november 01, 2024, 01:05:44 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hydraulisk håndbrekk  (Lest 8775 ganger)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« på: mars 24, 2009, 19:11:36 pm »

finnees det noe hydraulisk håndbrekk som man kan bruke som ikke trenger åha beholder på  pumpa til håndbrekkpumpa.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
stl
Juniormedlem
**
Innlegg: 57
Bosted:


Vis profil

« Svar #1 på: mars 24, 2009, 19:54:46 pm »

Du får det hos de fleste som selger produkter til motorsport,,kollevold,pedersen gundersen motorsport etc.
De koster ca 1500kr.
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #2 på: mars 24, 2009, 20:07:57 pm »

glemte det vesentlige :  Øyerulling
man må vel kople til en sånn "sellholm"ventil for ikke å påvirke bremsekretsen slik att bremsevæska ikke forsvinne frem i hovedpumpa igjen.
og den krever eget reservoar som etter rykter må stå i samme høyde som reservoaret til bremsekretsen



* sellholm_ventil.jpg (6.26 KB, 250x194 - vist 778 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #3 på: mars 24, 2009, 20:08:59 pm »

og det er løsning uten bruk av den egne beholderen jeg er poå jakt etter
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Holmen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell



Vis profil WWW
« Svar #4 på: mars 24, 2009, 20:31:52 pm »

En slik en er det du trenger.
Som STL nevner så fåes den hos motorsportsjapper.

Du trenger ingen ventil på denne.
Kobles på bremserøret som går til bakbremsene.

Girling eller Wilwood 625 blir mest brukt


*  (178.95 KB, 1304x675 - vist 767 ganger.)
Loggført

Jeg liker buet frontrute - 1303......
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #5 på: mars 24, 2009, 20:59:28 pm »

jasså du  så det går uten.
høres lovende ut.

se text nederst , anng den ventilen  hær:

var det som bekjymret meg noe..mennår jeg tenker meg om så skal jeg ikke bremse og brekke samtig heller!!
er jo ikke helt villmann

http://kollevold.no/index.php?open_menu=75&page=bc_hand
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #6 på: mars 24, 2009, 21:01:45 pm »

sikkert veldig opp og ned fra oppsett til oppsett altså ...men ca  vandring på stanga inni pumpa....2-3cm???
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Holmen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell



Vis profil WWW
« Svar #7 på: mars 24, 2009, 21:10:54 pm »

Hadde 1 til 2 cm vandring på mitt oppsett. (Volvo 240 kalippere bak)
Kunne tråkke på pedal og dra i brekk samtidig uten problemer, selv uten ventil.
Loggført

Jeg liker buet frontrute - 1303......
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #8 på: mars 24, 2009, 21:13:37 pm »

tøft.. da sparte jeg litt jobb Rekker tunge
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #9 på: mars 24, 2009, 21:14:46 pm »

På min gamle oval så hadde jeg en ventil mellom setene, som var koblet på bremserøret som gikk bakover. Trykket inn pedalen, ned med ventilen og slipp pedalen. Mekanisk line-lock

Men det er kanskje hydraulisk assistert mekanisk brekk du tenker på, ala en hydraulisk clutch?
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #10 på: mars 24, 2009, 21:18:46 pm »

http://nettbutikk.gsbildeler.no/openImage.php3?imgPath=bilder/33832.jpg

Gsbildeler selger denne varianten fra K-sport, er bare å koble inn på røret som går bak;)

1987kr
« Siste redigering: mars 24, 2009, 21:20:36 pm av Superbeetle » Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #11 på: mars 24, 2009, 21:45:34 pm »

På min gamle oval så hadde jeg en ventil mellom setene, som var koblet på bremserøret som gikk bakover. Trykket inn pedalen, ned med ventilen og slipp pedalen. Mekanisk line-lock

Men det er kanskje hydraulisk assistert mekanisk brekk du tenker på, ala en hydraulisk clutch?


Ønsker egen/normal funksjon på brekket ja.uten bruk av wire
kjekt av og på tilhenger... i startblokka etc  Glad
Dette er til Racebussen og siden radiatoren står i veien for brekkwirere etc. tenkte jeg dette var en grei løsning siden det går rør til bakbremser alikavæl Glad
bare kople innpå.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #12 på: mars 24, 2009, 22:53:21 pm »

Ja, da vil det fungere helt topp med en sånn som jeg brukte. Husker ikke hvor jeg kjøpte den, og heller ikke hva den kostet. Men burde være en kurrant sak å få tak i.
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #13 på: mars 24, 2009, 22:56:33 pm »

rettelse.
jeg vil kunne bruke brekket uten å trøkke på pedalen . så må ha pumpe

lurer på om den hovedpumpa til hydr clutck kan brukes. eller om disse andre har en slags enveis ventil innebygd.. Tvilende
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
SSRT
Seniormedlem
****
Innlegg: 381
Bosted:


Vis profil

« Svar #14 på: mars 25, 2009, 00:19:49 am »

Ver obs på at hydr. handbrekk er ubruklig som p. brems...da slipper du å hente bilen ut av husveggen til naboen etter at trykket sakte men sikkert har gått ut av systemet.
Loggført
jaru
Supermedlem
*****
Innlegg: 675
Bosted: strømmen



Vis profil
« Svar #15 på: mars 25, 2009, 00:37:08 am »

Bruker denna på challenge-lekebilen. Kun kjørt bremserøret til bakbremsen igjennom, fungerer helt suverent
http://www.pedersens-racing.no/bil/rallyutstyr/
Loggført

if it works don`t fix it
Member of mandagsklubben
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #16 på: mars 25, 2009, 00:38:38 am »

ja må bli noe sånt
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Holmen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell



Vis profil WWW
« Svar #17 på: mars 25, 2009, 09:05:43 am »

Husk å få med nippel til bremserør ved bestilling.
Denne er spesiell og kan være vanskelig å få andre steder.
Loggført

Jeg liker buet frontrute - 1303......
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #18 på: mars 25, 2009, 17:02:59 pm »

sånn NPT til M10x1 overgang....?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
stl
Juniormedlem
**
Innlegg: 57
Bosted:


Vis profil

« Svar #19 på: mars 25, 2009, 19:12:08 pm »

Det er ingen problem å få bilen til å stå på brekket over tid,men de fleste leveres uten annordning som gjør at du kan gå fra brekket låst.
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #20 på: august 06, 2010, 01:47:50 am »

vel
en stund siden men aktuelt tema.
har hydraulisk brekk i serie med bak kretsen.

etter siste runde på rudskogen merket jeg att jeg hadde dårlige bremser bak.
men håndbrekket har funket upåklagelig, tom over tid som park brems.
 så i forrige uke byttet jeg om på inn/ut.
da fikk jeg bra bremser bak , men ingen håndbrekk funskjon.
så da kjøpte jeg en sånn Sellholm ventil som man kopler
inn fra hovedpumpe
inn fra håndbrekk
og ut til bakbremser.

det gjorde susen så nå har jeg best of both worlds.
eneste aberet er att jeg måtte flytte bremsenveske beholderenehøyt og har egen tilførsel av bremsevæske på håndbrekket og pumpa

http://www.mamut.net/controls/shop/shops/12/8/default.asp?wwwalias=kollevold&gid=671

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Wheeler
Supermedlem
*****
Innlegg: 608
Bosted: Svarstad,Vestfold


Vis profil

« Svar #21 på: august 06, 2010, 08:28:40 am »

På min H. bil er det jo lov med el-motor på handbremsen på den måten kunne du jo kortet vesentlig inn på lengden på handbremsewirene hvis du ikke skulle ha en hydraulisk løsning. Kult
Har kun en vippe bryter på dashbord og kontrollampe i dashen som viser om p-bremsen er på eller ikke.
« Siste redigering: august 06, 2010, 08:36:39 am av Wheeler » Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #22 på: august 06, 2010, 09:33:22 am »

cluet er også att jeg ikke har opplegget for bremsebånda innvending i skivene som er håndbrekket.
så da måtte alt det skaffes + monteres og mekkes wire.
vurderte det til att denne løsningen var greiest
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!