Av andre oppgraderinger over vinteren er planen å få de nye framskjermene tilpasset, prøvemontert og ikke minst lakkert i bilens farge. Begynner å blilitt lei av den midlertidige løsningen jeg har kjørt med et par år nå.
I tillegg så jeg veldig tydelig på bilder fra launch på SCC i år at jeg må har noen bedre dempere bak, mulig også torsjons staver, men dempere skal prøves først. Og da er spørsmålet jo hva man skal velge og hvor man skal velge det fra. De vi anbefalte i min tid på Ubenerbg Bil var justerbare GAZ, så jeg har planer om å finne to sånne. Mulig jeg skal investere i fire for å få til foran også, men det tar jeg litt i løpet av vinteren.
I den prosessen skal jeg også få justert høyden inn på bilen igjen. Jeg måtte heve den litt foran med de gamle stål skjermer, og det har jeg ikke gjort noe med siden det bare var en rask og veldig midlertidig løsning med de hvite skjermene som er på nå........ ja ja, tiden går fort noen ganger

Så planen her er å få den litt til ned foran og så justert litt opp bak. Mulig jeg demonterer alt bak hvis jeg får ånden over meg og temperaturen inviterer til det i garasjen.
Invendig i bilen må jeg også få laget nye treplater til dørtrekkene, de fra TMI har ikke holdt seg i hel stand. Om jeg gjør noe mer med setetrekkene og lager nye til foran er jeg ikke helt sikker på. Men jeg sjonglerer med noen planer og tanker som jeg tror kan bli kult. En drøm jeg har er å montere halvbur i den og droppe baksetet. Lite praktisk hvis man skal ha med mer enn én passasjer. Men bildet av skråstiver sett utefra inn gjennom den ovale bakrute er så tøft at det neste ikke går an

Når det kommer til motor og motorstyring avhenger litt av resultat og løsning her av om det blir Theodor som skal være hovedsjåfør på stripen på SCC i 2026 (hvilket jeg mistenker det blir med stor takk til Martin)

men det er med min velsignelse

og jeg ser frem til å følge med på hans interesse og glede for gammel bil og kjøring. Og kan vi være så heldige å finne et hyggelig utgangspunkt på en 1600 motor kan det være at 2026 blir 1600 challenge. Det hadde vært interessant å se om noen av de triksene jeg brukte på 1200 motoren kan fungere over på en 1584 kubikk. Også er der et par realistiske motstandere man har lyst å kjøre raskere enn eller få Theodor til å kjøre raskere enn.
Ellers er planen fortsatt å gå EFI veien med 1904 motoren og se om vi kan finne lave 13 sekunder med bilen, og fortsatt ha en daily driver. Men det vil tiden vise når vi går all out og "ødelegger" det peridisk korrekte motorrum som den har nå. Det første der skal skje på det plan er å få en tilbakemelding angående toppene, og se hvordan motoren ser ut invendig. Ser alt fint og pent ut blir den som den er. Skulle der være noe rart med kam og løftere kan det være at den ender med en morsommere kam, høyere turtall og fortsatt forgassere.
Så der er nok av planer, og alt for liten tid
