juni 01, 2024, 05:07:53 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Feilkobla coil  (Lest 1474 ganger)
Ragge
Supermedlem
*****
Innlegg: 531
Bosted: Tennfjord


Tlf 95773556


Vis profil
« på: juli 14, 2010, 22:28:23 pm »

I anledning ett forgasser bytte, ble det oppdaget at coilen min var feilkobla, og har vært det siden jeg kjøpte bilen for 3år siden.
Den har vært ganske treigstarta denne tida, men har alltid kaldstarta denne sommeren etter skilta va på plass.
Nå er den særdeles vanskelig å starte, men både forgasser har vært ett problem + dårlig kompresjon.

SÅ det jeg lurte på, hvordan har denne motoren starta regelmessig med feilkobla coil, OG er den automatisk gåen?
Noen måte å ta ut coilen og teste den på?
Loggført

Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #1 på: juli 15, 2010, 06:30:56 am »

Høyspentviklingen er i den ene enden koblet koblet til kapslingen, den andre enden går til fordeleren. Lavspentviklingen er koblet til "jord" via stiften og derfor kan coilen fungere hvis du bytter om + og - . Hvis den gir gnist er den mest sannsynlig i orden. Putt en tennpluggkabel med plugg rett i coilen, legg pluggen på blokka og sveiv moltoren rundt for hånd med tenning på. Da skal det gniste kraftig to ganger på en runde. (OBS!! HS kabel rett fra coil til løs tennplugg på blokka. Hvis fordeleren er koblet til, risikerer du at motoren starter mens du sveiver)
Loggført
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #2 på: juli 16, 2010, 01:00:15 am »


   Er det ikke bare å bytte plass på ledningene på 15 og 1 på coil, prøvestarte og se da? Er ikke værre Reodor Felgen løsning enn det.
   
   Virker det ikke bedre så bytt coil.....  Blunker
Loggført

Mvh
Reiel
Ragge
Supermedlem
*****
Innlegg: 531
Bosted: Tennfjord


Tlf 95773556


Vis profil
« Svar #3 på: juli 16, 2010, 04:27:52 am »


   Er det ikke bare å bytte plass på ledningene på 15 og 1 på coil, prøvestarte og se da? Er ikke værre Reodor Felgen løsning enn det.
  
   Virker det ikke bedre så bytt coil.....  Blunker

"Nå er den særdeles vanskelig å starte, men både forgasser har vært ett problem + dårlig kompresjon."

Kan vel hive på starteren med..

Loggført

Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #4 på: juli 16, 2010, 10:25:24 am »


   Er det ikke bare å bytte plass på ledningene på 15 og 1 på coil, prøvestarte og se da? Er ikke værre Reodor Felgen løsning enn det.
  
   Virker det ikke bedre så bytt coil.....  Blunker

"Nå er den særdeles vanskelig å starte, men både forgasser har vært ett problem + dårlig kompresjon."

Kan vel hive på starteren med..






Tror nok ikke det har så mye med starter'n å gjøre, heller at tenninga di står feil. Prøv å juster stiften (0,4)
og deretter tenning. Komp'n får du ikke gjort så mye med fra utsiden av motor'n Gliser Ventiljustering kanskje?
Loggført

Mvh
Reiel
Ragge
Supermedlem
*****
Innlegg: 531
Bosted: Tennfjord


Tlf 95773556


Vis profil
« Svar #5 på: juli 16, 2010, 13:35:11 pm »

Takk for tipset Glad skal sjekke stiften.
Men det jeg mente med starteren, er at om jeg ikke får start så kan det være så mangt. Men når jeg får start er det nok til å friskmelde coilen?
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!