Neste på planen var å bytte hjullager og drivknuter bak, da jeg har hørt noen lumske lyder fra venstre bakhjul i det siste, og når jeg tok av hjulet oppdaget jeg dette:
Mutteren var løs og det var slakk i splinesene.... Ikke optimalt.
Dette er Kerscher sine skiver, men hotshop hadde ikke på lager, så jeg har ei ny skive på vei fra tyskland, men en vennelig sjel fra Oslo hadde også et par liggende, så mye tyder på at jeg får byttet denne før vi drar på tur. Jeg har gjort rent, og shimset opp igjen, så det fungerer uten slark nå, men tror jeg vil foretrekke å ha ny skive før langtur
At tydet på at hjullagerene er ok (byttet for 2 år siden), så da var det bare å bytte drivknuter.
Sånn så gummien ut, og da er det jo bare et tidsspørmsmål før innmaten går heden:
[ Vedlegg: Du har ikke tilgang til å se vedlegg ]
Og det er jo alltid moro å montere nye "shiny parts":
[ Vedlegg: Du har ikke tilgang til å se vedlegg ]
Ulempen er at da ser man hvor møkkete resten er under der, men det kan man kansjke forvente etter ca 12 år på veien, og 100.000 km