juni 08, 2024, 15:30:17 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Motor som sperrer............. ?  (Lest 1038 ganger)
Ruggen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2110
Bosted: Herre



Vis profil WWW
« på: juli 07, 2011, 21:52:01 pm »

Har en motor jeg ikke stoler helt på, for den virker som den sperrer Hæ
Er lett startet som få og når den har fått opp tempen så legger jeg på mer å mer gass.
Den er med til ca 60% da starter den å "sperre" på en slags måte, vet det ikke er lett for andre å skjønne det jeg mener her men jeg prøver uansett. Ved kjøring så tåler den ikke belastning.
Har prøvd å stille tenning men det er veldig lite som skal til før denne motoren ikke vil være kompis og dermed nekter å starte etterpå, da virker det faktisk som om den ikke engang tenner om man ikke er helt tilbake der man starter.

Om dere skjønner det jeg prøver om snakke om her så er det muligens også slik at dere her et tips eller 2 til meg.
Loggført

Skulle jeg glemme noe jeg har kjøpt så bare send meg en pm.

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,26715.msg265668.html#msg265668
Kim Larsen
Seniormedlem
****
Innlegg: 302
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #1 på: juli 07, 2011, 22:05:14 pm »

Har vært borti lignende symptomer for 10år siden.
Da hadde toppene "løsnet" litt.Måtte ta ut motoren å etterstramme toppene.
Kunne skru noen av mutterne med fingrene faktisk.Så løse var noen av dem.
Motoren startet og gikk,men orket ikke mye belastning p.g.a komp.lekasjen de løse toppene ga.
Men det kan jo være ett annet problem du har.Bare ett tips.
Mvh kim
Loggført
Ruggen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2110
Bosted: Herre



Vis profil WWW
« Svar #2 på: juli 07, 2011, 22:11:25 pm »

Takker for det tipset Kim, men tror det må være noe annet da jeg ikke hører noen form for lekk i fra motor.
Kan jo være jeg er blitt døv Sjokkert, så skal seff sjekke dette i morra.
Loggført

Skulle jeg glemme noe jeg har kjøpt så bare send meg en pm.

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,26715.msg265668.html#msg265668
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #3 på: juli 07, 2011, 22:13:28 pm »

Du har ikke en turtallsperre-rotor i fordeleren din da? Gliser
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Ruggen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2110
Bosted: Herre



Vis profil WWW
« Svar #4 på: juli 07, 2011, 22:15:57 pm »

Tror ikke de hadde det på denne motoren  Osteaktig
Loggført

Skulle jeg glemme noe jeg har kjøpt så bare send meg en pm.

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,26715.msg265668.html#msg265668
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #5 på: juli 14, 2011, 10:54:57 am »

Forgasseren som iser sjekk all forvarming Glad
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #6 på: juli 14, 2011, 12:44:53 pm »

Er problemet kun ved varm motor?
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #7 på: juli 14, 2011, 13:14:07 pm »

På Kawa'n min hadde jeg en mystisk tenningsfeil, som jeg brukte lang tid på å finne ut av (særlig siden jeg hadde andre sykler å kjøre med).
Sykkelen gikk fint når den var kald, men fusket når den blei varm, spesielt ved pådrag.

Det var fjærstålet i den ene stiften som mistet spensten når stiften blei varm...
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Ruggen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2110
Bosted: Herre



Vis profil WWW
« Svar #8 på: juli 14, 2011, 14:16:59 pm »

Skal prøve å svare etter beste evne.

Jeg kan gå ut nå å starte bilen og dette går helt ok. Så lar jeg den stå litt på tomgang med chock litt på og lar den få seg litt varme. Etter dette tar jeg av chocken og ruser den lett oppover og ved ca 60% hører jeg den blir grøtete(sperrer) - så ved erfaring med denne bilen så vil den ikke dra ved gasspådrag om jeg tar den ut på veien. Så noe er ikke helt på stell her, kan jo være noe så enkelt som justering av stifter eller andre ting men da håper jeg det er en der ute som har mer erfaring på dette enn meg for sist så stilte jeg meg selv LANGT ut på jordet Rekker tunge

Tror ikke det har noen med ising å gjøre, så her må nok - agaton saxs ... tilkalles Sjokkert
Loggført

Skulle jeg glemme noe jeg har kjøpt så bare send meg en pm.

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,26715.msg265668.html#msg265668
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #9 på: juli 14, 2011, 15:32:18 pm »

Du kan jo ta ein komp test på varm motor og sjå.

Dersom du rusar den seint opp, går den då? om den myster lysta ved raskt gasspådrag so kan da vera aks-dyso i gassaren

Kan ogso godt henda att tenninga ikkje lenger er med på leiken. har du sjekka vakum optrekket i fordelaren feks?? sjekk att plato i fordelaren bevegar seg når du sug i slangen/røyra opp til gassar. og sjå at den går lika lett tilbake.
best å stilla tenning til 30grader btdc på full fortenning(du må opp i nesten 3000omdr). bruk ei gradert skjeva til å merka opp eit nytt hakk på reimhjulet som du kan bruka til å stilla inn med strobelys. ein sjølvfølge er jo da at du har ein stift som ikkje er brent og er rett justert + at fordalarlokket ikkje er sprekt eller har oppbrent og irra kontakt. fare for att da ikkje hadde skada å skifta pluggkablar vist desse er frå før krigen eller deromkring. pluggane er full i sot? har motoren fungert fint før?? etc Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!