cat=&PowerSearch_Begin_Only=&sort=&range_low=&range_high=

Glad
92  Forum / Problemløseren / Sv: STRAMMING AV DYNAMO REIM på: april 23, 2010, 12:59:13 pm
Du setter dem under mutteren på utsida av hjulet, så vet du hvor du har dem til neste gang.   Glad
93  Forum / Problemløseren / Sv: STRAMMING AV DYNAMO REIM på: april 23, 2010, 12:45:07 pm
Jo fler skiver du fjerner mellom de to delene av reimhjulet, jo mer dyttes reima oppover - og blir strammere Glad
94  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 1969 Panel vurderes solgt på: april 22, 2010, 17:23:40 pm


95  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 1969 Panel vurderes solgt på: april 22, 2010, 17:13:21 pm
Flere bilder;





96  Bruktbørsen / Biler selges / 1969 Panel vurderes solgt på: april 22, 2010, 14:52:15 pm
Vurderer å selge Valgerd;

1969 Panelvan - Walkthrough. Kul bil, som krever litt jobb.






Litt info;

Rust finnes, bilder i linken under.
Dønn ærlig bil - etter nøysommelig jobb med spisst skrujern..
Diverse sveisedele følger med; bakre hjulbue/skjerm begge sider, utriggere/jekkfester, tverrbjelke, top-hat, bakre hjørner (muligens noe mer og..)
Bilen er bra fra gulvet og opp - få bulker og lite/ingen rust bortsett fra et lite hjørne ved frontruta
Defekt motor, 1600 SP (her dytter du en standard 1600 rett inn)
Alt virker forsåvidt ellers, lys, bremser, styring - alt er OK
Ikke batteri
Bilen er fint trillbar, originalfelger med piggdekk, muligens også et sett med sommerhjul
Originale walthrough-stoler skaffet til veie, i god stand
Hurst shifter
Hengerfeste
Rullemalt
null interiør bak
Original eber (Tatt ut av bil, tilstand ukjent)
Uoriginalt vindu i skyvedør
Nye gummipakninger til dører/vinduer


Mer info og bilder her; http://www.vwnorge.no/index.php/topic,16475.0.html



Jeg forventer ikke å få igjen det jeg ga for den, men ønsker fornuftige bud. Glad
Send PM, eller ring 91329593

Mvh Endre
97  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: 12v spenningsregulator til likestrømsdynamo på: april 14, 2010, 15:34:23 pm
Ringer deg Erich Glad
98  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / 12v spenningsregulator til likestrømsdynamo på: april 14, 2010, 13:38:01 pm
Ønskes kjøpt Glad
99  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Strupe effekten ifm eu kontroll på: mars 27, 2010, 16:50:38 pm
Sikkert noen i klubben som kan låne deg en kurant std motor (jimmi comes to mind..  Blunker ).
Du kunne lånt av meg og, men jeg har dessverre kun 6v motor tilgjengelig.
100  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Strupe effekten ifm eu kontroll på: mars 27, 2010, 16:41:06 pm
Hva skjer med mottrykk i toppene når man struper eksosen på denne måten, det kan da umulig være heldig (jeg hadde i allefall aldri kjørt en meter med det..)?? Og er man først ute etter å lure noen, så er det vel neppe  doble gassere og en feit potte det best utgangspunktet.
Jeg hadde spart meg for både hodebry og ødelagt 2332 og bytta til std motor. Glad
101  Min klubb / Die Käfer Loge (DKL) / Sv: DKL's biler på: mars 25, 2010, 22:43:02 pm
Det er bare å stå på Morten, du er vel snart i mål?  Rekker tunge

Forøvrig passende (dog tilfeldig) skrift på det gule lysskiltet i bakgrunnen..  Gliser
102  Min klubb / Die Käfer Loge (DKL) / Sv: DKL's biler på: mars 25, 2010, 20:37:13 pm
Våren har kommet til stavanger, og sesongen er i gang!
14 grader i kveld, trillet bilen ut av garasjen for første gang siden september, startet på andre turn.. Kun velstand  Gliser

103  Forum / Snikk-snakk / Sv: Trond Dhal i reklame? på: mars 05, 2010, 08:03:02 am
 Osteaktig
104  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: "Back in Brown - 56 oval with Oxy power" på: mars 04, 2010, 07:59:17 am
Herreminskaper så bra dette blir!! Kjør på Morten!  Gliser
105  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: "Back in Brown - 56 oval with Oxy power" på: februar 25, 2010, 10:29:37 am
Nei faen Morten, det der blir helt feil........... Sjokkert
Osteaktig ....  Sjokkert ....  Gliser
106  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: "Back in Brown - 56 oval with Oxy power" på: januar 26, 2010, 14:25:46 pm
Er i tvil på hva slags ratt jeg skal gå for. Må nok være litt gammeldags og ikke for nymoderne. Helst mindre enn det orginale.
Noen som har noen gode forslag.??
Bør helst være i svart.

TomR har sikkert noen hyllemeter med Formuling France ratt du kan få rimelig..  Osteaktig
107  Forum / Problemløseren / Sv: Hvilket bensintrykk skal 2 x Weber IDF 44 ha ? på: januar 22, 2010, 18:57:38 pm
Bruk den røde holleyen som går fra 1-4 psi Kjetil. 3 - 3,5psi pleier å være kurant Glad
108  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Engine på: januar 17, 2010, 18:01:28 pm
Haha, nice one Eric.. And you've even been roadtrippin' with the very same engine!  Gliser

(That's some good lookin' guys on the pics by the way..  Rekker tunge )
109  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Bilder av csp forgasserstag til Dellorto DRLA 40 på: januar 03, 2010, 16:36:31 pm
Her er et bilde, mulig det ikke hjelper allverdens.. Skal sjekke om jeg har noen fler;



Glad
110  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: viskermotor på: desember 15, 2009, 20:06:49 pm
PM til skrotjulenissen  Glad
111  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: oppstart på: desember 07, 2009, 13:40:46 pm
Pass først på at du har oljetrykk - altså at du har trykk mot oljetrykksbryteren slik at lyset i speedoen slukker. Det er relativt vanlig å ta av coilledning, ta ut plugger og kjinne motorn en del runder uten kompresjon for å prime systemet, husk også å justere ventiler. Når du har oppnådd oljetrykk kan du starte motoren (husk å time statisk først). Når den fyrer drar du den opp på 2000-2500rpm og holder den der i ca 20 minutter (det er nå du kjører inn kammen) - deretter dumper du olja, bytter filter (hvis du har) og fyller på ny olje. Deretter bør du kjøre inn ringene - her er vel det vanligste å finne en lang bratt bakke og virkelig tyne motoren opp denne, for deretter å la bilen henge på lavt gir ned igjen et par ganger.
Lykke til!  Glad
112  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Røøøtne Bay på: desember 02, 2009, 15:24:59 pm
Ligg det an, Endre..?  Tvilende

Jo takk som spør.. Til tross for laber oppdatering av tråden skjer det stadig noe med bilen. Det består for det meste av at jeg prøver å lærer meg å sveise - noe som fører til at det ikke blir spesielt mye å ta bilde av, samt at de aktuelle områdene ikke er spesielt fotogene.. Men jeg har nå knekt til plåt og bygget opp bakre del av kanalen, samt begynt lapping av hovedramma. Kan vel ta noen bilder en dag, selv om det altså ikke er spesielt spennende greier..
113  Bruktbørsen / Biler ønskes kjøpt / Sv: VW T2 - camper, bay eller buss ØK. på: november 23, 2009, 15:36:14 pm
Earlybay, Latebay.. ikke Røtenbay altså?  Osteaktig
114  Forum / Problemløseren / Sv: Montering av full flow, 3/8 NPT på: november 19, 2009, 13:14:28 pm
Jeg bruker et par runder gjengeteip (selv om det vel egentlig ikke anbefales..) og litt blå loctite på npt gjengene, får det ikke skikkelig tett ellers. NPT er egentlig noe skikkelig drit.
115  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Vask av motorblokk på: november 19, 2009, 09:51:34 am
Det kan være greit å starte med en real høytrykkspyling.. Ta med rikelig med avfetting, regntøy og dra til nærmeste selvvask hall. Gamle oppvaskkoster og tannbørster kan også med fordel medbringes.. Deretter er det rimelig effektivt å bruke forgasser-eller bremserens og et sett med slike børster;
http://gasolin.no/index.php?main_page=product_info&products_id=87
Skal du gjøre det skikkelig drar du ut pluggene i oljegalleriet for å komme til alle kanaler  - etterpå gjenger du opp disse og skrur i plugger. Til slutt gjør det underverker med en omgang i oppvaskmaskin på høyeste temperatur (fortrinnsvis når mor ikke er hjemme..).
Jeg hadde vegret meg for å glassblåse (og i allefall sandblåse!) blokka innvendig.. Mulig det er kurant på utsiden. Glad
Lykke til
116  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Classic sport stoler til salgs på: november 16, 2009, 20:31:10 pm
Sjekk med Hotshop - dei hadde i alle fall universalunderstell til slike stolar. Eller høyr med EndreD om han skal selge dei han fekk med Valgerd'a..

De er solgt, men har strøkne originale understell med innsveiste flattjern til å feste stoler i liggende - om noen skulle trenge Glad
Mener disse er til tidlig 50-taller, altså med relativt stor vinkel.
117  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 12 mm bolter når felgene har 14mm hull ? på: november 13, 2009, 22:58:28 pm
Kjetil, jeg har CB settet på min bil og har fått presset i lengre 14mm studs i stedet for de korte 12mm som sitter i originalt - no problemo Glad
118  Forum / Snikk-snakk / Sv: Farge på DKP bil? på: november 06, 2009, 19:28:15 pm
Det kan se ut som L 276 Utramaroon Glad
119  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Behandling av sveisedeler? på: november 06, 2009, 17:41:04 pm
På bayen min fjernet jeg det meste av "transportlakken" og penslet på syregrunning på alle flater som jeg ikke ville komme til, etter at de var sveist på plass.

Ok, det var noe sånt jeg tenkte.. Men er det ikke sånn at syregrunning i motsetning til epoksy er "utett" og må etterbehandles for ikke å trekke fukt?
120  Forum / Teknisk, teori og praksis / Behandling av sveisedeler? på: november 06, 2009, 17:17:20 pm
Altså; man har et (stort) utvalg av ymse sveisedeler som skal på plass på en røten bil - behandler man disse med noe før man sveiser dem på plass? Jeg regner med at den tynne transportlakken som er på delene fra før er relativt verdiløs, samt at det kan være vanskelig å komme til overalt når delen er sveiset fast. Jeg tenker muligens epoksygrunning og evt sveisegrunning akkurat der det skal sveises.. Tips&triks?
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 45
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!