november 14, 2025, 02:13:51 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 10
 21 
 på: november 05, 2025, 16:24:42 pm 
Startet av empiboy (Mr. Eikstad) - Nyeste innlegg av Eikstad
Er det noen her inne som virkelig bryr seg om influencere😏? Og hvis dette er målestokken, så er det mange nerder i miljøet🙂. Du har 204k visninger så langt.

Godt poeng.
Jeg gjør denne bilen slik jeg selv ønsker den. Men ser det er utrolig mange som bygger biler og gjør fargevalg, valg av hjul osv ut i fra hva som vil trekke mest folk på sosiale medier. Det må være trist og bruke masse penger på en bil som egentlig ikke blir slik man selv ønsker den, men som bygges for at massene skal like den. Og hvem vet. Det er slik vi blir fantasiløse.

 22 
 på: november 05, 2025, 09:18:40 am 
Startet av The Car Cave - Nyeste innlegg av The Car Cave
Er litt befriende å se på dette, selv om det er mye igjen. [ Vedlegg: Du har ikke tilgang til å se vedlegg ]

 23 
 på: november 05, 2025, 01:13:28 am 
Startet av Roy Grelland - Nyeste innlegg av Roy Grelland
Ikke helt i mål med tilpasningen men litt mer finjustering så kan denne sveises på.
[ Vedlegg: Du har ikke tilgang til å se vedlegg ]

 24 
 på: november 05, 2025, 00:49:56 am 
Startet av Stig Ham 67 - Nyeste innlegg av Svein.
Jeg har jo slitt med varme sesongen 2024 og hadde booket time hos Bårds Garasje for en ny løsning i april
Cab’n får jo en helt annen strøm av luft når man har taket nede – så den gamle 13 rader som lå over girkasse ble fjernet og monterte 2 stk 15 raders oljekjølere i innerskjerm
Disse ligger godt innenfor hjula og dermed «godt beskyttet» - ser at Bård har også lagt ut en video om dette på sin Facebook
Dette var en god løsning og har plenty olje (rundt 6 liter??) og på de få turene jeg har brukt bilen er det som natt og dag. Kjører fredag ettermiddag i kø nedover mot Sandefjord og ingen bekymringer. Så noe å tenke på Svein når du også bygger ny motor
fant kun ett bilde med tak nede som godt viser endringen av luftstrøm. Og ett bilde av kjøler

Ellers har jeg hatt helt andre problemer med myndigheter og godkjenning av bremer bak. Lager ett eget innlegg på dette.
Og dermed ikke mange mil 2025 sesongen, men har fått brukt camper'n


Ja det er noe jeg faktisk har tenkt på.
Blir en 15 rader m/ termostat. Bygger jo også om med Porsche kjøling/vifte som blåser 2-3 ganger mer luft en orginal vifta.
Håper det blir bra nok for litt motorvei kjøring i +100 km/t.
Senker jo også turtallet i 100km/t m/ 3-400 rpm med den nye girkassen. Så trenger nok litt ekstra kjølende luft og kaldere olje😅.

[ Vedlegg: Du har ikke tilgang til å se vedlegg ]

[ Vedlegg: Du har ikke tilgang til å se vedlegg ]

 25 
 på: november 05, 2025, 00:43:21 am 
Startet av The Car Cave - Nyeste innlegg av The Car Cave
Ser det mangler en skive på mutteren bak. Antar det skal være en der, selv om jeg har hatt rimelig godt kontroll på alle muttrene etter demontering.
[ Vedlegg: Du har ikke tilgang til å se vedlegg ]

 26 
 på: november 05, 2025, 00:35:33 am 
Startet av The Car Cave - Nyeste innlegg av The Car Cave
Inn med oljetrykksstemplene.
[ Vedlegg: Du har ikke tilgang til å se vedlegg ]
[ Vedlegg: Du har ikke tilgang til å se vedlegg ]

 27 
 på: november 05, 2025, 00:22:33 am 
Startet av The Car Cave - Nyeste innlegg av The Car Cave
Ser unektelig bra ut. Strammet til de siste to boltene på blokka.
[ Vedlegg: Du har ikke tilgang til å se vedlegg ]

 28 
 på: november 05, 2025, 00:21:34 am 
Startet av The Car Cave - Nyeste innlegg av The Car Cave
Oljepumpa er CB Maxi med inn/utløp for full flow, 26mm. Står Schadek på den ser jeg. Setter inn pakningen med et tynt lag silikon på begge sider. Pumpa går lett inn.
[ Vedlegg: Du har ikke tilgang til å se vedlegg ]
Monterer pakningen på lokket, som også får seg et tynt lag med silikon. Håper det duger, burde jeg hatt noe annet? Monterer selve lokket med ca 20Nm.
[ Vedlegg: Du har ikke tilgang til å se vedlegg ]

 29 
 på: november 05, 2025, 00:01:26 am 
Startet av The Car Cave - Nyeste innlegg av The Car Cave
I dag ble blokka endelig montert sammen, med pakningstett. Her bruker jeg Gasgacinch. Smurte det kun på blokkhalvdel nr 2. Dobbelsjekket alt (igjen) , husket o-ringene til de 6 hovedboltene på blokka, og satte sammen. Litt sealer rundt skivene og muttrene også. Bruker nye muttere til hele blokka da jeg hadde et kit liggende fra et par tiår tilbake, minst. Sikkert ikke like bra som de originale, men ihvertfall rene og fine. Yttre bolter ble strammet til med ca 20Nm. De to ved oljepumpa lot jeg være løse.

 30 
 på: november 04, 2025, 21:03:18 pm 
Startet av Roy Grelland - Nyeste innlegg av Roy Grelland
Endelig tok jeg mot til meg og begynte på det siste området med rust, så da brukte jeg litt tid på å tilpasse rep-plåten før jeg satt kutteskiva i bilen:
[ Vedlegg: Du har ikke tilgang til å se vedlegg ]

Så jobbet jeg litt med å få den best mulig så det ikke blir noe glipe før det skal sveises, men da fikk vi hyggelig besøk i garasjen så da ble det ikke gjort noe mer i kveld Glad

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 10
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!