april 29, 2024, 09:54:07 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 56 57 [58] 59 60 ... 66
1711  Forum / Problemløseren / Sv: Fremre girkassefeste på: juni 02, 2009, 18:54:43 pm
HæHæ??
Hjelper å skrive hva det var du ikke forstod!

Har du prøvd med noen andre nesekon for å se om det blir bedre da?
1712  Forum / Problemløseren / Sv: Fremre girkassefeste på: juni 01, 2009, 18:12:37 pm
Jeg hørte om en annen som hadde gjort det samme som deg. Han gikk tilbake til det originale neskonet, for det passet bedre enn T2 sitt.
Men det er vel muligens en 61 modell han har...
1713  Forum / Hva skjer? / Sv: Sørlandets VW Treff 30-31 mai på: mai 30, 2009, 07:26:52 am
Er vel en gjeng fra Rogaland som også kom på fredag, så nå får jeg reise bort å se.....  Kult
1714  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 1915-oppsett - Blir ikke kvitt varmen! på: mai 30, 2009, 07:12:55 am
Det er jo bildene vi forstår best  Gliser
Men det jeg ikke forstår er at de påstår at ikke noe olje går gjennom kjøleren ved kald olje. Det vil jo bli et lite trykkfall over "kjøleventilen" og dermed litt høyere trykk inn på kjøleren enn etter den. Burde jo strømme litt olje gjennom kjøleren da?

Når oljen er kald vil den ikke da presse på begge sider av kjøleren (tilbakestrøm fra enden av oljegalleriet)- og derved vil man ha trykket men ingen gjennomstrømning?
Oljen vil vel ikke møte seg selv, for da får du samme trykk på begge sider av ventilen/kjøleren og den vil lukke pga fjæren. Kjøleren i seg selv er jo en "restrictor"
1715  Forum / Problemløseren / Sv: Piler.. elsystem? på: mai 30, 2009, 06:44:01 am
Når pila virker av og til, men ikke vil ned igjen høres det for meg ut som et mekanisk problem. Sjekk at alt glir lett inni pila.
For å sjekke at strømmen er der den skal kan du koble en lyspære mellom den sort/grønne ledningen ved pila og jord. Skal jo da lyse ved hendel til høyre....
1716  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Rekkefølge bensinkran - filter - pakninger på: mai 29, 2009, 20:20:57 pm
 Øyerulling
1717  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 1915-oppsett - Blir ikke kvitt varmen! på: mai 29, 2009, 20:05:41 pm
Som andre også nevner er ikke det at oljelampa slukker noen garanti for at olja sirkulerer gjennom kjøleren. Den sier bare at det er trykk ved trykkbryteren. Kan være en pakning på kjøleren som sitter skjevt og struper hullet inn i kjøleren?
Veldig vanskelig å tippe når man ikke vet om det er for mye varme eller for lite kjøling....
Sett inn 1600 igjen og kom deg på treff i helga Blunker
1718  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 1962 T1 1200, Defekt utløselager ? på: mai 29, 2009, 10:25:50 am
Det er jo ikke bare utløselageret som kan være grunnen.
Når du trykker inn clutchen, trykker du jo hele svinghjulet mot lageret/shims og der vil det også møte litt motstand.
Har du sjekket endeslarken i motoren?
Ikke for å skremme, men med stor slark kan vel tenningen forskyve seg litt ved vandringen på veiva, og dette kan påvirke turtallet.
Utløselageret har vel en tendens til å lage ulyder når det er slitent.
1719  Forum / Snikk-snakk / Sv: chassis nr på: mai 25, 2009, 20:23:30 pm
Er vel kanskje riktig og si at motoren opprinnelig var en 1500 med 44 Hk. Viss du har to doble gassere er vel muligheten veldig stor for at det er dobbelportede topper også. Originalt har 1500 enkelportede topper. Er toppene byttet, kan mer også være byttet  Blunker
1720  Forum / Problemløseren / Sv: Kingbolt - Shims på: mai 24, 2009, 18:17:14 pm
Noe slikt som vedlegget her du tenkte på?
Er fra en bok som er litt eldre, men regner med det kanskje er likt.
1721  Forum / Problemløseren / Sv: Hvor skal disse 2 ledningene kobles??? på: mai 24, 2009, 14:36:39 pm
Noen hovedsylindere har to bremselysbrytere. Viss du kobler de to ledningene sammen, lyser bremselyset bak på bilen da?
Gjør de det, kan du bare ta dem fra hverandre igjen og tape/isolere dem.
1722  Forum / Hva skjer? / Sørlandets VW Treff 30-31 mai på: mai 24, 2009, 09:26:33 am
Måtte bare ha en tråd med riktig dato i overskrift  Blunker
Ligger litt andre tråder om treffet her:
http://www.agdervwklubb.com/forum/index.php?topic=1577.0
og her:
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,12099.0.html

Været ser ut til å være med oss i år også, så vi satser på ennå fler biler i år enn i fjor.
I år havner treffet i pinsen, så da er det mulighet for en riktig langhelg på Sørlandet.
Vet om noen som kommer allerede på fredag og blir helt til mandag.
Her er litt bilder fra 2005 for de som vil mimre litt  Osteaktig http://www.agdervwklubb.com/2005.php
1723  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Motorkoder på: mai 21, 2009, 20:20:17 pm
Her er linken til den "utskriftsvennlige" utgaven som det øverst her kommer fra.
http://www.agdervwklubb.com/teknisk/motormerking.pdf

Er veldig lenge siden jeg satt sammen denne, så en del småfeil er funnet siden, men det meste er riktig. (Bl.a. H motoren er selvfølgelig brukt både i T1 og T2)

Under finner dere en PDF fil som er litt mer oppdatert  Blunker
1724  Forum / Problemløseren / Sv: Stempel fabrikat på: mai 21, 2009, 20:03:34 pm
Jeg tror du traff selv om du skjøt i mørket  Gliser

Skudd i mørket, men kan det være en C istedet for O? Isåfall
muligens CS.
http://www.allproducts.com/manufacture10/chengshing/
1725  Forum / Problemløseren / Sv: Endeslakk.. på: mai 21, 2009, 19:51:32 pm
Verkstedhåndboken sier slidegrense: 0,15mm
og nymontering: 0,07-0,13mm
1726  Forum / Snikk-snakk / Sv: chassi nr identifisering på: mai 21, 2009, 19:35:22 pm
http://automuseum.volkswagen.de/index.php?id=12&L=1  Blunker
1727  Forum / Snikk-snakk / Sv: 1750 på: mai 18, 2009, 16:31:40 pm
http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect.pl?nr=2153793

Han sier jo at den starter og går, så i utgangspunktet må den vel kalles turnkey.  Blunker
En enkel ting er jo å sjekke endeslakken i veiva før et eventuelt kjøp.
1728  Forum / Snikk-snakk / Sv: Volt meteret viser 14-17 Volt laddestrøm ved kjøring hva er galt? på: mai 15, 2009, 20:51:28 pm
Det enkleste er å sjekke dynamoen uten rele på den måten som er beskrevet her: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,8461.0.html
Viss dynamoen er i orden, er det releet som er feilen......  Blunker
1729  Forum / Snikk-snakk / Sv: Volt meteret viser 14-17 Volt laddestrøm ved kjøring hva er galt? på: mai 15, 2009, 16:52:32 pm
Sjekk at du har god jording mellom laderele og chassi. Viss ikke kan ladereleet få feil referanse og bøtte på med spenning.
Det normale er at ladereleet er defekt...
1730  Forum / Problemløseren / Sv: bygget om til 12v, blinkrele på: mai 13, 2009, 13:57:27 pm
Kanskje releet ditt er til for ny bil? De nyeste har jo 3 blinklys til hver side. Blir lett noe galt med totalmotstanden i systemet viss du bare har to. Prøv å koble til en 21W pære som instrumentlys bare for å sjekke. Regner med du har jordet releet i 31.
1731  Forum / Problemløseren / Sv: Det går ikke opp noe lys for meg!!! på: mai 12, 2009, 07:37:37 am
Minus/jord skal være brun.
Nærlys skal være gul.
Fjernlys skal være hvit.

Har koblings skjema hjemme som er for europeiske biler. Skal se om jeg husker i kveld å legge det ut.

Edit: Bildet....
1732  Forum / Problemløseren / Sv: Det går ikke opp noe lys for meg!!! på: mai 11, 2009, 19:57:43 pm
Når det klikker i releet, virker jo både rele og bryter, så jeg henger meg på bølgen av de som mener du har en dårlig kontakt et sted.
Eventuelt en feilkobling. På bildet under ser du hva som skal hvor på pæra.
Common=minus/jord
Low=nærlys
High=Fjernlys
1733  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Termostat til ekstern kjøler på: mai 11, 2009, 17:54:47 pm
Bud på 300,- fra meg.
Hilsen
Svein Terje
1734  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: STORE DEKK SPØRSMÅL på: mai 11, 2009, 17:37:45 pm
Jeg har samme dekk foran og aldri merket noe skjelving. Kjører med original styredemper. Har du sjekket demperen din at den er tight og fin?
Bak har jeg 30x9,5 og mener jeg kjører med ca25psi bak og 22psi foran. Litt mye det også, men helst for å få litt mindre rullemotstand. Kan nesten tappe ut all luft foran uten at det merkes på høyden på bilen.
På bildet ser det ut som det er midterste delen av dekket ditt som har kontakt med grusen, så det tyder på at du også har litt mye luft i dem.
1735  Forum / Problemløseren / Sv: ang chrom topplokkdeksler... på: mai 10, 2009, 18:43:25 pm
Problemet kan forekomme på originale deksler også. Kan raskt løses med et par metallbiter som på bildene under.
Etter bildene å dømme tok jobben 17minutter  Gliser
1736  Forum / Hva skjer? / Sv: Sørlandstreffet 2009 er vel ikke søndag 6 juni i år vel? på: mai 10, 2009, 14:55:35 pm
Da er pokalene klare, så da håper vi alle har bilen også klar for pinsen på Sørlandet  Kult

Velkommen skal alle være 30.-31. mai!
1737  Forum / Snikk-snakk / Sv: Motornummer på vannpumpe motor på: mai 09, 2009, 19:54:35 pm
Motornummer fra 122-000000 til 122-001985 er 25Hk.
Motornummer fra 122-001986 til 122-073000 er 30Hk
Motornummer fra 122-073001 til 122-095000 er 34Hk
Motornummer fra 122-095001 til 122-100000 er 30Hk

31.12.1953 har nummer 122-001985
31.07.1959 har nummer 122-051402

Så viss en regner med at de hadde linjær produksjon, burde denne motoren være fra midten av desember 58  Blunker
1738  Forum / Problemløseren / Sv: hvilken motor er dette 1300cc/1500cc/1600cc ?? på: mai 09, 2009, 08:35:46 am
Delekatalogen sier nummer 113 101 355 på toppen til 1300AB motor, og 113 101 355A på 1600AD/AF motoren.
AF motoren er i utgangspunktet med skålformet stempler for lavere komp, og 46Hk.
1739  Forum / Snikk-snakk / Sv: Motor: Hvilke verktøy og til hva på: mai 08, 2009, 20:59:29 pm
Med verktøy er det ofte slik at når det først er kommet i hus, er det litt vanskelig å forstå hva du gjorde uten det før.
Kan selvfølgelig anbefale en kompressor. Viss det er litt størrelse på den kan den brukes til sandblåsing, og alt mulig av luftverktøy og renblåsing. Muttertrekker er fin. I stedet for å skru i 5 minutter på en rusten og treg mutter, bruk trekkeren og den er av på 2 sekunder.

Av større "verkstedutrustning" er det veldig greit med en søyleborremaskin og dreiebenk, selv om det kanskje er nærmere "kjekt å ha" enn et must. (men jeg er blitt avhengig....  Osteaktig )

Og av og til tar det litt av, så det siste i hus er en avbalanseringsmaskin til veivaksler  Glad
1740  Forum / Problemløseren / Sv: Det går ikke opp noe lys for meg!!! på: mai 06, 2009, 17:16:54 pm
Når du trekker til deg blinklyshendelen, skal det klikke i releet.
Gjør det ikke det kan du koble den ledningen på releet som er merket "S" til jord. Da skal det komme et klikk i releet.
Får du ikke releet til å klikke er det defekt.
Klikker det når du jorder "S", men ikke når du bruker bryteren: Da er bryteren defekt.
Sider: 1 ... 56 57 [58] 59 60 ... 66
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!