Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 16
|
134
|
Forum / Drag-race / Sv: Frog Guts er ekte!
|
på: januar 14, 2010, 23:44:48 pm
|
For meg som ikke har fulgt med i timen, hvor er denne i dag? Den var til salgs på Pomona for endel år siden vet jeg...
|
|
|
140
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Vedbua
|
på: november 20, 2009, 17:57:35 pm
|
Blås mest mulig, er nå mitt råd. Såfremt du har en sandblåser du stoler på. Jeg ville droppet å sprøyte body, bare gått for ren lakk. Fyll hulrom med tynnstoff. Enkelt å holde rent og enkelt å holde under oppsyn..
|
|
|
145
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Farge på DKP bil?
|
på: november 07, 2009, 12:08:51 pm
|
Tja man kan jo alltids blande og mikse så man får den litt dypere/mørkere.. Men blir jo litt prøve og feile prosjekt.. Ultramaroon er jo en veldig fin farge da, den "spiller" veldig etter lysforholdene
|
|
|
146
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Behandling av sveisedeler?
|
på: november 07, 2009, 12:03:55 pm
|
Ta en tur på en Volvo forhandler og kjøp en boks med volvo sveisegrunning, denne pensler du på alle plasser der du skal sveise en del fast i en annen. Det som skjer når du sveiser da er at grunningen trekker seg rundt sveisen (punktet) og forsegler rundt. Denne brukte vi på Ford, Bertel og steen og toyota. Bedre prudukt en dette skal du lete lenge etter. etter du har sveiset bruker du epoxy grunning som er tett noe ikke feks zink grunning er. Gjør som anders sier slip ned til metallet og vask rent med tynner eller lignende først så sitter det. Bruker du feks sveisegrunning på spray brenner denne gjerne bort der du sveiser det gjør ikke volvo sveisegrunning eller lignende produkter Volvo sin sveisegrunning er den beste på markedet. Men sveisegrunning bruker man i grunn bare når en plate sveises utenpå en annen, og da helst med motstandssveis.. Bruker man MIG må man også slipe bort sveisegrunningen der man setter punktet, da den er vond å sveise igjennom. En annen ting som er fint å gjøre (om man har tilgang på motstandssveis) er å legge karosserikitt (Det er store kvalitets forskjeller på kitt, så styr unna bl.a Biltema sin.. Anbefaler Kent - Quick Seal) mellom platene som skal punktes sammen, da uten sveisegrunning. Dette garanterer plateskjøter som ikke trekker vann. Epoxy grunning er helt tett, fin å bruke på deler man ikke kommer til å få grunnet etter de er sveiset og på steder som er utsatt ellers.. Ville ikke grunnet større deler av bilen utvendig med det. Den er tung å slipe og har en tendens til å flise/sprekke.
|
|
|
147
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Farge på DKP bil?
|
på: november 07, 2009, 11:41:13 am
|
Den er nok ultramaroon ja, solen hadde gått ned og den stod under ei gatelykt når vi tok bildet Det er forresten ingen DKP bil..
|
|
|
|