november 01, 2024, 01:45:49 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Problemløseren
>
Røropplegg til 2-krets?
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Røropplegg til 2-krets? (Lest 1563 ganger)
LCK
Nybegynner
Innlegg: 33
Bosted:
Røropplegg til 2-krets?
«
på:
juli 14, 2010, 23:24:57 pm »
Hei. Driver å bytter til 2 krets bremser. Kan noen fortelle meg med sikkerhet hvordan rørene skal kobles på min 2-krets hovedsylinder?
Og trenger jeg og ha noe på gjengene til tilkoblingene?
Svar mottas med takk
Loggført
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
Sv: Røropplegg til 2-krets?
«
Svar #1 på:
juli 15, 2010, 02:08:27 am »
Du trenger ikke å ha noe på gjengene. Hvis det lekker noe sted når du pumper er det bare å stramme litt til.
Mener det bakerste hullet på pumpa (nærmest pedalen) går til bakbremsene og de 2 hullene i front går til hver brems foran.
Loggført
Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
Facebook.com/HerbieMemorialRun
LCK
Nybegynner
Innlegg: 33
Bosted:
Sv: Røropplegg til 2-krets?
«
Svar #2 på:
juli 15, 2010, 10:31:33 am »
Aha.. Det skal være 2 brytere og også? ellers er det 1 hull for mye?
Loggført
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
Sv: Røropplegg til 2-krets?
«
Svar #3 på:
juli 15, 2010, 15:27:21 pm »
Det kan se slik ut på det ene bildet jeg fant.
http://www.vw-resource.com/vw-resource.com_non_ssl/images/034_old_master_cylinder.jpg
hentet fra en 1303s mener jeg
«
Siste redigering: juli 15, 2010, 15:30:16 pm av Dewil
»
Loggført
Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
Facebook.com/HerbieMemorialRun
Pan
Supermedlem
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim
Sv: Røropplegg til 2-krets?
«
Svar #4 på:
juli 15, 2010, 17:03:20 pm »
På min 1300 Boble med tokretsanlegg er det montert ny tokrets hovedsylinder. Denne har bare én bremselysbryter.
Loggført
LCK
Nybegynner
Innlegg: 33
Bosted:
Sv: Røropplegg til 2-krets?
«
Svar #5 på:
juli 15, 2010, 19:10:56 pm »
Hmm, tror det er litt forskjell på de.. Var og henta en to-kammer bremsevæsketank på skroten,fra en 67. Der var det et hull færre på mastersylinderen i forhold til min. Mener det er der noen har en ekstra bryter... Den som er avbildet over ligner veldig på den jeg har, ser ganske riktig ut med hva jeg hadde tenkt. Men jeg må jo ikke sette inn to brytere? kan jo bare bruke den ene jeg har og plugge det andre hullet..
Loggført
Pan
Supermedlem
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim
Sv: Røropplegg til 2-krets?
«
Svar #6 på:
juli 15, 2010, 23:07:30 pm »
Ytterst få 67-modeller som har tokrets bremseanlegg. Enten en 1500 eller en bil opprinnelig levert til USA. Du skal ikke se bort fra at det er one year only bremseopplegg på disse, evnt at hovedsylinder har blitt bytta i sin tid.
Loggført
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
Sv: Røropplegg til 2-krets?
«
Svar #7 på:
juli 15, 2010, 23:51:55 pm »
Det er jo ingenting i veien med å blende det ene hullet.
Loggført
Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
Facebook.com/HerbieMemorialRun
LCK
Nybegynner
Innlegg: 33
Bosted:
Sv: Røropplegg til 2-krets?
«
Svar #8 på:
juli 16, 2010, 01:37:54 am »
Går for det jeg, ingen vits å bruke en hundrings på et hull hvis man kan la være
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
Sv: Røropplegg til 2-krets?
«
Svar #9 på:
juli 16, 2010, 08:46:23 am »
I Haynes boka er navngitt 3 forskjellige leverandører av hovedbremsesylinder.
Jeg skifta nettopp, og det bakerste er til bak, og fremmerste er til fremme
og det skal være to brytere ja, ett for hver krets.
Loggført
SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...