april 26, 2024, 19:57:17 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1] 2
1  Forum / Smak og behag / Sv: Kidnapper-rægge prosjektet mitt: på: oktober 12, 2014, 14:44:59 pm
Rockfordkongen  Gliser

Ok  Kult
2  Forum / Smak og behag / Sv: Kidnapper-rægge prosjektet mitt: på: oktober 11, 2014, 13:10:55 pm
Da var gasser-sett, eksos, bensinpumpe og en litn kjøleskapsmagnet fra Mallorca pakket ut og dandert utover gulv/bord  Gliser
Blir noen timer med monterings-kos framover  Øyerulling



Kor du bestilt gassern ifra?
3  Min klubb / Salten VW / Sv: Salten burde samles på: september 18, 2014, 23:51:40 pm
Hehe, vi satsa på kvalitet over kvantitet vettu  Rekker tunge
Bærre vent t d blir meir sommer i været, så kommer nok de fleste boblefolkan rullanes, ihvertfall så snart vi har fårr ordna en samling.
Da sprer ryktet sæ fortere  Glad

Jaja, både kvalitet og kvantitet utgikk i år.....
Håper på en bedre vw sommer i 2015 Glad

4  Forum / Problemløseren / Sv: Slakk i girkasse på: september 16, 2014, 01:35:09 am
Husk å trekke til skikkelig da. Den svinghjulsbolten skal trekkes til med 350nm, gjerne mer.
Bolten med stor skive er å foretrekke.

Håper det blir rett Dewil, har ny bolt med stor skive. Satt fast svinghjul med svinghjulslås og trakk til med muttertrekker.
Kjørte bra på med muttertrekkeren, så tror nok jeg var oppe i 350nm, den har moment på 450nm, så jeg håper det holder Glad
5  Forum / Problemløseren / Sv: Hjelp til justere forgasser på: september 16, 2014, 01:27:36 am
Takker for svar, og ser nå at jeg skal ta en overhaling på forgasser før evt prøver å justere på nytt Glad
Pakningssett er bestilt.

Men takker for responsen Glad
6  Forum / Problemløseren / Hjelp til justere forgasser på: september 15, 2014, 21:37:43 pm
Heisann.

Har en Solex 31 pict-3 jeg sliter litt med.
På varm motor får jeg den til å gå sånn høvelig fint på tomgang og draget er bra.
Men på kald motor, oppstart er problemet. Må bruke mye gass for å få start, og går bare på tomgang 5-10sek før den dør ut.
Det som er gjort er: justert ventiler, justert tenning, nye plugger, ny rotor, ny stift....

Men sliter med justering av forgasser her, er den store skruen tomgang, og den lille blanding eller omvendt, tror nemlig jeg justerer feil???
7  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: tips og råd før jeg setter i motoren :) på: september 15, 2014, 20:58:28 pm
ok,
så idag at jeg hadde slike HD klips men har nok den gamle orginale utløserarmen. passer ikke HD klipsa på orginal arm?

Det vet jeg desverre ikke, ser de selger hd klips utenom også, så vil tro de passer på original arm også Glad
Men da har du i allefall de beste klipsene, og disse skal vel holde seg på og ikke falle av Glad
Men sjekk utløserarma, om begge pinnene som går ned er rett, at de ikke står ut til siden, dette som er problemet hos meg, lageret klarer å snike seg av. Det er 2.gang i sommer dette skjer Trist
8  Forum / Snikk-snakk / Sv: DU VET DU ER HEKTA PÅ LUFTKJØLT NÅR: på: september 15, 2014, 19:49:35 pm
- når du for 4 gang i sommer plukker ut motor og er like positiv som første gang Glad
9  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: HVORFOR?! på: september 15, 2014, 19:47:41 pm
Takk for svar! Hadde vært deilig om det bare var wire ja, men tviler på at det er der lyden kommer fra. Hører lyden kun når pedalen er helt inne (maks trykk på trykkplata/lager). Pedalen kjennes derimot annerledes ut hele veien, ikke bare ved maks trykk. Skal selvfølgelig sjekke wire, men er sikkert de klipsene ja. Syntes de virket litt raklete når jeg satte det sammen.

HD utløserarm og klips... Står det for Heavy Duty? Hvor kjøpte du? Link?

Skulle tro det skal holde med orginal arm og lager på en 180 clutch og 1680 motor men... tydeligvis ikke. Mulig jeg fikk noe China crap Gliser

Heavy Duty ja Glad
Ikke bare for at man skal ha kraftigere clutch etc., men er en mye bedre utløserarm med sveis rundt hele og med fjærbelastede klips.

http://hotshop.as/index.php/butikk/produkt/8579-utloserarm-61-70-hd

De har også for andre årsmodeller.
10  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: tips og råd før jeg setter i motoren :) på: september 15, 2014, 13:23:56 pm
ja flott! godt å lese litt tips på forhånd her ja! Glad
takk takk!
lamellen er montert på motor og har ikke den nye, men får rengjør akslingen godt.
j.tubs?? hva er det og hvor får vi tak i det?

J-tubs er erstatningsrør istedenfor varmepotter, brukes i biler hvor varme er fjernet Glad
Les forrige innlegg, nettopp redigert, måtte ta ut motor idag pga de j...... klipsa på utløserlageret Trist
11  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: HVORFOR?! på: september 15, 2014, 13:15:02 pm
Bygget om ovalen til 1300s-kasse og Porsche motor sist vinter. Var noe dritt å få inn motor pga plassmangel, så for å slippe å skulle ta motoren ut igjen med det første byttet jeg alle slitedeler. Komplett ny clutch og utløserlager.

Har nå kjørt bilen en sommer (ikke mange km - kun noen få turer), og bilen har fungert bra. Ingen ulyd fra girkasse eller clutch. Men så, plutselselig, kom det en skrapelyd når clutchen tryktes inn. Pedalen kjennes også litt annerledes ut. Hører lyden godt når bilen står stille i fri og clutch trykkes helt inn. Rimelig sikker på det er utløserlager.

Må vel ut med motor i vinter, men hvis jeg har gjort noe feil vil jeg ikke gjøre den en gang til. Derfor spør jeg hvorfor dette skjer når alt var nytt før sesongen? Feil på delen, eller feil på mekaniker?

Heisann.

Akkurat samme problem hos meg på Lørdag....
Har nettopp montert ny motor, nytt utløserlager og clutch. Fungerer kjempefint ved første prøvetur. Tar så bilen ut igjen, kjører litt, blir plutselig så rar på clutchen, får den nesten ikke i gir. Skrapelyd og rar på pedalen når den trykkes inn, så jeg setter bilen ifra meg.
Går så ut i garasjen idag for å sjekke, var også redd for utløserlageret, prøver så clutchen et par ganger og plutselig går pedal rett til bunns, tror clutchwiren røyk Glad
Sikkert det jeg kjente i pedalen, har sikkert blitt flisa opp ved tiden,også nå en ny og litt strammere clutch og motstand. Skjer fort, men skal sjekke dette idag Glad

Nå nei, var visst ikke wire som røk.
Var de hersens klipsa på utløserlageret, lå så pent og pyntelig i bunn av kassa Trist
Bestilte så opp nytt sett med HD utløserarm og klips, så nå skal det sitte Glad

12  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Noen som har? på: september 15, 2014, 01:54:25 am
Trenger 2 slike

[attachment=1]


Noen som har og pris?
Vet det finnes på unneberg-bil etc.
Men koster flesk, så håper noen har noe liggende litt rimeligere.
13  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: HVORFOR?! på: september 15, 2014, 01:47:59 am
Bygget om ovalen til 1300s-kasse og Porsche motor sist vinter. Var noe dritt å få inn motor pga plassmangel, så for å slippe å skulle ta motoren ut igjen med det første byttet jeg alle slitedeler. Komplett ny clutch og utløserlager.

Har nå kjørt bilen en sommer (ikke mange km - kun noen få turer), og bilen har fungert bra. Ingen ulyd fra girkasse eller clutch. Men så, plutselselig, kom det en skrapelyd når clutchen tryktes inn. Pedalen kjennes også litt annerledes ut. Hører lyden godt når bilen står stille i fri og clutch trykkes helt inn. Rimelig sikker på det er utløserlager.

Må vel ut med motor i vinter, men hvis jeg har gjort noe feil vil jeg ikke gjøre den en gang til. Derfor spør jeg hvorfor dette skjer når alt var nytt før sesongen? Feil på delen, eller feil på mekaniker?

Heisann.

Akkurat samme problem hos meg på Lørdag....
Har nettopp montert ny motor, nytt utløserlager og clutch. Fungerer kjempefint ved første prøvetur. Tar så bilen ut igjen, kjører litt, blir plutselig så rar på clutchen, får den nesten ikke i gir. Skrapelyd og rar på pedalen når den trykkes inn, så jeg setter bilen ifra meg.
Går så ut i garasjen idag for å sjekke, var også redd for utløserlageret, prøver så clutchen et par ganger og plutselig går pedal rett til bunns, tror clutchwiren røyk Glad
Sikkert det jeg kjente i pedalen, har sikkert blitt flisa opp ved tiden,også nå en ny og litt strammere clutch og motstand. Skjer fort, men skal sjekke dette idag Glad
14  Forum / Problemløseren / Sv: 56 oval kløtch slurre.. på: september 15, 2014, 01:39:31 am
Tror ikke jeg ha nok død gang.den er ganske hardt. Øyerulling

Hadde et lignende problem i sommer, clutchen tok ikke slik den skulle.
Justerte den strammere, fikk litt ulyd, så jeg slakket litt opp, men vaskelig å få i gir.
Viste seg i ettertid at utløserlageret satt skjeivt, klipsen på den ene siden hadde knekt, så lageret hang bare der. Fort gjort, enda var det nytt clutchsett påmontert.
15  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: tips og råd før jeg setter i motoren :) på: september 15, 2014, 01:30:20 am
coupe-69: takk for tipsene! Glad har skiftet det meste i motoren, ny clutch og div. tror og håper ikke at 67 mod 1500 har papirpakning mellom girkasse og motor? så jeg trenger ikke stramme klipsene på utløyserlageret? ser ut som det lett kan hoppe av ser du.

Hot Owl: jeg har lite greie på motor, derfor jeg spør. men clutchlammelen er vel byttet vis hele clutchen er byttet? sikkert dumt spørsmål men..
det er vel den du ser i bakkant på motoren når det står på bakken?

BeetleBug: motoren har fått to nye  enkle gassere 34mm. og kvasse kammer + litt smådiv. det er byttet alt av pakninger og bolter på hele motoren.

en kompis som har gjort jobben med motoren. så han skal være med å justere alt når motoren er i. men jeg skal sette motoren i selv. derfor jeg trenger råd og tips Glad hehe

- kan varmepotter enkelt monteres når motoren står i bilen? har ikke fått kjøpt det enda.

- ser at det er en kabel til autochoke og en til elektromagnetic pilot jet? hva er disse til? og trenger jeg dem?

Hei igjen.

Papirpakningen skal være bak svinghjulet mot motor, men er ikke sikker hvordan model dette gjelder. Har selv en -69 og monterte papirpakning men ble frarådet dette, så jeg fjernet den, kun o-ring i svinghjulet.
Men ser i ettertid at papirpakning finnes i 2 varianter, en til motorer 25/30hk opp til -60 mod. og en til 12-1600 34-54hk 61-79mod., Så egentlig skal det vel være en pakning der. Men de fleste påsto at det var kun eldre modeller som skulle ha denne, så jeg fjernet den, men angrer egentlig i ettertid, skulle bare ha gjort slik jeg tenkte, hører jo til på motor.

Klipsene skal være litt løse ja, men det er klart at også disse kan bli for slarkete.
Er disse nye, hvis ikke, kjøp det, koster noen få kroner.
Men jeg vet jeg klemte mine litt sammen før montering, syntes også de var slakk, men det hjalp ikke.
Faktisk senest idag måtte jeg ta ut motor pga. at clutchen gikk til bunns og wire var like hel, og der var det.
Klipsene var av, lå i bunn av girkassa Trist
Så jeg bestilte opp idag HD utløserarm og HD klips, disse klipsene er fjærbelastet i enden og skal sitte mye strammere enn de andre. Utløserarmen bestilte jeg pga at den jeg har har begynt å bli skjeiv på den ene siden og slitt, så nå skal alt byttes før motor kommer i igjen, gidder ikke flere demonteringer i år Glad

Men det jeg tror Hot Owl mente var at du presser lamellplaten på akslingen på girkassen for å gjøre rent i rillene der, bruk gjerne den gamle hvis den nye er montert på motor. Når du gjør dette, så blir akslingen rengjort i rillene for å gli bedre.

Men varmepottene burde vel egentlig være montert før du setter i motor, er ikke sikker, bruker j-tubs selv uten varmefunksjon.

Et annet tips, husk å tre i gasswire før du har heist motor fullt opp, når det gjenstår noen cm så trer du den i, kan bli plaget med å få den i når motor er på plass. Ikke det at du ikke får det til, men masse ekstra knoting og tid bortkastet Glad

Håper du fikk litt mere svar, stå på Glad
16  Forum / Problemløseren / Sv: Boble -65, selge eller beholde? på: september 14, 2014, 14:15:09 pm
Denne må du bare beholde, hjelp får du i nærmiljøet etterhvert, ikke noe å tenke på.

Kjøpte min første boble for 3 år siden, og antakelig den beste handelen jeg har gjort ever.
Har kjøpt mye ting og tang og leketøy oppover årene, men bobla angrer jeg ikke på.
Nå i sommer har jeg tatt steget videre og svidd av noen kroner på den, men ikke en nødvendighet, bare litt stæsj Glad
Bobla er billig å eie og ha på veien, rimelige deler og en super service hos delebutikkene i landet. Og kommer du med bobla innom et verksted, så er de så glad for å se den komme rullende at beste service blir gitt Glad
Jeg var helt gønn når det gjelder boble og skruing for 3 år siden, men mere lærerik og artig tid enn de 3 siste årene skal jeg lete lenge etter, og nå tar jeg de fleste probleme på strak arm og skruer det meste sjøl.

Skaff deg bugmevideo'ene og du lærer mye.... Disse har hjelpet meg uttalige ganger, senest idag for et par timer siden Glad
Og klarer du ikke å finne disse på nett eller annen måte, ta kontakt, kan sendes på minnepen pr.post

Men behold bilen, selv om den blir stående iro noen mnd eller kanskje år, kanskje du trenger cash og lurer på å selge.... Men da gjør du noe dumt, en bil som har vært i familien så lenge og samme eier i lengre tid, øker mye i verdi med tiden, da du har hele tidslinjen og vitenskapen om bilen Glad
Stå på, grønn nå kanskje, men dette lærer du etterhvert Glad

Frode F. - en grønnskolling fra nord Glad
17  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: tips og råd før jeg setter i motoren :) på: september 14, 2014, 13:54:36 pm
Lurt av deg å spørre, skulle jeg å ha gjort før jeg begynte i sommer.
Startet som en liten operasjon med å ta ut motor og skifte sim-ring på motor.
Dette endte i at utløserlageret sprakk, og motor ut igjen. Ikke lenge etter sprakk gummitettningen på girkassa og motor ut igjen osv.....
I ettertid har jeg fått tips om deler man burde skifte når motor først er ute, mange deler må ikke skiftes hvis dem ikke er lekk eller ødelagt, men jeg valgte å skifte alt.

Sim-ring på motor og o-ring på svinghjulet  (papirpakning, alt etter hvor gammel motor er)
Nu svinghjulsbolt, da det sitter nålelager der som kan bli veldig slitt
Gummitettning på girkasse
Utløserlager
Lamellplate og trykkplate

Og ja, nye klips på utløserlageret er litt løse ja, de stikker litt ut på hver side siden det ikke er dypt nok hull i utløserlageret.

Håper dette hjelper litt Glad
18  Forum / Snikk-snakk / Sv: DU VET DU ER HEKTA PÅ LUFTKJØLT NÅR: på: september 14, 2014, 03:03:20 am
Det mener du virkelig ikke vel?
Gud vet hva den bobla er polert med  Osteaktig


Eneste forskjellen mellom han her og en anna tulling, e at han vis det på film Glad
Tru ka mye drit man egentlig har sott i når det gjeld brukte gamle bila......
Men skjønna gått ka du mein, må nok ha omlakkert biljæ.... før man overtok, e nok en og anna rar polish ute og går der ja Glad
19  Forum / Snikk-snakk / Sv: DU VET DU ER HEKTA PÅ LUFTKJØLT NÅR: på: september 13, 2014, 00:20:43 am
HVIS noen er hekta , så må det f"##€en meg være han her(fra 1m20sek..) :


Litt i overkant spør du meg  Blunker Men mulig d er noen andre inne her som synes annerledes  Øyerulling  Osteaktig

Tru ka strøken han hold den der bobla si. En liten feil og han bi sekkert hysterisk.
Kun gått ha tatt over biln når han har fått kosa sæ ferdig Glad
20  Forum / Snikk-snakk / Sv: DU VET DU ER HEKTA PÅ LUFTKJØLT NÅR: på: september 11, 2014, 21:56:12 pm
Du smiler litt når du ser klokka er:  16:41, 18:35, 19:15, 21:10 eller  23:32   Glad

Heheheh.... Meget bra Glad
21  Forum / Snikk-snakk / Sv: DU VET DU ER HEKTA PÅ LUFTKJØLT NÅR: på: september 11, 2014, 20:47:00 pm
-at man mer enn nok av spesialverktøy i garasjen, mer enn alle kompisene dine tilsammen Glad


22  Forum / Problemløseren / Sv: Slakk i girkasse på: september 11, 2014, 20:42:28 pm
Og til de som er int. i hva løsningen var og hva man gjorde.....

Det første jeg gjorde var å fjerne papirpakningen som ble anbefalt her inne, så sjekket jeg etter slakk i svinghjul - men ingen slakk her.
Sjekket så svinghjulsbolt, denne var gåen ja, mye slakk. Så antagelig denne som medførte til at gummitettningen røyk i girkassa.
Så nå er det satt inn ny gummitettnig på kassa, ny simring og o-ring på motor, og ny svinghjulsbolt.
Blir spennende å se om dette holder seg tett nå, eller om det er noe annet som gjør at det blir lekkasje.
Så nå er "nymotorn - DP1300" satt inn med alle nye deler, blir en spennede tid fremover om dette holder mål, og om man får justert motorn og gassern rett Glad

Takk til de som leste tråden min og kom med innspill Glad
23  Forum / Snikk-snakk / Sv: DU VET DU ER HEKTA PÅ LUFTKJØLT NÅR: på: september 11, 2014, 20:28:16 pm
-når du er mer i garasjen å pusser og skrur enn inne ilamme kjærringa Glad


-eller når man har tatt vare på "gamle deler" man skulle pusse opp og bruke på biln, men avlikevel kjøper nytt.


- eller at man har en haug med deler, men kjøper nytt for at man ikke finn delan man treng, ennu du veit du har delan.
24  Min klubb / Salten VW / Sv: VW-treff Fauske 30.08.2014 på: september 09, 2014, 23:25:19 pm
Da var også lørdag 13/9 avlyst
Ingen respons på denne heller, kun 1 har gitt tilbakemelding på dette, og han var bortreist.
Meget bra, ikke rart andre har gitt opp før meg i å prøve å samle luftkjølt interesserte i salten til et rike.....

Men en utrolig rar holdning man har her nord. Hvis det ikke finnes noen som tar initiativ eller ikke finnes noe tilbud, så syter vi og klager og diskuterer om hva vi må gjøre og hva man skulle ha gjort.
Men så fort noen gjør noe med det og prøver å få til noe, ja da gir de samme folkene bare blaffen og ikke gidder å stille opp.
Men men, man prøvde så gått man kunne.
20 på tlf.liste som fikk mld sist + andre via facebook, så kanskje 25-28 stk og ingen hadde mulighet.
Sier bare litt om holdningen blant folket.....
25  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Høyttalerkasse bak, noen som har målene? på: september 08, 2014, 22:54:07 pm
Kan se om æ kan ta sånn ca.mål imorra hvis du ennu treng de?
Blir desverre ikke på mm, gidd desverre ikke å ta ut stæsje mitt Glad
Men nu har æ bygd hattehylla gjamt med sæteryggen, veit ikke om det har noe å si eller om det e sånn du ska ha målan dine. Men du kan få målan mine iløpet av morradagen.
26  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Høyttalerkasse bak, noen som har målene? på: september 08, 2014, 21:15:50 pm
Kommer jo helt ann på hva du ska pakke i den kassa, veldig stor forskjell fra merke til merke og størrelse på sub etter hvor stor kassa skal være. Samt om du ska ha porta kasse eller lukka, om du ska ha stram tight bass eller litt slappere men dypere toner.
Kassebygging e en hel vitenskap hvis du vil ha det perfekt lydmessig i forhold til bilen og den lille kupeen den skal spille i Glad
Man kan fort klaske i sammen en kasse og få lyd så det holder, men kan garantere deg med rette mål og byggemåte for den enkelte sub, kan lydnivået bli drastisk høyere og en helt annen lyd enn en biltemakasse Glad
Har sett alt for mange som kjøper seg ekstreme suber og forsterkere til tusenvis av kroner og ikke tenker på dette i det hele tatt.
Kan garanter deg at en sub til rundt tusenlappen med rette kassa, kan spille mange ganger bedre enn en ekstremsub til noen tusen hvor kassa er sletra i sammen av hobbyplater.
Men til ettertanke, kassa er den som prouderer den lyden du faktisk hører, den som gir motstand til suben slik at det settes svingninger igang i luften som igjen øret oppfatter. Jo bedre tilpasset og bygd, jo bedre opplevelse.
Og mange tenker ikke etter hvordan materialet man bygger i, men tenk også på dette når dere bygger. Jo mer dødt materiale dere bygger i, jo bedre er det.
De beste høyttalerne eller subkassene i verden gjengir ingen lyd hvis man klasker knokene i dem, helt dødt og slik burde det være.
Og bobla er litt spesiell å bygge i, med tanke på både utforming og de tynne kar.platene, samt dårligere isolert enn en moderne bil.
Det beste man kan gjøre er å kjøre analyse/byggeprogram med de tekniske spec fra suben, og få frem rett kassemål (literantall) og rett lengde på rør ved porta kasse. Man kan lett få feil frekvensgang i kassa med feil lengde på røret, så pass på, kanskje suben plutselig bare blir en stor bass med en startfrekvens på 50hz Glad
Her velger man også om man vil bygge porta, lukka, 4-ordenskasse etc.
Så velger man materiale, selv prøver jeg alltid å bruke mdf pga resonansen i selve plata, og gjerne litt tykkelse.
Men egentlig FooZ, bare å si ifra, så ska vi nok bygge kasse når den tid kommer Glad
27  Forum / Smak og behag / Sv: Kidnapper-rægge prosjektet mitt: på: september 07, 2014, 18:29:59 pm
Veldig bra, stå på Glad
Kanskje æ kan få dæ tell sjekk prisa på teng æ treng etterhvert, så kan du kjøp med når du kjem heim Glad
Spara kanskje litt på det Glad
Kor langt ned/inn i moderlandet e du, mange tima å kjør?
28  Forum / Problemløseren / Sv: Slakk i girkasse på: september 07, 2014, 08:26:22 am
Det er når du beveger ut og inn svinghjulet det skal være 0,07-0,13mm slakk i forhold til blokka. Den kan blitt endret en del siden papirpakningen er 0,20mm. Men urenoverte motorer sviver også greit selv om slakken er mye større.
Jeg foretrekker et måleur med magnetfot som festes i svinghjulet, men man får også spesialverktøy for å bruke bladsøker til å måle slakken med.

Ok skjønner, misforstod totalt. Ja så nettopp om dette på bugme videoene Glad
Ja kanskje man bare skulle fjerne den papirpakningen da, så slipper man ihvertfall den ekstra tykkelsen. Heldigvis ikke montert motor ennå, venter på et par smådeler.
Men utrolig bra repons, lærer så lenge man lever Glad
Ut i garasjen om noen timer og sjekke slakk i svinghjul og fjerne pakkning Glad
Hjertelig takk for hjelpa Glad
29  Forum / Problemløseren / Sv: Slakk i girkasse på: september 07, 2014, 08:01:26 am
Var derfor jeg skrev "normalt ikke", for jeg har også hørt at noen shimser ut svinghjulet for å få plass til de tre andre shimsene med riktig klaring. Har heller ikke hørt om at det har gått galt, og med 1300ccm er det jo ikke de største kreftene ute og går  Glad
Det viktigste er jo at aksialslakken er riktig når alt er satt sammen. (0,07-0,13mm)

Ja det var noe sånt jeg ble fortalt da jeg snakket med hotshop, gjorde ikke noe å sette denne på plass, men var vel ikke helt etter boka Glad
Men håper bare det ikke gjør noe, at mere blir værre, men det gjenstår å se.
Akselslakken, mener du da aksel fra gir, eller slakk på svinghjul?
30  Min klubb / Salten VW / Sv: VW-treff Fauske 30.08.2014 på: september 07, 2014, 07:01:25 am
Sku ha ønska det ja ghia69, men nei....
1 bil tilstede, og det va mæ og fruen, null respons - men en fin dag med fullt solskinn, bobletur, kaffe og kake på mæ og fruen.
Enten var dette pga tidspunkt, mye folk borte eller bare at folk ikke gidder å stille.
Prøvde også å stille på større event kl. 17 - Salten Gatebil (nyoppstartet) på samfunnshuset, men 2 biler da ved oppmøte.
Kom vel 1 til etterhvert, men kun fordi de dro hjem og hentet en ekstra boble (samme familien).
Så nei, dårlig oppmøte på Fauske den 30.08.2014

Men tenkte vi skulle prøve igjen Lørdag 13.09 kl.17.00 - Fauske Jernbanestasjon
Men har desverre ikke fått respons tilbake på denne dagen heller.....
Hvis vi er heldig med været da, men har også mulighet den 20.09 da Salten gatebil skal ha Cars and Coffee
Sider: [1] 2
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!