cato®
Supermedlem
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen
|
|
« Svar #60 på: september 24, 2008, 21:01:20 pm » |
|
Kan bekreft at det er lov med kjølerør i kupeen, også sveise skjøt, i hvertfall i bilcross, rallycross nasjonal og super nasjonal. Det er heller ingen ulempe at rør og sveiser ser så bra ut som disse gjør..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #61 på: oktober 18, 2008, 23:45:43 pm » |
|
håpet lever fortsatt for noen test turer før snøen kommer(fysjom) Har satt sammen en annen 091 kasse nå i helga.. som var kassert pga def revers. Sjekket lagerene så godt jeg kunne og de +>resten av innmaten så bra ut. Monterte ett brukt ok reversdrev Fjærnet syncro ringer for kjappere girvekslinger(håpe-håpe) monterte også en ZF diffbrems kan jo bli glatt utover
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #62 på: oktober 19, 2008, 21:18:58 pm » |
|
i alt virrvarret holdte jeg på og glemme og sette på den kombinertere drev/skjøtesktykket på inngående aksel. Heldigvis sjekket jeg alle gir'a før jeg skrudde på clutch huset. Jeg har brukt Chromoly pinion mutter i denne og med denne trenger man ikke den kraftige skiva som ligger bak pinion mutteren originalt. i enda mere virrvar klarte jeg å putte på den skiva..i tillegg til Cro-mo mutteren som gjør att drev/skjøtestykke subber såvidt borti pinion muttern. Pinion muttern er satt fast med locktite + , så jeg dreide ned litt på skjøtestykkedrevet i bak kant, i stedet. Helsveiste også armene på utløser armen da det skal kraftgere trykkplate inn etterhvert. Pusset ned huset og lakkert kassa rakk jeg også nå gjelder det bare å huske å fylle girolje ............
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
mags
|
|
« Svar #63 på: oktober 20, 2008, 08:58:07 am » |
|
Hehe, Re: Jörn Tangen, Guld gut ! 10/15/2008 4:11: (KåKå) Jörn Tangen var även min riktiga hjälte på SCC. Det var han som hade ordnat spons på den avancerade Kaffemaskinen som stod för självservering under hela träffen. Det var även han som åkte hem X antal mil för att hämta specialverktyg till T2 låda för att tillsammans med Patte och Michael Karlsson laga den nybyggda Dave Folts lådan som satt i Belgarnas metallicblåa -67 Superstreet bil, som 2:an växel fastnat i(eller inte gick i, kommer inte ihåg) under provkörningar på fredagen i depån. Dessa 3 var uppe halva natten och kämpade för att hjälpa dessa långväga gäster. Nästa dag drämde dom till med 10,80 andra repan ut. Sånt impar på mej! //KK Ps. Actionbilder med detta kommer självklart på SCC filmen i nov.
|
|
|
Loggført
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
|
« Svar #64 på: oktober 21, 2008, 17:12:43 pm » |
|
Den kassa gjer nok biffen Liker fargen og!
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #65 på: november 07, 2008, 21:07:38 pm » |
|
Golden Shower gut.. tenker jeg vi heller sier. (hadde ingenting medsammensetting av kassa til han Flamske gutten. bare kikket jeg ) Da er 1 prøveturutført.Fjerning av syncro ringer ser ikke tilå være så lurt...mulig det bare er uvant..men får giret iallefall. Tipper påsikt att de må inn igjen. I forbindelse med turbo opplegget må jeg få dratt ned tenninga under ladetrykk og bruker den org dobbeltvirkende vakumklokka fra WBX'er til dette . for å begrense nedtrekket av tenningen har jeg mod'et fordeleren litt. TIg'et på en kladd Alu og gjenget opp hull til justerskrue.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #66 på: april 01, 2009, 21:29:45 pm » |
|
Fikk endelig litt lyst å holde på meg denne motoren/bilen i helga og fikk ferdig stilt motor Tunet den med bredbåndslamda på E-85 var og bremset motoren hus Ruud'O på Darbu i dag Bremset til 288hk/ 385nM ved 1,15bar ladetrykk ikke ille for en std 112hk med turbo.
|
|
« Siste redigering: april 01, 2009, 21:41:36 pm av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Race-buggy
Supermedlem
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet
boblekameratene
|
|
« Svar #67 på: april 01, 2009, 21:39:51 pm » |
|
Fikk endelig litt lyst å holde på meg denne motoren/bilen i helga og fikk ferdig stilt motor Tunet den med bredbåndslamda på E-85 var og bremset motoren hus RUUD på Darbu i dag Bremset til 288hk/ 385nM ved 1,15bar ladetrykk ikke ille for en std 112hk med turbo.
vis oss bremsepapiret
|
|
|
Loggført
|
Race-buggy. black bullet-59 boble
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #68 på: april 01, 2009, 21:41:05 pm » |
|
ok ....skal bare få skannet det...
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #69 på: april 01, 2009, 22:01:44 pm » |
|
bremsepapirene var såååå store att jeg måtte ned på trykkerisjappa og få scannet det heldigvis går bilen til 0-100 på ca 4.8 sek så det gikk fort!! imens så er dett bilde fra bremsingen. beklager sort,hvitt..men pop-off ventilenblåste fargene av bildet!!!
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
52split
Seniormedlem
Innlegg: 394
Bosted: KRISTIANSUND
Strandbil
|
|
« Svar #70 på: april 01, 2009, 22:06:16 pm » |
|
Hehe. Du har det moro nå.....
|
|
|
Loggført
|
T1 1966
|
|
|
Superbeetle
Supermedlem
Innlegg: 513
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #71 på: april 01, 2009, 22:06:35 pm » |
|
hehe....Hvilken dag var det idag?
|
|
|
Loggført
|
´71 1302S ´12 Yamaha YZF-R6
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #72 på: april 01, 2009, 22:08:52 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #73 på: april 01, 2009, 22:10:24 pm » |
|
tror dere det ikke er mulig eller??
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Race-buggy
Supermedlem
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet
boblekameratene
|
|
« Svar #74 på: april 01, 2009, 22:30:01 pm » |
|
tror dere det ikke er mulig eller??
nei, detta er en april spøk knasten, for det bilde er fra bremsingen av motoren til rallybugs sin 2332 og da var jeg der.................... you are busted........................
|
|
|
Loggført
|
Race-buggy. black bullet-59 boble
|
|
|
Race-buggy
Supermedlem
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet
boblekameratene
|
|
« Svar #75 på: april 01, 2009, 22:30:48 pm » |
|
bremsepapirene var såååå store att jeg måtte ned på trykkerisjappa og få scannet det heldigvis går bilen til 0-100 på ca 4.8 sek så det gikk fort!! imens så er dett bilde fra bremsingen. beklager sort,hvitt..men pop-off ventilenblåste fargene av bildet!!! http://www.agdervwklubb.com/forum/index.php?topic=1126.120
|
|
|
Loggført
|
Race-buggy. black bullet-59 boble
|
|
|
Race-buggy
Supermedlem
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet
boblekameratene
|
|
« Svar #76 på: april 01, 2009, 22:37:22 pm » |
|
men det er snart påske, å du kan lage en påske quis i steden....................
|
|
|
Loggført
|
Race-buggy. black bullet-59 boble
|
|
|
Superbeetle
Supermedlem
Innlegg: 513
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #77 på: april 01, 2009, 22:38:41 pm » |
|
Populær fyr som har mappet den tydeligvis Da er han sikkert flink!
|
|
|
Loggført
|
´71 1302S ´12 Yamaha YZF-R6
|
|
|
Race-buggy
Supermedlem
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet
boblekameratene
|
|
« Svar #78 på: april 01, 2009, 22:43:08 pm » |
|
Populær fyr som har mappet den tydeligvis Da er han sikkert flink! det er sønnen til Rallybugs,han på bilde
|
|
|
Loggført
|
Race-buggy. black bullet-59 boble
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #79 på: april 01, 2009, 22:44:08 pm » |
|
her er bremsepaipret.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Superbeetle
Supermedlem
Innlegg: 513
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #80 på: april 01, 2009, 22:47:06 pm » |
|
Ser at kurvene er litt ujevne, kan dette skyldes problemer med tenningen?
|
|
|
Loggført
|
´71 1302S ´12 Yamaha YZF-R6
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #81 på: april 01, 2009, 22:49:06 pm » |
|
det trakk litt kraftig i det skuret den blei bremset. induceren på turboen er følsom for trekk/sidevind. også var det litt rusk i dysa
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #83 på: april 01, 2009, 23:01:05 pm » |
|
hmm der var det mye snaxk's
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Jee
|
|
« Svar #84 på: april 02, 2009, 00:01:52 am » |
|
Ohh.. denne tråden nådde plutselig uante høyder.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #85 på: april 02, 2009, 00:05:46 am » |
|
men det er snart påske, å du kan lage en påske quis i steden....................
uuu.. men sidn det snart er vår ..og påske så får jeg vel prøve å squize disse talla ut av motoren på ordntl'i. 2 april nå.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
holmsen
Supermedlem
Innlegg: 2440
Bosted: oslo
|
|
« Svar #86 på: april 02, 2009, 00:18:52 am » |
|
men det er snart påske, å du kan lage en påske quis i steden....................
uuu.. men sidn det snart er vår ..og påske så får jeg vel prøve å squize disse talla ut av motoren på ordntl'i. 2 april nå. på vei inn i undrenes tid er alt mulig
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|