jeg har noen 98mm volvo lastebil sylindere som jeg har kikket på og vurderer og bruke. ellers skal jeg høre med pauter om de lager på mål de bruker vel sånne kanonløp emner
Men brukte VW "1303S" logo i 75? Har sett flere har 1303 emblem bak, uten S, selv om bilen er en S. Mener også at 1303 emblemet fra 75 er litt større, og passer ikke på tidligere motorlokk om jeg ikke husker helt feil.
Og 1303 med 1300 motor, trommler på alle 4 osv, er vel den som ble kalt 1303A?
Stemmer nok som Dag L sier. Fant igjen ett vognkort på en 03 som er førstegangregistrert 31.10.74, og Chnr starter på 135. Så den er nok av de første produksjonen av 75 modellen. (VW's bytte av årsmodel var vel i august)
75' skal også ha en liten opphøyning på panseret rett under håndtaket, også bakplata som bygger litt ut. Vet om en 75 som har helt rustfritt karosseri, men mangler skjermer, motor og kasse. (opprinnlig en orginal automatbil)
Merket for litt siden at en av "jubileumsfelga" jeg har, har ET 41 mens de 3 andre har ET 34. Alle felgene er org 4.5"
Disse felgene kom vel kun på 1302 "jubileumsmodellen" eller Marathonbeetle som de ble kalt. Altså ikke den gule jub.modellen for VW's 20 million, men jub.serien som ble lagd da bobla passerte T-Forden (Marathon beetle)
Kom disse felgene på type 3 / type 4 ettersom de har forskjellig innpress? Eller kom de på andre Type 1 modeller?
Fikk ikke så mye tid i helgen som jeg håpet på, men fikk da gjort noe! Topper er montert med støtstangrør og til slutt glemmeblekk som jeg glemte av i første omg på første toppen Vendehøyden er fra 1.12 til 1.20mm. Så 0.08mm forskjell er godt nok for meg.
Neste blir vel å få dreid støtstenger i riktig lengde. Har da ett spørsmål: Toppene er tatt ned 2 mm, orginale vipper og slag. Kan jeg da ta å dreie ned CM støtstengene 2 mm kortere enn de orginale?
I teorien min blir det riktig, men teori og praksis er ofte to forskjellige ting..
Her står det meste stille men motivasjonen kom sånn "plutselig" tilbake Nymotoren begynne å komme seg. Fikk Shims fra Jee så nå tror jeg vendehøyden skal bli riktig. Plan for helga når jeg kommer hjem: - Kontrollmåle vendehøyde - Montere topper med blekk og støtstangrør - Kontrollmåle og montere oljepumpe - Montere 009 fordeler - pluss litt småtteri.
Må bare takke Henning (Blyfot) for en sinnsyk artig tur på vålerbanen!
Har to stk orginale med høy rygg. Brunt skinn på kantene og begie stoff i midten. Passasjerstol er veldig fin, førerstol har revnet ca 10 cm i sømmen på sitteputa.
Svart 1303 spottet i går. Kom også over en 74 1303. Sto uten skjermer, motor og gir. Fant kun ett rusthull på str. med en femmer! Kanaler, støtfangerfester osv fant jeg ikke noe rust. For det meste gammel tectyl og orginal lakk!!