april 20, 2024, 05:04:02 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 51 52 [53] 54 55 ... 66
1561  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Leddbolter på: juli 24, 2010, 09:18:38 am
Samme oppe og nede. Skal bare skrues inntil, slik at det ikke er slark, og så stramme låsebolten igjen.
Men hos meg var det slitasje på skivene/shimsene slik at det ikke var mer justeringsmulighet, samt litt slark i kingboltene. Byttet da like godt alle foringer og shims: http://www.agdervwklubb.com/forum/index.php?topic=1657.msg11789#msg11789
1562  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Leddbolter på: juli 23, 2010, 19:50:39 pm
.
1563  Forum / Problemløseren / Sv: Motoren min spiser kiler! på: juli 23, 2010, 07:23:45 am
Har kjøledeksler vært demontert? I så fall har du vel ikke byttet det dekselet som dynamoen er festet i? De dekslene finnes i fler utgaver. Har du funnet et for 38amp dynamo og kjører med 30amp dynamo vil dynamoen også komme lenger frem, selv om jeg tror dette vil utgjøre mer enn det du har.
Se bilde for lengdeforskjellen på 30 og 38 amp dynamo.
1564  Forum / Problemløseren / Sv: Motoren min spiser kiler! på: juli 22, 2010, 20:24:09 pm
Jeg synes nedre remskive ser veldig lik ut i avstanden med min.
[attachment=1]

Men øvre remskive ser ut til å være for nærme dynamoen. Jeg vil fortsatt tro den lille distanseringen som skal være mellom remskiven og dynamoen, er slitt eller mangler. Remskiven skal ikke klare å subbe i dynamoen her.
[attachment=2]
1565  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Reparasjon / feilsøking på ladesystemet på: juli 17, 2010, 08:33:56 am
Som så mange andre så sliter også jeg med laddinga på boblen Trist Byttet for noen uker siden dynamoen, og fikk da en laddespenning på 13-14 V. Siden dette er en cab og jeg bor på sunnmøre har den vært lite brukt siden, brukt den ei par ganger. Når vi nå sku ut å kjøre igjen var batteriet tomt så vi startet den med startkabler. Da viser det seg at den på ny ikke ladder. Har sjekket alle (tror jeg vertfall) kabler og overgangsmotstand til minus slik som beskrives i tråden her. Har også tatt dynamotesten slik som det beskrives og hadde da en spenning på over 36 volt, så vil tro den er ok. Det BØR den også vær siden den er helt ny. Når jeg måler på regulatoren måler jeg 11,8 V inn og 0 V ut. Noen som har en forklaring på dette? Burde jeg ikke målt en høyere spenning inn på regulatoren når bilen går og dynamoen snurrer? Og at jeg har 0 V ut, kan det ha en sammenheng med den lave spenningen jeg måler inn? Eller skyldes alt at regulatoren er gåen? Hadde vært kjekt med noen tips og råd før jeg eventuelt bestiller ny regulator Glad

Høres absolutt ut som det er regulatoren som tuller det til for deg. Viss du ser på undersiden av regulatoren er det en vikling ute til høyre på bildet. Ofte er det denne som er brent i stykker, eller på annen måte ødelagt.
Husk også at regulatoren må være godt festet til gods.
1566  Forum / Snikk-snakk / Sv: Er det noen som vet hvor jeg kan få lengre bolter til us fangeren min? på: juli 17, 2010, 08:06:56 am
Når jeg satt på tilhengerfeste på min hadde jeg samme problem.
Kjøpte slike rustfrie bolter på Clas, Biltema eller Jula. http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=135124635
En liten tur i dreiebenken for litt endring i fasongen og polering, og det skal godt gjøres å se forskjell på disse og en original.
1567  Forum / Snikk-snakk / Sv: Speedowire? er det bare lengden der er forskellen? på: juli 17, 2010, 07:56:03 am
I min gamle delekatalog for Type3 står det lengde 1167mm, og delenummeret er 141 957 801C for venstrerattet bil. Delenummer som starter med 141 er etter stor sansynlighet samme som til Ghia  Glad
En høyrerattet Type3 skal ha 1585mm.
1568  Forum / Snikk-snakk / Sv: Innkorting av bunnplate T-1 på: juni 08, 2010, 17:42:28 pm
http://www.shining-wit.net/rick/buggy/design/body/shortening/default.htm

 Øyerulling
Edit: Fant et litt større format også: http://www.thesamba.com/vw/archives/manuals/1968_floorpan_dunebuggy.php
1569  Forum / Snikk-snakk / Sv: 32 pdsi forgasser på: mai 30, 2010, 15:26:25 pm
:-\ingen som vet

Det er en sliten gasser til type 3...

Jeg trodde alle type 3 med to gassere, hadde automatchoke og en bolt midt i toppen for å feste luftfilteret til?
1570  Forum / Snikk-snakk / Sv: Forbanna irriterende på: mai 30, 2010, 09:54:51 am
Samme når jeg kjørte Notch. Da trodde mange at det også var en Variant. Kun stasjonsvogner som er Variant  Glad
1571  Forum / Snikk-snakk / Sv: Boble låt på: mai 30, 2010, 09:40:52 am
En annen  Blunker

1572  Forum / Problemløseren / Sv: Er det en hovedsikring på bobla? på: mai 28, 2010, 16:38:08 pm
Sitter alle ledninger fast? Viss det er en løs ledning på batteriet eller i nærheten kan muligens noe slikt oppstå. Litt gnister de første gangene, men så blir det litt sot som isolerer?
1573  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Kobla opp oljelampe for pallastart av motor? på: mai 25, 2010, 18:06:43 pm
Koble en lyspære til pluss på coil og minus på oljetrykksbryteren, så skal det virke  Glad
1574  Forum / Problemløseren / Sv: 6v tips og triks på: mai 24, 2010, 17:50:11 pm
Ser ut til at du har funnet et rele som veksler mellom nær og fjernlys, og det er ikke brukelig til dette formålet. (etter min mening)
Du burde finne et "vanlig" rele med de riktige nummerne, slik at funksjonen inni releet blir riktig.
1575  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: tmbryhns crap 1600-vintermotor-bygge. Nå med BREMSERESULTATER på: mai 20, 2010, 08:03:51 am
Bremsebenken tar hensyn til all girutveksling og hjulstørrelser. Derfor synkroniseres bil og benk først på 3000 omdr, slik at PC regner ut den totale utvekslingen mellom turtall på motor i forhold til turtall på rullene som bilen står på. Men i år fikk de fleste en "total utveksling" på 4.000. Så årets målinger med denne utvekslingen, kan være noen prosent feil. Jeg regner med din motor også ligger i det området du har fått på papiret. Mener at jeg så rådata kurven stige opp til 65, før tapet i drivverket legges til, for å finne svinghjulshestene.
Jeg har ingen grunn til å tvile på tidligere års målinger (med unntak av de som trykker på bremsen etterpå  Øyerulling ), men årets målinger hadde større variasjoner på samme motor.
Hvilken utveksling står det oppe til venstre på ditt papir? Svaret på om de "kan softwaren", og hvor riktige dine Hk er, står kanskje der?
1576  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: tmbryhns crap 1600-vintermotor-bygge. Nå med BREMSERESULTATER på: mai 19, 2010, 21:55:15 pm
Til opplysning var det vel ikke Tommy som kom for å hjelpe til, men en annen av de ansatte på Autoteknikk. Jeg sier  heller ikke at målingene er helt gale, men de fleste tok de ikke helt alvorlige. Dynoen var jo ikke helt i form den heller. Kurven din fikk jo et lite hopp på 5200omdr, uten at det forstyrret totalresultatet noe.
Siden du trekker inn min singelportmotor, må jeg nevne at jeg også hadde to tester. En med 49,8Hk og en med 59Hk. Hvilken er da riktig?
Han med to dobb Dellorto dro den til over 5000, men kurven stoppet på 4300. Jeg dro fra 1100 til 4000, men kurven går fra 1400 til 3400.
Viss dine turtall stemmer bedre, har du nok vært heldigere enn oss andre  Blunker
1577  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Reparasjon / feilsøking på ladesystemet på: mai 02, 2010, 18:11:49 pm
Høres ut som du har litt dårlig kontakt et sted. På min notch ( og fler andre type 3) ser man at ladelampa som regel gløder litt. Dette skjer fordi det blir litt spenningsfall i litt for tynne ledninger. Har du en dårlig kontakt vil du også få et spenningsfall som blir større jo mer strøm du bruker.
Ladelampa får 12V fra batteriet via laderele, lysbryter, tenningslås og sikringsboks. Så let etter litt dårlig forbindelser på disse vil nok hjelpe.
1578  Forum / Problemløseren / Sv: Motoren min spiser kiler! på: april 29, 2010, 20:59:57 pm
Jeg har sett dynamoer som har vært kjørt uten den ytterste distanseringen. Da vil du også få litt subbing, og vanskelig å stramme mutteren skikkelig.
1579  Forum / Problemløseren / Sv: Skifte lås på dørhåndtak på: april 25, 2010, 17:00:33 pm
Viss det er ca samme patent som dette håndtaket, er det en bitte liten skrue inn fra siden i låsesylinderen. Trykk inn knappen så finner du denne og får den ut, så kan du trekke hele låsesylinderen ut, og da skal resten også komme fra hverandre.
På bildet er både skrue og sylinder borte, men du ser hullet etter skruen.
1580  Forum / Snikk-snakk / Sv: panser merke ,hamburg på: april 24, 2010, 20:12:49 pm
Jeg har også sett et slikt en gang før, og eieren av det mente at bilen var satt sammen i Hamburg.
1581  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt 1970 Impuls-kjøp! på: april 18, 2010, 16:36:35 pm
Den tråden jeg har brukt er 0,8mm.
1582  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 34 PICT 3 gasser på en singelport industrimotor... på: april 17, 2010, 07:44:16 am
Transporterne hadde vel også 1600 singelport det første. Disse har normalt en 30PICT gasser, og på samme innsuget passer vel ikke en 34 gasser?
Dysene ser du under "B" motorene.
1583  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt 1970 Impuls-kjøp! på: april 16, 2010, 17:45:51 pm
Har du en rustfri tråd er det bare å prøve. Blir jo egentlig som et bøyelig bor, ja.
1584  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt 1970 Impuls-kjøp! på: april 15, 2010, 21:23:17 pm
Sandblåsing er nok best ja, eg har gitt opp med å få ut alt... håplaust å bruka diesel eller avfetting og skjerebrennar.. men eg har fått ut ein god del, med vaier på drillen, men fjørtråd/pianotråd er eg ikkje kjent med, kor får du tak i det?
Pianotråd/fjærtråd burde kunne finnes i en jernvarehandel, eller eBay: http://cgi.ebay.com/Piano-Music-Wire-For-Replacement-of-broken-strings_W0QQitemZ110421530557QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item19b5a2d7bd
Når du først har fått et hull er det mulig å sandblåse. Før det fylles bare røret med sand....
1585  Forum / Hva skjer? / Sv: Sørlandets vw treff 2010 på: april 14, 2010, 20:07:25 pm
Og da hadde vi laget en liten treffplakat også. Last ned/åpne ved å klikk på vedlegget under her  Glad
1586  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt 1970 Impuls-kjøp! på: april 13, 2010, 18:37:04 pm
For å åpne opp forvarmingsrøret pleier jeg å bruke en lengde med fjærtråd/pianotråd som jeg lager en liten knekk på ca 5mm fra enden. Setter andre enden inn i batteridrillen og borrer innover. Når du har gravd et hull, er det bare å sandblåse gjennom for å få ut resten.
1587  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Gassere T3 (eller deler til Solex 32-34 PDSIT-3) på: april 10, 2010, 18:33:40 pm
Målene på "rørbiten"/foringen er:
10mm utvendig
8mm innvendig
1,8mm "lang"
1588  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Fordeler drevet er satt inn 180 feil på: april 10, 2010, 18:13:23 pm
Og Type 3 skal ha en annen vinkel enn boble....
1589  Forum / Problemløseren / Sv: Tilkobling av turteller på: april 06, 2010, 18:13:30 pm
Da er jeg redd du må over på det ennå mer eksperimentelle. Jeg hadde nok prøvd med to motstander ,eller en variabel som på bildet. Det midterste benet til 15 og et av de andre til pluss og det siste til 1 på coil. Da kan du justere for å se om den får de riktige pulsene. Siden dette tydeligvis er en "positive ground" turteller, vil den antakeligvis ha positive pulser inn på 15.
Ved hjelp av motstanden kan du forhåpentlig vis lure den til å tro at den får positive pulser når den ikke får de negative fra coilen.  Glad
På den annen side er det mulig at pulsene blir for svake til at den oppfatter de....
PS: Bruker du en variabel motstand må du ikke skru for langt mot endene, da det vil gi den kortslutningen du hadde når du hadde 15 til - på coil.
1590  Forum / Problemløseren / Sv: Tilkobling av turteller på: april 05, 2010, 18:10:51 pm
Var inne på den tanken med Engelsk pluss til jord.

Så da kan du prøve:
+ til sikringsboks
15 til -(1) på coil
-6 eller -12 til jord

Ingen garantier på det heller, men forhåpentligvis skader det ikke å prøve. Ble jo bare en ledning flyttet i forhold til første forsøk  Glad
Sider: 1 ... 51 52 [53] 54 55 ... 66
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!