april 29, 2024, 17:06:47 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 55 56 [57] 58 59 ... 66
1681  Forum / Problemløseren / Sv: Tips ved heving? på: september 20, 2009, 16:40:07 pm
Eller du kan modifisere originaljekken din  Gliser
1682  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Biler med "utenpåliggende" dørstoppere. - Reodor Felgen Søkes.... på: september 20, 2009, 14:10:31 pm
Blir nok selvfølgelig vanskelig med en stang siden dørene er hengslet i "feil" ende. Kjetting eller kjede vil vel lett støye litt når du åpner/lukker døra, men Empi har jo disse for one piece vinduer: http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=ACC%2DC10%2D3245

Edit:
Ble litt hektet på den wire ideen. Kan det være mulig å lage et hull i hengsla, tre en wire med gummistopper på gjennom hullet og feste den i bilen ved hengslefestet?
Prøvde å illustrere litt på bildet under.
1683  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Biler med "utenpåliggende" dørstoppere. - Reodor Felgen Søkes.... på: september 19, 2009, 19:34:31 pm
Og slik ser staget ut på nært hold....
1684  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Biler med "utenpåliggende" dørstoppere. - Reodor Felgen Søkes.... på: september 19, 2009, 19:22:14 pm
Siden hengslene kommer fra PV måtte jeg finne frem et gammelt papirbilde og se hvordan Volvo har løst det. På PVen er det tilnærmet samme som på boble. Et stag som er festet i dørstolpen og en gummistopper inni døra.
1685  Forum / Problemløseren / Sv: Koble til ryggelys, som aldri har vært der. på: september 18, 2009, 14:07:14 pm
For å få ryggelyset til å virke automatisk, må du ha en ryggelysbryter i nesekonet på girkassen.
Da tar du pluss fra coil via en ny sikringsholder til den ene tilkoblingen på ryggelysbryteren.
Så tar du en ledning videre fra den andre tilkoblingen på ryggelysbryteren til pæreholderen i baklykta.

Følg ledningene fra den nederste pæren i lyta på skjemaet her: http://www.thesamba.com/vw/archives/info/wiring/bug_super_71.jpg  Blunker
1686  Forum / Problemløseren / Sv: veteranskilt fabrikk på: september 16, 2009, 11:55:18 am
Det er bare å gå inn på Lator sine sider og bestille det nummer du ønsker, men sjekk hos BT at nummeret er ledig  Blunker
Var selv hos BT for 6-7 uker siden og sjekket hvilket nummer jeg kunne få på min. Bestilte skiltene hos Lator, og 10 dager etter kom de i posten. I mellomtiden hadde jeg vært hos BT igjen og fått vognkort og oblater, etter at EU-kontroll og forsikring var ordnet.
1687  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: coil problemer på: september 15, 2009, 20:00:15 pm
Det er normalt ingen sikringer mellom coil og batteri, så vær forsiktig med kobberledning/gnist forsøket. Du kan lett svi i stykker ledninger, tenningslås eller annet på den måten.  Sjokkert
Jeg vil tro at coilen får 12volt, men mangler minus. Minus skal den få fra stiften i fordeleren. Åpne fordeleren og se at stiftåpningen er riktig og at den ledningen som går fra stiften og til coil er hel og fin. Kan også være en liten jordledning oppi fordeleren som er defekt.
1688  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 2stk Weber 32/36 til type 4 på: september 15, 2009, 07:20:32 am
Har ikke den store kunnskap om type 4, men for meg ser dette ut som Solex PDSIT 32-34?
Er du sikker på at det er Weber  Blunker

Selger et sett med Weber 32/36 med innsug til Type4.
1689  Forum / Problemløseren / Sv: Justering av hovedlykter, foran på: september 14, 2009, 17:45:48 pm
Disse lyktene skal gå helt greit å bruke på din bil.
Lykta skal sitte skrudd fast i tre skruer innforbi ringen.
Ser det står to festeskruer i de øverste hullene dine, men det skal også være en festeskrue i det hullet til venstre for hullet som lykteringen festes i.
Justeringen skal vel bli på samme måte, bare at ringen må av før justering.
1690  Forum / Problemløseren / Sv: trykkplate problem!! på: september 12, 2009, 07:43:27 am
Har du noe formening om hva de boltene gjør i trykkplata? Holder de fast noe, eller er de der bare for tyngden sin del? Min første tanke var at de er avbalanseringslodd, selv om det er mer vanlig å ta bort tyngde (bore hull) på motsatt side når det balanseres.
1691  Forum / Problemløseren / Sv: koblings feil eller ødelagt tenning ? på: september 12, 2009, 07:35:28 am
Høres ut som du har fått grillet tenningslåsen samtidig som du grillet den sorte ledningen. Strømmen kommer direkte fra batteriet inn på tenningslåsen (klemme 30) og kommer ut på den sorte (klemme 15) når tenningen settes på. Har du da fått den sorte til jord, er det ingen sikringer på ledningene og det blir mye amper som går gjennom tenningslås og ledninger.
Prøv med annen tenningslås  Blunker
1692  Forum / Problemløseren / Sv: Ulyd på: september 11, 2009, 22:11:15 pm
Løs tennplugg? Kan komme rare lyder da.
Ventilfjærene kan du sjekke ved å vippe av toppdekslene, så ser du dem.  Blunker
1693  Forum / Problemløseren / Sv: 1. gir hopper ut.. på: september 07, 2009, 20:29:30 pm
Min gjetning går i retning av svai på wire som er for liten. Og litt slitne gummifester forsterker virkningen.....
1694  Forum / Problemløseren / Sv: Motoren går varm og mister trekkkraft på: september 05, 2009, 20:02:26 pm
Har også sett på Type 3 at den gummibelgen fra karosseri til motor som kjøleluften går gjennom har løsnet. Belgen har da blitt sugd mot motoren og tetter nesten hele luftinntaket. Da blir det fort varmet og røyken kommer....
1695  Forum / Snikk-snakk / Sv: Kor store er dei ulike treffa? på: september 05, 2009, 08:13:13 am
Sørlandets VW Treff i Mandal. Som regel mellom 70-80 biler. Alt av VW, men mest luftkjølt. Månedskiftet Mai/Juni (Nærmeste helg)
1696  Forum / Problemløseren / Sv: Bensinvarmer-eksplosjons fare? på: september 01, 2009, 18:21:11 pm
På de første Type3 var Eber varmeren plassert foran reservehjulet. Det var jo ikke en ideell plassering viss du hadde fyr på varmeren og kolliderte. Det første som ble slått i stykker ville være varmeren, og flammene ville nok spre seg raskt. Den ble da flyttet på første service til der det er normalt å ha den i en boble.
Viss varmeren er i god stand, ser jeg ikke noen farer med å bruke den.
1697  Forum / Problemløseren / Sv: Mystisk rele i motorrummet og ladeproblemer. på: august 31, 2009, 16:38:51 pm
Mener av og til noen 6volt biler ble bygget om med et rele for å hjelpe til med bedre spenning til starterinnslaget. Da har de nok tatt den ledningen som kommer fra tenningslåsen og normalt går inn på starteren over på spolen på dette releet.

Jeg regner med det er to ledninger på dette releet som går til jord. Fjern de to, og du kan koble sammen de to andre ledningene som er på releet i dag. Da håper jeg det skal virke.
1698  Forum / Problemløseren / Sv: Hvor ble det av tråden min? på: august 30, 2009, 19:57:58 pm
Og til andre også som leter etter ting de vet de har lest. I nettleseren velger du "Arbeid frakoblet" og går inn i loggen. Der skal det meste ligge fra de siste uker, viss ikke du har noen form for automatisk sletting o.l. Da kan du få kopiert mye over i en ny tråd....
1699  Forum / Problemløseren / Sv: risting ved clutching på: august 30, 2009, 19:38:37 pm
Og viss det er wirestrømpen likevel, er oppskriften under her. For meg var det røret som strømpen stopper i ved karossereriet som sveisen var gåen på, slik at røret/stopperen forsvant lenger og lenger inn i tunnellen, og svaien på strømpen forsvant.
1700  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: ledninger til coil på bay 1976 på: august 26, 2009, 20:29:12 pm
Kan det være den som kommer fra diagnose stikken? I så fall skal den på "1" (minus) på coilen i følge dette: http://www.thesamba.com/vw/archives/info/wiring/baybus_76.jpg

1701  Forum / Snikk-snakk / Sv: veivlager type 1 ? på: juni 09, 2009, 20:07:17 pm
113105501b= standard hovedlager det andre nummeret må mangle et siffer.

hva vil det si at det står :   113105501b og 11310559a på veivlagrene ?
er disse standard ?
1702  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: T-Stykke til oljetrykksgiver på: juni 09, 2009, 18:31:51 pm
Vet du hvilken str man skal ha på t-stykket for at det passer i motoren?
1/8"-27 er det som passer i bobleblokka

Her kan man også koble oljetemp giver?
Er jo ikke et ideelt sted å ha oljetemperaturføler, da det ikke blir noe gjennomstrømning forbi føleren. Bare forplantingsvarme fra blokka.
1703  Forum / Problemløseren / Sv: typiske feil på type 3 Fastback? (skal muligens kjøpe) :D på: juni 08, 2009, 20:40:41 pm
Rust er vel generelt et problem på Type 3. Forskjermer er i alle fall utsatt rett over hovedlyktene og i bakkant rett under antennehull. Ellers er kanaler og innerskjermer utsatt for stensprut og dermed rust.
1704  Forum / Snikk-snakk / Sv: Alder på brukere av VW Norge forum på: juni 07, 2009, 20:46:24 pm
73 modell selv og alle mine luftkjølte har vært eldre enn meg.
Har bare hatt 5 luftkjølte, men de har jeg fortsatt  Blunker

PS: Burde ikke oppdelingen av alder i avstemningen vært litt annerledes? 10-15, 16-20, 21-25 osv
1705  Forum / Old speed / Sv: Oldspeed - flere i Norge som har noe på gang?? på: juni 07, 2009, 20:07:52 pm
 Langtidsprosjekt Øyerulling
http://www.thesamba.com/vw/archives/lit/65speedwellcatalog.php
1706  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Kan solex 28 pic erstatte solex 28 pict på en org. 1200 fra 1970? på: juni 07, 2009, 19:18:53 pm
Sikker på at det ikke er en 28PCI han har funnet? Det var det 30Hk motorene kom med. Når 28PICT kom ble det 34Hk, og dermed litt andre dyser, halsring med mer. 28PCI og PICT passer på samme innsugsflens, men ikke optimal ellers.
1707  Forum / Problemløseren / Sv: balangsering av veivråder på: juni 07, 2009, 13:55:50 pm
Eller så er jeg også ledig for oppdrag.....
http://www.agdervwklubb.com/forum/index.php?topic=1658.0

Rådene kan du også enkelt avbalansere selv:
http://www.agdervwklubb.com/forum/index.php?topic=954.msg11018#msg11018
1708  Forum / Problemløseren / Sv: Piler.. elsystem? Koble om blinklyshendel. på: juni 07, 2009, 10:40:40 am
Bare for å være sikker på at pila virker, kan du jo ta ledningen som kommer fra høyre pila og koble rett til sikringen.
Da må den jo sprette ut, og ned igjen når du kobler fra.

For å sjekke bryterens funksjoner kan du koble fra alle ledninger og så bruke et multimeter som stilles på "ohm".
Så setter du hendelen til venstre og finner de to ledningene med nesten 0 ohm.
Så setter du hendelen til høyre og finner de to som da har nesten 0 ohm.
Forhåpentligvis har du nå funnet tre forskjellige ledninger på disse to målingene.
Den ledningen som var med på begge målingene skal til sikringen.
1709  Forum / Snikk-snakk / Sv: Mi utfordring.. på: juni 05, 2009, 17:32:20 pm
Har tenkt samme tanke selv, men du kom meg i forkjøpet da.
Min Audi har verken klima eller skinn, så du merker nok mer til overgangen enn jeg ville gjort.
Tror nok nedgangen i komfort, oppveies av kjøreglede  Blunker
1710  Forum / Problemløseren / Sv: Fremre girkassefeste på: juni 02, 2009, 20:51:15 pm
Det var "dessverre" en 61 modell han har, med nye type kasse/feste. Har du prøvd med 1300S nesekonet. Regner med du har det siden du har byttet til T2 kon. Normalt er vel bruken av T2 kon for 59 og tidligere? 60 modellen blir jo et mellom-år. Skal etter hvert gjøre dette med min 60 også, og hadde et lite håp om at en 1300S kasse kunne passe rett inn uten bytte av feste eller kon.
Sider: 1 ... 55 56 [57] 58 59 ... 66
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!