november 22, 2025, 17:20:05 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 7 8 [9] 10
 81 
 på: november 04, 2025, 13:22:55 pm 
Startet av Jens-Ole aka 'Dansken' - Nyeste innlegg av Jens-Ole aka 'Dansken'
Det kan helt klart være interessant! jeg har de røde dobbeltvirkende dempere fra Bugpack på bilen nå.

Nydelig med planer.

Jeg har justerbare GAZ dempere på Ghian, så hvis du ønsker å teste det neste sommer uten å investere i et sett selv, kan du bruke mine, og se om de gjør jobben. HVIS ghian blir klar i vinter skal jeg "klare meg" med et sett "vanlige" dempere tenker jeg Glad

 82 
 på: november 04, 2025, 12:54:22 pm 
Startet av Jens-Ole aka 'Dansken' - Nyeste innlegg av Kjell Tormod Brekka
Spennende! Vurderer selv å bytte dempere foran til 10/90 dempere for å få opp nesa litt på stsrtplata. Bak er det vel litt om å gjøre å få den til å sette seg og bli der? Vet ikke hva slags dempere det bør være, 90/10?

Får dere ordnet med juniorlisens før SCC? Hadde vært kult!


 83 
 på: november 03, 2025, 16:48:08 pm 
Startet av Jens-Ole aka 'Dansken' - Nyeste innlegg av Roy Grelland
Nydelig med planer.

Jeg har justerbare GAZ dempere på Ghian, så hvis du ønsker å teste det neste sommer uten å investere i et sett selv, kan du bruke mine, og se om de gjør jobben. HVIS ghian blir klar i vinter skal jeg "klare meg" med et sett "vanlige" dempere tenker jeg Glad


 84 
 på: november 03, 2025, 13:20:54 pm 
Startet av Jens-Ole aka 'Dansken' - Nyeste innlegg av Jens-Ole aka 'Dansken'
Av andre oppgraderinger over vinteren er planen å få de nye framskjermene tilpasset, prøvemontert og ikke minst lakkert i bilens farge. Begynner å blilitt lei av den midlertidige løsningen jeg har kjørt med et par år nå.
I tillegg så jeg veldig tydelig på bilder fra launch på SCC i år at jeg må har noen bedre dempere bak, mulig også torsjons staver, men dempere skal prøves først. Og da er spørsmålet jo hva man skal velge og hvor man skal velge det fra. De vi anbefalte i min tid på Ubenerbg Bil var justerbare GAZ, så jeg har planer om å finne to sånne. Mulig jeg skal investere i fire for å få til foran også, men det tar jeg litt i løpet av vinteren.
I den prosessen skal jeg også få justert høyden inn på bilen igjen. Jeg måtte heve den litt foran med de gamle stål skjermer, og det har jeg ikke gjort noe med siden det bare var en rask og veldig midlertidig løsning med de hvite skjermene som er på nå........ ja ja, tiden går fort noen ganger  Osteaktig
Så planen her er å få den litt til ned foran og så justert litt opp bak. Mulig jeg demonterer alt bak hvis jeg får ånden over meg og temperaturen inviterer til det i garasjen.

Invendig i bilen må jeg også få laget nye treplater til dørtrekkene, de fra TMI har ikke holdt seg i hel stand. Om jeg gjør noe mer med setetrekkene og lager nye til foran er jeg ikke helt sikker på. Men jeg sjonglerer med noen planer og tanker som jeg tror kan bli kult. En drøm jeg har er å montere halvbur i den og droppe baksetet. Lite praktisk hvis man skal ha med mer enn én passasjer. Men bildet av skråstiver sett utefra inn gjennom den ovale bakrute er så tøft at det neste ikke går an  Gliser

Når det kommer til motor og motorstyring avhenger litt av resultat og løsning her av om det blir Theodor som skal være hovedsjåfør på stripen på SCC i 2026 (hvilket jeg mistenker det blir med stor takk til Martin)  Osteaktig Blunker men det er med min velsignelse  Rekker tunge og jeg ser frem til å følge med på hans interesse og glede for gammel bil og kjøring. Og kan vi være så heldige å finne et hyggelig utgangspunkt på en 1600 motor kan det være at 2026 blir 1600 challenge. Det hadde vært interessant å se om noen av de triksene jeg brukte på 1200 motoren kan fungere over på en 1584 kubikk. Også er der et par realistiske motstandere man har lyst å kjøre raskere enn eller få Theodor til å kjøre raskere enn.
Ellers er planen fortsatt å gå EFI veien med 1904 motoren og se om vi kan finne lave 13 sekunder med bilen, og fortsatt ha en daily driver. Men det vil tiden vise når vi går all out og "ødelegger" det peridisk korrekte motorrum som den har nå. Det første der skal skje på det plan er å få en tilbakemelding angående toppene, og se hvordan motoren ser ut invendig. Ser alt fint og pent ut blir den som den er. Skulle der være noe rart med kam og løftere kan det være at den ender med en morsommere kam, høyere turtall og fortsatt forgassere.

Så der er nok av planer, og alt for liten tid Blunker

 85 
 på: november 02, 2025, 21:14:00 pm 
Startet av Squareback - Nyeste innlegg av Squareback
Bump:

Dørkontrollstag Bus 12/63-07/67


 86 
 på: november 02, 2025, 19:32:58 pm 
Startet av The Car Cave - Nyeste innlegg av The Car Cave
De bakre festene har jeg boret opp hull i og gjenget opp. Brukte M8 bolter, men føler at jeg burde brukt M10 på alt av stoler. Festene blir festet til gulvet med gjennomgående bolter. Mothold blir enten tilpasset flatjern eller å  bruke de originale skivene/platene til karosseriet, som skal lakkeres svart eller samme farge som understellet = samme farge som bilen.

De fremre festene er jeg litt usikker på hvordan jeg skal feste i sidevangene til det originale understellet, men tenkte å bruke blindnagel og M8/10 bolter, duger det mon tro? Prøver å unngå sveising for å forenkle ev senere endringer.

Brukte du originalskinnene fra TT-setene?

Jeg har fått tak i et par passe patinerte seter fra en MK1 TT så tenkte å kopiere din ide ift fester Blunker

Jepp, brukte de originale ja🙂. Fant det som det beste alternativet.

 87 
 på: november 02, 2025, 19:15:06 pm 
Startet av The Car Cave - Nyeste innlegg av Roy Grelland
De bakre festene har jeg boret opp hull i og gjenget opp. Brukte M8 bolter, men føler at jeg burde brukt M10 på alt av stoler. Festene blir festet til gulvet med gjennomgående bolter. Mothold blir enten tilpasset flatjern eller å  bruke de originale skivene/platene til karosseriet, som skal lakkeres svart eller samme farge som understellet = samme farge som bilen.

De fremre festene er jeg litt usikker på hvordan jeg skal feste i sidevangene til det originale understellet, men tenkte å bruke blindnagel og M8/10 bolter, duger det mon tro? Prøver å unngå sveising for å forenkle ev senere endringer.

Brukte du originalskinnene fra TT-setene?

Jeg har fått tak i et par passe patinerte seter fra en MK1 TT så tenkte å kopiere din ide ift fester Blunker

 88 
 på: november 01, 2025, 19:32:28 pm 
Startet av Roy Grelland - Nyeste innlegg av Roy Grelland
I dag var det innsiden av dørene sin tur, så det ble en del vasking og sliping for å få det så rent som mulig, og så la jeg på en god mengde 2k epoxy:
[ Vedlegg: Du har ikke tilgang til å se vedlegg ]
[ Vedlegg: Du har ikke tilgang til å se vedlegg ]

Det er jo lett å bli litt ivrig, så det ble litt sig et par steder, men det kan jo slipes bort når det er herdet.

Jeg regner ikke med å gjøre så mye mer på innsiden her, da det aller meste blir dekket av dørsidene, men de områdene som synes skal få seg en liten runde med litt finsparkel et par steder. Er jo greit å gjøre det skikkelig når jeg først har alt i molekyler Glad

 89 
 på: november 01, 2025, 19:12:24 pm 
Startet av Kjell Tormod Brekka - Nyeste innlegg av Kjell Tormod Brekka
Vi får lage en alt for stor greie av det syns jeg;D

Make the ‘67 great again Blunker

 90 
 på: november 01, 2025, 13:46:04 pm 
Startet av Kjell Tormod Brekka - Nyeste innlegg av Martin Sørlie
Satser på ekstralangbord i ‘26 Glad

Hygge og glede Glad

Gleder meg allerede! Satser på at Jonas også får ferdig sin ‘67 og Martin finner 1. giret igjen så blir det er lite knippe ‘67ere klare for stripa! Vi må nesten få laget en banner eller flagg?

Jeg er så klar for det!

Sider: 1 ... 7 8 [9] 10
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!