juni 06, 2024, 16:41:21 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: oppstart av nybygget motor. noe man må tenke på?  (Lest 738 ganger)
oyvinla
Medlem
***
Innlegg: 161
Bosted: Stavanger


Vis profil

« på: september 29, 2010, 16:02:38 pm »

skal som overskriften sier, starte opp en nybygget motor. dette er en 2.4L type 4 motor. hva bør jeg tenke på? Er det noe problem med å starte den på pall og kjøre inn kammen? tenker da på kjøling og den greia med at det ikke skal trekkes varmluft fra undersiden av motoren inn i vifta osv... hva med olje? hva bør brukes? har sikkert også endel andre spørsmål som jeg ikke kommer på, så det er bare å komme med innspill.
Loggført
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #1 på: september 29, 2010, 20:40:04 pm »

Oljetrykk-koble til oljetrykkbryter og kjøre opp trykket før oppstart, er en av "tusen ting" å huske på. lykke til!
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #2 på: september 29, 2010, 20:50:01 pm »

Skru ut pluggene før du bygger opp oljetrykket.
Fyll oljepumpa med fett så trekker den lettere opp olja.
Om du har doble ventilfjærer så er det mange som fjerner den ytre fjæra før innkjøring av kammen.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!