juni 06, 2024, 16:41:21 pm
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Teknisk, teori og praksis
>
oppstart av nybygget motor. noe man må tenke på?
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: oppstart av nybygget motor. noe man må tenke på? (Lest 738 ganger)
oyvinla
Medlem
Innlegg: 161
Bosted: Stavanger
oppstart av nybygget motor. noe man må tenke på?
«
på:
september 29, 2010, 16:02:38 pm »
skal som overskriften sier, starte opp en nybygget motor. dette er en 2.4L type 4 motor. hva bør jeg tenke på? Er det noe problem med å starte den på pall og kjøre inn kammen? tenker da på kjøling og den greia med at det ikke skal trekkes varmluft fra undersiden av motoren inn i vifta osv... hva med olje? hva bør brukes? har sikkert også endel andre spørsmål som jeg ikke kommer på, så det er bare å komme med innspill.
Loggført
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad
Sv: oppstart av nybygget motor. noe man må tenke på?
«
Svar #1 på:
september 29, 2010, 20:40:04 pm »
Oljetrykk-koble til oljetrykkbryter og kjøre opp trykket før oppstart, er en av "tusen ting" å huske på. lykke til!
Loggført
1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser
Sulten og tørst, bil først!
Kjør fort, ta sjanser.
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
Sv: oppstart av nybygget motor. noe man må tenke på?
«
Svar #2 på:
september 29, 2010, 20:50:01 pm »
Skru ut pluggene før du bygger opp oljetrykket.
Fyll oljepumpa med fett så trekker den lettere opp olja.
Om du har doble ventilfjærer så er det mange som fjerner den ytre fjæra før innkjøring av kammen.
Loggført
Speed is no substitute for direction
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...