juni 04, 2024, 03:10:54 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3 4 ... 10
 11 
 på: mai 28, 2024, 11:17:02 am 
Startet av Roy Grelland - Nyeste innlegg av Roy Grelland
Neste på planen var å bytte hjullager og drivknuter bak, da jeg har hørt noen lumske lyder fra venstre bakhjul i det siste, og når jeg tok av hjulet oppdaget jeg dette:



Mutteren var løs og det var slakk i splinesene.... Ikke optimalt.
Dette er Kerscher sine skiver, men hotshop hadde ikke på lager, så jeg har ei ny skive på vei fra tyskland, men en vennelig sjel fra Oslo hadde også et par liggende, så mye tyder på at jeg får byttet denne før vi drar på tur. Jeg har gjort rent, og shimset opp igjen, så det fungerer uten slark nå, men tror jeg vil foretrekke å ha ny skive før langtur Glad

At tydet på at hjullagerene er ok (byttet for 2 år siden), så da var det bare å bytte drivknuter.

Sånn så gummien ut, og da er det jo bare et tidsspørmsmål før innmaten går heden:
[ Vedlegg: Du har ikke tilgang til å se vedlegg ]

Og det er jo alltid moro å montere nye "shiny parts":
[ Vedlegg: Du har ikke tilgang til å se vedlegg ]

Ulempen er at da ser man hvor møkkete resten er under der, men det kan man kansjke forvente etter ca 12 år på veien, og 100.000 km Glad

 12 
 på: mai 28, 2024, 11:08:08 am 
Startet av Roy Grelland - Nyeste innlegg av Roy Grelland
Torsdag var det Luftfølt-treff i Stokke, og jeg er ikke så god til å ta bilder, men etter en burger og dekksparking i Stokke tok noen av oss turen til Tønsberg for litt is og kaffe, og her er et par stemningbilder fra parkeringa:
[ Vedlegg: Du har ikke tilgang til å se vedlegg ]
[ Vedlegg: Du har ikke tilgang til å se vedlegg ]

Været ble litt ustadig utover kvelden, men veldig hyggelig uansett. Og mye mindre oljesøl bak Glad

 13 
 på: mai 28, 2024, 11:04:52 am 
Startet av Roy Grelland - Nyeste innlegg av Roy Grelland
På tide med en oppdatering ser jeg Glad

Forrige uke begynte jeg på en liste med punkter jeg bør/må fikse før Super Scenic, og det første var oljelekkasjen.

Så jeg vippet av reimhjulet, og så at simmeringen hang på hjulet og ikke satt i blokka:
[ Vedlegg: Du har ikke tilgang til å se vedlegg ]
[ Vedlegg: Du har ikke tilgang til å se vedlegg ]

Det er jo ikke optimalt, så jeg dyttet inn simmeringen så godt jeg kunne i blokka, men den føltes litt slapp, så ny er på vei i posten.

Det ble i alle fall mye bedre enn det var. Og det er jo en begynnelse Glad

 14 
 på: mai 27, 2024, 21:45:29 pm 
Startet av Bug_Man - Nyeste innlegg av Bug_Man
Takker og bukker!
[ Vedlegg: Du har ikke tilgang til å se vedlegg ]
Prøvekjørt en del i dag og so far so good. Litt lite fortenning på 2-3-4k rpm men det fikses. Viftereima vrei seg så note to myself er å holde den stram. Ellers blir oljen fort varm og fin driftstemp, selv i kø og trykk veldig stabilt. Må si jeg stadig mer og mer begynner foretrekke kun ekstern oljekjøler. Så stabil temp har jeg aldri hatt

Grattis, og godt å høre at det så langt funker bra. Har du noen form for termostat på olja eller styres det av oljetrykkventilen som originalt?

Jeg har kun eksternt på oybokseren, men har koplet via en termostat i sandwich-plata mellom blokka og filteret.
Har csps sandwich adapter med thermo switch ut fra retur på kjøler for vifte. Fjernet bakre oljetrykkstempel og kjører retur der da csp anbefaler dette og sier det gir jevnere trykk. Og det gjør det for så vidt Glad

 15 
 på: mai 27, 2024, 21:18:46 pm 
Startet av Bug_Man - Nyeste innlegg av Roy Grelland
Takker og bukker!
[ Vedlegg: Du har ikke tilgang til å se vedlegg ]
Prøvekjørt en del i dag og so far so good. Litt lite fortenning på 2-3-4k rpm men det fikses. Viftereima vrei seg så note to myself er å holde den stram. Ellers blir oljen fort varm og fin driftstemp, selv i kø og trykk veldig stabilt. Må si jeg stadig mer og mer begynner foretrekke kun ekstern oljekjøler. Så stabil temp har jeg aldri hatt

Grattis, og godt å høre at det så langt funker bra. Har du noen form for termostat på olja eller styres det av oljetrykkventilen som originalt?

Jeg har kun eksternt på oybokseren, men har koplet via en termostat i sandwich-plata mellom blokka og filteret.

 16 
 på: mai 27, 2024, 20:14:58 pm 
Startet av eiko - Nyeste innlegg av eiko
Blir vel ikke mye fort fort, men da skjønner jeg at det er uansett ikke noe galt å montere shims.

 17 
 på: mai 27, 2024, 19:00:11 pm 
Startet av Bug_Man - Nyeste innlegg av Bug_Man
Takker og bukker!
[ Vedlegg: Du har ikke tilgang til å se vedlegg ]
Prøvekjørt en del i dag og so far so good. Litt lite fortenning på 2-3-4k rpm men det fikses. Viftereima vrei seg så note to myself er å holde den stram. Ellers blir oljen fort varm og fin driftstemp, selv i kø og trykk veldig stabilt. Må si jeg stadig mer og mer begynner foretrekke kun ekstern oljekjøler. Så stabil temp har jeg aldri hatt

 18 
 på: mai 27, 2024, 16:42:19 pm 
Startet av eiko - Nyeste innlegg av TrettenNullTo
Ja, ble ok den. Fremgangen går i sneglefart for tiden. Har ikke startet med motor ennå.

Når det gjelder forstilling, når trenger man castershims? Er ikke det nødvendig kun ved senking foran? Min er senket relativt likt, mulig jeg skal montere justerbare fjernplater og heve den en smule bak, men ikke mange cm.
Skal du kjøre litt fort fort, er det like greit å slenge på castershims, da den blir mye mer retningstabil, dog litt tyngere på rattet ved lukeparkering. Men xtra viktig med "ræva i været" looker.

 19 
 på: mai 27, 2024, 16:36:15 pm 
Startet av Bug_Man - Nyeste innlegg av TrettenNullTo
I dag bestod den jaggu PKK og med null hull Kult
Sweet

 20 
 på: mai 27, 2024, 15:23:07 pm 
Startet av Bug_Man - Nyeste innlegg av Tuomo
Gratulasjoner for en lovlig, utrolig boble. Kjør pent. Ses i SCC Super Scenic.

Sider: 1 [2] 3 4 ... 10
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!