KnastenradUndKnotenblech
|
|
« på: mars 24, 2009, 19:11:36 pm » |
|
finnees det noe hydraulisk håndbrekk som man kan bruke som ikke trenger åha beholder på pumpa til håndbrekkpumpa.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
stl
Juniormedlem
Innlegg: 57
Bosted:
|
|
« Svar #1 på: mars 24, 2009, 19:54:46 pm » |
|
Du får det hos de fleste som selger produkter til motorsport,,kollevold,pedersen gundersen motorsport etc. De koster ca 1500kr.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #2 på: mars 24, 2009, 20:07:57 pm » |
|
glemte det vesentlige : man må vel kople til en sånn "sellholm"ventil for ikke å påvirke bremsekretsen slik att bremsevæska ikke forsvinne frem i hovedpumpa igjen. og den krever eget reservoar som etter rykter må stå i samme høyde som reservoaret til bremsekretsen
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #3 på: mars 24, 2009, 20:08:59 pm » |
|
og det er løsning uten bruk av den egne beholderen jeg er poå jakt etter
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Holmen
|
|
« Svar #4 på: mars 24, 2009, 20:31:52 pm » |
|
En slik en er det du trenger. Som STL nevner så fåes den hos motorsportsjapper.
Du trenger ingen ventil på denne. Kobles på bremserøret som går til bakbremsene.
Girling eller Wilwood 625 blir mest brukt
|
Jeg liker buet frontrute - 1303......
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #5 på: mars 24, 2009, 20:59:28 pm » |
|
jasså du så det går uten. høres lovende ut. se text nederst , anng den ventilen hær: var det som bekjymret meg noe..mennår jeg tenker meg om så skal jeg ikke bremse og brekke samtig heller!! er jo ikke helt villmann http://kollevold.no/index.php?open_menu=75&page=bc_hand
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #6 på: mars 24, 2009, 21:01:45 pm » |
|
sikkert veldig opp og ned fra oppsett til oppsett altså ...men ca vandring på stanga inni pumpa....2-3cm???
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Holmen
|
|
« Svar #7 på: mars 24, 2009, 21:10:54 pm » |
|
Hadde 1 til 2 cm vandring på mitt oppsett. (Volvo 240 kalippere bak) Kunne tråkke på pedal og dra i brekk samtidig uten problemer, selv uten ventil.
|
|
|
Loggført
|
Jeg liker buet frontrute - 1303......
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #8 på: mars 24, 2009, 21:13:37 pm » |
|
tøft.. da sparte jeg litt jobb
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Pål
Supermedlem
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
|
« Svar #9 på: mars 24, 2009, 21:14:46 pm » |
|
På min gamle oval så hadde jeg en ventil mellom setene, som var koblet på bremserøret som gikk bakover. Trykket inn pedalen, ned med ventilen og slipp pedalen. Mekanisk line-lock
Men det er kanskje hydraulisk assistert mekanisk brekk du tenker på, ala en hydraulisk clutch?
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #11 på: mars 24, 2009, 21:45:34 pm » |
|
På min gamle oval så hadde jeg en ventil mellom setene, som var koblet på bremserøret som gikk bakover. Trykket inn pedalen, ned med ventilen og slipp pedalen. Mekanisk line-lock
Men det er kanskje hydraulisk assistert mekanisk brekk du tenker på, ala en hydraulisk clutch?
Ønsker egen/normal funksjon på brekket ja.uten bruk av wire kjekt av og på tilhenger... i startblokka etc Dette er til Racebussen og siden radiatoren står i veien for brekkwirere etc. tenkte jeg dette var en grei løsning siden det går rør til bakbremser alikavæl bare kople innpå.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Pål
Supermedlem
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
|
« Svar #12 på: mars 24, 2009, 22:53:21 pm » |
|
Ja, da vil det fungere helt topp med en sånn som jeg brukte. Husker ikke hvor jeg kjøpte den, og heller ikke hva den kostet. Men burde være en kurrant sak å få tak i.
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #13 på: mars 24, 2009, 22:56:33 pm » |
|
rettelse. jeg vil kunne bruke brekket uten å trøkke på pedalen . så må ha pumpe lurer på om den hovedpumpa til hydr clutck kan brukes. eller om disse andre har en slags enveis ventil innebygd..
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
SSRT
Seniormedlem
Innlegg: 381
Bosted:
|
|
« Svar #14 på: mars 25, 2009, 00:19:49 am » |
|
Ver obs på at hydr. handbrekk er ubruklig som p. brems...da slipper du å hente bilen ut av husveggen til naboen etter at trykket sakte men sikkert har gått ut av systemet.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
jaru
Supermedlem
Innlegg: 675
Bosted: strømmen
|
|
« Svar #15 på: mars 25, 2009, 00:37:08 am » |
|
Bruker denna på challenge-lekebilen. Kun kjørt bremserøret til bakbremsen igjennom, fungerer helt suverent http://www.pedersens-racing.no/bil/rallyutstyr/
|
|
|
Loggført
|
if it works don`t fix it Member of mandagsklubben
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #16 på: mars 25, 2009, 00:38:38 am » |
|
ja må bli noe sånt
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Holmen
|
|
« Svar #17 på: mars 25, 2009, 09:05:43 am » |
|
Husk å få med nippel til bremserør ved bestilling. Denne er spesiell og kan være vanskelig å få andre steder.
|
|
|
Loggført
|
Jeg liker buet frontrute - 1303......
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #18 på: mars 25, 2009, 17:02:59 pm » |
|
sånn NPT til M10x1 overgang....?
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
stl
Juniormedlem
Innlegg: 57
Bosted:
|
|
« Svar #19 på: mars 25, 2009, 19:12:08 pm » |
|
Det er ingen problem å få bilen til å stå på brekket over tid,men de fleste leveres uten annordning som gjør at du kan gå fra brekket låst.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #20 på: august 06, 2010, 01:47:50 am » |
|
vel en stund siden men aktuelt tema. har hydraulisk brekk i serie med bak kretsen. etter siste runde på rudskogen merket jeg att jeg hadde dårlige bremser bak. men håndbrekket har funket upåklagelig, tom over tid som park brems. så i forrige uke byttet jeg om på inn/ut. da fikk jeg bra bremser bak , men ingen håndbrekk funskjon. så da kjøpte jeg en sånn Sellholm ventil som man kopler inn fra hovedpumpe inn fra håndbrekk og ut til bakbremser. det gjorde susen så nå har jeg best of both worlds. eneste aberet er att jeg måtte flytte bremsenveske beholderenehøyt og har egen tilførsel av bremsevæske på håndbrekket og pumpa http://www.mamut.net/controls/shop/shops/12/8/default.asp?wwwalias=kollevold&gid=671
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Wheeler
Supermedlem
Innlegg: 608
Bosted: Svarstad,Vestfold
|
|
« Svar #21 på: august 06, 2010, 08:28:40 am » |
|
På min H. bil er det jo lov med el-motor på handbremsen på den måten kunne du jo kortet vesentlig inn på lengden på handbremsewirene hvis du ikke skulle ha en hydraulisk løsning. Har kun en vippe bryter på dashbord og kontrollampe i dashen som viser om p-bremsen er på eller ikke.
|
|
« Siste redigering: august 06, 2010, 08:36:39 am av Wheeler »
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #22 på: august 06, 2010, 09:33:22 am » |
|
cluet er også att jeg ikke har opplegget for bremsebånda innvending i skivene som er håndbrekket. så da måtte alt det skaffes + monteres og mekkes wire. vurderte det til att denne løsningen var greiest
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|