november 18, 2025, 13:40:43 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 7 8 [9] 10
 81 
 på: oktober 30, 2025, 23:47:49 pm 
Startet av The Car Cave - Nyeste innlegg av Roy Grelland
Nice Glad

 82 
 på: oktober 30, 2025, 23:46:37 pm 
Startet av erlendlundvall - Nyeste innlegg av Roy Grelland
Veldig hyggelig med nye medlemmer, og spesielt med interesse for Karmann Ghia. Jeg har hatt min '62 iden 1998, og har vel vært borti det meste i løpet av de to gangene jeg har restaurert denne Glad Søk opp "Grellands Ghia" her på forumet, så finner du mye info om hvordan min så ut før jeg begynte og hva som dukket opp underveis.

Jeg har ikke sett denne du refererer til på finn live, men det er en god del røde flagg på bildene etter min mening. f.eks sjekk bilde 3, og se på kanalen. Den er ikke rett, og vitner om mye grums. De vertikale skjøtene i selve kanalen som skal være synlig under dørene er også borte. Det er ofte et tegn på at det er sparklet for å dekke over noe grums, eller at det er "reparert" uten å ta hensyn til hvordan det skal gjøres.

Bilde 18 viser også mye grums i hjulbuen. Den knekken i bakkant skal ikke være der.

Sjekk kanalen på bilde 22....

Samme på bilde 23. Lakken er sprekt, og det er MYE sparkel der. Døra passer ikke i hullet

Bilde 26. Rusthull i døra

Og ingen bilder av gulv/under.

Jeg ville holdt meg LANGT unna denne, i alle fall til den prisen. Hvis du er meget nevenyttig eller har mange år med fritid å legge i en restaurering (som jeg gjorde) kunne du vurdert den for ca 50kNOK; da kanskje du hadde stått deg hvis du gjør all jobben selv uten å beregne timekost Glad

Jeg er helt enig i at Ghia er noe av det peneste på 4 hjul, men dette er ikke drømmebilen Blunker


 83 
 på: oktober 30, 2025, 23:32:55 pm 
Startet av erlendlundvall - Nyeste innlegg av RZR Arve
Kjenner ikke til den aktuelle bilen, men har sett den på finn.no.

Har imidlertid en ganske strøken sort coupe, 1967 - modell som jeg vurderer å selge. Gi en lyd på 91773344 dersom det er av interesse.

 84 
 på: oktober 30, 2025, 23:22:31 pm 
Startet av erlendlundvall - Nyeste innlegg av erlendlundvall
Hei folkens! Jeg er ny her på forumet (Ja, forumet får faktisk nye medlemmer!!) Gliser

Jeg drømmer om en Karmann Ghia... Jeg klarer ikke å tenke på så mye annet for tida, jeg bare må ha en Ghia, helst i 2026! Det ligger en Karmann Ghia på Finn nå, langt nord i landet. Reg. nr. er E-28000.

Jeg håper det ikke er dårlig stil av meg å spørre om denne bilen når den ligger ute på det åpne markedet. Jeg tenkte det ville være bedre å stille et spørsmål om bilen her enn på Facebook, med tanke på firmaet og salget (bilen selges av et firma på vegne av eier).

For lenge siden kom jeg over en diskusjon på Facebook-gruppa om denne bilen, men jeg finner ikke tilbake til denne diskusjonen. Det var en kar som påstod at bilen var alt for høyt priset (den gang lå bilen ute til 300k, nå er den nede i 250k), og at bilen hadde en del "hemmeligheter" som han mente selger burde informere om. Jeg er usikker på hva han mente med dette. Derfor spør jeg her, er det noen Ghia-heads som kjenner til denne bilen og historien om den? Det står veldig kort i annonsen at "undervogn er byttet og det er satt inn plater fra boble", men hva betyr det mon tro? Dette er vel ikke et stort problem hvis jobben er skikkelig gjort?

Thank you and good night!


 85 
 på: oktober 30, 2025, 23:10:19 pm 
Startet av The Car Cave - Nyeste innlegg av The Car Cave
.

 86 
 på: oktober 30, 2025, 23:00:52 pm 
Startet av The Car Cave - Nyeste innlegg av The Car Cave
.

 87 
 på: oktober 30, 2025, 22:55:20 pm 
Startet av The Car Cave - Nyeste innlegg av The Car Cave
Da er det bare å repetere det man gjorde tidligere.

Monterer fordelerdrev først. Sørger for at det står rett før veiva legges i blokka sammen med kamakselen. Alt snurrer greit. Nok med monteringsolje selvfølgelig. Simring settes på plass. Dette er silikonutgaven med ekstra oljetetning mot svinghjulet. Høres bra ut ihvertfall. Blitt mye deler fra csp, også kampluggen, som får seg en liten dært pakningstett. Setter i løftere i den andre blokkhalvdelen og monterer sammen med rett moment i to steg. Sjekker at veiva går fint rundt underveis, noe den gjør. Neste steg er å montere blokka med pakningstett. Rakk ikke mer i kveld. Kjører bare på med litt bilder.


 88 
 på: oktober 30, 2025, 22:36:53 pm 
Startet av Roy Grelland - Nyeste innlegg av The Car Cave
Lekkert 🙂.

 89 
 på: oktober 30, 2025, 19:38:15 pm 
Startet av Roy Grelland - Nyeste innlegg av Roy Grelland
Jeg fikk blandet litt mye epoxy, så da løp jeg opp på loftet og hentet den ene døra så den fikk en runde også:
[ Vedlegg: Du har ikke tilgang til å se vedlegg ]

Jeg var ikke helt ferdig med grunnarbeidet på den døra, men tenkte epoxyen gjorde mer nytte for seg der enn i søpla, så får jeg heller flekke inn litt mer når grunnarbeidet er ferdig

 90 
 på: oktober 30, 2025, 19:35:24 pm 
Startet av Roy Grelland - Nyeste innlegg av Roy Grelland
Takker, det meste ser bra ut på bilde Glad

Ble en halvtime i dag også, og da fikk panseret samme behandling:
[ Vedlegg: Du har ikke tilgang til å se vedlegg ]
[ Vedlegg: Du har ikke tilgang til å se vedlegg ]

Telefonen gjør rare ting med perspektivene, men det er samme panser....

Sider: 1 ... 7 8 [9] 10
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!