Tror du det!? Utvider ikke metalet seg når det er varmt!? Jeg trodde kanskje det var noe sånn som at gasseren ikke var nok åpne når jeg startet motoren jeg eller.no jeg.. skal ikke skryte på meg mest teknisk innsikt men..
Tror du det!? Jeg trodde kanskje det var noe sånn som at gasseren ikke var nok åpne når jeg startet motoren jeg eller.no jeg.. skal ikke skryte på meg mest teknisk innsikt men..
Da måtte jeg ty til nytt batteri da jeg ikke fikk nok liv i det gamle! :S
Bilen har aldri vært så lett startet! når den er kald ihvertfall ;-) Noen som kanskje vet hva grunnen til at den er vanskeligere å starte når den er varm!? Den kinner liksom en del runder.. men så fort jeg er borti gasspedalen så kommer'n! =)
Håper det blir sånn vær hele helga jeg trodde ikke det gikk ann å glede seg så mye til et bil treff, jeg tenker ikke på annet om dagen, detta skal bli gøy.
Det er faktisk ikke meldt noe regn på verken lørdag eller søndag!
hva snakker du om bablefish?? fjære.... nei her er det stut og jævlig men har fjærer i setet tror ikke jeg har korte nok dempere for jeg kunne stå foran på flyndra i vinter uten dempere å få den ned på bakken.
har prøvd å ha puma`n i bunn med dropspindler men da hang forhjulene i lufta
her har du orginal puma halveis senket +/- og dropspindler med 4,5" stål jeg har 135/70-15 da har jeg 5cm fra forstillingsrøret og ned til bakken. det subber heller ikke ved full sving.
Det så veldig bra ut da! hvor mange " er den forstillingen smalnet inn?
På mange alufelger i dag er det 60 graders rett kon under sekskanthidet på skruen. På gammle boblefelger/ skruer er det en rund bue i steden for den rette konen. Setter man feil bolter på felgen kan dette "gnage" i hullene fordi hun en ørliten del av skruen berører hullet i felgen.
Og hvis du bruker feil bolter, kan også boltene løsne svært lett. Bakhjulet mitt på en Audi 100 Avant dro av ( i lav fart, det bråka jo) og rett i fronten på en ny A6 for noen år siden pga feil bolter (og kvinnfolk som var på søkklasta flatpakketur på IKEA...), 47.000,- i skader på A6'en.
Da lærte jeg den lille forskjellen som jeg ikke hadde tenkt på. VW bruker buet kon på boltene originalt, mens uoriginale felger som regel bruker rett kon.
Er vel ikke helt riktig det der! Alle stål felger til VW har kulebolter, mens alle alu felger har kona bolter! Det gjelder vel det fleste av bilemerker etter hva jeg veit.
Jeg brukte kona bolter på stålfelga til en gammel caddy jeg hadde for noen år siden, dem verken datt av eller skrudde seg løs! Kjørte med detta i flere år!
Så om du har kona hjulbolter, så burde du bytte disse i kulebolter!
Jeg VEIT at jeg har rett. Begge dela finns på alufelger til Audi 100 med 4-108.
Min siste o.t post her..
Jeg har hatt en audi 80 competition med 4x108 bolero felger, der var det kon bolter Jeg har hatt porche d90 felger, var også kon bolter! Jeg har aldri tatt i et par alu felger med kulebolter! Men mye mulig at alt det gamle vw og porche alu felger er kulebolter! det veit jeg ikke.no om!