mai 03, 2025, 23:50:04 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hjelp med dyseoppsett på 1915 med Weber 44 idf  (Lest 980 ganger)
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« på: mai 21, 2009, 20:04:29 pm »

Jeg skal handle inn en god del deler fra usa og i denne forbindelse tenkte jeg å hive på en del dyser til min nye 1915 motor slik jeg har litt å velge i når det er klart til oppstart.

Kan noen hjelpe med hvilke dyser jeg bør kjøpe. Større motor og Weber gassere er litt upløyd mark for meg.

Oppsett av motor er som følger.

Alt er nytt.

1915, mahle smidde stempler, mahle sylindre, ny mexico blokk med fullflow.
Engle 110
2 x Weber 44 IDF
10,5:1 i kompresjon
Bosch 009 + pertronix el tenning
Smidd motvektsveiv, letta svinghjul (12 lbs)
Nye topper med 40 x 35.5 rustfrie ventiler, "high rev springs" og "heavy duty retainers"

Litt klipp og lim fra leverandøren der :-)

Håper noen kan lede meg i riktig retning slik jeg får med noen dyser på bestillingen min. Hva med halsringer, Hva bør jeg kjøpe inn ? 1915 er jo forsåvidt en liten motor til 44 gassere, i tillegg har jeg en rimelig snill kam (gatemotor). Gasserne er nye og jeg har ikke skrudd på dem for å se hva som står i fra leverandør.
« Siste redigering: mai 21, 2009, 21:30:33 pm av Kjetil L » Loggført

1961 T1 - Custom
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
« Svar #1 på: mai 21, 2009, 20:27:23 pm »

.
« Siste redigering: september 25, 2010, 13:46:03 pm av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #2 på: mai 21, 2009, 20:55:41 pm »

Hadde håpet å slippe :-) Blir en del ekstra penger for dyser jeg kanskje ikke trenger.

Hadde håpet at noen kunne pense meg i riktig retning slik jeg kunne kjøpt en base konfig og noen dyser opp og ned derifra.

Loggført

1961 T1 - Custom
rallybugs
Seniormedlem
****
Innlegg: 402
Bosted: 4640 søgne


Vis profil WWW

« Svar #3 på: mai 24, 2009, 14:32:04 pm »

HER KAN DU SE HVA DU TRENGER

http://www.cbperformance.com/carbs.asp#jetting
« Siste redigering: mai 24, 2009, 19:01:47 pm av rallybugs » Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!