november 01, 2024, 01:39:40 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 12v til 6v  (Lest 1480 ganger)
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3453
Bosted: oppland



Vis profil
« på: januar 29, 2009, 17:11:56 pm »

har en midlertidig motor, som skal inn i 52modellen min, et STORT minus med den, er at det er en motor fa en bil med 12v.
spm er som følger.. er det nok å bytte dynamo, coil og kondensator før oppstart med 6v ?
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #1 på: januar 29, 2009, 18:04:28 pm »

Kva med svinghjulet då?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1956
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #2 på: januar 29, 2009, 20:30:44 pm »

Og så har du normalt en 12V ventil på forgasseren og choken da....
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3453
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #3 på: januar 29, 2009, 22:19:01 pm »

Kva med svinghjulet då?
he he.. det er i boks det ser du  Blunker

ventilen ja,, sette på eldre gasser da kanskje?
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
SveinØ
Supermedlem
*****
Innlegg: 840
Bosted: Molde



Vis profil
« Svar #4 på: januar 30, 2009, 02:37:56 am »

Kva med svinghjulet då?
he he.. det er i boks det ser du  Blunker

ventilen ja,, sette på eldre gasser da kanskje?

mener man får kjøpt ventil til både 6 og 12 volt, så tror du skal slippe å bytte forgasser
Loggført

Member of the Vintage VW Club of Møre & Romsdal
OTO
Supermedlem
*****
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #5 på: januar 30, 2009, 11:27:26 am »

Det er riktig alt du har fått svar på her. Du må også bytte coil og dynamo. Dynamoen har vanligvis mindre diameter og strømregulator på dunamoen. Klarer du imidlertid å få fatt i en nyere 6V fra en -67 eller noe, slipper du å bytte dynamofoten.
Loggført

-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia


http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!