april 20, 2024, 15:17:29 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 53 54 [55] 56 57 ... 66
1621  Forum / Snikk-snakk / Sv: Fra de glade 80 og 90 åra på: februar 22, 2010, 19:14:41 pm
Ja få ut flere bilder fra de åra der ! var selv på Tjøme to år men husker ikke helt når men tror det var i 94 og 96 !  Første gang jeg var der kjørte jeg en Grønn 67 m T3 varebil og andre gangen en 65 m T1 tofarga rubinrød med gråe sider !

Pitt

Et bilde fra 1996....Denne du kjørte?
1622  Forum / Problemløseren / Sv: lese motorkode? på: februar 21, 2010, 11:35:50 am
AB skal være en 1300 med dobbelport topper. 44Hk
Se vedlegg for "alle" motorkoder  Glad

Industrimotorer har ofte en helt annen forgasser, da de gjerne går på et turtall hele tiden.
1623  Forum / Snikk-snakk / Sv: Fra de glade 80 og 90 åra på: februar 20, 2010, 16:37:16 pm
Og her et lite knippe fra HumBug i 1994.
1624  Forum / Snikk-snakk / Sv: Fra de glade 80 og 90 åra på: februar 20, 2010, 09:20:06 am
Glad Tipper dette var i 1995 Glad
Nærmere bestemt, 27/8-1995  Gliser
1625  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: kompresjon i std 1600 på: februar 18, 2010, 22:07:31 pm
I min bok står det mellom 7 og 10 bar på en AD motor (dobbelport 1600)
Og maks 2 bar i forskjell.
1626  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: T1 1965 JLH-Looker. Kompresjon på: februar 16, 2010, 20:15:36 pm
Eller bare bruke vedlagte excel ark for å finne kompresjonen  Øyerulling
1627  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: selvbyggerverktøy vw 655 til å spenne bærearm på type 2. på: februar 14, 2010, 20:33:53 pm
Noe slikt du tenker på  Øyerulling
Har skaffet meg en jekk som jeg også har tenkt å lage til dette formålet.
1628  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Bor/drill turtall på: januar 30, 2010, 14:21:44 pm
Her er en tabell som jeg fikk en gang. Finn skjærehastigheten til venstre (25 for HSS i jern), diameteren på hullet til høyre, og i kryssningspunktet mellom de to går du loddrett ned og finner turtallet.
1629  Forum / Snikk-snakk / Sv: Bildetråd: Gamle bilder fra Norge på: januar 19, 2010, 19:50:08 pm
Fant et par til. Dette er slides som ble tatt rundt 1959-1960.

Etter litt Googling tror jeg det første bildet er fra Heddal stavkirke. En boble er der jo, men min far kjørte noe rødt svenskt noe  Øyerulling
[attachment=1]


Neste bilde har jeg ikke anelse om hvor er, så kom med forslag
[attachment=2]
1630  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1600 turbo på: januar 17, 2010, 16:33:03 pm
Viss disse gasserne er 34PICB tyder litt Googling på at det er fra Mercedes, tidlig 60tall?
http://www.oldengine.org/members/diesel/Carburettors/Solex34PICB.htm
eller BMW M115 (nederst på siden)
http://www.usautoparts.net/bmw/engines/m10.htm
1631  Forum / Problemløseren / Sv: Noen som kan dreie noe for meg til selvmordsdørene til T-1776 på: januar 17, 2010, 12:30:40 pm
Regner med du kan finne noen som bor nærmere, men det burde jo være en enkel sak å dreie. Finne noen bolter, dreie ned og borre et hull i midten.
Hvilken diameter er det på den glatte pinnen og gjengetykkelsen på de andre?
Si fra viss jeg skal hjelpe  Glad

1632  Forum / Problemløseren / Sv: Farris på: januar 16, 2010, 09:49:33 am
Har brukt rent vann på et par biler jeg har hatt, og det bør gjøres med varm motor, da dette blir en dampvask innvendig. Få motoren opp i 2-3000 og hell litt vann oppi. Mengden finner du ut av, da du merker turtallet synker, og du vil ikke drukne bilen heller  Osteaktig

Så dette kan egentlig lønne seg å gjøre en gang iblant?  Øyerulling
Artig metode. Men hvor mye skal man ha oppi? Gjøre det på varm motor?
1633  Forum / Snikk-snakk / Sv: Gamle bilder fra Norge på: januar 15, 2010, 19:56:28 pm
Morro tråd! Tror de fleste kan finne noen VW bilder i gamle familiealbum.
Her et par bidrag fra meg.

[attachment=1]
Min far leide en bil og tok en liten søndagstur. Inni bilen min mor og på utsiden min farfar. Årstall desverre ukjent, men leiebilene var bedre før!

[attachment=2]
Her er det min morfar som er foreviget på tur til Valdres i 1979 med sin 10 år gamle 1500 boble.
1634  Forum / Problemløseren / Sv: teste bensinpumpe for bensinvarmer? på: januar 13, 2010, 19:15:43 pm
Det du egentlig trenger i tillegg til slanger og endekoblingene du allerede har er vel slike presshylser. Trees på slangen og presses 6 kantet i spesialpresse. Vet ikke hvem som selger slike, men har fått laget til mitt apparat på jobben, og det ser originalt ut synes jeg.
1635  Forum / Problemløseren / Sv: Motor til en VW 1300 1968 på: januar 13, 2010, 18:36:23 pm
Det første jeg ville sjekket var stiftene oppi fordeleren. Her skal åpningen være mellom 0,3-0,4mm. Når fordelerlokket er av er det også greit å se at ikke det er for mye smuss og kondens på innsiden av lokket. Tennpluggene kan også sjekkes. Åpning på disse ca 0,7mm. Andre ting kan være at tenningen trenger justering, eller forgasser trenger en rens/overhaling.
1636  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Kamvalg til 1680 på: januar 12, 2010, 15:02:46 pm
Har full info på denne kam jeg  Blunker

perfekt gate kam, Gjestland viste godt hva han gjorde der.

info legges ikke ut, da det tok laang tid å finne ut dette.

mvh

Du får lov av meg å legge det ut viss du vil  Blunker

Litt av hemmeligheten var vel lobesenteret som ikke var 108 grader etter det vi klarte å måle.
1637  Forum / Snikk-snakk / Sv: Major BlowJob i garasjen på: januar 08, 2010, 21:02:19 pm

Andre som har utfordringer i garasjen pga kulden?

mvh
Sune

Hadde problemer med å få opp svevet på dreiebenken i dag, da det er remdrift og denne bare spant. Måtte til med varmepistol å varme lagere. Når fett og olje ble litt varmere/tynnere begynte hastigheten å komme opp. Gradestokken viste -18  Tvilende
1638  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Spesialverktøy på: januar 06, 2010, 11:03:08 am
Gratulerer. Da fikk du den siste foreløpig  Blunker

Tar en jeg også hvis du har igjen..
PM
1639  Bruktbørsen / Deler selges / Spesialverktøy på: januar 05, 2010, 21:55:32 pm
Laget et lite rør for å beskytte lagerbanen ved demontering av låseringen på veiva.
Laget også noen ekstra viss noen andre var interressert.

[attachment=1]

Som dere ser av bildet trees det bare over enden på veiva, og så flyttes låseringen over på rørbiten. Riper i lagerbanen burde være historie  Gliser
[attachment=2]

Vil du ha en er det bare å sende en PM med adresse og du får et kontonummer tilbake. Pris 100,- inkl. frakt.
Begrenset antall (foreløpig)
1640  Forum / Problemløseren / Sv: Lading? Avhengig av jording? på: januar 01, 2010, 19:20:50 pm
Og siden din bil har fungert uten den lille ledningen før, vil den nok fortsette med det.  Blunker
Men mener den kom allerede på 1969 modellen, så VW har nok sett på den som en forbedring.
1641  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: goldflake. på: desember 31, 2009, 19:08:50 pm
Godt å se at det fortsatt var liv i denne. Var redd den hadde vandret til de evige spikerpakker. Gikk en del år på Sørlandet denne. Hvor har den havnet nå?
1642  Forum / Problemløseren / Sv: Lading? Avhengig av jording? på: desember 31, 2009, 18:43:40 pm
Og for å svare på det opprinnelige spørsmålet  Øyerulling
Den jordledning er kun for å være helt sikker på at regulatoren under baksetet får samme jord som dynamoen. Viss regulatoren er godt skrudd fast i karosseriet, og dynamoen ikke er lakkert/isolert på noen måte, skal det ikke være nødvendig med denne jordingen.
1643  Forum / Snikk-snakk / Sv: Vi fant! på: desember 31, 2009, 18:12:00 pm
Og jeg kjørte forbi i dag uten å se at den var pusset opp. Kankje jeg ser det neste gang  Osteaktig
Husker også at det var noe kioskreklamer der en gang i tiden, så viss dere var på jakt etter noe spiselig var dere 20-30 år for sent ute, Trond   Blunker
1644  Forum / Problemløseren / Sv: Angående montering av 90 grader 3/8 NPT fitting i oljegalleri. på: desember 21, 2009, 20:56:26 pm
Eller du kan modde kjøleblikket litt  Blunker
1645  Forum / Snikk-snakk / Sv: VW i snø på: desember 21, 2009, 20:17:39 pm
Og litt julesnø ble det i Vennesla også.   Glad
1646  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Motorvarmer med varmekabel? på: desember 19, 2009, 23:36:02 pm
Er vel en fare for at varmekablene ville blitt litt for varme og smeltet når motoren startes og får full varme. Måtte nok fjernes før hver tur i så fall.

Men jeg har sett en løsning med en gammel kokeplate, men to hjul og en motvekt på. Denne ble trillet under motoren (på en traktor  Øyerulling ) og motvekten sørget for at kokeplaten ble presset opp under bunnpannen. Mulig det går med et gammelt strykejern?  Gliser

Men startproblemet ditt skyldes vel ikke kald/tykk olje? Choken hadde nok hjulpet betraktelig.
1647  Forum / Snikk-snakk / Sv: Vw Julen i hus... på: desember 19, 2009, 23:07:02 pm
Og til de som ikke har slike flotte kuler, eller vil suplere med litt kurver. Her er malen som jeg laget for noen år siden. Se pdf vedlegget  Glad
1648  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Vinkel på fjærplater? på: desember 12, 2009, 20:54:33 pm
.
1649  Forum / Problemløseren / Sv: Bensinfyr - retur slange - skrue? på: desember 07, 2009, 18:29:49 pm
Varmeren trenger nok spenning til å starte. Viss ikke bilen går og dynamoen lader kan det i noen tilfeller være for lav spenning. Jeg pleier å lodde alle kabelsko fast i stikkene inni varmeren for å hindre spenningstap.
Har også sett et triks med å ta av ledningen på bensinpumpen når det ryker i oppstarten. Da vil den tenne når bensinmengden minker, og ledningen kan plugges på igjen. Virker som brenneren har "druknet" i bensin viss spenningen har vært lav.
1650  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: diamond 60 / Engine build-up på: desember 06, 2009, 13:57:15 pm
Tok et lite bilde mens jeg borret også  Øyerulling
Sider: 1 ... 53 54 [55] 56 57 ... 66
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!