november 01, 2024, 03:23:33 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 2l t4, bytte av stempelfjærer++  (Lest 1886 ganger)
roskilde02
Seniormedlem
****
Innlegg: 257
Bosted: dokka



Vis profil
« på: oktober 12, 2009, 13:14:21 pm »

tips til hva man skal gjøre når stempelringer tas, og hva som bør gjøres når man først er i gang??
« Siste redigering: oktober 12, 2009, 16:11:46 pm av roskilde02 » Loggført
BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1491
Bosted: Vestfold



Vis profil
« Svar #1 på: oktober 13, 2009, 09:37:38 am »

http://www.vwnorge.no/index.php/board,2.0.html
Loggført

Member #1 /Spliths venner
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #2 på: oktober 13, 2009, 12:47:42 pm »

først en grundig vask av motoren før du demonterer så er det berre å demontere å inspisere det er ikke sikkert det hjelper m nye stempelfjærer her må det kontrollmåles for slitasje er allt innenfor spec.er det berre å montere.når først toppene er av så kan det være lurt å slipe ventiler.Her er det også viktigt å måle kan hende ventilstyringer er utslitt å full overhaling av topper er påkrevd.Det er jo dumt å berre skifte stempelfjærer visst toppen er dritt.Det blir liksom som å pisse i buksa for å holde varmen.Det virker litt en stund så går resten Osteaktig
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
roskilde02
Seniormedlem
****
Innlegg: 257
Bosted: dokka



Vis profil
« Svar #3 på: oktober 13, 2009, 19:09:49 pm »

røyklegger iallfall hele bøgda når den startes...måling osv har jeg ingen anelse om..
Loggført
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #4 på: oktober 13, 2009, 22:36:45 pm »

Da kan jeg nesten garantere at det er snakk om mer enn slitte stempelfjører...
Loggført
RZR-Jånni
Medlem
***
Innlegg: 222
Bosted: Lier (Litt Bergen)


Regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #5 på: oktober 14, 2009, 02:14:35 am »

Kan også lekke andre steder. I mitt tilfelle var en ventilstyring knekt. Røykla ganske kjapt.. Glad
Loggført

Regenstadt Zombie Racewerks
67 Sika "Stivikken"
74 1303S Big
77 Doka
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!