juni 08, 2024, 08:54:35 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: hvordan komme til a skru motor i roadster?  (Lest 926 ganger)
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« på: april 13, 2010, 17:41:11 pm »

Noen som har noen kreative løsninger?
Regner med å slite med plassering av turbo, blir liggende over dynamo, og der tror jeg det er lavt under lokket..
Noen som vet eller har forslag?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #1 på: april 13, 2010, 17:59:11 pm »

Du trenger jo ikke baksetet så plasser turbo over girkassen :-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #2 på: april 13, 2010, 18:00:30 pm »

gjør som eg gjørde i buggy.. sett over girkasse. og vekk med brann vegg..Glad går bra det.. Glad
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #3 på: april 13, 2010, 22:15:38 pm »

Mener dere seriøst at BT synes det er greit å fjerne brannvegg??
Det hadde i så fall vært greit, og så plassere oljekjøler mellom setene med vifte, så går jeg varme i kupeen og?  Gliser
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #4 på: april 13, 2010, 22:26:16 pm »

kutt ut store inspeksjonsluker over alt. du blir dritt lei den dårlige plassen. er tross alt en roadster, ingenting å spare på (ask me how I know....) hehe

litt seriøst: kan godt hende at du må kutte bort mye uansett. Med IDA og 2,3 liter får ikke gasserne nok luft under der i alle fall. dette må du huske på med turbo også : du skal ha bort varme og inn med friskluft!!!!
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #5 på: april 13, 2010, 22:55:54 pm »

Har luker på den andre, men vil bt reagere?
Roadsteren har allerede luftinntak nede rett foran bakskjermene. Tenkte å legge 4" slanger derfra og inn i motorrom.
« Siste redigering: april 14, 2010, 06:07:15 am av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #6 på: april 15, 2010, 22:21:39 pm »

kom over dette bilde.... hva med og kjøre slik.. god plass og skru da:)


* net09.jpg (96.37 KB, 460x306 - vist 105 ganger.)
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #7 på: april 15, 2010, 22:50:10 pm »

Var inne på tanken ja, Plastre motorlokket fast, og skjære opp hele dekselet bak.
Men det blir mye arbeid med å lage falser på begge deler, for å forsterke og få det tett.
Får se hva jeg trenger av plass.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!